Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kierownica Aero, Na Której Można Się Oprzeć


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 16 październik 2017 - 18:00

Cześć,

 

Mam kierownicę rurkową a chciałbym czasem się oprzeć na niej przedramieniem, coś jak w TT. Na tej co mam to mnie bolą przedarmiona, chyba płaskie coś byłoby lepsze. Czy dałoby radę na takiej kierze się oprzeć i czy bym się nie ślizgał?

 

 

https://www.bike24.c...age=3;orderby=3

https://www.bike24.c...age=3;orderby=3

https://www.bike24.c...age=2;orderby=3

https://www.bike24.c...98]=1;orderby=3



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2017 - 18:35

Oprzeć przedramiona, a za co chcesz złapać dłońmi? 



#3 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 16 październik 2017 - 18:38

Dłonie zawsze jakoś układam, nie pamiętam za co łapię :)



#4 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 16 październik 2017 - 20:23

Rozumiem że chodzi jedynie o ułożenie się w pozycji aerodynamicznej bezpośrednio na kierownicy bez montowania lemondki. Kierownice aero średnio siędo tego nadają bo z reguły nie zakłada się na nie owijki na górnej części a to głownie owijka powoduje stabilne oparcie dla przedramion a nie profil samej kierownicy.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#5 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 17 październik 2017 - 09:23

A gdyby do przedramion przymocować jakieś podkładki?

Nie trzeba by było zmieniać kierownicy.



#6 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 18 październik 2017 - 17:02

A gdyby do przedramion przymocować jakieś podkładki?

Nie trzeba by było zmieniać kierownicy.

 

OMG, co za pomysł  :-P Albo kierę klejem wysmarować, co by się nie ślizgały przedramiona przy oparciu. A tak serio to ja takiego opierania się nie polecam. Dmuchnie mocniej lub jakaś mała nierówność i lecimy



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 październik 2017 - 19:06

Mozna owinac papierem sciernym :)

  • Prozor lubi to

#8 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 18 październik 2017 - 19:23

Ja mam podwójną owijkę (zn. gąbka + owijka) i też mnie grabie bolały już po chwili. Za mały pkt. podparcia.

Nie jeżdżę tak, bo to średnio bezpieczne, ale z ciekawości dzisiaj spróbowałem.

 

Na lemondce tego nie ma, można jechać cały dzień.

Szersza kiera powinna trochę poprawić syt. ale najlepszym rozwiązaniem będzie lemondka.



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 18 październik 2017 - 19:59

Wiadomo, ze wcześniej -pisząc o podkładkach pod przedramiona- żartowałem.
A teraz zupelnie powaznie: mozna owinąć przedramiona taśmą z rzepem, fragment kierownicy, na którym się opierają rownież
i będzie elegancko.

#10 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 18 październik 2017 - 20:23

No to ja też rzucę sucharem, nie ma u nas rzep na osiedlu :)



#11 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 październik 2017 - 07:08

W sklepie warzywnym sprawdzałeś? Może świeżak z biedry? :P


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#12 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2017 - 11:34

Ja mam taką kierownicę aero i szału nie ma z takim opieraniem. Lepiej sobie lemondkę dokupić.



#13 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 19 październik 2017 - 14:17

Lemondka zdecydowanie bezpieczniej. Mnie to szlak trafia jak ktoś w grupie wychodzi na zmianę i się kładzie na kierze. Na ogół do tego zaczyna bujać rowerem dwa razy bardziej. Jak chce ktoś ryzykować to niech tak sobie jeździ, ale sam, bez ludzi na kole



#14 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 19 październik 2017 - 18:09

Bez lemondki dość trudno sterować rowerem. Da się balansując ciałem, ale w chwili "W" (np. ominięcie przeszkody) może być już bardzo słabo.

Są lemondki do płaskich kierownic. Jednak ich cena bywa mocno.. no okrągła :D



#15 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2017 - 20:18

U mnie na płaskiej da się zamontować normalną i myślę, że na większości innych płaskich także. Tuż przy mostku kiera jest taka sama jak klasyczna i tam montuje się lemondkę, potem zostaje tylko kwestia szerszego poprowadzenia podłokietników.



#16 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 20 październik 2017 - 08:55

U mnie na płaskiej da się zamontować normalną i myślę, że na większości innych płaskich także. Tuż przy mostku kiera jest taka sama jak klasyczna i tam montuje się lemondkę, potem zostaje tylko kwestia szerszego poprowadzenia podłokietników.

 

Chyba że ktoś ma płaską kierę zaraz za mostkiem i się lemondka nie zmieści bądź ma zintegrowaną z mostkiem.

 

 

Bez lemondki dość trudno sterować rowerem. Da się balansując ciałem, ale w chwili "W" (np. ominięcie przeszkody) może być już bardzo słabo.

Są lemondki do płaskich kierownic. Jednak ich cena bywa mocno.. no okrągła :D

 

Możesz podrzucić jakiś link?



#17 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 20 październik 2017 - 15:58

Zgadza się, w zintegrowanych zazwyczaj się nie da. Znajomy ma taką i nie da rady standardowej lemondki na nią założyć.



#18 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 24 październik 2017 - 19:44

Chyba że ktoś ma płaską kierę zaraz za mostkiem i się lemondka nie zmieści bądź ma zintegrowaną z mostkiem.

 

 

 

Możesz podrzucić jakiś link?

 

Kiedyś kumpel taką miał (tak.. w czasach kiedy na sam widok jego owijki miałem ślinotok :D ). Miał komplet, (alu, na 100% rozbieralny) ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy (więc linka niet). Strasznie psioczył, bo nie dawało się założyć licznika czy latarki..

Teraz ludzie dorabiają sobie odpowiednie kształtki na CNC.. albo kupują węglarki w "jednym kawałku".



#19 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 październik 2017 - 20:11

Bo takie kierownice wcale nie są takie dobre jak się wydają. Lepsze są takie lekko spłaszczone typu 3T ERNOVA.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 październik 2017 - 09:41

Pomijajac aspekt aero, dla mnie plaskie kiery sa wygodniejsze.
Jest za co zlapac :)



Dodaj odpowiedź