London Road, Trochę Wątpliwości...
Started By
chudeusz09
, 25 paź 2017 21:47
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 październik 2017 - 21:47
Bry. Szykuję się na zmianę bajka. Padło na PX'a London Road'a, chyba, że skutecznie mnie zniechęcicie. Nie chcę typowej szosy bo niestety warunków na to nie mam w okolicy (dziury w jezdni czasem odsłonią kawałek dobrej drogi, ale to sporadycznie). Lubię też sobie czasem skręcić ze zbyt gładkiego asfaltu do lasu i chciałbym móc wyjechać z drugiej strony z kompletem plomb. Generalnie nie lubię jak mnie coś ogranicza a już na pewno nie rodzaj nawierzchni. Stąd też fajnie jakby laczek mógł być względnie szeroki. Z racji, że ciut mi się urosło (192cm) a i kopyto długie (~95cm) oczywistym (?) jest wybór maxymalnego dostępnego rozmiaru, czyli XL. To jednak "tylko" 57cm a więc czy wystarczająco? Według tabelki producenta owszem, ale teoria teorią a praktyka swoje. Macie doświadczenia z tą ramą/geometrią? Poniżej link do strony z wszelkimi danymi:
https://www.planetx....-disc-road-bike
Czemu London? Bo cena, bo niezłe graty, bo hydraulika, bo zwyczajnie mi się podoba (nawet w pełnym ekwipunku z bagażnikiem i błotnikami.... może nawet zwłaszcza w pełnym ekwipunku). Co mnie powstrzymuje? Mimo wszystko cena (tak, ta sama co to wyżej była zaletą)-czekam na zimowe wyprzedaże (aż tak mi się nie pali, stara koza jeszcze rześka całkiem). Są jakieś alternatywy dla mojego wyboru?
Druga kwestia to mały "upgrade". Na początku myślałem o węglowej kierze, co by ręce mi jeszcze pare lat posłużyły (bez skojarzeń proszę), ale z racji mojej wagi (ponad 100kg) jak i również ceny (kierownicy), odpuściłem. Protetyk jednak swoje też kosztuje. Słuszna decyzja, czy nie do końca? Kolejna kwestia to sztyca. Tutaj karbon podobno robi niezłą robotę i skłonny byłbym zaryzykować. Zwłaszcza, że moja dolna część pleców za cholerę z żadnym siodłem dogadać się w 100% nie może. Warto? Trochę się obawiam, czy za cenę komfortu podwozia warto zamartwićc się ewentualnym wyjmowaniem złamanej sztycy z pomiędzy łopatek (znowu aluzja do wagi)? Ostatnia rzecz to koła. Za dopłatą 89£ można zamontować takie kółka:
https://www.planetx....6-bolt-wheelset
Baaaardzo mi one pasują do tego roweru ale..... no właśnie.... znowu waga (moja, choć kółka też nie lekkie). Czy przy 100kg takie koła to dobry pomysł? Nie za mało tam aby szprych? Dodać mogę tylko, że kwestia max kilku miesięcy i waga wróci do tej sprzed roku, czyli poniżej 90kg, ale to wciąż sporo. Na koniec budżet. Liczę, że London'a wyrwę za około 4-4,5k plus "upgrejdy", czyli skłonny byłbym wydać blisko 5k, jeśli tylko warto. Liczę na pomoc Waszą, co by wszelkie wątpliwości rozwiać.
Pozdrawiam, Tomek
P. S. Nigdy na szosie, a tym samym z baranem w łapach, nie jeździłem. Przymierzyć się nie mam gdzie. Zresztą żadnego odniesienia nie mam więc musiałbymw pojeździć dłużej żeby stwierdzić czy mi geo A czy B bardziej pasuje. Teraz latam crossem z prostą kierą.
https://www.planetx....-disc-road-bike
Czemu London? Bo cena, bo niezłe graty, bo hydraulika, bo zwyczajnie mi się podoba (nawet w pełnym ekwipunku z bagażnikiem i błotnikami.... może nawet zwłaszcza w pełnym ekwipunku). Co mnie powstrzymuje? Mimo wszystko cena (tak, ta sama co to wyżej była zaletą)-czekam na zimowe wyprzedaże (aż tak mi się nie pali, stara koza jeszcze rześka całkiem). Są jakieś alternatywy dla mojego wyboru?
Druga kwestia to mały "upgrade". Na początku myślałem o węglowej kierze, co by ręce mi jeszcze pare lat posłużyły (bez skojarzeń proszę), ale z racji mojej wagi (ponad 100kg) jak i również ceny (kierownicy), odpuściłem. Protetyk jednak swoje też kosztuje. Słuszna decyzja, czy nie do końca? Kolejna kwestia to sztyca. Tutaj karbon podobno robi niezłą robotę i skłonny byłbym zaryzykować. Zwłaszcza, że moja dolna część pleców za cholerę z żadnym siodłem dogadać się w 100% nie może. Warto? Trochę się obawiam, czy za cenę komfortu podwozia warto zamartwićc się ewentualnym wyjmowaniem złamanej sztycy z pomiędzy łopatek (znowu aluzja do wagi)? Ostatnia rzecz to koła. Za dopłatą 89£ można zamontować takie kółka:
https://www.planetx....6-bolt-wheelset
Baaaardzo mi one pasują do tego roweru ale..... no właśnie.... znowu waga (moja, choć kółka też nie lekkie). Czy przy 100kg takie koła to dobry pomysł? Nie za mało tam aby szprych? Dodać mogę tylko, że kwestia max kilku miesięcy i waga wróci do tej sprzed roku, czyli poniżej 90kg, ale to wciąż sporo. Na koniec budżet. Liczę, że London'a wyrwę za około 4-4,5k plus "upgrejdy", czyli skłonny byłbym wydać blisko 5k, jeśli tylko warto. Liczę na pomoc Waszą, co by wszelkie wątpliwości rozwiać.
Pozdrawiam, Tomek
P. S. Nigdy na szosie, a tym samym z baranem w łapach, nie jeździłem. Przymierzyć się nie mam gdzie. Zresztą żadnego odniesienia nie mam więc musiałbymw pojeździć dłużej żeby stwierdzić czy mi geo A czy B bardziej pasuje. Teraz latam crossem z prostą kierą.
#4
Napisano 26 październik 2017 - 12:50
FOBOS, dzięki, sporo mi to pomogło.
Olek, czekam cierpliwie na 2x11 właśnie. 1x11 jest przeceniony o 200 funtów ale ten napęd mnie nie przekonuje (przynajmniej narazie). Jeżdżę cały rok, ale obecny rower nie jest umierający i jeszcze spokojnie posłuży.
Olek, czekam cierpliwie na 2x11 właśnie. 1x11 jest przeceniony o 200 funtów ale ten napęd mnie nie przekonuje (przynajmniej narazie). Jeżdżę cały rok, ale obecny rower nie jest umierający i jeszcze spokojnie posłuży.
#13
Napisano 10 grudzień 2017 - 15:22
Żeby nie zakładać nowego wątku... Pojawiła się taka opcja:
https://www.on-one.c...-adventure-bike
Cena kusząca, lepsze koła, gorsze hamulce (choć z dopłatą ~60£ można mieć bb7, a te już opinie mają dobre), napęd ten sam, niby na plus sztywne osie i waga. Obawy? Czy karbon na moje 100kg to dobry pomysł? 😉
https://www.on-one.c...-adventure-bike
Cena kusząca, lepsze koła, gorsze hamulce (choć z dopłatą ~60£ można mieć bb7, a te już opinie mają dobre), napęd ten sam, niby na plus sztywne osie i waga. Obawy? Czy karbon na moje 100kg to dobry pomysł? 😉
#14
Napisano 10 grudzień 2017 - 15:50
ważę podobnie , ujezdzam karbon od pół roku bez żadnych problemów
tutaj , jeszcze fajny felt
https://www.bike-dis...elt-f65x-684583