Ścieżki rowerowe
#1
Napisano 09 styczeń 2008 - 19:58
Oczywiście są miejsca, w których są przydatne, np. w większych miastach na 4 pasmówkach jak jest chodnik podzielony to jest jeszcze w miarę bo pozwala to poruszać się szybciej niż po drodze.
Ale raz też widziałem taką ścieżkę w miejscu, w którym nie jest ona w ogóle potrzebna, np. na średnio zatłoczonej drodze 2 pasmowej. :-|
Może i te ścieżki są przydatne ale moim zdaniem tylko w większych miastach bo się w większości sprawdzają
#2
Napisano 09 styczeń 2008 - 20:24
w kwestii sciezek rowerowych i drog publicznych jestesmy niestety na szarym koncu.
#3
Napisano 09 styczeń 2008 - 22:29
druga sprawa to zachowanie pieszych na ścieżkach, nie mogą iść swoją oznakowaną stroną, - przecież to chodnik panie, rowerem se pan jedź po ulicy (wypowiedz kobiety, której zwróciłem uwagę, ok 60 lat, w berecie ze znanego materiału), nie wspominając o pobitych butelkach i innych śmieciach
gdyby ścieżki były jak należy, miały dobrą nawierzchnie, to jak najbardziej jestem za, ale w tej sytuacji dziękuję za takie przyjemności
#4 Gosc_Anonymous_*
Napisano 10 styczeń 2008 - 07:26
Będąc kiedyś w Belgii zwróciłem uwagę na tamtejsze drogi dla rowerzytów. Jest to pas jezdni oddzielony krawężnikami przez które nawet szalony kierowca przejechać sie nie odważy. Pas ten jest równie dobrej jakości lub nawet lepszy jak cała droga a przedewszystkim szeroki. Pomijając już fakt iż w krajach niderlandzkich rowerzysta nie ważne jaki jest szanowany przez kierowców aut. 8-)
#5
Napisano 10 styczeń 2008 - 09:43
#9
Napisano 10 styczeń 2008 - 18:17
#10 Gosc_Kabat_*
Napisano 11 styczeń 2008 - 00:17
Droga biegnąca wzdłuż PST nie jest wcale taka dobra. Na MTB moze być, ale na szosę to odpada.
Co do ścieżek rowerowych, myślę że już wszystko było powiedziane (są tragiczne). Co do przepisu nakazującego jadę po ścieżce rowerowej nawet jesli się ona rwie itp. powinni go znieść i dać wybór rowerzystom.
#15
Napisano 11 styczeń 2008 - 18:07
Witam wszystkich.
Droga biegnąca wzdłuż PST nie jest wcale taka dobra. Na MTB moze być, ale na szosę to odpada.
Ale lepiej ze jest niż by jej nie było, jest to dla mnie najlepsza trasa żeby się wydostać na biedrusko. A co do samochodów parkujących na ścieżce, to jest taki krótki odcinek ścieżki przy starym browarze przy ulicy kościuszki, wkurza mnie jak tam stoją samochody a ja przeciskam się miedzy pieszymi żeby dostać się do domu. Dzwoniłem wielokrotnie na straż miejską i czasem czekałem żeby się nacieszyć widokiem zakładanych blokad:)
#16
Napisano 11 styczeń 2008 - 19:10
#17 Gosc_Kabat_*
Napisano 15 styczeń 2008 - 16:41
Ale lepiej ze jest niż by jej nie było, jest to dla mnie najlepsza trasa żeby się wydostać na biedrusko. A co do samochodów parkujących na ścieżce, to jest taki krótki odcinek ścieżki przy starym browarze przy ulicy kościuszki, wkurza mnie jak tam stoją samochody a ja przeciskam się miedzy pieszymi żeby dostać się do domu. Dzwoniłem wielokrotnie na straż miejską i czasem czekałem żeby się nacieszyć widokiem zakładanych blokad:)
Tak, może to i lepiej że jest, no ale jeszcze lepiej by było jak by się postarali i zrobili ścieżkę raz, ale za to porządnie i nie z kostki tylko asfaltu (pomarzyć każdy może...)
#18 Gosc_mjolnir_*
Napisano 17 styczeń 2008 - 18:28
#19
Napisano 20 styczeń 2008 - 12:01
trzeba walczyc o drogi rowerowe i ich dobry poziom, jakis czas temu wpadlo mi w rece bardzo fajne opracowanie wytycznych do budowy drog rowerowych, musze przyznac ze ktos w koncu sa jakies porzadne wytyczne, tylko zeby sie do nich jeszcze stosowano
dla zainteresowanych polecam kilka pierwszych stron tego dokumentu z tej strony:
http://forum.city.po...D0FA9?thread=81
swoja droga opisana tam strefa TEMPO 30 to tez fajne rozwiazanie
w Poznaniu sekcja rowerzystow miejskich (http://www.srm.eco.pl/) tez sporo robi chocby formulujac uwagi do ZDMu odnosnie zle zrobionych drog rowerowych
#20
Napisano 20 styczeń 2008 - 12:26
właśnie w przytoczonym przez Ciebie dokumencie, jest odpowiedź na Twoje pytanie. Pozwole sobie zacytować część tego zdania:nie rozumiem czemu niektorzy z taka niechecia odnosza sie do drog rowerowych
dalej piszą, że podstawową funkcją roweru jest realizacja potrzeb transportowych. Racja, ale dlaczego zapomina się, że rower jest też podstawowym sprzętem sportowym, koniecznym do uprawiania takiej dyscypliny jak kolarstwo szosowe. Patrząc na nasze ścieżki rowerowe i przepisy nakazujące jazdę po nich rowerem, chyba niektórych projektantów zaskoczyłem :shock: :mrgreen:Powinniśmy się bronić przed ograniczeniem zastosowania roweru do celów wyłącznie turystycznych i rekreacyjnych
pozdro horny