Skocz do zawartości


Zdjęcie

Merida Reaacto 400 Vs Btwin 900 Af


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 10 październik 2017 - 07:56

Witam,

 

To moja druga szosa która planuje kupić , budżet 4300 zł  

dylemat pomiędzy merida a btwin, niewątpliwą przewagą meridy jest wygląd ale b twin ma pełną grupę 105, merida korbę FSA, hamulce i koła fabrycznej produkcji.

który rower powinienem wybrać? dodam że mój wzrost to 190 cm i celuje w rozmiar ramy 58/59-to słuszne założenie ?

czy pozycja na meridzie nie będzie zbyt agresywna ? jeżdżę maksymalnie trasy rzędu 70 km

czy korba FSA gossamer megaexo to przyzwoity komponent ?

 



#2 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 10 październik 2017 - 08:00

reacto bedzie mega ciezke.Kola fabryczne od razu do wymiany.wolal bym tego btwina juz



#3 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 10 październik 2017 - 08:41

jeździłeś może na tych kołach ? są aż takie tragiczne ? nigdize nie mogę o nich znaleźć opinii 



#4 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 10 październik 2017 - 10:09

Być może rozmiar 61 cm naszego modelu wyprzedażowego pasowałby:

https://www.rosebike...154/aid:2688033

ale wpierw trzeba zmierzyć wewnętrzną stronę nogi tak, jak tutaj:   https://www.rosebike.../jak-zmierzy/  

 



#5 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 10 październik 2017 - 10:14

jezdzilem na tych kolach.Na plaskim ujdzie ale pod gore to jak kotwica.WIem ze wazyly z oponami i kaseta chyba ze 4kg...



#6 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2017 - 12:02

Zdecydowanie wolałbym budować swój rower w oparciu o ramę Meridy niż B'twin. A koła jak koła w rowerach w tej cenie, wszystkie ważą około 2 kg.



#7 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 10 październik 2017 - 12:46

czy bez problemu będę w stanie podmienić korbe fsa ze standardem megaexo na shimano 105 ?



#8 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 październik 2017 - 19:00

Hmm, wybór zależy od tego czym i gdzie już jeżdzisz. Merida REacto i Btwin 900 Af to dwa zupełnie inne rowery. Merida to rower aero, stworzony do szybkiej jazdy w płaskim terenie, jeśli ma to być Twoja druga szosa i nie mieszkasz w górach bierz Meridę tutaj dodatkowy ciężar nie ma znaczenia, tym bardziej że ten Btwin z karbonową ramą wcale nie jest lekki, ciężar Meridy bez specjalnego wysiłku można zbić o te 600 gram różnicy. Koła ostatecznie w obydwu przypadkach raczej do wymiany.

Ja posiadam Meridę Reacto 400 od 2 miesięcy (kupiony w promocji) i jestem mega zadowolony, lepiej się sprawdza na na szybkich treningach w grupie niż mój drugi rower Focus lżejszy o 1,5kg. 

Jako plus uwzględnij karbonową zintegrowaną sztycę  oraz fakt, że rama jest wykonana w taki sposób że praktycznie nie do odróżnienia od wersjji karbonowej, szczególnie w matowym malowaniu, spawy w miejscu łączenia rur praktycznie nie istnieją.

Ze względu na agresywaną geometrię, weź pod uwagę zakup  ramy nieco mniejszej niż używasz normalnie.

 

http://szosa.org/top...ida-reacto-400/


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#9 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2017 - 20:45

Uważam, że korba nie jest na tyle zła, że należy ją wymieniać zaraz w pierwszym kroku po zakupie. Gdybym ja miał decydować, to raczej wymieniłbym piasty np. na takie jak poniżej i koła byłyby już całkiem satysfakcjonujące:

 

http://allegro.pl/le...ars_rule_id=201

 

http://allegro.pl/no...ars_rule_id=201

 



#10 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 październik 2017 - 21:03

Po co bawić się w wymianę piast w kołach w których najsłabszym elementem są ciężkie obręcze, płacić dodatkowo za montaż i centrowanie i ostatecznie zyskać 100 gram na masie? Jak już wymieniać  to od razu całe koła, sprzedając te od roweru, moje poszły za 500zł razem z oponami. za 1300-1400 zł można już kupić fajne koła systemowe o wadze 1500g. Wymiana korby z FSA na 105 to kolejne 150g, kierownica 100g, siodełko kolejne 100-150g, to oryginalne jest ciężkie jak kanapa mojej babci.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#11 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2017 - 21:19

Skoro sprzedałeś koła Meridy aż za 500 zł, to rzeczywiście jest materiał do przemyślenia... Kupując nowy rower, większość osób żyłuje się do granic możliwości i niekoniecznie każdego stać, aby od razu tak bardzo doinwestować nowy rower, jak w Twoim przypadku. Gdy pisze się 100-200g zysku, czy nawet 600g, to należy pamiętać, że inaczej to zapisując, jest to zaledwie 10-60 dag, a zainwestowane pieniądze jednak spore. Co do piast, to nawet nie o zysku na wadze w granicach 150g myślałem, ale raczej o tym, że koła na takich piastach kręcą się nieporównywalnie lepiej. Jeśli waga kolarza oscyluje w granicach +80 kg, to obręczy Meridy wcale bym nie dyskwalifikował...



#12 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 10 październik 2017 - 21:51

Hmm, wybór zależy od tego czym i gdzie już jeżdzisz. Merida REacto i Btwin 900 Af to dwa zupełnie inne rowery. Merida to rower aero, stworzony do szybkiej jazdy w płaskim terenie, jeśli ma to być Twoja druga szosa i nie mieszkasz w górach bierz Meridę tutaj dodatkowy ciężar nie ma znaczenia, tym bardziej że ten Btwin z karbonową ramą wcale nie jest lekki, ciężar Meridy bez specjalnego wysiłku można zbić o te 600 gram różnicy. Koła ostatecznie w obydwu przypadkach raczej do wymiany.
Ja posiadam Meridę Reacto 400 od 2 miesięcy (kupiony w promocji) i jestem mega zadowolony, lepiej się sprawdza na na szybkich treningach w grupie niż mój drugi rower Focus lżejszy o 1,5kg.
Jako plus uwzględnij karbonową zintegrowaną sztycę oraz fakt, że rama jest wykonana w taki sposób że praktycznie nie do odróżnienia od wersjji karbonowej, szczególnie w matowym malowaniu, spawy w miejscu łączenia rur praktycznie nie istnieją.
Ze względu na agresywaną geometrię, weź pod uwagę zakup ramy nieco mniejszej niż używasz normalnie.

http://szosa.org/top...ida-reacto-400/



#13 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 10 październik 2017 - 21:55

Dzięki za dużo wskazówek , z tym rozmiarem trochę mnie zmartwiłes
Na wyprzedaży jest ostatnia sztuka w rozmiarze 59 , do tej pory miałem 56 ale była ewidentnie za mała
Mój wzrost to 190 cm , dl nogi około 88 cm
Oryginalnie jest założony mostek 120 mm , grzybnym wrzucił 80 do tej ramy 59 ?
Czy ten rozmiar będzie Ok czy szukać 56 ?

#14 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 październik 2017 - 22:13

Dzięki za dużo wskazówek , z tym rozmiarem trochę mnie zmartwiłes
Na wyprzedaży jest ostatnia sztuka w rozmiarze 59 , do tej pory miałem 56 ale była ewidentnie za mała
Mój wzrost to 190 cm , dl nogi około 88 cm
Oryginalnie jest założony mostek 120 mm , grzybnym wrzucił 80 do tej ramy 59 ?
Czy ten rozmiar będzie Ok czy szukać 56 ?

 

Hmm, no to Twoja sytuacja jest nieco pogmatwana, 56 a 59 to spora różnica, nawet biorąc pod uwagę fakt, że rozmiar 56 był nieco za mały. Ja przy wzroście 175 jeżdżilem wcześniej na ramach 54, ale ta Merida w rozmiarze 54 ze wgledu na zupełnie prostą rurę górną wydaje się nieco większa, a raczej wyższa, bo jeśli chodzi o długość to mimo nieco większej bazy kół tak jak i poprzednio nadal używam mostka 110mm i nie czuję się na tym rowerze bardziej wyciągnięty. Co ciekawe sam producent określa rozmiar 54 jako M/L, tymczasem 54 to zazwyczaj typowa M-ka. Myślę że to tylko subiektywne odczucie, większość rowerów na jakich jeżdziłem ostatnio posiadały mniejszy lub większy slopping, stąd wrażenie że ta rama jest większa. Tak czy inaczej Merida nie produkuje ram w rozmiarze 53 który ewentualnie mógłbym rozważyć, 52 z kolei z pewnością byłaby już dla mnie za mała,


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#15 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 11 październik 2017 - 07:57

No tak ale uważam że 56 może być za mała , tym bardziej że przy takim ustawieniu rury górnej ta niby większa długość roweru jest nieco pozorna . Idealna długość ramy dla mnie to 58 cm więc te nawet 60/61 jak w meridzie skompensuję krótszym mostkiem , co radzicie ?



#16 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 11 październik 2017 - 10:02

Musisz brać pod uwagę, że pomimo Twoich 190 cm wzrostu, masz stosunkowo mały przekrok (jeśli oczywiście dobrze go zmierzyłeś), dlatego raczej bym nie przesadzał z długością rury podsiodłowej. Reacto wcale nie jest długim rowerem, bo praktycznie jest tej samej długości co Scultura, a różnica jest jedynie w wysokości główki ramy i właśnie rury podsiodłowej. Jeśli twierdzisz, że Reacto w rozmiarze L/56 jest dla Ciebie za mały, to pozostaje jedynie XL/59. Powinieneś się jednak koniecznie przymierzyć do takiego roweru, gdyż długość górnej rury, a zwłaszcza rury podsiodłowej wynosząca 59 cm, to naprawdę sporo. Wydaje mi się, że krótszy mostek niż 10 cm, przy takiej ramie, wyglądałby po prostu dziwnie.



#17 Witoboo

Witoboo
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 11 październik 2017 - 12:53

zmierzyłem dokładnie przekrok używając dokładniejszej metody i wedle rad dociskając do tkanek miękkich ,pomiar pokazał 90,5 cm 

jestem zdecydowany na rozmiar xl ponieważ rozmiar L po dodaniu grubości butów i bloków będzie poza zakresem na sztycy siodła.





Dodaj odpowiedź