Szprychy o prostych łebkach poszukiwane.
#1
Napisano 04 wrzesień 2010 - 17:44
Ale do rzeczy: jakiś czas temu zakupiłem używane kółka Easton EA90 SLX. Problem pojawił się w momencie, kiedy 2 szprychy w tylnym kole ni stąd ni zowąd strzeliły.
Kółka leżą u Karbona już 2 miesiąc, szprychy zamówione (mierzone wcześniej przeze mnie ;/) w jakimś niemieckim sklepie, w rzeczywistości kazały się o kilka mm za długie ...
Tak więc jestem na etapie poszukiwania szprych o właściwej długości.
Konkretnie szukam szprych Sapim'a (Laser'y, CXray'e) z prostymi łebkami o długości 280mm, cieniowanych 2.0/1.7 (lub 1.8)/2.0, w kolorze srebrnym.
Poszperałem w necie i DT Swiss ma w swojej ofercie także szprychy o prostych łebkach. Zwą się DT Swiss Competition Straight-Pull. Ale nie widziałem ich nigdzie w PL.
Obadałem też koła i ofertę Shimano. Ichniejsze kółka WH-RS30 (a konkretnie przednie koło ma szprychy 278mm - jeszcze do przyjęcia) mają proste szprychy, ale nie wiem jak wygląda w nich kwestia łebków - czy nie będą za małe do piast Eastona ...
Znacie jakiegoś polskiego dystrybutora/sklep, które będą w stanie ściągnąć takowe szprychy, bądź mają je w swojej ofercie? Pytanie kieruję głównie do osób obeznanych w temacie składania kół i serwisantów/mechaników (Malik, SPIKE ...).
Pomożecie?
Ostatecznie będę musiał zamówić we wcześniej wspomnianym sklepie niemieckim szprychy o własciwej długości, ale wolę najpierw się upewnić, czy w kraju czegoś nie znajdę.
#2
Napisano 04 wrzesień 2010 - 18:24
Bynajmniej ostatnio udało mi się u nich dostać to co chciałem, a nigdzie indziej nie było.
Pozdrawiam
#3
Napisano 04 wrzesień 2010 - 19:16
Ci goście chyba handlują na poważniej DT: http://dtswiss.pl/kontakt.htm
Bynajmniej ostatnio udało mi się u nich dostać to co chciałem, a nigdzie indziej nie było.
Pozdrawiam
Przepraszam, że się wtrącam ale... nie można czegoś dokonać "bynajmniej", "bynajmniej" - wcale, zupełnie, ani trochę - http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119 . Wiele ludzi używa tego słowa dokładnie odwrotnym znaczeniu. Pozdrawiam
#5
Napisano 04 wrzesień 2010 - 21:36
Proste, że o tym wiem, dlatego między innymi tu napisałem. A nuż trafi się jakas pomocna dłoń. Trzeba korzystać z wszelkich możliwych sposobów I tak jak napisałem wyżej - jeśli jednak niczego w PL nie trafię, to zamówię ponownie z iemieckiego sklepu ...
#8
Napisano 04 wrzesień 2010 - 22:40
Brałem ta opcję pod uwagę, ale za dużo babrania się z tym jest (24 szprychy). Gwintowanie tak małych średnic (2mm) do łatwych nie należy, a jak krzywo się nagwintuje, to szprycha kaput.Ja bym w ostateczności spróbował nagwintować głębiej tą szprychę i obciąć nadmiar o ile kształt na to pozwala, tzn nie jest od razu spłaszczona.
Tak zrobiłem, kiedy poszła mi pierwsza szprycha. Ale przy drugiej stwierdziłem, że nie ma sensu czarować i naturalną koleją rzeczy trzeba wymienić wszystkie szprychy.Albo kombinerkami wyprostować zwykłą
Tak więc możliwe scenariusze się wyczerpały i nadal poszukuję tych szprych ...
#10
Napisano 04 wrzesień 2010 - 23:36
Fakt - niezbyt precyzyjnie to określiłem.Mówiłeś że paru szprych Ci brakuje.
Ano nie robiłem. Opieram się jedynie na moim 'chłopskim rozumie' w tej tematyceA co do gwintowania to widać żę tego nie robiłeś,
Jeden z klegów z forum oświecił mnie na PW. Pozwolę sobie go zacytować - "szprychy nie mają gwintu nacinanego narzynką lecz walcowany, zwróć uwagę że gwint szprychy jest o większej średnicy niż sama szprycha.". Tak więc zwykłe gwintowanie odpada.
#11
Napisano 05 wrzesień 2010 - 07:19
Wracając do tematu prostowania łebków , przerabiałem to a szprychy wytrzymywały dłużej niż FABRYCZNE.
Jarek-LT
#12
Napisano 05 wrzesień 2010 - 08:39
Co do prostowania zwykłych szprych - wytrzymać wytrzymają ileś tam przejechanych km, ale wiadomo, że to już nie będzie ta sama szprycha co fabrycznie prosta, bo miejsce prostowania będzie osłabione przez ingerencję w tym miejscu. Więc nie tak kolorowo to wygląda, mimo, że jest to jakieś wyjście. Ale chyba tylko ostateczne ...
#19
Napisano 23 styczeń 2011 - 15:52
Problemem jest piasta która jest w koła ch Eastona R4, przyjmuje ona szprychy o max grubosci ok 2.23 mm .
Oryginalnie są zakładane Sapimy robione specjalnie dla Eastona , jako okrągłe 2/1.7 do kół typu EC 90SLX albo w wyższych modelach mamy płaskie cieniowane, tyle że są to selekcjonowane szprychy pod względem szerokości części płaskiej, nawiasem mówiąc, te co zamówił Travis swojego czasu włąsnie mają rozrzuty od 2.23 do 2,28 i niestety te szersze nie wejdą w otwory przelotowe od strony bębenka.
W tym roku Eastona przejęło Shimano i jestem w trakcie rozmów co do danych serwisowych odnośnie kół Eastona - typu naciągi itd, a także w sprawach dostępności części zamiennych typu szprychy, bo niestety nie ma możliwości dostać ich nigdzie !
Temat jest w trakcie rozwoju niestetyi jak sie coś ruszy to pewnie dam znać , bo jużpare pytańmiałem co z tym zrobić.
Na dzień dzisiejszy niestety trzeba zakupić szpryche cieniowane Sapima Race 2/1.8 i ją wyprostować.
Zasadąjest to iżkupujemy szpryche o 4 mm krótszą niż wymagana długość szprychy SP - z moich pomiarów wstępnych w trakcie robienia koła SLX tak wychodzi.
Szpryche możemy odgiąć , ale trzeba potrenować troche , aby to odgięcie zrobić jednym ruchem i mamy prawie prostą szpryche.
Idealnie byłoby ją przewalcowaćw tym miejscu aby była idealnie równa , niestety nie ma dostępu do takiej maszynki, choć może tą prasą balansową którą ostatnio nabyłem będzie można poprawić jej prostote przy łebku, można pukać młotkiem itd ale lepiej nie.
Szprycha dobrze odgięta nie powinna starcić swoich właściwości , jeśli nie zostanie ugnieciona od narzędzi
I to jest niestety rozwiązanie na dzień dzisiajeszy.
Jesli chcecie wiedziec jakie długosci szprych macie w swoich kołach Eeastona to trzeba pisać do Eastona o to, nie ma o tym info nigdzie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo