Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Szosowe Do Przełaja

koła cx przełaj

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 mazinello

mazinello
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 październik 2017 - 19:41

Cześć!

 

Planuję w najbliższym czasie złożyć sobie rower przełajowy do zimowych treningów. Na razie biorę pod uwagę opcję budżetową, więc ramę Accent CX-One zamierzam wyposażyć w część komponentów ze starej szosy.

Największy dylemat mam w kwestii kół. Pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to użyć koła szosowe Syncross (aluminium, 20+24 szprychy, ok 2000g), jednak wraz z kolejnymi przemyśleniami pojawia się coraz więcej wątpliwości.

1. Czy takie koła będą dostatecznie wytrzymałe - przełaja planuję używać na asfalcie i szutrach, raczej bez pchania się w trudniejszy teren. Podczas jazdy szosowej na tych kołach, wydawały mi się one solidne, ważę 60kg.

2. Czy szerokość obręczy 22mm jest odpowiednia do opon 35mm?

3. Szerokość tylnych widełków w CX-One to 135mm, piasta w moich kołach ma 130. Czy lepszym rozwiązaniem będzie tu wymiana samej osi piasty na szerszą czy wymienić całą piastę na 135? Czy może taka przeróbka nie ma większego sensu i lepiej zakupić/złożyć nowe koła? :D

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady! :)



#2 scar

scar
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • SkądWU

Napisano 04 październik 2017 - 10:11

Koła w porządku, mogą być.

Obręcze OK.

Z piastą nic nie rób, załóż jak jest.



#3 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 146 postów

Napisano 05 październik 2017 - 14:15

Możesz sobie zaryzykować założenie piasty 130mm do haków 135mm (lekko wtedy wyginasz tylny trójkąt ramy), ale nie wierz w internetowe bajki że "Accent w ramie CX One zezwala na założenie kół 130mm", bo nigdzie takie informacji _oficjalnie_ nie znajdziesz.

 

Może nic się nie stanie, a może po jakimś czasie pod wpływam naprężeń strzelą rurki tylnego trójkąta ramy. Może dowiemy się tego właśnie dzięki tobie! ;)



#4 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4990 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 październik 2017 - 17:29

Podkładka 5mm do wyrównania różnicy?

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#5 mazinello

mazinello
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 październik 2017 - 20:44

Spotkałem się z tą informacją o rzekomej możliwości stosowania obu szerokości piast, ale póki nie jest ona potwierdzona to nie chcę ryzykować ;)

 

@Prozor - A czy podkładka 5mm nie sprawi że koło nie będzie zamocowane na środku? Nie lepsze by było użycie podkładek 2x2.5mm? 

Poza tym spotkałem się z opinią że stosowanie podkładek lub zamiana osi na szerszą nie jest najlepszym rozwiązaniem gdyż zaplot szprych jest przygotowany pod 135mm. Nie wiem ile w tym prawdy i czy w ogóle przejmować się takimi rzeczami skoro planuję używać tych kół intensywnie jedynie przez najbliższą zimę.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła, cx, przełaj