Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obręcze Alu-Karbonowe


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 czarli

czarli
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 28 wrzesień 2017 - 12:29

Przymierzam się do nowych kół. Czy ktoś z Was miał styczność z obręczami alu-karbonowymi od Flyxii?

Chodzi o ten model http://www.flyxii.co...lx-rim-c23.html



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 wrzesień 2017 - 16:43

Nowe toroidalne alu obrecze AForce Al33. Wysokosc 33mm szerokosc 24/26mm.

Podobna waga i cena jak te z flyxii, a masz cos nowoczesnego.



#3 czarli

czarli
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 09:04

Dziękii za sugestię. Wyglądają obiecującą. Jeździłeś na nich?



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 październik 2017 - 08:22

19.6mm inside width

495g/rim

 

O ja, toż to powoli koła górskie będziemy zakładać do szosówek. No nie wiem czy jest to słuszny kierunek.



#5 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 październik 2017 - 08:51

19.6mm inside width

495g/rim

 

O ja, toż to powoli koła górskie będziemy zakładać do szosówek. No nie wiem czy jest to słuszny kierunek.

 

Racja, nie założysz normalnej szosowej 20-23 mm opony na to...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 październik 2017 - 09:09

No nie do końca, DTSwiss twierdzi, że się da:

https://dycteyr72g97..._WEB_ZZ_001.pdf

 

Kurcze, tylko co się dzieje z tą wagą? Tak przeglądam właśnie aluminiaki 30/35mm i wewnętrznie 17/19mm, to ważą w okolicy 500g, a taka DT 511 aż 530. To staje się bez sensu, bo to ani jakieś aero, ani pod górę, takie nijakie, a waga ogromna.



#7 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 październik 2017 - 21:56

Ja bym odradzał obie opcje. Obręcze karbonowe z powierzchnią hamującą alu zwykle są słabej jakości - zwykle to tak naprawdę aluminiowa obręcz z karbonową nakładką. Czasami jednak więcej jest w nich karbonu niż alu, ale jedno co je łączy, to bardzo niska jakość aluminiowej części. A AForce Al33 to bardziej projekt biznesowy, niż ciekawy produkt. Niewątpliwe ich zalety to szerokość, wysokość i toroidalny przekrój profilu, ale nie udało się im oszukać fizyki i są przy tym dość ciężkie (deklarowana waga to 465 g, realna 500 g). Ceramiczna wersja ma niskiej jakości powłokę thermal spray, która złazi po kilku tysiącach kilometrów (http://road.cc/sites...0170129_007.jpg). Myślę, że są hitem na zachodzie głównie z powodu ustalonej ceny z kosmosu i tego, że niby są "holenderskie". 

 

A co do relacji szerokości wewnętrznej obręczy do szerokości opon, to: w tym momencie "normalna" szerokość opon to 25 mm - na takich jeździ większość prosów. 23 jest już co raz rzadsze, a 20 trzyma się chyba jeszcze tylko na torze i wśród zatwardziałych konserwatystów sprzętowych. Z praktyki mogę powiedzieć, że na obręcz o szerokości wewnętrznej 20 mm na luzaku można zakładać opony 23 mm, nie grozi to niczym niebezpiecznym, o ile waga zawodnika nie jest zbyt wysoka. Balon opony chroniącej obręcz przed dobiciem w takim wypadku i tak jest większy niż przy oponach 20 mm. 

 

Technologia poszła ostatnio trochę do przodu i obręcze karbonowe pod oponę potrafią już ważyć niewiele więcej, albo i tyle samo co pod szytkę. Obręcze o profilu 38 mm na 18 mm szerokości wewnętrznej mogą ważyć poniżej 400 g.



#8 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 08 październik 2017 - 09:00

"Z praktyki mogę powiedzieć, że na obręcz o szerokości wewnętrznej 20 mm na luzaku można zakładać opony 23 mm, nie grozi to niczym niebezpiecznym, o ile waga zawodnika nie jest zbyt wysoka. Balon opony chroniącej obręcz przed dobiciem w takim wypadku i tak jest większy niż przy oponach 20 mm."

 

O dzięki. To pewno przy szer. wewnętrznej 17 mm mógłbym spróbować zakładać 20-tkę? Z tym, że waga to 80-90 kg. Póki co docieram jeszcze obręcze 14 i 15 mm. Na takich ta opona praktycznie licuje z obręczą i trzeba uważać by sie nie wpierniczyć w kamienie, dziury.

 

Swoja drogą to nie rozumiem tego pędu do 25mm. Trzy razy zakładałem i trzy razu po zrzuceniu i przejściu na 23 lub mniej mm odczuwałem ogromną ulgę w jeździe. 2 trasy po 400+ zrobiłem na tych 25 i średnie są zdecydowanie niższe niż na mniejszych oponach.

Na 25-tce pod górę często już przy podjazdach pow. 6% musiałem wrzucać największą koronkę z tyłu (wiadomo, większy obwód, więc zaczyna brakować mocy trzeba to zrekompensować zrzuceniem na con. 1 zębatkę w stronę szprych).

Teraz na 20-tkach maksymalną koronkę wykorzystuję dopiero jak podjeżdżam dobre kilkanaście procent.

25-tki to muły, spowalniają rower i człowieka, plusy pokazują tylko na chropowatych asfaltach bo mniej wtedy trzepie. Ale jeśli komuś chodzi o komfort na szosie to niech nie zakłada opon 25-tek tylko od razu kupi Audi A8, czy inne tej klasy :D


  • ROZMIAR lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 08 październik 2017 - 09:13

No nie do końca, DTSwiss twierdzi, że się da:

https://dycteyr72g97..._WEB_ZZ_001.pdf

 

Kurcze, tylko co się dzieje z tą wagą? Tak przeglądam właśnie aluminiaki 30/35mm i wewnętrznie 17/19mm, to ważą w okolicy 500g, a taka DT 511 aż 530. To staje się bez sensu, bo to ani jakieś aero, ani pod górę, takie nijakie, a waga ogromna.

 

No tak, dlatego jak góry to lepiej iść w niskie obręcze w okolicy 400g, a jak w areo to w konkretne karbonowe koła, za grubsze pieniądze. Tylko trzebaby wpierw przemyśleć, czy naprawdę będzie się je wykorzystywało, czy może chce się je mieć tylko dla wyglądu, szpanu.


  • parmenides lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 październik 2017 - 19:37

Astronom, bez przesady. Zmiana opony z 23 na 25 nie może dać tak kolosalnych różnic o jakich piszesz, no ale z 20 na 25 już trochę różnicy wagi i promienia jest, więc być może, ale tez nie sądzę, że aż tyle. Jeździłem na 23, jeżdżę na 25 i takich negatywnych odczuć nie mam. Zmiana o koronkę wyżej? Toż, to by musiało kilkanaście/kilkadziesiąt wat więcej oporu generować, niemożliwe.



#11 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 08 październik 2017 - 21:43

Możliwe. Siebie nie oszukuję. Z definicji.


  • parmenides lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#12 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 08 październik 2017 - 22:50

Ja pozmieniałem na 25mm w 3 z 4 rowerów, w mojej okolicy komfort 90psi na 25c oznacza jazdę poduszkowcem w porównaniu do 23c bitych na 120psi. Przekłada się to na końcowy wynik w rozumieniu średniej prędkości na ulubionych odcinkach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2017 - 13:44

Gorszy/lepszy?

 

 

Astronom, nie mówię, że siebie oszukujesz, z pewnością nie, ale być może są inne przyczyny, które pozwoliły na takie wyciągnięcie wniosków np. częściej jechałeś pod wiatr, a szczególnie pod górkę. Może słabość dnia, przesilenie wiosenne, za słaba kawa na starcie, niedospana noc, silna sraczka tydzień wcześniej  ;) Żartuję oczywiście, ale nie jest to wykluczone przecież. Przesiadka z 23 na 25 i koronka wyżej na podjeździe czyli przełożenie lżejsze o kilkanaście %, to dużo, a nawet bardzo dużo. Raczej opinie są odwrotne czyli ludzie nie odczuli różnicy w oporach jazdy.



#14 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 09 październik 2017 - 14:38

W tej dyskusji kibicuję Astronomowi. Tzn. mam lepsze wrażenia z jazdy na cieńszych oponach. Jeżdżę na 23 i nie chcę zmieniać. Na początku tego roku zmieniałem koła i wybrałem specjalnie taką wersję z węższą rawką, żeby 23 mm były idealne. Jeździłem na 23, 25, 28, 32 i 35 mm oraz na szerszych oponach w innych rowerach. Największą frajdę, ale mam wrażenie i najwyższe średnie uzyskuję na 23mm. Tak jak Astronom, jeżdżę po lepszych i gorszych gorszych asfaltach. Inaczej od niego: mieszam drogi płaskie z górskimi. Tyłek nie protestuje, choć rowery mam alu. Uzasadnienie: nie mam logicznego lub naukowego. Opieram się tylko na własnych odczuciach, ale też jeżdżę tylko dla własnej przyjemności. 

 

 


  • astronom lubi to

#15 czarli

czarli
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 09 październik 2017 - 15:31

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi "na temat".


  • astronom lubi to

#16 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 11 październik 2017 - 18:36

Gorszy/lepszy?

 

 

Astronom, nie mówię, że siebie oszukujesz, z pewnością nie, ale być może są inne przyczyny, które pozwoliły na takie wyciągnięcie wniosków np. częściej jechałeś pod wiatr, a szczególnie pod górkę. Może słabość dnia, przesilenie wiosenne, za słaba kawa na starcie, niedospana noc, silna sraczka tydzień wcześniej  ;) Żartuję oczywiście, ale nie jest to wykluczone przecież. Przesiadka z 23 na 25 i koronka wyżej na podjeździe czyli przełożenie lżejsze o kilkanaście %, to dużo, a nawet bardzo dużo. Raczej opinie są odwrotne czyli ludzie nie odczuli różnicy w oporach jazdy.

 

Nie, to wrażenie uśrednione z trzech okresów używania 25-tek przez con. 3 m-ce za każdym razem (upał, chłód, normalna temperatura, 50-tki, 200-tki, 300-tki, 400-tki i prawie 500-tka, wszystko w górach 100-200m pionu/10km).

Po tym okresie każde przejście na 23 czy węższe opony kończyło się wnioskiem: "kurde, ale szybko można jechać tym rowerem wcale sie przy tym nie męcząc" i to nawet pod wiatr, jak w tym roku.

Tak, najszybszą 400-tkę zrobiłem właśnie po nocy ze sraczką: o północy kibel a o 4:20-tej rano już goniłem w stronę "Wilczych Gór" po słowackiej stronie :D


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#17 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 11 październik 2017 - 18:56

widocznie Cię "pogoniło" :)
  • astronom lubi to



Dodaj odpowiedź