Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Do 8K Pln - Dylematy Kupującego :-)

Tarmac Emonda SL6 Focus Cayo

149 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 15:38

Witam.

 

Postanowiłem kupić szosówkę jako drugi rower - uzupełnienie MTB.

 

Utwierdziłem się w przekonaniu, że chciałbym mieć szosę po 4 dniach jazdy testowej na

Specu Venge Vias Expert z 2017 roku. Podoba mi się łatwość z jaką ten rower przyspiesza,

lekkość z jaką można lecieć po asfalcie (na MTB to męka) , ciasno zestopniowane przełożenia i to jaki jest sztywny.

 

Venge był w rozmiarze 54 i wydawał się być w sam raz na mnie.

Mam 177 cm wzrostu , długość nogi 84 cm.

 

Niestety Venge jest "troszkę" poza budżetem - testówka kosztuje 15k PLN.

 

Chciałbym, wybrać coś, co będzie jeździć podobnie, ale raczej nie aero.

 

Z założenia rama ma być karbonowa, bo patrząc na to jak tłukło mi w ręce na nierównościach

podczas jazdy specem, to nie chcę nawet wiedzieć jak to jest na alu :-)

 

 

W sklepie polecają mi Speca Tarmac Elite z 2016 roku za 0koło 7,5 kPLN:

 

http://www.zuchlinsk...4,3,14379,22299

 

Ewentualnie Scott Addict 30 za około 8,5 kPLN:

 

https://www.scott.pl...ower-Addict-30/

 

 

W necie znalazłem Focusa Cayo, który jest trochę droższy, ale też lepiej wyposażony:

 

http://allegro.pl/ro...7018462276.html

 

 

Ewentulanie jeszcze Trek Emonda SL6 za 8,5 k PLN

 

http://allegro.pl/ro...7018311167.html

 

 

Jest też Giant TCR Advanced 2 za 6 kPLN

 

http://www.zuchlinsk...m,3,10803,21136

 

Jest dość lekki (8,3 kg z pedałami) i chyba najtańszy z tej stawki.

 

Który z tych rowerków polecalibyście koledzy ?

 

Generalnie rower ma mi służyć jako narzędzie do treningów. Nie musi być super wygodny,

ważne żeby zapierdzielał :-) W zawodach nie planuję jeździć - wystarczą mi zawody XC i różnego rodzaju biegowe.

 

Może od czasu do czasu będę chciał pojechać do pracy - 27 km w jedną stronę po asfalcie na MTB to mordęga, pomyślałem że szosa będzie do tego lepsza.

 

Zastanawiam się też trochę nad geometrią endurance - ale nie wiem czy jest sens, bo raczej nie planuję jeździć po 200 km na jeden strzał. A człowiek w sklepie mówił mi że endurance jest bardziej "przymulony" na podjazdach. Z endurance podoba mi się Scott Solace.

 

 

Podoba mi się Tarmac, mam ciągoty do Scotta (jeżdże Scottem MTB), Focus ma elektrykę, a Emonda  SL6 jest chyba dość lekka. Giant wydaje się być najbardziej zdrowo rozsądkowy.

 

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie opinie i rady.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 


.....The loneliness of the long distance runner.


#2 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 15:51

Bierz pan Gianta. Nie ma się nad czyn zastanawiać nawet. A za resztę - jak cię kiedyś najdzie - kupisz fajne koła.



#3 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 16:29

Za ok 7000 wraz z wysyłką, pełna Ultegra, bardzo przyzwoite koła o wadze ok 1650 gramów, znakomite opony Continentala 25 mm. 

Rozmiar sugerowany 57 cm (jeśli pomiar wew strony nogi został wykonany prawidłowo, podpowiem jak to zrobić),

zostało kilka sztuk:

 

https://www.rosebike...now/aid:2655811

 

Wysoka ocena w teście magazynu TOUR 1,5 


  • tadzikpl lubi to

#4 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 16:59

Za ok 7000 wraz z wysyłką, pełna Ultegra, bardzo przyzwoite koła o wadze ok 1650 gramów, znakomite opony Continentala 25 mm. 

Rozmiar sugerowany 57 cm (jeśli pomiar wew strony nogi został wykonany prawidłowo, podpowiem jak to zrobić),

zostało kilka sztuk:

 

https://www.rosebike...now/aid:2655811

 

Wysoka ocena w teście magazynu TOUR 1,5 

 

57 to nie jest przypadkiem L ?

 

Porównuję geometrię ze specem którym jeździłem.

Tam był stack 543 i reach 387.

W proponowanym Rose rozmiar 57 Stack wynosi 583 - 4 cm więcej.

 

I jeszcze pytanie o wagę - 7,2 kg wydaje się mało realne w tej cenie.


.....The loneliness of the long distance runner.


#5 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 17:04

Bierz pan Gianta. Nie ma się nad czyn zastanawiać nawet. A za resztę - jak cię kiedyś najdzie - kupisz fajne koła.

 

Jakieś argumenty za poza najniższą cena ? :-)


.....The loneliness of the long distance runner.


#6 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 02 listopad 2017 - 18:01


 

I jeszcze pytanie o wagę - 7,2 kg wydaje się mało realne w tej cenie.

 

No właśnie realne :D nawet uwzględniając 5% +/- podawane przez producenta.

3 lata Rose chodzi u mnie jak złoto :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#7 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 18:41

Grzeko, skoro pasowal ci venge to wez venge elite, na wyprzedazy zmiscisz sie w budzecie tzn minimalnie dolozysz :)

#8 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 19:07

Grzeko, skoro pasowal ci venge to wez venge elite, na wyprzedazy zmiscisz sie w budzecie tzn minimalnie dolozysz :)

 

Venge to był pierwszy rower szosowy na którym dane mi było pojeździć.

 

 

Myślę że wolałbym jednak geometrię racingową zamiast aero.


.....The loneliness of the long distance runner.


#9 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 19:21

57 to nie jest przypadkiem L ?

 

Porównuję geometrię ze specem którym jeździłem.

Tam był stack 543 i reach 387.

W proponowanym Rose rozmiar 57 Stack wynosi 583 - 4 cm więcej.

 

I jeszcze pytanie o wagę - 7,2 kg wydaje się mało realne w tej cenie.

 

Tu podpowiedź jak właściwie zmierzyć dł wew stronę nogi. 

https://www.rosebike...ar/jak-zmierzy/

 

W wyprzedaży mamy jeszcze ten model - identyczna geometria, trochę lepsza rama, ale przede wszystkim możliwość konfiguracji komponentów tj doboru długości mostka, koloru owijki itd:

https://www.rosebike...7046/aid:887078

model czarny z czerwonymi akcentami jest dostępny w szerszym zakresie rozmiarów.



#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 20:20

I jeszcze pytanie o wagę - 7,2 kg wydaje się mało realne w tej cenie.


Napiszę więcej: przy tak ciężkiej ramie i kołach nie tylko "wydaje się malo realne",
ale jest nierealne.

#11 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 02 listopad 2017 - 20:50

Bierz pan Gianta. Nie ma się nad czyn zastanawiać nawet.

 

Mało kto o tym wspomina, ale Giant TCR Advanced ma stosunkowo małe prześwity pomiędzy oponą 25 mm, a widelcem. Z tyłu też szału nie ma...

 

Specialized Tarmac ma wkręcany suport, co według mnie jest ogromną zaletą.

 

Scott Addict 30 do rocznika 2017 ma sportową geometrię, a geometria endurance jest dopiero w niektórych modelach Addict z 2018 roku.

 

Scott Solace jest modelem, który wyszedł z produkcji i zastąpił go właśnie Addict o geometrii endurance.



#12 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 158 postów

Napisano 02 listopad 2017 - 21:35

scott foil

 

https://www.bike24.c...nu=1000,173,157



#13 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 22:20

Foila też mają testowego w sklepie kolo mnie.

Może uda mi się wziąć go na weekend :-)

 

Ale to chyba sprzęt z tej samej parafii co Venge.


.....The loneliness of the long distance runner.


#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 listopad 2017 - 22:24

Dobieranie ramy na podstawie dł. nogi? Co najmniej ryzykowne.  pozdr



#15 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 listopad 2017 - 22:30

Napiszę więcej: przy tak ciężkiej ramie i kołach nie tylko "wydaje się malo realne",
ale jest nierealne.

Według Rose normą jest +5%, więc te 7,5kg jest jak najbardziej realne. ;)



#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 listopad 2017 - 23:27

Venge to był pierwszy rower szosowy na którym dane mi było pojeździć.


Myślę że wolałbym jednak geometrię racingową zamiast aero.

Nie ma czegos takiego jak nie racingowe aero geo.
Aero rama jest racingowa, z zalozenia.

#17 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2017 - 23:33

Nie ma czegos takiego jak nie racingowe aero geo.
Aero rama jest racingowa, z zalozenia.

 

Sorry, jestem laikiem w temacie szosy.

Chodziło mi o to że Aero jest zdaje się lepszy do jeżdżenia po płaskim, a geometria takiego np. Tarmaca, albo Addicta bardziej sprawdza się na podjazdach - takie info dostałem w kilku sklepach rowerowych które udało mi się odwiedzić.


.....The loneliness of the long distance runner.


#18 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 10:18

Według Rose normą jest +5%, więc te 7,5kg jest jak najbardziej realne. ;)

 

Po wymianie ramy i kół na lżejsze pewnie tak...



#19 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 10:34

Jeżdżę na Emondzie SL... i gorąco polecam... JEDNAK pamiętaj, że TREK dożywotnią gwarancję daje na ramę JEDYNIE pierwszemu właścicielowi... (musi to być udokumentowane)...

Nowa SL6 wychodzi chyba troszkę więcej... nowa Nowa :)

Zwróć uwagę, że z modeli, które wymieniłeś to Focus i Trek są na Ultegrze... więc do realnego porównania cen bardziej zasadne byłoby wziąć pod uwagę wszystkie na Ultegrze albo wszystkie na 105...

...i tak... Trek Emonda SL5 (na 105)...  to już cena ok. 7400 pln... twój budżet :) waga 7820g przed drzwiami salonu...  :) a po zmianie kół np. na FR3 (+1400 pln) ... 7528g (u mnie)  :)



#20 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 11:29

 
Z założenia rama ma być karbonowa, bo patrząc na to jak tłukło mi w ręce na nierównościach
podczas jazdy specem, to nie chcę nawet wiedzieć jak to jest na alu :-)

 

Jeździłem na karbonowym Lapierre Sensium 500 i aluminiowym Tribanie 540 i na tym drugim mniej mnie trzęsło.


 

No właśnie realne :D nawet uwzględniając 5% +/- podawane przez producenta.
3 lata Rose chodzi u mnie jak złoto :D


To znaczy miałeś ten model i ważył tyle ile podaje producent?



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tarmac, Emonda SL6, Focus Cayo