Skocz do zawartości


Zdjęcie

kilka pytań od początkującego, alivio, sora, shimano 600


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 08:09

Otóż mam pytanie czy zamontuje przerzutkę alivio do ramy szosowej i jakie są korzyści z zastosowania np. sory, a nie alivio. Czy zamontuje kasetę alivio do piasty szosowej? Czy osprzęt z grupy shimano 600 jest dobry? Czy v-brake shimano alivio podejdą pod szosową ramę?

#2 mlodyellow

mlodyellow
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 sierpień 2010 - 08:18

Hamulce V-break na pewno nie podejdą pod ramę szosową bo nie ma tych bolców na widelcu ;) co do reszty nie wypowiadam się bo nie znam się aż tak, musisz poczekać na specjalistów

#3 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 12 sierpień 2010 - 08:33

Czy osprzęt z grupy shimano 600 jest dobry?


Też się nie znam za bardzo, ale zasłyszałem taką opinie, że to odpowiednik obecnej grupy Shimano Ultegra.. Osobiście chciałbym taką grupę posiadać w szosie.

#4 scooby666

scooby666
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • Skądrdz

Napisano 12 sierpień 2010 - 08:59

shimano 600 to piękny osprzęt najbardziej mi się podoba tricolore, ten przed klamkomanetkami i z pierwszymi klamkomanetkami. W swojej szosie mam ten z manetkami 7biegowy i spisuje sie wysmienicie. Tak jak wyżej zostalo napisane jest to dzisiejsza ultegra.

#5 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:11

Na przestrzeni wielu lat chodziły różne nazwy - Shimano 600 , Shimano Ultegra . , 600 ultegra i w różnych latach różne odmiany Ultegry . Ogólnie druga od góry grupa Shimano i to wystarczająca rekomendacja. Jeżeli osprzęt nie jest z epoki kiedy na wyścigach była tylko Campa , a Shimano w Wyścigu Pokoju mieli tylko Rumuni to już dobrze.
P.s. To było ze 30 lat temu i mam jeszcze gdzieś takie przerzutki. Wyróżniały się ładną grawerką.

#6 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:21

Takie chce sobie kupić http://farm4.static...._e0bd59ce1a.jpg
Nie ukrywam, ze ta grawerka i wzornictwo właśnie odgrywa ważną rolę ;-)
  • marek85pl lubi to

#7 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:26

ok, wielkie dzięki za odpowiedzi, zostają mi jeszcze dwa pytania
czy zamontuje przerzutkę alivio do ramy szosowej i jakie są korzyści z zastosowania przerzutki typowow szosowej np. sora, a nie alivio. Czy zamontuje kasetę alivio do piasty szosowej?

#8 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:42

czy zamontuje przerzutkę alivio do ramy szosowej

tak

i jakie są korzyści z zastosowania przerzutki typowow szosowej np. sora, a nie alivio.

najprościej - głównie nieco mniejsza masa - krótszy wózek z uwagi na obsługę kaset z max. mniejszą ilością zebów na największych zębatkach kasety.

Czy zamontuje kasetę alivio do piasty szosowej?

tak, ale o ile kaseta będzie miała największy tryb od 30, 32, 34 zębami (alivo - 3 różne typy kaset), to bez przerzutki mtb się nie obejdzie (sora obsłuży kasetę z największą zębatką 26, ultegra 28). Oczywiście trzeba też czymś to przełączać, Dead kiedyś kombinował z połączeniem manetek mtb i kierownicą szosową...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#9 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 10:28

jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się namyśl co do manetek, będę miał prostą kierownicę i widziałem jakieś szosowe manetki od shimano na prostą kierownicę , ale nie mogę ich znaleźć w żadnym sklepie (znalazłem tylko do przerzutki przedniej). Wiecie gdzie można dostać? bo chyba manetka alivio jest nie kompatybilna z przerzutkami szosowymi? i jeszcze pytanie czy każda klamka jest kompatybilna z v-breakiem szosowym?

#10 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 12 sierpień 2010 - 11:54

Jeżeli tylko są na tą samą ilość biegów, to są kompatybilne. Szosowe manetki Shimano na prostą kierownicę to są normalne manetki MTB, tylko inaczej opisane. Nie ma V-breaków szosowych.

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 sierpień 2010 - 15:17

Klamkomanetki szosowe na prostą kierownice są po to, gdyż hamulce szosowe mają inny skok linki. Także jeśli będziesz montował szosowe hamulce to zaleca sie klamkomanetki szosowe na prostą kierownicę, a nie klamkomanetki mtb.


#12 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 18:21

więc klamki kupię szosowe, a manetki mtb

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 sierpień 2010 - 18:38

Nie wiem czy dorwiesz same klamki szosowe na prostą kierownicę.


#14 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 18:51

Nie wiem czy dorwiesz same klamki szosowe na prostą kierownicę.


właśnie na centrumrowerowe.pl znalazłem same klamki, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć klamkomanetek szosowych na prostą kierownicę. Gdzie można je dostać?

#15 obar

obar
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2010 - 22:14

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie hamulców, lepiej wybrać shimano 600 czy sora?

#16 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 12 sierpień 2010 - 23:44

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie hamulców, lepiej wybrać shimano 600 czy sora?

Nie wiem jakie są Shimano 600, ale niedawno miałem dylemat hamulcowy i ostatecznie wybrałem nowe Tektro R-510A za 80 PLN, a więc taniej niż Sora i wygląda na to, że są trochę lepszej jakości.

#17 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 13 sierpień 2010 - 07:18

Jeśli mówisz o 600 ultegra to bierz śmiało i się nie zastanawiaj. Jakbym wiedział że w nowym rowerze będę miał taki chłam to bym przełożył 600tki.

#18 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 sierpień 2010 - 07:47

Nie wiem czy dorwiesz same klamki szosowe na prostą kierownicę.

Teoretycznie może i mógłby dorwać, niby shitmano produkuje (produkował?) np. BL-440 dedykowaną na prostą kierownicę. Plus manetki szosowe na prostą kierownicę... Większy wybór jest faktycznie przy klamkomanetkach (ST-R220 do R225). Szczegóły znajdziesz TUTAJ
Problem w czym innym - widać, że chcesz uzyskać jak najniższe koszty (stąd dywagacje o Alivo, czy 600), a zakup nowych komponentów na prostą kierownicę pewno tani nie będzie, używane dostać pewno ciężko... Nie prościej i pewno taniej kupić używane klamkomanetki na baranka? Baranek wygodniejszy to raz, klamkomanetki z niskich grup (220/sora) można kupić z drugiej ręki za względnie niewielkie pieniądze, a nawet nowe klamkomanetki (choć starsze, bo na 8) Sora są do dostania np. TUTAJ za 249 złociszy (komplet 2 klamkomanetek).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#19 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 23 sierpień 2010 - 15:56

Czy przednia przerzutka Deore obsłuży korbę kompaktową? Kupuję nową ramę i zanim zdecyduję się na osprzęt, chcę już jeździć po przełożeniu wszystkiego. Problem mam tylko z przerzutką.

#20 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 sierpień 2010 - 17:05

Z manetką mtb będzie to współpracowało.




Dodaj odpowiedź