Skocz do zawartości


Zdjęcie

Skracanie Linek Z Pancerzami... Dylematy


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 08 listopad 2017 - 10:41

Witam,

Właśnie zbieram się do skrócenia linek (wewnętrzne prowadzenie) po obniżeniu mostka... i w związku z tym, że robię to pierwszy raz proszę o podpowiedź czy cięcie linek i pancerzy od strony klamkomanetek ? i czy obędzie bez przeciągania linek przez ramę?... ew. może ktoś już to opisywał ?

Proszę o pomoc



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 listopad 2017 - 11:22

Nie robi żadnej różnicy, od której strony zaczniesz. Ważne, żebyś dokładnie wyrównał nowe końce pancerza (tak, żeby nie było zadziorów i żeby linka przechodziła gładko) i żebyś założył ponownie końcówki.

 

Linki niestety będziesz musiał przeciągnąć ponownie, nie przeskoczysz tego. Natomiast żeby uprościć sobie życie, możesz wycofać linki z pancerzy, ale nie wyciągać ich całkowicie z manetek (zostaw tyle, żeby razem z pancerzem przypadkiem nie uciąć też linki) - w ten sposób oszczędzisz sobie przynajmniej przewlekania linki przez mechanizm manetki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 08 listopad 2017 - 12:01

Jak tniesz sam pancerz to warto włożyć do niego od drugiej strony jakąś starą linkę by nie ciąć pustego pancerza. Może się lekko przez to odkształcić, co potem wpływa na pogorszenie pracy linek. Lepiej jak przy cięciu w środku jest linka, która zapobiega zgnieceniu pancerza.



#4 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 08 listopad 2017 - 15:22

Mikross i klu88 - dzięki za cenne uwagi ! Jestem już coraz bliżej celu ;)

Powiedzcie czy dobrze kombinuję...

 

1. Wyciągnę linki przerzutek i tylnego hamulca, najlepiej z "pilotem", aż będę miał je poza ramą... i wtedy ciachnę pancerze od strony ramy... wtedy (JEŚLI NIE GADAM GŁUPOT) nie będę musiał ruszać nic przy klamkach... nawet nie ruszę owijki... (?)

 

2. I odwrotnie.. przeciągnę linki przez ramę i je skrócę...przy samych przerzutkach i tylnym hamulcu... (?)

 

3. Przy przednim hamulcu... nie wiem czy da się wypiąć linkę z pancerzem od strony samych szczęk, żeby tam skrócić i linkę i pancerz.. (po to żeby też nie ruszać przy klamce) (?)

 

I ostatnie pytanie... czy końcówki pancerzy... tam gdzie wchodzą do ramy... to są one wielokrotnego użycia ?



#5 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 24 listopad 2017 - 15:27

... no niestety trzeba odwijać... :/

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź