Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lapierre Aircode 600 + Corima S1 Vs..


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 244 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:56

Cześć,

Szukam roweru z genem aero do wyścigów w peletonie amatorskim, gdzie 2min zwykle dzielą mnie od podium a jeżdżę na zwykłym 8,5kg aluminium. Postanowiłem kiedyś, że jak się wciągnę to kupię coś lepszego no i się wciągnąłem. Jest tego pełno ale utknąłem na:

Lapierre Aircode na Ultegrze manualnej (wersja 500 lub 600) + Corima S1. Utknąłem, bo mi się podoba, cenowo wypada lepiej niż Canon Aeroad, Argon 18, Specialized Venge Vias. Wypada podobnie jak Giant Propel ale koła Corima są chyba lepsze od Giant.

 

Czy macie jakieś doświadczenia z marką Lapierre, uważacie, że to dobry wybór?

Wiem, że Lapierre na 2018r wprowadzi nową ramę aero ale promocje są dziś, choć nie wykluczam zakupu samych kół Corima i odczekania jednego sezonu na rower aż do przecen.

 

Rower musi być aero, na Ultegrze manualnej, bez tarcz, mieć geometrię odpowiednią do wyścigów, być sztywny, bo będą się liczyć sekundy. Widzę często ludzi na venge-ach, propelach, foilach i innych aero bajkach.

 

Może macie też namiar na jakiś store z dobrymi wyprzedażami teraz.



#2 pawelp7

pawelp7
  • Użytkownik
  • 108 postów

Napisano 06 grudzień 2017 - 22:47

Gorąco polecam markę Lapierre. Dużo zależy od sprzedawcy/sklepu.

W pierwszym rowerze od ich wymienili mi karbonową ramę w ramach gwarancji, choć posiadała wadę jedynie wizualną „kosmetyczną”.

Polecam ich sklep w Krakowie (zależy jak masz daleko). Panowie Poręba słyną z pro-klienckiego podejścia.

Co do modelu zastanów się, czy potrzebujesz roweru „aero”.

Xelius jest lżejszy i ma nieco inną geometrię. Jeśli ścigasz się po górach, brałbym Xeliusa. Mam model 2016 na ultegrze i jestem bardzo zadowolony. 


  • herbatniczek lubi to

#3 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 07:57

Z tym pro klienckim podejściem to bym polemizował patrząc na ich stronę - tragiczna w obsłudze i nieaktualizowana od lat.

 

No i odnalezienie sklepu jest trudne, nie bardzo się wyróżnia spośród innych prywatnych posesji, a pisanie że jest "w Krakowie" to spore nadużycie ;)  - ale wyposażony jest świetnie i bardzo pozytywnie zaskakuje kiedy wejdzie się do jedna bardzo dużego magazynu. .


  • herbatniczek lubi to

#4 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 1167 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 grudzień 2017 - 08:22

Również polecam obsługę u Poręby. Kupując Lapierra masz też coś innego niż kolejny Giant, Specialized, Scott czy Trek. Koła Corimy będą "patriotycznie" pasować do Lapierra ;)


  • herbatniczek lubi to

#5 zales

zales
  • Użytkownik
  • 250 postów
  • SkądGrójec

Napisano 07 grudzień 2017 - 08:33

Miałem kiedyś LAPIERRE tylko górala. Model PRO RACE 400. Była to rama ze scandium. Wagowo wychodziła lżej niż niejeden chiński karbon. Co do samej ramy - jakość wykonania nienaganna. Wygląd też fajny. Rama sztywna, ale jakaś delikatna. No ale to podobno był urok scandium. Kupowałem właśnie w Krakowie. Nie mam uwag do tego sklepu. Przed finalizacją zakupu dogadałem wszystkie zmiany przez maila (chciałem zmiany przerzutek i manetek względem serii). Umówiłem się na dany dzień na odbiór i było wszystko gotowe.


  • herbatniczek lubi to

Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3303 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 grudzień 2017 - 08:39

Model 2017 jest co najwyżej semi-aero rowerem. Cale aero zamyka sie w lekko wyplaszczonej podsiodlowce i lekkim wycieciem pod tylne kolo. To troche za malo, jak na dzisiejsze aero ramy standardy.
Wersja 2018, to juz zupelnie inna rama, tu juz mozna powiedziec, ze jet to aero.

Do tego strona wizualna (imo) przemawia za nowym modelem, calosc jest spojna. W 2017, ktokolwiek to projektowal, mial troche polotu z ksztaltami rur, ostrymi krawedziami. Taki troche multi parafialny koncept ;)
  • herbatniczek lubi to



Dodaj odpowiedź