Skocz do zawartości


Zdjęcie

[ Wysoki Stożek Dla Amatora ]


43 odpowiedzi w tym temacie

#1 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 14 grudzień 2017 - 09:13

Witam , nie wiem jak za bardzo ogarnąć temat kół :-)

Wytyczne : wysoki profil , cena do 4000 zł  ale proszę o jakieś konkrety poparte linkami :-) , materiał obojętnie , jestem amatorem z wagą do 95kg , oczekiwania poza głównym celem jaki jest szpan , lans i piękno itp ... zestaw kół na lata , waga zestawu obojętna , cena może się zaczynać od 2000zł...do TCRa z 2016....pozdrawiam



#2 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 14 grudzień 2017 - 10:15

jezeli poza szpanem i lansem chcialbys cos uzyskac to chyba nietedy droga.lepiej jakies alu kółka kupic.Szybkości wiekszej nie uzyskasz a z ta trwałościa na lata to tez srednio to wychodzi.Hamowanie to niestety tez jest slabe zwlaszcza na deszczu



#3 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 14 grudzień 2017 - 18:36

Do Tcr to stożki 40-55mm max sprawdź ofertę http://no-limited.pl/możesz złożyć na jakich piastach i szprychach chcesz



#4 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 14 grudzień 2017 - 19:52

No no , dobra oferta , szczerze wcześniej jej nie widziałem ...

Na co powinienem zwracać uwagę przy takich założeniach ?

Piszcie jak do laika :-))



#5 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 14 grudzień 2017 - 20:55

pierwsze co szytka czy opona



#6 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 14 grudzień 2017 - 21:02

zdecydowanie opona 25mm ostatnio używam i przy tym zostane



#7 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 17 grudzień 2017 - 10:31

Nikt się nie chce powymądrzać ? :-) trwałość , piękno , cena do 4000zł , lans :-) ;-)



#8 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 17 grudzień 2017 - 11:58

Ok, no to powymadrzajmy sie za autorem strony no-limited: "... Ale ich cena jest proporcjonalna do wydajności..."

Zatem jak kupisz 2x drozsze, pojedziesz 2x szybciej :)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#9 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2017 - 13:59

pierwsze co szytka czy opona

 

 

Jeśli ma być lans jako primo = to nie szytka.



#10 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 17 grudzień 2017 - 15:45

Nikt się nie chce powymądrzać ? :-) trwałość , piękno , cena do 4000zł , lans :-) ;-)


Bo to niby jest troche kasy ale za malo na cos super hiper typu DT swiss czy Zipp

Ale np Mavic Cosmic Carbon:

https://www.tweekscy...xalith-wheelset

Pewnie w PL tez do dostania w podobnej kwocie

#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 grudzień 2017 - 17:40

Silesian, oni się nabijają, bo i mają rację, to nie jest tak jak myślisz i temat jest mocno złożony. Sama głupia trwałość nie jest wieczna w przypadku obręczy na tradycyjne hamulce. Prędzej czy później zetrzesz te obręcze i w praktyce będą musiały iść do kosza, a im więcej będziesz jeździł w deszczu i syfie tym szybciej. Dla tego ja uważam, że jak na treningi to wystarczą zwykłe koła alu za 1000/1500zł, a te najlepiej na tradycyjnych i ogólnodostępnych podzespołach, by w razie czego móc bez problemu takie koła naprawić (nie wykluczaj uszkodzeń). A fajne stożki, drogie, super aerodynamiczne, lanserskie, wylajtowane, odziane w najlepsze szytki czyli zero kompromisów to zostawmy do ścigania. Tam takie koła się sprawdzą i posłużą dłużej, bo i mniej tych kilometrów przejadą, a i w takich warunkach chodzi nam o dziesiąte części sekundy, które dzięki nim możemy urwać. 

 

Także ja widzę to w ten sposób, a jeśli bym się upierał na obręcze 50mm w kole treningowym, to nadal nie mogły by kosztować więcej niż 1500zł, a więc pozostaje zakup jedynie od chińczyka.

 

Aaa, i na treningi codzienne to tylko oponki.



#12 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 18 grudzień 2017 - 17:52

Ja tu każdą odpowiedź traktuję poważnie :-)

Arni bardzo rozsądne objaśnienie , potrafię to zrozumieć ... możesz jakimś linkiem się podeprzeć i wkleić do 2000zł wysoki profil , materiał obojętny , chcę na to okiem rzucić ... dzięki ;-)



#13 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądRG

Napisano 18 grudzień 2017 - 19:32

No wlasnie-moze znajdzie sie na forum jakis uzytkownik tanszych -przyslowiowych chinoli-ktory jest z nich zadowolony nie placac przy tym 4 tysiaczkow...



#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 grudzień 2017 - 00:25

Ja? Akurat zakupiłem je od forumowego kolegi, który złożył mi je pode mnie, super koła. Cena 2600zł po przedpłacie w ubiegłym roku. Inne? No-Limited, Ron, Jann itp. To są chińczyki czystej krwi i kości. Słyszałem, że nawet FFWD to chinka

A oryginalne majfrendy to takie:

http://www.flyxii.co...e-wheelset.html

https://www.yoeleobi...oad/wheels.html

http://dengfubikes.c...EELS/index.html

 

Niestety tylko Flyxii pisze oficjalnie o ofercie przesyłki bez ceł i vatów i jest to potwierdzone. Jak jest z tamtymi przykładami, nie wiem. Na YT i w sieci wiele pozytywów jest na temat Yoeleo. Flyxii to s kolei fajne ramy ma (też temat przebadany przez wielu), a jak obręcze, nie wiem. Spike kiedyś pisał, że bardzo przyzwoite.



#15 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 14:33

Panowie czy to prawda karbonowe obręcze pod oponkę potrafią się "rozwarstwić" od ciśnienia opony? W moim środowisku kolarskim istnieje taka wiara i podobno koledze kolegi w Alpach pękły takie obręcze przy długim zjeździe od nagrzania.

 

Planuję kupić obręcze karbonowe około 35mm pod szytkę, ale ze względu na to, że to mają być koła treningowo/wyścigowe wolałbym oponkę ze względu na łatwość naprawy "kapcia".



#16 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 22 grudzień 2017 - 20:36

Tak można to zrobić i tak się dzieje podczas długiego hamowania w górach na długim zjeździe , rozepchanie od ciśnienia następuje po przegrzaniu na powierzchni hamującej rezonu który traci swoje właściwości po przegżaniu, sam widziałem takie koło i nie nadaje się już do jazdy

obczaj filmik



#17 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 grudzień 2017 - 21:06

Potrafia. Jak poszukasz na necie, to znajdziesz obrecze chyba kazdego producenta, ktore nie wytrzymaly gor, zjazdow i dlugiego hamowania.
Z drugiej strony, masa ludzi jezdzaca na karbonowych klinczerach po gorach bez zadnych problemow.
Niemniej faktem jest, ze w "sprzyjajacych" okolicznosciach istnieje ryzyko przegrzania obreczy (zmiekczenie zywicy) i zniszczenia obreczy.

Ostatnio wypuszczony test i sporo dyskusji:

https://www.bikerumo...rim-brake-test/

https://www.bikerumo...rim-brake-test/

http://weightweenies...ic.php?t=148867

#18 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 21:34

Nie wiem czy problem nie jest przesadzony. Sam używam karbonowych clincherów Gianta i żadnych problemów w górach, nawet przy temperaturach 30+. Kolega jeździ na Rovalach i też bez strachu. Znam też 2 przypadki gości, którzy kupili kompletne koła z aliexpress pod oponkę i też nie dali rady ich popsuć w górach. Podsumowując: słyszałem wiele opowieści o rozlatujących się obręczach, ale nie znam nikogo, komu by takie koła nie wytrzymały jazdy po polskich przełęczach. ;)

PS. Hamować też trzeba umieć.



#19 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 22 grudzień 2017 - 21:41

 

PS. Hamować też trzeba umieć.

Tak na pewno technika hamowania też wpływ ,ja widziałem takie koło po polskich górach i było nieźle powichrowane po przegrzaniu od hamowania i była to bodajże obręcz kozak także ja bym się bał hamować zjeżdżać na takim kole przy prędkościach rzędu 60-80km\h



#20 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 23 grudzień 2017 - 11:07

Mieszkam w pagórkowatym terenie, ale bez długich zjazdów, raczej hopki. Jeszcze mam trochę czasu do zastanowienia. Dzięki za informację :)

 

A czy wysoki stożek 35mm lub 50mm ma sens tylko z szytkami? Z oponkami traci sens, ponieważ takie zestaw traci siłę nośną?





Dodaj odpowiedź