Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scott Czy Giant A Może Cube ? Pomocy

pierwsza szosa

23 odpowiedzi w tym temacie

#1 wirro

wirro
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 12:55

Do tej pory jeżdżę krosem B4 rowerem bardziej nadającym się do lasu niż na asfalt i rozglądam się za jakimś szosowym chciałbym wydać na niego około 4000 +/- wpadły mi w oko

;

https://www.scott.pl...r-Speedster-20/

https://www.giant-bi...pl/contend-sl-2

https://www.canyon.c...ace-al-5-0.html

https://cube.pl/rowe...blacknred-2017/

 

w sumie to nie wiem czym się kierować, chciałbym żeby to był rower wygodny taki raczej pod dłuższe trasy (nie wiem czy podałem dobre przykłady) liczę ze ktoś pomoże i wskaże ten jedyny wymarzony idealny dla mnie za co z góry dziękuję.

 



#2 zales

zales
  • Użytkownik
  • 250 postów
  • SkądGrójec

Napisano 06 grudzień 2017 - 13:15

Wszystkie są bardzo podobne osprzętowo. Wszystkie na TIAGRZE, zatem musisz zdecydować który Ci się bardziej "podoba".

Może rozważ jeszcze ten https://www.decathlo...id_8377261.html

W sumie 105-tka to grupa wyżej niż TIAGRA i koła AKSIUM. Może nie najlżejsze, ale wytrzymałe.

Jedyny mankament - napis na ramie ;)


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#3 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 163 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 13:37

wskaże ten jedyny wymarzony idealny dla mnie

Sam musisz podjąć taką decyzję. Rowery są podobne w osprzęcie, więc wybierz ten który najbardziej tobie pasuje. Nie będziesz wtedy miał myśli "ch**e z forum doradzili, a bardziej podobał mi się X". 

 

Ja bym brał Canyona, ale to ja, bo uwielbiam ich rowery. Powinien być wygodny (odnoszę się do ostatniego akapitu), to endurance. 



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 828 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 14:37

Jeśli rowery są w podobnych cenach to chyba nie ma bawić się w sprowadzanie Canyona z Niemiec i w ewentualne późniejsze bardziej

skomplikowane procedury reklamacyjne.

Dodatkowo na każdy rower ze sklepu otrzymasz rabat, na Canyona nie, a doliczyć jeszcze musisz koszt wysyłki. 


Poland. Probably the best country in the world.

#5 wirro

wirro
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 14:46

Mam jeszcze jedno pytanie w salonie Scotta sprzedawca powiedział mi że ich rowery są najlepsze bo i tu takie stwierdzenie że na ich ramach się "lepiej jeździ''  prawda to ? dosłownie chodziło o porównanie krossa i scotta w jeździe po górkach.(oczywiście kross też szosa)



#6 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 1167 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 grudzień 2017 - 14:56

 w salonie Scotta sprzedawca powiedział mi że ich rowery są najlepsze

 

Idź do salonu Gianta, Meridy, Treka itp., ciekawe co ci powiedzą :P


  • Omen lubi to

#7 Omen

Omen
  • Użytkownik
  • 490 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 15:03

Scott to dosyć prestiżowa marka, ale gdybym ja miał decydować, to akurat w tym segmencie i w tym przedziale cenowym, wziąłbym taką Meridę: http://www.rowerymer...wer-merida.html



#8 twin86

twin86
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 18:45

w tym przedziale cenowym nie uświadczysz jakiś większych różnic w ramach aluminiowych, materiał ten sam, ten sam rodzaj amelinium 6061 zapewne, jedynie jakieś drobne detale wykończeniowe w obrębie spawów. Patrz jedynie na geometrię czy jest bardziej wyścigowa czy bardziej endurance.

 

 



#9 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 163 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 20:17

Jeśli rowery są w podobnych cenach to chyba nie ma bawić się w sprowadzanie Canyona z Niemiec i w ewentualne późniejsze bardziej

skomplikowane procedury reklamacyjne.

Jeśli najbardziej się podoba wizualnie, a ceny i osprzęt są podobne, to zdecydowanie warto bawić się w sprowadzanie Canyona, żeby później nie żałować, że jeżdżę na X, a mogłem kupić Canyona który mi się najbardziej podobał. 



#10 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 118 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 03:14

W tym budżecie (+ ew. mała dokładka) to już bym szukał karbonu.

 



#11 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 1167 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 grudzień 2017 - 10:38

W tym budżecie to lepsza zasada: " lepiej porządne alu niż dziadowski carbon" ;)


  • Omen i przegibek lubią to

#12 opeciarz

opeciarz
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 11:40

Mam podobny problem i do wydania podobną ilość gotówki. Czytam od kilku tygodni rożne fora, przeglądam oferty, zastanawiam się co wybrać czy nie poczekać i dozbierać kasy nas coś z wyższych modeli, tarczowe czy tradycyjne hamulce itp. Z powyższych na dzień dzisiejszy wybrałbym Canyona bo: (tutaj czysta teoria nie poparta żadną praktyką, jeżeli się mylę to mnie poprawcie i uświadomcie)

- Tiagra w pełnej grupie bez tańszych zamienników np klamkomanetek, hamulców.

- Koła Mavic z powyższych zbierają najpochlebniejsze opinie

- oś suportu wkręcana, a nie wciskana typu press fit (na wcisk to ponoć bardziej awaryjny i upierdliwy patent)

- no i subiektywnie najbardziej mi się podoba

Minusy:

- produkcja niemiecka, po tym ile dołożyłem do mojego VW przysiągłem że już nic nigdy niemieckiego szrota nie zakupię (wiem, wiem to używany samochód a nie nowy rower, ale uprzedzenie pozostało :P )

- brak możliwości przymierzenia

- sprzedaż wysyłkowa i związane z tym ewentualne problemy z serwisem

PS. Bardzo zbliżony model w swojej ofercie posiada Rose.

 



#13 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 1167 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 grudzień 2017 - 11:51

A Rose to niby jaki jest? Też "Niemiec" :P



#14 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądStargard/Bergen

Napisano 07 grudzień 2017 - 12:00

Przejrzałem ofertę Canyona i porównałem Endurace AL 7.0 2018 z moim z rocznika 2015. Wyglada na to, że to już wcale nie taka super oferta. Cena wyższa o 800 zł, czyli prawie 5000zł, a na dodatek Canyon szukając oszczędności (czyt. większych zysków) montuje teraz w tym modelu aluminiową sztycę zamiast karbonowej. To samo dotyczy opon. Zamiast Conti Grand Prix II 4000S zakładają teraz niższy model, Grand Prix. Obydwie zmiany niejako tłumaaczą wzrost katalogowej wagi o 200 gramów do poziomu 8400.

Czy inni producenci też tak zaszaleli z podwyżkami cen?



#15 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 394 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 07 grudzień 2017 - 12:53

A czemu nie np scultura 400 2018. Cała na 105 i do wyrwania poniżej 5tys przed nowym rokiem. Jak chcesz napisz mi wiadomość to dam ci namiary na dilera który może ci coś zaproponować.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#16 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 08 grudzień 2017 - 10:24

Ciekawa oferta - lekka kosmetyczna wada i rozmiar tylko S, ale za +/- 4000 PLN 

https://www.rutlandc...ue-small_385713

 

Ja bym ogólnie poszperał w zagranicznych, głównie UK, sklepach. Funt jest nisko, sam zamówiłem dla żony Gianta z UK, który kosztował mnie 30% taniej nie w PL. 



#17 zales

zales
  • Użytkownik
  • 250 postów
  • SkądGrójec

Napisano 08 grudzień 2017 - 11:12

 

Ja bym ogólnie poszperał w zagranicznych, głównie UK, sklepach. Funt jest nisko, sam zamówiłem dla żony Gianta z UK, który kosztował mnie 30% taniej nie w PL. 

 

 

Ale to kierownica będzie z prawej strony... 


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#18 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 08 grudzień 2017 - 11:33

Można się przyzwyczaić lub zrobić przestawkę, jak w motocyklach ;) 



#19 wirro

wirro
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 08 grudzień 2017 - 13:18

Problem w tym że nie mam doświadczenia i sam nie wiem co chce :( 

Przyjdzie ruszyć dupkę i po sklepach pojeździć żeby coś wybrać, znalazłem cube powystawowego za 3000 w moim rozmiarze i t 

ego chyba sprawdzę w pierwszej kolejności, niestety dosyć daleko :( 



#20 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 08 grudzień 2017 - 13:25

Wiesz, szczerze powiem, że siądziesz na rower, zrobisz rundkę dookoła sklepu i w sumie dalej będziesz miał taką samą wiedzę. Kupisz rower, pojeździsz to wtedy poznasz, co ci się podoba a co nie. 

Tylko wiesz, kolarstwo szosowe to studnia bez dna - jak chwycisz bakcyla to zaczniesz się rozglądać za nowymi kołami, przyjdzie zima więc trenażer, nowe pedały, buty a później lepsze buty, kask, który będzie pasował kolorem, zmiana opon, sterta ciuchów... Szykuj skarbonkę. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pierwsza szosa