Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szprychy o prostych łebkach poszukiwane.


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 wrzesień 2010 - 17:44

Nie myślałem, że zdobycie szprych o prostych łebkach będzie takie problematyczne ...
Ale do rzeczy: jakiś czas temu zakupiłem używane kółka Easton EA90 SLX. Problem pojawił się w momencie, kiedy 2 szprychy w tylnym kole ni stąd ni zowąd strzeliły.
Kółka leżą u Karbona już 2 miesiąc, szprychy zamówione (mierzone wcześniej przeze mnie ;/) w jakimś niemieckim sklepie, w rzeczywistości kazały się o kilka mm za długie ...
Tak więc jestem na etapie poszukiwania szprych o właściwej długości.

Konkretnie szukam szprych Sapim'a (Laser'y, CXray'e) z prostymi łebkami o długości 280mm, cieniowanych 2.0/1.7 (lub 1.8)/2.0, w kolorze srebrnym.

Poszperałem w necie i DT Swiss ma w swojej ofercie także szprychy o prostych łebkach. Zwą się DT Swiss Competition Straight-Pull. Ale nie widziałem ich nigdzie w PL.
Obadałem też koła i ofertę Shimano. Ichniejsze kółka WH-RS30 (a konkretnie przednie koło ma szprychy 278mm - jeszcze do przyjęcia) mają proste szprychy, ale nie wiem jak wygląda w nich kwestia łebków - czy nie będą za małe do piast Eastona ...

Znacie jakiegoś polskiego dystrybutora/sklep, które będą w stanie ściągnąć takowe szprychy, bądź mają je w swojej ofercie? Pytanie kieruję głównie do osób obeznanych w temacie składania kół i serwisantów/mechaników (Malik, SPIKE ...).
Pomożecie? ;)

Ostatecznie będę musiał zamówić we wcześniej wspomnianym sklepie niemieckim szprychy o własciwej długości, ale wolę najpierw się upewnić, czy w kraju czegoś nie znajdę.

#2 Pabloszelesto

Pabloszelesto
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 wrzesień 2010 - 18:24

Ci goście chyba handlują na poważniej DT: http://dtswiss.pl/kontakt.htm
Bynajmniej ostatnio udało mi się u nich dostać to co chciałem, a nigdzie indziej nie było.
Pozdrawiam

#3 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2010 - 19:16

Ci goście chyba handlują na poważniej DT: http://dtswiss.pl/kontakt.htm
Bynajmniej ostatnio udało mi się u nich dostać to co chciałem, a nigdzie indziej nie było.
Pozdrawiam


Przepraszam, że się wtrącam ale... nie można czegoś dokonać "bynajmniej", "bynajmniej" - wcale, zupełnie, ani trochę - http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119 . Wiele ludzi używa tego słowa dokładnie odwrotnym znaczeniu. Pozdrawiam

#4 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 04 wrzesień 2010 - 20:56

travisb, chyba ktoś kiedyś wspominał że w temacie szprych z prostymi łebkami w PL jest absolutny zastój. Po prostu nie ma i już.

#5 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 wrzesień 2010 - 21:36

Bikemaster, no to mnie oświeciłeś!
Proste, że o tym wiem, dlatego między innymi tu napisałem. A nuż trafi się jakas pomocna dłoń. Trzeba korzystać z wszelkich możliwych sposobów :) I tak jak napisałem wyżej - jeśli jednak niczego w PL nie trafię, to zamówię ponownie z iemieckiego sklepu ...

#6 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2010 - 22:22

Ja bym w ostateczności spróbował nagwintować głębiej tą szprychę i obciąć nadmiar o ile kształt na to pozwala, tzn nie jest od razu spłaszczona.

#7 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 04 wrzesień 2010 - 22:30

Albo kombinerkami wyprostować zwykłą :mrgreen:

#8 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 wrzesień 2010 - 22:40

Ja bym w ostateczności spróbował nagwintować głębiej tą szprychę i obciąć nadmiar o ile kształt na to pozwala, tzn nie jest od razu spłaszczona.

Brałem ta opcję pod uwagę, ale za dużo babrania się z tym jest (24 szprychy). Gwintowanie tak małych średnic (2mm) do łatwych nie należy, a jak krzywo się nagwintuje, to szprycha kaput.

Albo kombinerkami wyprostować zwykłą

Tak zrobiłem, kiedy poszła mi pierwsza szprycha. Ale przy drugiej stwierdziłem, że nie ma sensu czarować i naturalną koleją rzeczy trzeba wymienić wszystkie szprychy.
Tak więc możliwe scenariusze się wyczerpały i nadal poszukuję tych szprych ...

#9 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2010 - 23:18

Mówiłeś że paru szprych Ci brakuje. A co do gwintowania to widać żę tego nie robiłeś, załapiesz gwint na początku to później prościutko Ci pójdzie. Ale przy 24 szprychach to sporo roboty będzie :)

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 wrzesień 2010 - 23:36

Mówiłeś że paru szprych Ci brakuje.

Fakt - niezbyt precyzyjnie to określiłem.

A co do gwintowania to widać żę tego nie robiłeś,

Ano nie robiłem. Opieram się jedynie na moim 'chłopskim rozumie' w tej tematyce ;)
Jeden z klegów z forum oświecił mnie na PW. Pozwolę sobie go zacytować - "szprychy nie mają gwintu nacinanego narzynką lecz walcowany, zwróć uwagę że gwint szprychy jest o większej średnicy niż sama szprycha.". Tak więc zwykłe gwintowanie odpada.

#11 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 05 wrzesień 2010 - 07:19

http://www.xx-light-...?categoryId=285
Wracając do tematu prostowania łebków , przerabiałem to a szprychy wytrzymywały dłużej niż FABRYCZNE.
Jarek-LT

#12 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 05 wrzesień 2010 - 08:39

Jarek-LT, dokładnie w tym sklepie kupowałem (i chyba ponownie to zrobię, jak nie znajdę w PL) szprychy :)
Co do prostowania zwykłych szprych - wytrzymać wytrzymają ileś tam przejechanych km, ale wiadomo, że to już nie będzie ta sama szprycha co fabrycznie prosta, bo miejsce prostowania będzie osłabione przez ingerencję w tym miejscu. Więc nie tak kolorowo to wygląda, mimo, że jest to jakieś wyjście. Ale chyba tylko ostateczne ...

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 wrzesień 2010 - 20:28

Szprychy nagwintować się nie da, gdyż ma ona gwint walcowany, przy tej technologii średnica samego gwintu jest nieco większa od samej szprychy.


#14 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 05 wrzesień 2010 - 20:49

maciej1986, toż o tym napisałem wyżej ;)

#15 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 wrzesień 2010 - 21:18

Sorki wielkie, nie zauważyłem :oops:


#16 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 08 wrzesień 2010 - 19:19

Ja mam stare zjechane koło Mavic Cosmos - są tam proste - ale czarne szprychy 1,8mm .Długośc ponad 280mm - dokładnie nie wiem ile - bo musiałbym zdjąc szpryche do pomiaru.

#17 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 08 wrzesień 2010 - 20:43

Dzięki uprzejmości kolegi HS z forum, temat szprych wydaje się iść w dobrym kierunku. Szprychy będą przewalcowane i przycięte do odpowiedniej długości. Tak więc dzięki wszystkim za odzew. Dam cynka, jak coś się dalej ruszy (w przyszłym tygodniu).

#18 przemonr1

przemonr1
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądKobiernice

Napisano 23 styczeń 2011 - 12:27

Byłbym wdzięczny za informację, na temat rozwiązania problemu. Kupiłem rower uzbrojony w koła EA70. Nie cieszy mnie perspektywa unieruchomienia roweru z powodu braku szprych, dlatego chciałbym profilaktycznie zaopatrzyć się w kilka na wymianę.

#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 styczeń 2011 - 15:52

niestety szprych do tych piast nie ma , w ogóle nie ma z prostym łebkiem czyli Straight pull.

Problemem jest piasta która jest w koła ch Eastona R4, przyjmuje ona szprychy o max grubosci ok 2.23 mm .
Oryginalnie są zakładane Sapimy robione specjalnie dla Eastona , jako okrągłe 2/1.7 do kół typu EC 90SLX albo w wyższych modelach mamy płaskie cieniowane, tyle że są to selekcjonowane szprychy pod względem szerokości części płaskiej, nawiasem mówiąc, te co zamówił Travis swojego czasu włąsnie mają rozrzuty od 2.23 do 2,28 i niestety te szersze nie wejdą w otwory przelotowe od strony bębenka.

W tym roku Eastona przejęło Shimano i jestem w trakcie rozmów co do danych serwisowych odnośnie kół Eastona - typu naciągi itd, a także w sprawach dostępności części zamiennych typu szprychy, bo niestety nie ma możliwości dostać ich nigdzie !

Temat jest w trakcie rozwoju niestetyi jak sie coś ruszy to pewnie dam znać , bo jużpare pytańmiałem co z tym zrobić.
Na dzień dzisiejszy niestety trzeba zakupić szpryche cieniowane Sapima Race 2/1.8 i ją wyprostować.
Zasadąjest to iżkupujemy szpryche o 4 mm krótszą niż wymagana długość szprychy SP - z moich pomiarów wstępnych w trakcie robienia koła SLX tak wychodzi.

Szpryche możemy odgiąć , ale trzeba potrenować troche , aby to odgięcie zrobić jednym ruchem i mamy prawie prostą szpryche.

Idealnie byłoby ją przewalcowaćw tym miejscu aby była idealnie równa , niestety nie ma dostępu do takiej maszynki, choć może tą prasą balansową którą ostatnio nabyłem będzie można poprawić jej prostote przy łebku, można pukać młotkiem itd ale lepiej nie.

Szprycha dobrze odgięta nie powinna starcić swoich właściwości , jeśli nie zostanie ugnieciona od narzędzi

I to jest niestety rozwiązanie na dzień dzisiajeszy.

Jesli chcecie wiedziec jakie długosci szprych macie w swoich kołach Eeastona to trzeba pisać do Eastona o to, nie ma o tym info nigdzie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 Szuwareck

Szuwareck
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • SkądMyslenice

Napisano 14 kwiecień 2011 - 20:47

ja pisalem do eastona w USA i za okolo 5 $ za 5 szprych danej dlugosci mozna zamowic i dostac w przeciagu tygodnia



Dodaj odpowiedź