Skocz do zawartości


Zdjęcie

[ Wysoki Stożek Dla Amatora ]


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1467 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 grudzień 2017 - 14:07

Kolega przegrzał i zniszczył karbon na oponach na 1,5km zjeździe z lokalnej góry także problem niestety istnieje i to nie tylko w Alpach.
Szytek nie ma się co bać, jak zalejesz uszczelniaczem to szansa złapania gumy mniejsza niż na dętce.


Instagram_Icon_inverted.png           canyon3.png           trek3.png           giant3.png


#22 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 466 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 23 grudzień 2017 - 14:31

Kolega przegrzał i zniszczył karbon na oponach na 1,5km zjeździe z lokalnej góry także problem niestety istnieje i to nie tylko w Alpach.
Szytek nie ma się co bać, jak zalejesz uszczelniaczem to szansa złapania gumy mniejsza niż na dętce.

A można wiedzieć, jakie kolega miał koła i jaki to był zjazd - stromy, techniczny?
Ja najczęściej jeżdżę po górach i jedynie z dwóch górek boję się o koła, ale to są zjazdy ponad 12 % i nawet obręcze aluminiowe mają tam ciężko.

#23 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1467 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 grudzień 2017 - 14:40

zipp 404, to był 2014 rok więc lekko starszy model, może teraz jest lepiej?  Zjazd 1,2km ze średnim 9%, 2 zakręty w tym jeden gdzie trzeba lekko zwolnić, + dohamowanie na końcu do skrzyżowania.

Od tamtej pory śmiga na chińczyku pod szytkę i póki co nic się z tym nie dzieje :)


Instagram_Icon_inverted.png           canyon3.png           trek3.png           giant3.png


#24 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1969 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 grudzień 2017 - 15:54

Czyli jednym słowem pomysł klinczerów z karbonu do duszy, bo trudno takie koła nazwać uniwersalnymi, a przypadkami sypiecie jak z rękawa. Pewnie na płaskim ta przypadłość nie dotyczy, czy też takie przypadki były?



#25 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 121 postów

Napisano 23 grudzień 2017 - 17:01

Od 2014 roku technologia naprawdę "trochę" poszła naprzód. Producenci rozwijają kola w kierunku tubeless przy karbonowych obręczach i te kola naprawdew działają i sa bezpieczne. Przypomniał mi się jeszcze kolega, który przy ok. 100kg jeździ na clincherach Bontragera, tez bez żadnych problemów. Firmowych kół nie ma potrzeby się bac, przynajmniej jeżeli chodzi o te najnowsze modele, bo o takich pisze i z takimi miałem styczność. Giant, Bontrager, Roval - żadnych problemów w górach.

#26 dure

dure
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 23 grudzień 2017 - 17:02

Na 99% odpuszczam sobie clincher z karbonu. Rozważam zestaw kół tubular z flyxii, 50mm lub 38mm:

 

http://www.flyxii.co...flx-ws-tw5.html

http://www.flyxii.co...flx-ws-tw3.html

 

ewentualnie zakup samych obręczy i złożenie kół już w Polsce. Miał ktoś do czynienia z tymi kołami?



#27 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 1337 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 23 grudzień 2017 - 17:03

Bo na strome zjazdy, carbonowe koła i oponki jest jedno "lekarstwo"... tarcze :)


"A teraz uwaga, tylko nie rżyjcie - ostatnio zrobiłem sobie ocieplacz na penisa, bo u mnie to jest najbardziej newralgiczny punkt. Ciśnienie chłodnego powietrza wali w krocze i siusiak marznie jak cholera, a wiadomo trzeba dbać o niego"- oryginalny cytat z FR.org :)


#28 robert_kr

robert_kr
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 30 grudzień 2017 - 19:53

Na 99% odpuszczam sobie clincher z karbonu. Rozważam zestaw kół tubular z flyxii, 50mm lub 38mm:

 

http://www.flyxii.co...flx-ws-tw5.html

http://www.flyxii.co...flx-ws-tw3.html

 

ewentualnie zakup samych obręczy i złożenie kół już w Polsce. Miał ktoś do czynienia z tymi kołami?

 

Witam, 

 

Jakby co to mam do sprzedania obręcze Flyxii 50 mm (3k błyszczące) razem z piastami Bitex. Miałem składać ale się rozmyśliłem :-)



#29 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 972 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 grudzień 2017 - 10:56

[...] lepiej jakies alu kółka kupic.Szybkości wiekszej nie uzyskasz [...]


Na kołach aero szybkość wzrasta dość wyraźnie. 1-3 km/h w zależności od prędkości z jaką jedziesz.
 

Bo na strome zjazdy, carbonowe koła i oponki jest jedno "lekarstwo"... tarcze :)

 
Jest jeszcze jedno. Używać klocków zalecanych przez producenta i nauczyć się jeździć na rowerze żeby nie toczyć się na zjazdach w górnym chwycie z zaciśniętymi heblami i przerażeniem w oczach. Wbrew pozorom takich przypadków nie brakuje w dużych górach. 
 
Swoja drogą szytka nic nie pomoże na przegrzanie obręczy. Dodatkowo szytki są drogie, upierdliwe i wolniejsze od bezdętek. Nie twierdzę że nie mają zalet ale generalnie nie polecam do codziennego użytku. 


  • Tom6 lubi to

Kupię adapter 15 mm DT Swiss ★ Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll


#30 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1969 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 grudzień 2017 - 17:41

Na kołach aero szybkość wzrasta dość wyraźnie. 1-3 km/h w zależności od prędkości z jaką jedziesz.
 

 

Bez przesady, tyle (3km/h) to nawet na dysku nie wyjdzie, a na 50mm nie wiem czy zyskasz chociaż 1km/h nawet przy prędkości 40/45. Stawiam na +/- połowę tych wartości czyli 1,5km/h dla pełnego dysku na tylnym i 0,5km/h dla dwóch pięćdziesiątek przy jeździe wyścigowej ze średnią 40/42.



#31 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 972 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 grudzień 2017 - 17:44

Sprawdzałem więc wiem co mówię ale jeśli ktoś jest nieprzekonany to zawsze można się posiłkować internetem:

 


Kupię adapter 15 mm DT Swiss ★ Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll


#32 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1969 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 grudzień 2017 - 18:02

Nie sprawdziłem, bo nie mam dostępu do toru w Pruszkowie (zawsze zerowy wpływ wiatru), kół różniących się tylko obręczami i aparatury pomiarowej, a sam nie jestem maszyną, by idealnie generować 200 czy 300W przy każdym obrocie korby w idealnie tej samej pozycji. Mówię to z praktyki, żadnej trójki na + się ze stożka nie wyciska no chyba, że ktoś jeździ ze średnimi +60 na 100km, to może i tak.

 

Rozmawiałem ostatnio z kolegą, świetny czasowiec (+45 średnie) i dokładnie to samo wyraził, na dysku dostajemy ale ok. 1 do 1,5km/h i analogicznie mniej na średnich stożkach i te właśnie drugie potwierdzam. Są to mikro wartości, a szczególnie alu vs stożek 38/50mm.

 

W ogóle porównywanie zwykłego koła z dyskiem jest bez sensu, dysk nie dość że bardziej aero, to w dodatku jest cięższy, a wiec zasada zachowania pędu działa na jego korzyść czyli poza samą aerodynamiką dochodzą jeszcze inne czynniki. Nawet tak proste sprawy, czy wszystkie koła w filmie miały identyczne łożyska? Bardzo drogie Enve i Hedy vs znacznie tańsze Mavici. W pierwszych można spodziewać się ceramiki, w drugich zwykłych łożysk. A co z oponami/szytkami? Dopiero porównanie samych obręczy będzie miało sens wymierny.



#33 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądRudy

Napisano 10 styczeń 2018 - 18:35

Witam , ktoś używa takich kół ? https://www.giant-bi...bonowe--on-road

Może się ktoś wypowiedzieć , polecić ?



#34 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 styczeń 2018 - 00:23

Bez przesady, tyle (3km/h) to nawet na dysku nie wyjdzie, a na 50mm nie wiem czy zyskasz chociaż 1km/h nawet przy prędkości 40/45. Stawiam na +/- połowę tych wartości czyli 1,5km/h dla pełnego dysku na tylnym i 0,5km/h dla dwóch pięćdziesiątek przy jeździe wyścigowej ze średnią 40/42.

Tak zgadza się nawet więcej wzrasta.

 

Mam sporo kół własnych, produkuje dla klientów i na wszystkich modelach jeździłem, są różnice znaczne  nawet 5 km/h w zależności od warunków pogodowych a głownie wiatru.

 

Np koła na felgach profil 23 mm nie pojadą lepiej powyżej 40 km/h , a już 30 mm stożki zaczynają od tej prędkości  pokazywać że są szybsze, różnica zaczyna się mniej więcej ok 35 km/h.

Koła o wyższym stożku pokazują swoje właściwości dopiero po przekroczeniu swojej magicznej granicy prędkości , gdzie pokazują swój zysk, ale tutaj trzeba zwrócić uwagę na siebie , czy my jesteśmy aero też bo 50km/h to już sporo.

 

Dobry a zarazem może i najlepszym doborem karbonów jest zestaw 38/50 lub 38/38  ewentualnie  przybliżone wartości stożka.

Sugeruję stosować niższy stożek na przód  co pozwoli na lepszą " współpracę z wiatrem i oporami ".

 

Jeśli chodzi o systemy to karbon tylko z szytką, karbon z oponką nie nadaje się do jazd w górach co też pisały  " firmy " swojego czasu.

 

Systemy kół karbonowych wybiera się głównie na zawody, do codziennej jazdy raczej alu.

 

oczywiście można się pokusić o karbon/opona na terenach gdzie hamowania nie musimy używać w sposób ciągły, czy drastyczny, ale wiedzmy ze felga pod oponę waży więcej o prawie 80 - 100 g co jest wartością rotacyjną sporą .

 

Karbon/alu/opona jest już lepszym rozwiązaniem , aczkolwiek cięższym niż pozostałe, ale jak kto lubi.

 

Osobiście ja śmigam na stożkach alu 27-30 mm i są to ulubione koła, w miarę odporne na wiatr, na płaskie i górskie trasy doskonałe.

 

Temat kól to temat trudny , występuje tu sporo zmiennych jak np teren, wiatr, typ roweru , zastosowanie itp, bo na cholere komu np zestaw 50/90 jak jeździ po parku? do lansu ? i nie przekracza 30 km/h  bo go zawieje .

 

Ważna też jest budowa koła aero, mniej szprych, szersze, płaskie, wąskie kołnierze w przednim kole to początek gry i kosztów.

 

 

Silesian - te koła to koła na płaskie tereny, na góry będą ciężkie i powolne, masa rotacyjna spora i cena 3800 zł  spora .

za połowe ceny kupisz alu lekkie co biją je na głowe, a karbony lekkie pod szytke  dobre złożysz do 3 koła . 


  • lupus lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#35 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądRudy

Napisano 16 styczeń 2018 - 16:17

Witam , powoli czytając tu i ówdzie skutecznie zaczynam rezygnować z lansu , szpanu ogólnie pojętego etc.

W zamian kierunek zaczyna skręcać w trwałość , niezawodność , prostotę itp. oczywiście jeśli chodzi o zestaw kół

Chyba powinienem zmienić czy zamknąć temat ?

Pozdrawiam



#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 styczeń 2018 - 21:50

Tak , powinieneś zradykalizować się, i odpowiedzieć na pytanie , albo lans albo jazda , można owszem połączyć obie rzeczy ale np ja musiałbym widzieć rower i gościa aby go skomponować w całość i doradzić  co ma być.

Takie wpisy na internecie są  . . . . mało obiektywne, np ja robię koła standardowe, ale najczęściej pod indywidualne zamówienia i do tego robi się wywiad z użytkownikiem aby był szczęśliwy choćby przez chwile  jak śmiga na bajku.

 

Wydać kasę wielu potrafi, ale musi , albo powinno mieć to sens i wymierne korzyści , a zajebiście jest wtedy jak koła doskonale niosą a nie tylko wyglądają.

 

pozdr.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź