Grupy Sram
Started By
Yossarian
, 16 wrz 2010 00:31
27 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 24 wrzesień 2010 - 21:22
marekg58, Klamkomanetki Campy QS faktycznie umożliwiały przy naciąganiu linki przedniej przerzutki na 3 osobne kliki pozwalając na dostrojenie przedniej przerzutki przy jeździe na najmniejszych koronkach kasety. Zrzucając jednak z większej zębatki na mniejszą nie mogliśmy już usłyszeć tych 3 klików tylko od razu leciało o cały bieg w dół.
W Ultra Shiftach zostało to poprawione i podczas zrzucania nie dość że możemy zrzucać o pojedyńcze ząbki (3 kliki to bieg w dół - 3 kliki w górę) ale również pchając kciukiem cyngiel niżej, możemy przelecieć jednocześnie po wszystkich ząbkach pomijając bółbiegi dostrajające. Dokładnie tak jak w prawej klamkomanetce.
To chyba najbardziej rozwinięty system jeśli chodzi o doregulowywanie przedniej przerzutki. Praktycznie da się zrobić wszystko.
Tylko szkoda że z tego nie korzystam bowiem u mnie jak raz dostroiłem przednią zmieniarkę i naciąg linki, tak nawet na największych przekosach nic a nic nie obciera. 8-)
W Ultra Shiftach zostało to poprawione i podczas zrzucania nie dość że możemy zrzucać o pojedyńcze ząbki (3 kliki to bieg w dół - 3 kliki w górę) ale również pchając kciukiem cyngiel niżej, możemy przelecieć jednocześnie po wszystkich ząbkach pomijając bółbiegi dostrajające. Dokładnie tak jak w prawej klamkomanetce.
To chyba najbardziej rozwinięty system jeśli chodzi o doregulowywanie przedniej przerzutki. Praktycznie da się zrobić wszystko.
Tylko szkoda że z tego nie korzystam bowiem u mnie jak raz dostroiłem przednią zmieniarkę i naciąg linki, tak nawet na największych przekosach nic a nic nie obciera. 8-)
#24
Napisano 27 wrzesień 2010 - 13:35
marekg58 - cieszę się, że mogłem pomóc
bula - można włożyć każdą kasetę pod warunkiem, że nie będzie to standard Campy - shimanowskie i sramowskie tylko.
No właśnie dostałem kasetę Sramowską OG-1070 (11-23). Znaczy Open Glide - różnica w stosunku do standardowej kasety jest taka, że zębatki 12-17 są pozbawione 2 zębów (każda zębatka - ma odpowiedni profil zamiast tych 2 zębów). Zębatki 19/21/23 są standardowe. Ma to zapewnić płynniejsze przełączanie pomiędzy poszczególnymi zębatkami kasety. Teoretycznie ma to sens, jak w praktyce się sprawdza jeszcze nie wiem, obecnie mam kasetę ultegrę i do wiosny raczej będę ją męczył na trenażerze. Być może OG zainstaluję z czystej ciekawości na próbę i sprawdzenie jak sramowski system działa w praktyce.
Co ciekawe, właśnie sprawdzam na stronie srama i z OG jest tylko kaseta OG-1090 (CNC z jednego kawałka metalu i trochę bardziej wymyślna), 1070 występuje tam tylko w wersji PG (Power Glide).
A może koledzy coś na ten temat mogą powiedzieć?
bula - można włożyć każdą kasetę pod warunkiem, że nie będzie to standard Campy - shimanowskie i sramowskie tylko.
No właśnie dostałem kasetę Sramowską OG-1070 (11-23). Znaczy Open Glide - różnica w stosunku do standardowej kasety jest taka, że zębatki 12-17 są pozbawione 2 zębów (każda zębatka - ma odpowiedni profil zamiast tych 2 zębów). Zębatki 19/21/23 są standardowe. Ma to zapewnić płynniejsze przełączanie pomiędzy poszczególnymi zębatkami kasety. Teoretycznie ma to sens, jak w praktyce się sprawdza jeszcze nie wiem, obecnie mam kasetę ultegrę i do wiosny raczej będę ją męczył na trenażerze. Być może OG zainstaluję z czystej ciekawości na próbę i sprawdzenie jak sramowski system działa w praktyce.
Co ciekawe, właśnie sprawdzam na stronie srama i z OG jest tylko kaseta OG-1090 (CNC z jednego kawałka metalu i trochę bardziej wymyślna), 1070 występuje tam tylko w wersji PG (Power Glide).
A może koledzy coś na ten temat mogą powiedzieć?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#25 Gosc_marekg58_*
Napisano 27 wrzesień 2010 - 14:14
Jeżdżę na takiej tylko, że 11 - 26. Nie widzę żadnych rewelacji w stosunku do np. Campy /chociaż nie jestem zbyt czuły na detale no i przejechałem na tym dopiero 1600 km/. Najbardziej nie lubię jak przy przyspieszaniu w trakcie interwału, przy zrzuceniu z tyłu jednej zębatki korba przelatuje chyba z ćwierć obrotu luźno.No właśnie dostałem kasetę Sramowską OG-1070
#26
Napisano 27 wrzesień 2010 - 20:01
Dostałem dziś paczkę z korbą i zestawem montażowym, a tu okazuje się że brakuje jednej podkładki 2.5mm, powinny być dwie a w pudełku była tylko jedna, dwie podkładki 2.5mm mają za zadanie umożliwić poprawne działanie przy różnicy 5mm pomiędzy mufą 73mm a 68mm.
Chociaż jak tak się teraz zacząłem poważniej zastanawiać to przecież system bb30 został stworzony po to aby nie było różnych średnic, a tylko jedna 68mm?
Chociaż jak tak się teraz zacząłem poważniej zastanawiać to przecież system bb30 został stworzony po to aby nie było różnych średnic, a tylko jedna 68mm?
#27
Napisano 06 listopad 2010 - 09:45
Hej. Zastanawiam się nad kupnem napędu, może do nowego bika, może zmienię w obecnym (jest sens po 16 k km? chyba nie..). Ciekawi mnie, co wybralibyście na moim miejscu, zakładając, że na Red'a czy nową Dura Ace mnie oczywiście nie stać:
1.) Carbonowy Sram Rival ~2tyś. zł
2.) Jak wyżej + korba Red/ nowa FSA K-force / koronki osymetric/ rotor ~2,8 - 3tyś zł
3) Sram Force ~2,5-2,8 zł
4.) Nowa Ultegra 2,5k zł
5.) Dura Ace 7800 2,3k zł
6.) Mix Srama Rival-Red-Force xzł
7.) Mix Shimano
?
1.) Carbonowy Sram Rival ~2tyś. zł
2.) Jak wyżej + korba Red/ nowa FSA K-force / koronki osymetric/ rotor ~2,8 - 3tyś zł
3) Sram Force ~2,5-2,8 zł
4.) Nowa Ultegra 2,5k zł
5.) Dura Ace 7800 2,3k zł
6.) Mix Srama Rival-Red-Force xzł
7.) Mix Shimano
?
#28
Napisano 06 listopad 2010 - 16:12
Efekt ten występować może właśnie przy zrzucaniu, no może nie jest to ćwierć obrotu, ale faktycznie trochę jest. Za to przy zwiększaniu przełożenia, jest to robione bardzo miękko, zdecydowanie lepiej, niż przy normalnej kasecie. Szczerze mówiąc chętnie założyłbym taką kasetę do mtb...Najbardziej nie lubię jak przy przyspieszaniu w trakcie interwału, przy zrzuceniu z tyłu jednej zębatki korba przelatuje chyba z ćwierć obrotu luźno.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750