Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Cx


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 24 sierpień 2017 - 10:28

Witam,

 

Krótkie pytanie. Koła dedykowane do CX pod jeźdźca 77kg. Składać na 24 szprychach CX-ray czy 28 CX-ray? Pod tarcze. Oś 100x12 + 142x12. Wolałbym 24, bo mam piastę  już pod 24, ale nie wiem czy nie będzie to za mało jak na CX.



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 sierpień 2017 - 11:13

Dać takie szprychy i wystarczą nawet na 24.

http://allegro.pl/sz...5918355224.html



#3 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 24 sierpień 2017 - 11:50

Te szprychy nie wymagają specjalnych piast? mają 2.2 przy łepku 



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 sierpień 2017 - 12:04

Standardowy otwór w piaście ma średnicę około.2.3 mm, więc takie szprychy mieszczą się, dając nawet większą powierzchnię oparcia wokół łebka, co jeszcze bardziej wydłuża i tak już zwiększoną trwałość tych szprych. 



#5 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 31 sierpień 2017 - 10:28

A jak się sprawa ma z wewnętrzną szerokością obręczy? Mam na oku obręcze o wewnętrznej szerokości 16mm i niby są dedykowane do Gravel, ale z drugiej strony mam obręcze dedykowane do szosy także o wewnętrznej szerokości 16mm (inny producent). Jaka powinna być ta wewnętrzna szerokość w gravelu/cx zakładając że chcę oponki 35-38mm?



#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 wrzesień 2017 - 07:29

Wg najnowszych standardów to pewnie z 19/21mm by się przydało.



#7 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 01 wrzesień 2017 - 08:08

A na 16mm będzie mniej zgodnie z najnowszymi standardami ale nadal bezpiecznie, czy jest ryzyko, że opona spadnie?



#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 01 wrzesień 2017 - 08:13

Nic nie spadnie.



#9 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 01 wrzesień 2017 - 19:05

Ja mam w MTB oponę 2,4 cala na obręczy 18 mm i jakoś nie spadła...

#10 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2017 - 23:31

Nie polecam składać kół pod tarcze na 24 CX-Rayach. Albo 24 Race lub CX-Sprint (których nie dostaniesz) albo 28 CX-Ray lubD-light. Jeżeli to mają być koła do CX, to nie upierałbym się przy płaskich szprychach, bo korzyści wynikające z lepszej aerodynamiki będą mniej zauważalne, za to brak sztywności owszem. 

 

Zgodnie z sztuką na obręcze o szerokości wewnętrznej 16 mm można założyć opony do 35 mm. Ale ja polecam szersze obręcze, do przełaju standard to 20 mm. Na szerszych oponach można jeździć na niższym ciśnieniu, jest lepsza trakcja i przyczepność. 



#11 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 08 wrzesień 2017 - 09:35

Dlaczego pod tarcze 24 CX-Ray nie? Miałem koła MTB 29er na Sapim Laser (28 szprych). Po wypadku i konieczności wymiany na tej samej piaście i takiej samej obręczy zaplotłem takie samo koło na właśnie szprychach CX-Ray i w moim odczuci jest zdecydowanie sztywniejsze, szczególnie jeśli chodzi o sztywność skrętną (przód-tył). Lepiej przyspiesza po prostu. Czemu odradzasz 24 CX-Ray w przełaju?



#12 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 wrzesień 2017 - 13:01

Nie dziwię się, że koła na 24 CX-Rayach są sztywniejsze niż na 28 Laserach, bo w mojej opinii Lasery nadają się tylko w ilości 36 sztuk na koło i to raczej dla lżejszych. To są wybitnie mało sztywne szprychy, których zgodnie z zaleceniami Sapima nie należy używać w kołach pod hamulec tarczowy, bo są do tego za słabe. 24 CX-Raye to minimum dla koła pod tarcze. Z zasady jestem zwolennikiem składania kół z zapasem sztywności. Oszczędzanie 20 gramów na szprychach nie ma sensu, bo nie będzie w żaden sposób wyczuwalne, a przełoży się istotnie na niższą sztywność i wytrzymałość kół. 





Dodaj odpowiedź