Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa/cx/gravel? Disc, Sztywne Osie, Duży Prześwit. 7K


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 30 sierpień 2017 - 08:44

Biję się z myślami od początku roku, czy zaopatrzyć sie w gravela/CX, czy może w nową szosę(raczej w stronę endurance niż racing, ale też bez przesady) z większymi prześwitami. Obecnie kręcę na szosówce, której części pamiętają początki lat 90, część komponentów RX100, wymieszana ze 105, widelec cr-mo, rama alu z główką pod 1", na to mostek 1 i 1/8 z redukcją i reszta już w normalnych standardach, wysokoprofilowe mavicki etc. Waga ok. 10kg. Generalnie jestem zadowolony, pomimo że wyglądem może nie poraża, ale brakuje mi swobody w wybieraniu drogi, a górala brać mi się tylko z tego powodu znów nie chce, bo za duża jednak różnica między tymi rowerami.

 

Fakt na oponkach 23c można wiele, ale po prostu jak przyjdzie gorszy asfalt to klnę, a przez to też mam mniejszą swobodę wyboru drogi. Widziałem, że bywają szosy endurance już składane pod 32c(chyba któregoś canyona tak skomponowanego widziałem). Jak rozumiem z dostosowanymi do tej szerokości obręczami, tak żeby opływowość była ok ;)

 

Wagowo chciałbym się zamknąć w 9kg z tym wszystkim, wersja na tarczach, ze sztywnymi osiami, szerszymi gumkami. Budżet powiedzmy 7 tysięcy, rozmiar ~52(170cm wzrostu, przekrok 79) nie śpieszy mi się, mogę spokojnie zaczekać nawet do przyszłego sezonu, więc patrzyć na wyprze i wstępnie wybrać model trochę droższy, Najchętniej bym kupił w Polsce(rower wykorzystuję często do celów prowadzonej działalności jako środek transportu i potrzebuję FV).

 

Całkiem nieźle wygląda ten Rose, https://www.rosebike...vel/aid:2680844, ale raz, że przekracza budżet, dwa że z wysyłka i dokumenty z Niemiec, trzy nie przymierzę się do niego, a po reckach twierdzili, że jest trochę narowisty jak to CX. https://www.rosebike...vel/aid:2680885.Z graveli na naszym rynku myślałem o Roninie, ale straszny kloc z niego i chyba nie ma sztywnych osi, co po moich doświadczeniach z tarczówkami na starych cienkich osiach jakoś mi się nie uśmiecha. 



#2 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 09:01

Przymierzyć się można, może nie do wszystkich modeli, ale do niektórych tak. Może warto spojrzeć na te model:

https://www.rosebike...hanged=2681767 

zmienić wn nim opony na gravelowe Schwalbe One 38C, wstawić podkładki pod mostek na wysokość 20 mm i powstanie rower na szybkich gumach, który nie będzie bał się szutru i ścieżek? Wraz ze zmianami w konfiguracji powinien się Pan zmieścić w budżecie 

 

Modeli z linku powyżej aż tak narowisty nie jest, bo geometrię ma wycieczkowo-sportową. Budujemy na nim także rower wycieczkowy: 

https://www.rosebike...8157/aid:888192

To raczej starszy model CROSS PRO RS jest bardziej narowisty 

 

 

 



#3 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 09:37

http://www.wiggle.co...17-road-bike-1/



#4 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 30 sierpień 2017 - 12:30

Dari - dzięki kompononetowo super przy tej cenie(wchodzi nowa ultegra więc może to nie będzie jednostkowy przypadek? ;) )! Tylko malowanie nudne. Celuję w coś albo całego czerwonego, albo z akcentami, biało czerwone malowanie rose jest gut ;).

https://www.rosebike...changed=2680844

 

Choć generalnie mam dość spore spektrum, może być niebieski, żółty, pomarańcz, ale musi cieszyć oko jak już taką kasę wywalam ;).



#5 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2017 - 13:37

Jeśli ma przede wszystkim cieszyć oko, to zobacz na Rondo Ruut Al. Delikatnie ponad budżet, ale spełnia twoje wymagania i do tego wygląda obłędnie.



#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 13:42

Easton ma karbonową ramę...



#7 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 30 sierpień 2017 - 14:05

Jeśli ma przede wszystkim cieszyć oko, to zobacz na Rondo Ruut Al. Delikatnie ponad budżet, ale spełnia twoje wymagania i do tego wygląda obłędnie.

Nie przede wszystkim, ale fajnie by było żeby przy okazji tak było :D. Rondo jest ładne, wersja CF(brąz) 1 śliczna. Tylko nie jestem przekonany do napędów 1x w rowerze "uniwersalnym" zastępującym w dużej mierze szosówkę, może jestem w błędzie... 

 

RONDO_RUUT_AL_1.jpg

Ten Al też niczego sobie w sumie :). Z tego co się dokopałem waga 10kg, więc tego pkt nie spełnia ;), ale nie jest źle.

 

 

Easton ma karbonową ramę...

Prawda... świetna cena, może bym jakoś przebolał i z czasem by nabrał w oczach ;). Tylko ciekawe jak z FV, musiałbym załatwić VAT-EU, ciekawe ile to trwa... no i jednak prześwity tylko pod gumki 30/32, więc no tak na minimum.


#8 lejdipik

lejdipik
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądsrodkowe klimaty kraju

Napisano 31 sierpień 2017 - 12:49

Nyc i część Boreasów od Rometa też już stoi na 1nce z przodu:) str. 119

https://drive.google...1R3YXd4STQ/view

więc tendencja idzie w tę stronę.



#9 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 01 wrzesień 2017 - 19:37

:/ no kiszka. Nie bardzo mi to odpowiada, a kombinowanie z wymianą napędu w nowym rowerze gdzie trzeba zmienić praktycznie wszystko od manetek zaczynając, to tak średnio.

 

Rondo zapewne w PL  będzie dużo tańsze niż oficjalna cena na EU(znalazłem wypowiedź na facebooku przedstawiciela rondo), obstawiam, że powinien się zamknąć w 7k za AL. Ale kurcze, no nie do końca to jest to, choć pewnie jak kupie to się przyzwyczaję, szczególnie że się przesiadam z napędu 8rz z szeroką kasetą(11-30), więc nie będzie specjalnie bolało. Tylko właśnie chciałem iść w stronę mniejszych skoków, a tu będzie odwrotnie ;).



#10 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 wrzesień 2017 - 20:55

Ruut Al w Polsce kosztuje 7,6k. Na stronie 7anna są ceny i dokładne specyfikacje. Dostępność od września, ale którego dnia konkretnie to nie wiem.

 

Widziałem wypowiedź właściciela marki Rondo na temat napędu i jego zdaniem w gravelu tylko 1x ma rację bytu. Także nie oczekiwałbym wersji 2x w przyszłości. Ja się osobiście zgadzam z tobą. Moim zdaniem w rowerze uniwersalnym, którym wyjeżdżamy też na szosę, napęd powinien mieć gęstsze stopniowanie.



#11 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 01 wrzesień 2017 - 21:17

Blisko spełnienia założonych warunków jest chyba Canyon Endurace AL DISC 7.0 model 2018.
Z wysyłką mieści się mniej więcej w budżecie, jest endurace, ma sztywne osie, osprzęt to 105, deklarowana waga poniżej 9 kg.

#12 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 02 wrzesień 2017 - 08:07

Ruut Al w Polsce kosztuje 7,6k. 

 

Fakt dogrzebałem się do tego później. Jest jeszcze RAG+ (w zasadzie to ten sam rower, różnica widelca co za tym idzie zmiennej geo i 1100zł... rama ta sama(wg Rondo, czyli pewnie ta sama geo), choć z tego co widzę RAG ma zewnętrzne prowadzenie linek i brak uchwytów na błotniki i bagażnik, a Rondo je ma, więc użyteczność mniejsza, osprzęt podobny, waga niby 9kg, ale w innych miejscach podają 9,9kg, nie wiem komu wierzyć... Nawet z tymi brązowymi akcentami mi się podoba mimo że czarny. Tylko mat i jeszcze czarny będzie się palcował niesamowicie ;).

 

 

Widziałem wypowiedź właściciela marki Rondo na temat napędu i jego zdaniem w gravelu tylko 1x ma rację bytu. Także nie oczekiwałbym wersji 2x w przyszłości. Ja się osobiście zgadzam z tobą. Moim zdaniem w rowerze uniwersalnym, którym wyjeżdżamy też na szosę, napęd powinien mieć gęstsze stopniowanie.

 

Plus jakiś jest w 1x, zaczynasz podjazd z twardego przełożenia, przechodzisz do pozycji stojącej i możesz skończyć nawet na 42/42 czy 40/42 w zależności od blatu. No ale na długich płaskich może brakować czegoś po środku, akurat mieszkam w górach więc zbyt długo nie brakuje ;). Z tego co widziałem Rose pozwala skomponować w tych napędach kasety o mniejszym zakresie, więc niby coś się ratować można o ile się ma mocną łydę, albo płaskie okolice  ;)

 

 

Blisko spełnienia założonych warunków jest chyba Canyon Endurace AL DISC 7.0 model 2018.
Z wysyłką mieści się mniej więcej w budżecie, jest endurace, ma sztywne osie, osprzęt to 105, deklarowana waga poniżej 9 kg.

Dzięki, wezmę pod uwagę.



#13 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 wrzesień 2017 - 10:28

Jeśli myślisz o Rag+, to słyszałem, że mają pokazać odświeżony model w najbliższym czasie.



#14 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 09 grudzień 2017 - 21:43

I pokazali, ale malowanie jak dla jakiegoś nastolatka zrobili, a już miałem zamawiać, bo też choruję na coś na bezdroża...

Narazie zawiesiłem się na CXA01 albo Ruut AL...


Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź