Jaka prędkość przy jakiej mocy?
#1
Napisano 20 styczeń 2008 - 14:18
Teraz do konkretów:
Na Tacxe Flow generując moc 250W osiągam na obciążeniu „0” przykładowo 38km/h. Jaką prędkość osiągnę w terenie, w miarę płaskim, przy bezwietrznej pogodzie, jadąc z taką mocą oczywiście samotnie? Czy ma ktoś porównanie które obciążenie na tym modelu trenażera odpowiada jeździe na szosie,
... albo jaką moc trzeba generować, w samotnej jeździe w terenie bez znacznych wzniesień, żeby utrzymać 30, 32, 35, 40km/h itd.
pozdro horny
#3
Napisano 21 styczeń 2008 - 19:03
Na wiosnę sprawdzę pewnie sam, ale już teraz ciekawi mnie, jak bardzo odbiega trening na trenażerze od jazdy rzeczywistej.
Teraz do konkretów:
Na Tacxe Flow generując moc 250W osiągam na obciążeniu „0” przykładowo 38km/h. Jaką prędkość osiągnę w terenie, w miarę płaskim, przy bezwietrznej pogodzie, jadąc z taką mocą oczywiście samotnie? Czy ma ktoś porównanie które obciążenie na tym modelu trenażera odpowiada jeździe na szosie,
... albo jaką moc trzeba generować, w samotnej jeździe w terenie bez znacznych wzniesień, żeby utrzymać 30, 32, 35, 40km/h itd.
pozdro horny
Czesc,
Wystarczy policzyc moc jaka do tego potrzebujesz, to jest zalezne od wielu czynnikow, jest sporo kalkulatorow do liczenia potrzebnej mocy:
2peak
analyticcycling
Pozdrawiam
Pit
#5
Napisano 21 styczeń 2008 - 19:44
Dzięki pit.
Bardzo fajne kalkulatory. O ile obliczenia w nich są miarodajne i o ile Tacx Flow podaje rzeczywiste wyniki z pomiaru mocy, to już wiem gdzie jestem :-D
BTW co to za współczynnik cwA?
pozdro horny
Witam
jesli dobrze zrozumialem to cwA=Coefficient Wind Drag, czyli wspolczynnik oporu wzgledem powietrza (bezwymiarowy).
Jest zalezny od pozycji i wielkosci kolarza (dlatego W <>W, mocy jednego kolarza nie mozna wprost porownywac z moca innego)
Przykladowe wartosci cwA-Werte (70-75 kg) dla roznych pozycji
extremalna czasowa cwA = 0,2
Triathlon cwA = 0,25
dolny chwyt cwA = 0,3
chwyt na lapach cwA = 0,35
gorny chwyt cwA = 0,45
Pozdrawiam
Pit
#7
Napisano 22 styczeń 2008 - 09:36
z doswiadczenia jest to w okolicach 0,5% podjazdu.
30km/h po plaskim na szosie to 150-170W. ale wszystko zalezy jak zawykle od "punktu widzenia". u mnie te wartosci wygladaja mniej wiecej tak:
30km/h ~150W trenazera
32km/h ~180W trenazera
35km/h ~220W trenazera
40km/h ~280W trenazera
45km/h ~370W trenazera
[ Dodano: 2008-01-22, 09:37 ]
aj zapomnialem :oops: ja mam w gniazdku 243V
#8 Gosc_Anonymous_*
Napisano 22 styczeń 2008 - 10:23
??? A co ma moc czynna czyli (Wat) do napięcia czyli różnicy potencjałów (Volt)aj zapomnialem ja mam w gniazdku 243V
W moich gnazdkach jest maksymalnie 224-227 Volt. A niegdyś przd reforma energetyczną to bywało 214 i mniej Volt.
W nocy może być nieco więcej niż w dzień ale żeby 243 Volt... :shock: ;-)
#9
Napisano 22 styczeń 2008 - 10:24
Zrobiłem to raz, miesiąc temu. Czy może się rozkalibrować po treningu i trzeba częściej?kalibrujesz tacxa?
Czytałem gdzieś, że moc z Tacxa niekoniecznie musi być rzeczywistą. Mogą być różnice, ale najważniejsze, że są to wartości powtarzalne i porównywalne. Skorzystałem z kalkulatora, którego polecał pit, i myślę, że moc którą uzyskuję i pokazuje mój Tacx Flow jest bardzo zbliżona do rzeczywistej. Pamiętam przy jakim tętnie jakie prędkości uzyskiwałem na prostym odcinku i to by się zgadzało z kalkulatorem. Nie zgadza się tylko trochę prędkość na trenarzeże. Zrobie kilka prób na różnych obciążeniach i po problemie.
Jeszcze jedno mnie bardzo zaciekawiło przy okazji korzystania z kalkulatora.
Generując moc 327W pokonuję podjazd z prędkością 20km/h. Kolarz ważący 15kg mniej, generując taką samą moc, pokonuje ten podjazd z Vśr.=22,4km/h. Próbując mu dorównać muszę generować 378W. Jak długo wytrzymam przy takim obciążeniu?
Nie ma sensu walczyć na podjazdach z „żyletami”, szkoda serca …. chyba, że w dowodzie ma się wpisane nazwisko Armstrong :mrgreen:
pozdro horny
#10
Napisano 23 styczeń 2008 - 09:28
1. od wartosci napiecia zalezna jest sila oporu - tak jest napisane w dokumentacji, i raczej tak jest.
2. kalibrowac nalezy zeby miec dobre wyniki pomiaru mocy. moc jest iloczynem sily oporu i predkosci. ja we flowie nie znalazlem specjalnego ukladu do pomiaru mocy. stad (i z funkcji kalibracji) wnioskuje, ze moc liczona jest wlasnie dokladnie ta metoda.
sila oporu zalezy od wielu czynnikow. najwazniejsze to (w kolejnosci malejacej): temperatura ukladu oporowego, napiecie w sieci, cisnienie w oponie, sila docisku rolki i rodzaj mieszanki gumy w oponie.
zmiana jakiegokolwiek parametru powinna byc przeslanka do kalibracji.
nalezy to zrobic jak uklad oporowy uzyska odpowiednia temperature (ja to robie po rozgrzewce), dokument mowi 3 minuty, ale ja zwykle daje wiecej.
#11
Napisano 23 styczeń 2008 - 09:39
Zauważyłem, że po 10-20minutach opór jest jakby mniejszy. Wnioskowałem, że to złudzenie, bo rozgrzane mięśnie łatwiej znoszą obciążenie. Pewnie i to jest prawdą, ale nie zaszkodzi jeszcze raz dokonać kalibracji właśnie po czasie rozgrzewki. Coś mi się zdaje, że będzie zmiana, bo ja kalibrowałem zgodnie z instrukcją, po 3 minutach ;-)
pozdro horny
#13
Napisano 23 styczeń 2008 - 21:13
pozdro horny