Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Do Giant Propel Advanced 1


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 bobb

bobb
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 październik 2017 - 20:51

Witam

Poszukuję nowego bądź używanego zestawu kół do roweru Giant Propel. Obecnie posiada on koła aluminiowe Giant P-A2 na kasecie SHIMANO Ultegra. Myślałem zamienić je na  koła aluminiowe ze stożkiem carbonowym, zależy mi na wytrzymałości kół (dlatego nie chcę całych kół w carbonie) i na poprawieniu wyglądu szostki :)  Rowerem nie będę się ścigał więc strasznie na wadze mi nie zależy. Myślałem o kołach pod dętkę. Proszę o podpowiedz jakie koła wybrać i z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam

 



#2 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 468 postów

Napisano 05 październik 2017 - 22:30

Ja kupiłem do Propela Visiony Trimax T42. A koła od Gianta kręcą teraz w Tribanie 540.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 13:18

Przepraszam za wykopalisko. tadzikpl możesz napisać coś więcej o tych Trimaxach t42 lub ktoś inny kto je posiada ? Sam się nad nimi zastanawiam do Giant TCR Adv 1. Moja waga 90kg zima 84 lato :)



#4 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 468 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 13:31

Wytrzymają Cię spokojnie :) Kręcą bardzo lekko, są sztywne. Waga ich mi nie przeszkadza, służą do dojechania spokojnego w ulubione miejsce, a potem fullgas na płaskiej prostej. Obecnie kręcą się na nich kapcie 25C Michelin Power Competition.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#5 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 14:02

tadzik.pl warte są kupna ? zastanawiam się nad nimi ewentualnie Fulcrum Quattro LG, bo już mam dosyć pękających szprych w PA-2.



#6 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 401 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 14:58

Nie wiem, jak tam PA-2, ale PR-2 jakie mialem w Defy były naprawdę kiepskie, waga, ciężkość kręcenia, szybkie wytracanie obrotu.. Do rowerka crossowego spoko, ale nie do szosy. 



#7 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 16:17

Pomyłka, też mam PR-2, już 3 razy z tyłu szprycha poszła.

#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2159 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 kwiecień 2018 - 18:31

90kg i zaplot na 18/21 gdzie na tyle 2:1. No wątpię, pewnie jeszcze jakieś lasery.

Zbuduj koła, albo na podzespołach DT albo Kwanty od forumowego kolegi. Też ważę 90kg i nie zdecydował bym się na mniej niż 24/28. Wolę mieć o 2 za dużo niż o 2za mało ipływające koła.

#9 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 20:07

Koła mają limit do 100kg, dlaczego miałyby nie wytrzymać 90kg max ?

 



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2159 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 kwiecień 2018 - 07:14

A świstak siedzi i zawija w te sreberka. Poczytaj temat o kołach składanych, a tam wpisy zaplataczy, a wnioski sam wyciągniesz.

Dla przykładu. Campagnoli/Fulcrum limit 109kg, ale małym drukiem dopisane, ze powyżej 80kg zalecają regularny serwis i przegląd naciągu. Kto to czyta dokładnie i tak postępuje? 109 wygląda znacznie lepiej niż 80kg, prawda?

#11 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 264 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 07 kwiecień 2018 - 08:52

A świstak siedzi i zawija w te sreberka. Poczytaj temat o kołach składanych, a tam wpisy zaplataczy, a wnioski sam wyciągniesz.

Dla przykładu. Campagnoli/Fulcrum limit 109kg, ale małym drukiem dopisane, ze powyżej 80kg zalecają regularny serwis i przegląd naciągu. Kto to czyta dokładnie i tak postępuje? 109 wygląda znacznie lepiej niż 80kg, prawda?

 

Te koła gianta fabrycznie to szmelc mi strzelały szprychy przy wadze 82kg,rozcentrowywały się same podczas jazdy raz patrze a szprycha luźno że palcem nypla odkręcisz



#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2159 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 kwiecień 2018 - 09:45

Może nie same koła to szmelc, a spartolona robota podczas zaplatania. Przy poprawnym zaplocie nic nie powinno się samo rozkręcać, oddać do dobrego serwisu co znają się na zaplataniu kół, a pojeżdżą jeszcze sporo km.


  • mess i Moody lubią to

#13 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 468 postów

Napisano 07 kwiecień 2018 - 12:27

Ja z użyciem tych kół wyjeździłem z siebie ze 20kg wagi, raz na początku je oddałem do dobrego serwisu i tyle kłopotu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#14 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:33

Vision Trimax T45 ktoś je posiada ? Zauważyłem że niby nowość z 2018 roku z poprawionymi piastami i czarnymi szprychami :)



#15 Dandy Horse

Dandy Horse
  • Użytkownik
  • 558 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 kwiecień 2018 - 23:57

Ja odradzam wszystkie koła Vision Trimax. Serwisowaliśmy ileś sztuk - są po prostu słabo wykonane, mają obręcze lichej jakości, miękki zaplot, są ciężkie, a profil obręczy nie ma nic wspólnego z aerodynamiką, za to doskonale łapie boczny wiatr. To po prostu słaby produkt. 



#16 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 164 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 08:06

Te koła gianta fabrycznie to szmelc mi strzelały szprychy przy wadze 82kg,rozcentrowywały się same podczas jazdy raz patrze a szprycha luźno że palcem nypla odkręcisz

Ja się z tym kompletnie nie zgodzę. Miałem te koła na TCR - przejechałem na nich około 6000km, żadnego problemu (fakt, że ważę 65 kg). Są ciężkie, to prawda. Jeśli chodzi o opory toczenia, to porównałem je z DT Swiss RR21, na których obecnie jeżdżę (piasty DT 240s) i dziw się świecie, koła Gianta kręcą się zdecydowanie dłużej. Zresztą czuć wyraźnie mniejszy opór jak się zakręci piastą. 

Aktualnie koła skończyły na rowerze żony (gdzie pierwotnie były S-R2 i te to faktycznie są kiepskie)

 

Może dobrze trafiłem :) 



#17 berski

berski
  • Użytkownik
  • 367 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 09 kwiecień 2018 - 08:49

No nie wiem, zależy o jakiej wysokości profilu mowa - miałem trimaxy 30 z ierwszych generacji, jeszcze ze srebrnymi szprychami - wg mnie super nosiły i nie było problemów z rozcentrowywaniem (tyle, że lekki jestem).

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



#18 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 264 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:58

Ja się z tym kompletnie nie zgodzę. Miałem te koła na TCR - przejechałem na nich około 6000km, żadnego problemu (fakt, że ważę 65 kg). Są ciężkie, to prawda. Jeśli chodzi o opory toczenia, to porównałem je z DT Swiss RR21, na których obecnie jeżdżę (piasty DT 240s) i dziw się świecie, koła Gianta kręcą się zdecydowanie dłużej. Zresztą czuć wyraźnie mniejszy opór jak się zakręci piastą. 

Aktualnie koła skończyły na rowerze żony (gdzie pierwotnie były S-R2 i te to faktycznie są kiepskie)

 

Może dobrze trafiłem :)

U mnie zaś po wyjęciu z pudełka było koło zcentrowane



#19 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:05

Ja odradzam wszystkie koła Vision Trimax. Serwisowaliśmy ileś sztuk - są po prostu słabo wykonane, mają obręcze lichej jakości, miękki zaplot, są ciężkie, a profil obręczy nie ma nic wspólnego z aerodynamiką, za to doskonale łapie boczny wiatr. To po prostu słaby produkt. 

 

Na jakiej podstawie twierdzisz że profil nie ma nic wspólnego z aerodynamiką ? Jeżeli piszesz że doskonale łapią boczny wiatr to znaczy że byłeś ich użytkownikiem ? Nie, nie bronię Vision Trimax. Proszę o merytoryczną odpowiedz.
 



#20 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2645 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 22:28

, a profil obręczy nie ma nic wspólnego z aerodynamiką, za to doskonale łapie boczny wiatr.

To akurat bzdura. Ale ktoś kto skręca koła nie na wszystkim się zna.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid




Dodaj odpowiedź