Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rychtarski Nr 5.

Gravel Rychtarski Columbus

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 październik 2017 - 22:17

Cześć,

po dwóch latach jazdy na HSSie przyszła pora na małe zmiany.
Po wielu sezonach jeżdżenia na różnych stalówkach w końcu doszedłem do momentu w którym wiedziałem czego konkretnie potrzebuję.
Potrzebuję komfortu, duuużo komfortu.

Oto i ona moja nowa zona (nie mylić z żona :D) w wersji gravelowej.
Rury to głównie Columbus ZONA (ST 31,7, TT 31,7, DT 35->oval). Haki z nierdzewki, szczotkowane.

Osprzęt prawie bez zmian, doszła jedynie sztyca, ster i jakiś czas temu opony (panaracer gravel king sk 43mm). Do wymiany są jeszcze zaciski, ale jakoś nie śpieszno mi do tego ;)

Załączone miniatury

  • OI001148.jpg
  • OI001173.jpg
  • rychtarski5-1.jpg
  • rychtarski5-2.jpg
  • rychtarski5-3.jpg
  • rychtarski5-4.jpg
  • rychtarski5-5.jpg
  • OI001116.jpg
  • OI001122.jpg


#2 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 październik 2017 - 22:30

Bardzo przyjemny rowerek, mogę zapytać ile waży w obecnej konfiguracji? Czy ta korba to rotor czy tylko takie złudzenie na zdjęciu?


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 październik 2017 - 22:38

Nie ważyłem jeszcze, ale coś około 9,5kg. Korba to Sram Rival z zębatką Absoluteblack Oval 44T.



#4 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 815 postów
  • SkądSobótka

Napisano 11 październik 2017 - 06:31

Zbudowałeś sobie kolejny bardzo ładny rower ;) 



#5 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 11 październik 2017 - 07:15

I jak widać nie wszyscy jeszcze zwariowali na punkcie tarczówek :)



#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 październik 2017 - 08:20

Dzięki ;)
Tarcze? Nie ma mowy. Wystarczy, że w robocie muszę się z tym użerać ;)

Tak w ogóle to napisy na ramie są pomarańczowe, a rama niebieska ;) Dodatek perły w klarze sprawia, że w różnym oświetleniu i pod różnymi kątami kolory dość mocno się różnią ;)
  • Malik i EverRestOnTheBike lubią to

#7 Slon78

Slon78
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądlubelskie/mazowieckie

Napisano 11 październik 2017 - 09:04

Z czystej ciekawości.Czy masz problem z "fork shudder"?. Brak wieszaka, wycieniowany widelec z tą piękną cięciwą linki hamulcowej hm... Jeździłeś już rowerem?



#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 październik 2017 - 09:29

Na chwilę obecną zero problemów. Co ciekawe klocki są ustawione równolegle do obręczy. W poprzedniej furze gdzie był karbonowy wideł nie było opcji żeby hamulec nie szarpał z tak ustawionymi klockami.
Zobaczymy jak będzie po kilku następnych jazdach.

#9 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 październik 2017 - 10:49

Jak oceniasz owalną tarczę w rowerze offroad? Strasznie dawno na szosa.org nie zaglądałem, a podobne rozwiązanie chodzi mi po głowie od dawna.

#10 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 14 październik 2017 - 07:46

Stal na mufach i z klasycznym widelcem - najtrwalsze i najpiękniejsze rozwiązanie :-)
  • Malik lubi to

#11 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 16 październik 2017 - 09:46

Jak oceniasz owalną tarczę w rowerze offroad? Strasznie dawno na szosa.org nie zaglądałem, a podobne rozwiązanie chodzi mi po głowie od dawna.

 

Na innych nie zamierzam jeździć ;) 

Owalna może nie dodaje watów i nie pojedziemy szybciej, ale z pewnością jeździ się łatwiej.

 

"Podczas jazdy nie dają odczuć swojej „owalności” - uczucie pedałowania jest maksymalnie zbliżone do okrągłych tarcz - Zmniejszają obciążenie kolan w „martwym punkcie” oraz ułatwiają płynne pedałowanie - Pozwalają osiągnąć i utrzymać odpowiednia kadencje - Zmniejszają ryzyko występowania skurczy mięśni."

 

I dokładnie jest tak jak to opisują. Zero skurczy, zero bolących kolan. 


  • mburs lubi to

#12 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 17 październik 2017 - 10:18

Korba to Sram Rival z zębatką Absoluteblack Oval 44T.

Zębatka o rozmiarze 44T jest dostępna w sklepie - czytaj dystrybutorzy - czy też trzeba ją zamawiać bezpośrednio  z ich strony?
Druga sprawa - trzeba kontaktować się po angielsku, czy można po polsku?



#13 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 październik 2017 - 10:55

Zębatka o rozmiarze 44T jest dostępna w sklepie - czytaj dystrybutorzy - czy też trzeba ją zamawiać bezpośrednio  z ich strony?
Druga sprawa - trzeba kontaktować się po angielsku, czy można po polsku?

 

www.porebarowery.pl  - oni są przedstawicielami AB na PL. Jeśli nie mają 44T na miejscu to mogą sprowadzić. Dla mnie właśnie sprowadzali, bo nie mieli nawet w systemie. 

Jakbyś potrzebował czegoś tańszego to jest jeszcze polski HCC. Nie testowałem, ale mam zamiar na przyszły sezon. 



#14 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 październik 2017 - 12:31

Kumpel jeździ na hcc w mtb. Jest zadowolony łańcuch nie spada nawet podczas ostrego jeżdżenia.
Propo roweru fajna przelajka. ;)

#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 październik 2017 - 14:06

Mozesz pisac po polsku. Zalozycielem AB jest forumowy kolega "Tehan" Marcin Golec, bardziej znany z light-bike.

Milo obserwowac sukces rodaka w branzy :)

 

Malik, ty musisz miec jakies "papiery" na Rychtarskich, ze ci robia nowe rowery co pare dni.....

Jak zwykle, milo zawiesic oko.

Co do tarczy AB, to ma ona owalizacje podobna jak Rotor Q-rings okolice 10%.



#16 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 17 październik 2017 - 15:08

Z tego co właściciel pisał wcześniej: szosowa maszyna na Maxie, przełajowy na HSS, zapewniały dzięki zastosowanemu materiałowi odpowiednią sztywność, natomiast biały przełaj miał być plasteliną w porównaniu do wymienionych.
Jak na ich tle prezentuje się ZONA? Czy jest zauważalna różnica w stalowych przełajowych widelcach ?- Biały miał widelec zakrzywiony, ten ma prosty.
Druga sprawa to powtarzające się wśród właścicieli ram tworzonych na zamówienie (akurat przykład Rychtarskiego) twierdzenie o wpadaniu ramy w drgania po przekroczeniu określonej prędkości podczas zjazdu. Spowodowane to jest niedokładnością wykonania, niewspółliniowością przednich oraz tylnych widełek? A może taki już urok stalowych ram tworzonych przez rzemieślników w kraju i zagranicą. Jestem ciekawy opinii bardziej doświadczonych na ten temat.

p.s. Dziękuję za informację dotyczącą źrodła dostępu oraz za informację odnośnie sposobu kontaktu.



 



#17 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 październik 2017 - 07:53

ZONA sprawuje się rewelacyjnie. W końcu znalazłem balans pomiędzy sztywnością, a komfortem. 

HSS był mega sztywny, wręcz aż za bardzo, a do tego miał karbonowy widelec, który za wiele to nie tłumił.

ZONA najbardziej mi przypomina w sztywności MAX'a. Czyli jest naprawdę dobrze. Sztywność ZONY wynika z zastosowanych tylnych haków, odpowiednio wyprofilowanych rur tylnego trójkąta (nieznaczne wgniecenia przy oponie), dolna rura z okrągłej przechodzi w owalną. 

Przedni wideł ładnie pracuje na dziurach i dzięki niemu jazda jest naprawdę komfortowa. Poprzednio był widelec na rurach z MAX'a i ten wideł był nieco sztywniejszy od tego obecnego. Tłumienie jednego i drugiego i tak jest bardzo zbliżone. Bardziej tu widać różnice w wyglądzie, ewentualnie w wadze i nieznaczne różnice w prowadzeniu roweru. 

 

O wpadaniu ram w drgania nigdy nie słyszałem. Na MAX'ie śmigałem po górach i nic takowego nie odnotowałem. Na HSSie kilka razy zdarzyło się jechać powyżej 70kmh i też nic.