Skocz do zawartości


Zdjęcie

Budujemy Gravel , Czyli Accent Furious


104 odpowiedzi w tym temacie

#1 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 26 wrzesień 2017 - 22:00

W oczekiwaniu na pierwsze czesci..

#2 jurarunner

jurarunner
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 28 wrzesień 2017 - 21:25

Z niecierpliwością czekam aż dotrą bo ciekaw jestem tego roweru.

Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka



#3 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 06:59

Fascynujący temat... a jak się rozwija :)))

Ostatnio malowałem ławkę, czułem podobne podniecenie patrząc jak farba schnie :)))



#4 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 29 wrzesień 2017 - 07:39

Fascynujący temat... a jak się rozwija :)))

Ostatnio malowałem ławkę, czułem podobne podniecenie patrząc jak farba schnie :)))

 

Idę po colę i popcorn, zaraz zaczną się pojawiać pierwsze części - pewnie podkładki pod mostek albo komplet szprych  :)


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#5 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 29 wrzesień 2017 - 08:37

to idz i nie wracaj.

 

a wracając do pierwotnego tematu - rama dzisiaj przyszła  , razem ze sterami i widelcem.Także na dniach montujemy powyższe elementy.



#6 jurarunner

jurarunner
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 10:43

Jaki napęd tam wkładasz? I ile cię komplet wyniósł? Dopytuję się bo też dość mocno o tej ramie myślę. Albo o tej: https://www.7anna.pl...-Kode-700c.html

Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka



#7 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 29 wrzesień 2017 - 11:23

1140 za set (rama,widelec,stery).Nad napędem się jeszcze zastanawiam , albo typowe szosowe 2x11 od shimano lub 1x11 od srama.



#8 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 16:31

To już nową ramę przełajową ridleya lepiej wziąść coprawda drożej. Ale sztywne osie są gdzie pod tarczowe hamulce to bajka jazda



#9 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 29 wrzesień 2017 - 16:48

Może i tak ale to już inna półka cenowa :)

#10 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 16:48

 rama dzisiaj przyszła  , razem ze sterami i widelcem

 

Może podawaj wagi części dla ciekawskich i potomnych.
 



#11 jurarunner

jurarunner
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 01 październik 2017 - 23:13

A gdzie kupowałeś? Bo to dobra cena jak za taki set.

Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka



#12 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 02 październik 2017 - 07:44

Biostern , nie przez allegro tylko bezpośrednio bo wtedy jest taniej

#13 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 02 październik 2017 - 16:51

Załączony plik  pobraneol.jpg   133,17 KB   60 Ilość pobrań

 

muszę przyznać się się trochę męczyłem żeby poskładać wideł z ramą ale jakoś się udało.w końcowej wersji powinno być o połowe mniej podkładek , zobaczymy pózniej.

 
Rama : Accent Furious M [1140zł] , 1.880g
Widelec : Accent Furious Alu-Karb [cena w liczona w ramę] , 0.700g 
Stery : Accent HI-S02 [cena w liczona w ramę] , 0.105g 
Mostek : Concept 100 [0zł] , 0.119g
Sztyca : Accent Execute [80zł] , 0.290g
Obejma : Wake [0zł] , 0.024g
Siodełko : San Marco Era [0zł] , 0.270g
---------------------------------------------------------------
                           1220zł              3,388g
 
 
 
 

 


  • jurarunner i bocian2012 lubią to

#14 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 październik 2017 - 17:35

Fajna budżetowa rama. Też się zastanawiałem nad tym modelem do jesiennych treningów ale postanowiłem trochę przyszczędzić mamony i na zimę kupiłem sobie trenażer. Ja oczywiście szedł bym w jeden blat z przodu - oczywiście jeśli więcej czasu rower bedzie na szutrze aniżeli asfalcie



#15 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 03 październik 2017 - 18:30

raczej więcej asfalt niż teren.planuje drugi komplet kół jeden teren , drugi szosa.



#16 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 09 październik 2017 - 22:20

a mnie się nie podoba, nad czym zachwyty?

Jak będzie cały, to może pogadamy ;-) .


  • X-RAY lubi to

#17 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 17 październik 2017 - 00:12

mam przednie koło z innego roweru , które mogło by pasować pod Furious'a , gdyby nie to że piasta jest pod sztywną os 15mm.

 

Piasta to Accent Race , bez możliwości zmiany według accenta , ale może są jakieś alternatywne metody ?  na QR.

 

https://velo.pl/czes...accent/race-mtb

 

czy zostaje mi tylko przeplatanie na nowej piaście?

 

accent ma w ofercie takie konusy ale to do piast accent win , także chyba nie będą pasować

 

https://velo.pl/czes.../win-mtb-konusy



#18 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 17 październik 2017 - 07:48

Czy te piasty Acent Race to nie Novatec 711?



#19 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 26 październik 2017 - 22:06

jednak zdecydowałem się na nowy komplet kół.

 

Jeśli chodzi o osprzęt to wybrałem mechaniczną grupę Sram'a Rival 1 , wolałbym hydro Apex'a 1 ale to już większe koszta , zresztą nie podoba mi się korba od apex'a.

 

1.Manetki Sram Rival 1

2.Korba Sram Rival 1 GXP 42t czy 50t ? 50t będzie lepsza na szose?

3.Łańcuch KMC X11-93

4.Kaseta 11-42 w teren i coś  w stylu 11-25/32 na szose.

5.Przerzutka tylna Sram Rival 1 Długi wózek do 42t

 

 



#20 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 27 październik 2017 - 07:51

Gravel z założenia to rower uniwersalny do jazdy tak po asfalcie jak i po terenie. Co więcej zmiana nawierzchni w domyśle ma być bez zmiany kół/blatów/kasety/łańcucha. Oczywiście można, ale to trochę bez sensu. Dzisiaj planujesz jazdę tylko po terenie, wczoraj jeździłeś po szosie (tylko) i co? Zmieniasz koła (ok, to szybko aczkolwiek kosztownie - przynajmniej jeśli koła/opony mają być przyzwoitej jakości), przekręcasz blat z 42t na 50, ewentualnie zmieniasz łańcuch (no dobra, przy kasecie 32 różnica (50-42) - (42-32)= -2, czyli masz w nadmiarze 2 ogniwa, co nie jest problemem, gorzej z kasetą 25). 

Zależy jaki masz teren, zresztą na przełajach wystarczy 36/28(32) to przy kasecie 11/42 też nie powinno być problemu z jazdą w każdym terenie, 42/11 też pozwala dość szybko jechać na asfalcie, ewentualnie pomyślałbym raczej nad blatem 44t?

 

Jak nie podoba Ci się korba od Apexa, to montujesz korbę Rival, resztę dajesz Apexa i po problemie. Sam mam w przełaju klamki i korbę Rival, przerzutkę tylną Apexa - w działaniu różnicy praktycznie nie ma, a z tych paru gramach zwiększenia masy tragedii nie robię ;)


  • pan_piotr lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź