Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łączenie Dwóch Różnych Rodzajów Szprych


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 18:10

Hej, jak się zapatrujecie na połączenie dwóch różnych rodzajów szprych w kołach? Np. płaskie po jednej stronie a okrągłe po drugiej? Są jakieś przeciwwskazania żeby tak nie robić?



#2 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 06 grudzień 2017 - 19:17

Ja osobiście czasami to stosuje. Chodzi o utrzymanie niskiej wagi kół i jednocześnie sztywności gdy klient ma dużą wagę lub naprawdę silną nogę. Mocniejsze szprychy po stronie napędowej (najczęściej) lub po stronie tarczy

Typowy mix: sapim cx-ray / sapim cx-sprints, dt-swiss revolution lub super-comp / competition

 

Ze względów estetycznych, osobiście nie mieszałbym szprych płaskich z okrągłymi



#3 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:30

Ze względów estetycznych, osobiście nie mieszałbym szprych płaskich z okrągłymi

 

 

Czy poza względami estetycznymi ma jakąś wadę połączenie z jednej strony płaskie z drugiej okrągłe w jednym kole?



#4 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 07 grudzień 2017 - 09:14

nic mi o tym nie wiadomo. Pamiętaj jedynie, że przy naciąganiu szprych wartości na tensometrze będą inne dla tych dwóch rodzai szprych

 



#5 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 09:43

nic mi o tym nie wiadomo. Pamiętaj jedynie, że przy naciąganiu szprych wartości na tensometrze będą inne dla tych dwóch rodzai szprych

 

To na pewno, ale to wystarczy sobie odpowiednio poprzeliczać. Mi też nic nie wiadomo, by takie rozwiązanie miało jakieś techniczne wady wykluczające bądź ograniczające zastosowanie, ale wolę dopytać



#6 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 07 grudzień 2017 - 10:00

To na pewno, ale to wystarczy sobie odpowiednio poprzeliczać. Mi też nic nie wiadomo, by takie rozwiązanie miało jakieś techniczne wady wykluczające bądź ograniczające zastosowanie, ale wolę dopytać

 

Zakładam że przy budowie kół będziesz używał tensometru. Jeżeli tak to zamiast przeliczać, proponuje zrobić sobie bardzo prosty przyrząd.Jedyny koszt to waga. Z tym masz rzeczywiste wartości i dobrze (poprawnie) naciągnięte koła

 

https://www.instagra...blackcat_wheels



#7 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 10:09

Dzięki. Taką dobrą wagę gdzie kupić? I jak masz rozwiązane samo mocowanie szprychy?



#8 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 07 grudzień 2017 - 10:29

waga - allegro?

http://allegro.pl/wa...6972734864.html

 

mocowanie szprychy JB:

 

https://e-hak24.pl/i...owne/szakle.jpg

 

a od strony nypla:

 

https://3.allegroimg...052336ef24cd303

 

Weź sobie szprychę do budowlanego/metalowego i sobie wszystko dopasujesz za grosze



#9 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 10:46

Ok, dzięki wielkie za podpowiedź. A wracając do tematu: ktoś jeszcze jakieś za/przeciw płaskim szprychom z jednej strony i okrągłym z drugiej?



#10 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 822 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 grudzień 2017 - 12:32

Jest coś takiego jak różnica sprężystości między szprychami o rożnej grubości, kształcie czy materiale z jakiego są wykonane, ja od strony napędowej dałbym te mniej elastyczne, ale to tylko moje teoretyzowanie.

#11 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 13:42

Chyba nic złego się nie może stać od połączenia płaskich i okrągłych szprych w jednym kole. 



#12 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 07 grudzień 2017 - 14:14

pytanie tylko po co...?



#13 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 15:38

pytanie tylko po co...?

 

To już nie mnie pytać ;) Może chęć poeksperymentowania, może dla kogoś to ciekawy wygląd? W zasadzie teraz zacząłem się zastanawiać jak by się sprawowało takie tylne koło z płaskimi po DS oraz okrągłymi po NDS. Albo ewentualnie mix po DS - na zmianę płaskie i okrągłe a tylko okrągłe po NDS. Kombinacji jest dużo i ciekawe co by z tego wyszło.



#14 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 345 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 grudzień 2017 - 09:20

W przełaju mam koła fulcrum s-five, to umiarkowanie udany OEM model w którym NDS ma okrągłe szprychy straight pull - wymieniłem je na płaskie żeby było wygodniej trzymać przy centrowaniu. Estetycznie rzeczywiście średnio, a w każdym razie nietypowo :)



#15 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1051 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 09 grudzień 2017 - 12:52

To już nie mnie pytać ;) Może chęć poeksperymentowania, może dla kogoś to ciekawy wygląd? W zasadzie teraz zacząłem się zastanawiać jak by się sprawowało takie tylne koło z płaskimi po DS oraz okrągłymi po NDS. Albo ewentualnie mix po DS - na zmianę płaskie i okrągłe a tylko okrągłe po NDS. Kombinacji jest dużo i ciekawe co by z tego wyszło.

 

Zaczniesz skręcać w lewo - różnica oporów powietrza to sprawi  :-D  A tak serio to sam zamierzam eksperymenty ale z kolorami szprych.  Czarne po stronie kasety, bo się szybciej brudzą, białe po lewej.

Jeszcze jakby tak robili szprychy fluorescencyjne - na nocne jazdy byłyby lepsze niż lampki bo jak ktoś się włącza do ruchu z bocznej to nie zawsze widzi rowerzyste.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#16 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądStargard/Bergen

Napisano 09 grudzień 2017 - 21:02

Jeszcze jakby tak robili szprychy fluorescencyjne - na nocne jazdy byłyby lepsze niż lampki bo jak ktoś się włącza do ruchu z bocznej to nie zawsze widzi rowerzyste.

Szprych nie widziałem, ale z podobnych powodów zamierzam zainwestować w Conti Grand Prix II 4000S. Robią takie z bocznymi paskami odblaskowymi ;-)



#17 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1051 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 10 grudzień 2017 - 00:46

Szprych nie widziałem, ale z podobnych powodów zamierzam zainwestować w Conti Grand Prix II 4000S. Robią takie z bocznymi paskami odblaskowymi ;-)

Tak, tyle że w rozmiarze 28c, a to klocki straszerne...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#18 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądStargard/Bergen

Napisano 10 grudzień 2017 - 10:27

Według info w sklepie bike24 są też dostępne w rozmiarze 25mm, ale na szerszych obręczach i tak może im być bliżej do 28mm. Niemniej zamierzam je nabyć tylko czekam na jakąś obniżkę cen, bo ostatnie podrożały :-/


  • astronom lubi to



Dodaj odpowiedź