Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór Wolnobiegu Pod Starą Szosę.


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Quell

Quell
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 02 wrzesień 2017 - 13:07

Jest to mój pierwszy temat tutaj,więc witam i pozdrawiam.

Składam/odnawiam sobie szosę na dojazdy do pracy,i okazjonalne wypady asfaltowe,poajwił się mały problem z wolnobiegiem.

Rozstaw piasty to 122 mm,odległość między końcem gwintu a początkiem ośki to 35mm.

W orginale wolnobieg 5cio rzędowy 14-24 ,motylki bez indeksacji,zamierzam dać 6cio,może 7dmio rzędowy,tylko 7 już raczej nie obejmie przerzutka,rd-ty20.

W temacie wolnobiegów kompletnie nie siedzę,co by tu wsadzić,w miarę wytrzymałego ?

Szaleństwa z kilometrami raczej nie będzie +- 1500 km rocznie,do śmigania mam ht.

Pytanko drugie,już nie będę zakładał następnego tematu,obręcze pod szytki,otwory pod nyple mają spore ranty,szytka jest w miarę wytrzymała plus taśma pod szytki,ale czy nie warto jeszcze przejechać obręczy np. taśmą naprawczą ?

 

qHyw0fp.jpg

 

gKBbWE7.jpg



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2017 - 13:39

Z wolnobiegów to warto brać pod uwagę Shimano i Sunrace. Sunrace ma nieco więcej wersji, także takie bardziej szosowe, np. 13-25 (7rz.), 14-24 (5, 6rz.). Shimano ma 14-28 i 13-28 (takich z zębatką MegaRange nie biorę pod uwagę). Współczesne wolnobiegi z pewnością nie mogą się równać trwałością ze starymi Reginami, Maillardami, ale jakością zmiany biegów znacznie je przewyższają. Jeśli dasz dobry łańcuch (taki za 50 zł, a nie najtańszy), to spokojnie pochodzą parę lat przy takich przebiegach.

 

Przerzutka TY20 powinna dać radę nawet z 7-ką. Miałem kiedyś TY18 i stosowałem w szosie z wolnobiegiem 7-ką (Regina 12-21), a potem z kasetą 7-ką (Shimano 11-24) i zakres pracy był wystarczający, tylko z Reginą indeksowane manetki dużo gorzej chodziły (trzeba było czasem wrzucać 2 w górę, 1 w dół by zmienić bieg, bo zęby nie wciągały łańcucha z taką łatwością, jak w Shimano).

 

Jeśli 7-ka będzie za szeroka i oś nie będzie wystawać wystarczająco, można dodać podkładkę dystansową z prwej, najlepiej jednocześnie ujmując tyle samo z lewej strony i wyrównać koło szprychami, aby było symetryczne (dociągnąć z prawej, poluzować z lewej).

Jeśli koło wchodzi w ramę z lekkim luzem to można dać  podkładki równej grubości z obu stron, zachowując symetrię koła, tylko wtedy skrócą się odcinki osi wystające poza przeciwnakrętki. Ale jeśli będą wystawać 3 mm zamiast 5 mm to i tak wystarczy. W ostateczności można wymienić oś na dłuższą. 

Zatem możliwość adaptacji wolnobiegu 7rz. istnieje, tylko trzeba trochę pokombinować.

 

Na szytkach się nie znam (nigdy nie jeździłem), ale wydaje mi się, że nic już nie trzeba oklejać (a nawet nie powinno się).

 

 



#3 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 wrzesień 2017 - 13:40

Na 1500km rocznie, to nie wiem, czy nie lepiej pomyśleć o kolarce budżetowej jaką prezentował kolega z forum. Z tego co pamiętam, to chyba cena < 500zł z gwarancją.



#4 Quell

Quell
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 02 wrzesień 2017 - 13:53

Tu nawet nie chodzi o to,żeby było tanio,bo nie będzie,tylko o przyjemność przy robocie .

Szytki,malowanie,owijki,linki itd. wszystko kosztuje,to ma być sport,żadne hobby nie jest tanie   :-D

To dodatkowy rower,w większości śmigam mtb.

Więc chyba stanęło na 6 rzędach,14-28,7 rzędów raczej dla mnie zbędne,bardziej o wytrzymałość chodzi.

Z tego co się zdążyłem zorientować ty20 nie powinna mieć problemu ogarnięcia 6tki.

 

 

 

 

 

 

 

 





Dodaj odpowiedź