#1
Napisano 10 październik 2017 - 22:17
po dwóch latach jazdy na HSSie przyszła pora na małe zmiany.
Po wielu sezonach jeżdżenia na różnych stalówkach w końcu doszedłem do momentu w którym wiedziałem czego konkretnie potrzebuję.
Potrzebuję komfortu, duuużo komfortu.
Oto i ona moja nowa zona (nie mylić z żona ) w wersji gravelowej.
Rury to głównie Columbus ZONA (ST 31,7, TT 31,7, DT 35->oval). Haki z nierdzewki, szczotkowane.
Osprzęt prawie bez zmian, doszła jedynie sztyca, ster i jakiś czas temu opony (panaracer gravel king sk 43mm). Do wymiany są jeszcze zaciski, ale jakoś nie śpieszno mi do tego
- Prozor, Kekacz, er_te i 6 innych osób lubią to
#2
Napisano 10 październik 2017 - 22:30
Bardzo przyjemny rowerek, mogę zapytać ile waży w obecnej konfiguracji? Czy ta korba to rotor czy tylko takie złudzenie na zdjęciu?
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#3
Napisano 10 październik 2017 - 22:38
Nie ważyłem jeszcze, ale coś około 9,5kg. Korba to Sram Rival z zębatką Absoluteblack Oval 44T.
#4
Napisano 11 październik 2017 - 06:31
Zbudowałeś sobie kolejny bardzo ładny rower
#5
Napisano 11 październik 2017 - 07:15
I jak widać nie wszyscy jeszcze zwariowali na punkcie tarczówek
#6
Napisano 11 październik 2017 - 08:20
Tarcze? Nie ma mowy. Wystarczy, że w robocie muszę się z tym użerać
Tak w ogóle to napisy na ramie są pomarańczowe, a rama niebieska Dodatek perły w klarze sprawia, że w różnym oświetleniu i pod różnymi kątami kolory dość mocno się różnią
- Malik i EverRestOnTheBike lubią to
#7
Napisano 11 październik 2017 - 09:04
Z czystej ciekawości.Czy masz problem z "fork shudder"?. Brak wieszaka, wycieniowany widelec z tą piękną cięciwą linki hamulcowej hm... Jeździłeś już rowerem?
#8
Napisano 11 październik 2017 - 09:29
Zobaczymy jak będzie po kilku następnych jazdach.
#9
Napisano 11 październik 2017 - 10:49
#10
Napisano 14 październik 2017 - 07:46
- Malik lubi to
#11
Napisano 16 październik 2017 - 09:46
Jak oceniasz owalną tarczę w rowerze offroad? Strasznie dawno na szosa.org nie zaglądałem, a podobne rozwiązanie chodzi mi po głowie od dawna.
Na innych nie zamierzam jeździć
Owalna może nie dodaje watów i nie pojedziemy szybciej, ale z pewnością jeździ się łatwiej.
"Podczas jazdy nie dają odczuć swojej „owalności” - uczucie pedałowania jest maksymalnie zbliżone do okrągłych tarcz - Zmniejszają obciążenie kolan w „martwym punkcie” oraz ułatwiają płynne pedałowanie - Pozwalają osiągnąć i utrzymać odpowiednia kadencje - Zmniejszają ryzyko występowania skurczy mięśni."
I dokładnie jest tak jak to opisują. Zero skurczy, zero bolących kolan.
- mburs lubi to
#12
Napisano 17 październik 2017 - 10:18
Korba to Sram Rival z zębatką Absoluteblack Oval 44T.
Zębatka o rozmiarze 44T jest dostępna w sklepie - czytaj dystrybutorzy - czy też trzeba ją zamawiać bezpośrednio z ich strony?
Druga sprawa - trzeba kontaktować się po angielsku, czy można po polsku?
#13
Napisano 17 październik 2017 - 10:55
Zębatka o rozmiarze 44T jest dostępna w sklepie - czytaj dystrybutorzy - czy też trzeba ją zamawiać bezpośrednio z ich strony?
Druga sprawa - trzeba kontaktować się po angielsku, czy można po polsku?
www.porebarowery.pl - oni są przedstawicielami AB na PL. Jeśli nie mają 44T na miejscu to mogą sprowadzić. Dla mnie właśnie sprowadzali, bo nie mieli nawet w systemie.
Jakbyś potrzebował czegoś tańszego to jest jeszcze polski HCC. Nie testowałem, ale mam zamiar na przyszły sezon.
#14
Napisano 17 październik 2017 - 12:31
Propo roweru fajna przelajka.
#15
Napisano 17 październik 2017 - 14:06
Mozesz pisac po polsku. Zalozycielem AB jest forumowy kolega "Tehan" Marcin Golec, bardziej znany z light-bike.
Milo obserwowac sukces rodaka w branzy
Malik, ty musisz miec jakies "papiery" na Rychtarskich, ze ci robia nowe rowery co pare dni.....
Jak zwykle, milo zawiesic oko.
Co do tarczy AB, to ma ona owalizacje podobna jak Rotor Q-rings okolice 10%.
#16
Napisano 17 październik 2017 - 15:08
Z tego co właściciel pisał wcześniej: szosowa maszyna na Maxie, przełajowy na HSS, zapewniały dzięki zastosowanemu materiałowi odpowiednią sztywność, natomiast biały przełaj miał być plasteliną w porównaniu do wymienionych.
Jak na ich tle prezentuje się ZONA? Czy jest zauważalna różnica w stalowych przełajowych widelcach ?- Biały miał widelec zakrzywiony, ten ma prosty.
Druga sprawa to powtarzające się wśród właścicieli ram tworzonych na zamówienie (akurat przykład Rychtarskiego) twierdzenie o wpadaniu ramy w drgania po przekroczeniu określonej prędkości podczas zjazdu. Spowodowane to jest niedokładnością wykonania, niewspółliniowością przednich oraz tylnych widełek? A może taki już urok stalowych ram tworzonych przez rzemieślników w kraju i zagranicą. Jestem ciekawy opinii bardziej doświadczonych na ten temat.
p.s. Dziękuję za informację dotyczącą źrodła dostępu oraz za informację odnośnie sposobu kontaktu.
#17
Napisano 18 październik 2017 - 07:53
ZONA sprawuje się rewelacyjnie. W końcu znalazłem balans pomiędzy sztywnością, a komfortem.
HSS był mega sztywny, wręcz aż za bardzo, a do tego miał karbonowy widelec, który za wiele to nie tłumił.
ZONA najbardziej mi przypomina w sztywności MAX'a. Czyli jest naprawdę dobrze. Sztywność ZONY wynika z zastosowanych tylnych haków, odpowiednio wyprofilowanych rur tylnego trójkąta (nieznaczne wgniecenia przy oponie), dolna rura z okrągłej przechodzi w owalną.
Przedni wideł ładnie pracuje na dziurach i dzięki niemu jazda jest naprawdę komfortowa. Poprzednio był widelec na rurach z MAX'a i ten wideł był nieco sztywniejszy od tego obecnego. Tłumienie jednego i drugiego i tak jest bardzo zbliżone. Bardziej tu widać różnice w wyglądzie, ewentualnie w wadze i nieznaczne różnice w prowadzeniu roweru.
O wpadaniu ram w drgania nigdy nie słyszałem. Na MAX'ie śmigałem po górach i nic takowego nie odnotowałem. Na HSSie kilka razy zdarzyło się jechać powyżej 70kmh i też nic.