Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony do przełajówki... śnieg, błoto, etc...


79 odpowiedzi w tym temacie

#21 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 październik 2010 - 11:23

Jeżeli szerokość obręczy wedle tabel przyjmuje na tyle wąską oponę to zakładaj śmiało.


#22 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 17 październik 2010 - 12:14

Mam te CX Pro w wersji zwijanej. Mają 298g.

#23 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 17 październik 2010 - 12:26

Czy do 29 calowych kół MTB można założyć opony przełajowe? Obecnie mam 53/622, czyli typowo górskie opony, jednak na zimę chciałbym założyć coś mniejszego, gdyż w większości będę śmigał po asfalcie. TAKIE opony niby są do kół 28 calowych, ale ich rozmiar to 622/30. Help!


mozesz zakladac no chyba ze masz tam jakas megaszeroka obrecz

#24 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 17 październik 2010 - 12:46

Jestem po ewolucji -Wagant Treking-29" z bytem równoległym na przełaju i torówce..

Pomysł wąskich opon realizowałem w GFiszerze. Zarówno z amortyzacją jak i sztywnym przednim widelcem. Wysokie ciśnienie w połączeniu z geometrią - dużym rozstawem osi nie było dla mnie satysfakcjonujące... A używałem opon - przód 40 tył 35.... W bardziej zwartej przełajówce, powiem więcej nawet szosówką na slikach w terenie miałem więcej radości z prowadzenia niż w zawężonym 29 nerze... Opona o szerokości 30 na trekingowej obręczy w prawdziwym terenie może słabo chronić jej brzeg, czasami też może układać się zbyt luźno przy wysokim ciśnieniu zeskakując z koła , takie zjawisko obserwowałem przy zwijanych Michelinach szerokość 25 na bardzo szerokiej obręczy, która wcześniej np 23 mm opony z drutem ( cst -20 złotowe) woziła latami..

Ogólnie - proponowałbym ciut szerszą oponę np 622-35, lub nawet śnieżnego snow studa czy maratona w zależności od planów eksploatacji... Jeżeli rower ma służyć teraz tylko do kulania się po drogach - byle do wiosny, to proponuję oponę jak z polskiego składaka kaliber 1,75, z bieżnikiem pseudosliczym.


Nie wiem dlaczego konfiguracja 29 z wąskimi gumami mi nie odpowiada, bo np klasyczny góral z kołami 28 i przełąjowymi oponami zachowuje się dużo lepiej, chyba decyduje geometria, i zwarcie konstrukcji, wąskie opony lubią być w rozstawie około 1 m.

Koszt jednej wąskiej opony nie jest duży więc absolutnie polecam weryfikację własną...

jeżeli rower po jeździe w zimie wędruje do pokoju - najlepsza opona będzie taka - którą można szybko przetrzeć z paskudztwa..

Pozdr

#25 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 październik 2010 - 16:06

Mam te CX Pro w wersji zwijanej. Mają 298g.

Czy to możliwe że jest taka różnica w wadze? na centrum rowerowe piszą że 430g czy ja mylę opony?

#26 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 październik 2010 - 16:16

xgarfildx, popieprzyli wagę - kupiłem te oponki w wersji 'drut', wrzuciłęm na wagę i pokazało się 427g, więc CR przy oponach zwijanych podało wagę 'drutu'.
A co do opony, to mogę napisać, że jest kapitalna :D
Szerokość 30mm robi swoje na asfalcie, gdzie, mimo agresywnego bieżnika, niesie niczym slick w soszówce. Leci się aż miło! Natomiast w lesie, na mocno piaszczystej nawierzchni już nie jest tak kolorowo, no ale 'wąskość' tej oponki robi swoje. Ubite leśno/polne drogi łyka niczym młody pelikan a trzymanie na nich jest świetne. Teraz wrzucę je do ostrzaka i czekam na śniegi. Ciekawy jestem jak na nich się ona sprawdzi. Póki co - polecam!

#27 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 październik 2010 - 16:18

travisb, i wszystko jasne,lenie pewno im się nie chciało ważyć :-P
Chyba się na nie zdecyduje wyglądają całkiem sympatyczne

#28 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 17 październik 2010 - 16:19

Mam te CX Pro w wersji zwijanej. Mają 298g.

Czy to możliwe że jest taka różnica w wadze? na centrum rowerowe piszą że 430g czy ja mylę opony?


430g to waga z drutem

#29 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 17 październik 2010 - 16:25

Z kolei Continental zawyża wage opony Cyclokross Speed 35mm zwijana wazy nie 400g jak podaje Conti - mam te opony i maja 333 i 332 g. Dołączona grafika http://www.conti-onl...s_speed_en.html

#30 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 październik 2010 - 16:30

GrzegorzP, chyba nie tylko Continental zawyża ,ostatnimi czasy kupiłem trochę szpejów i wrzuciłem je na wagę i zupełnie nic się nie zgadzało!

#31 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 17 październik 2010 - 17:00

Ja w przełajówce miałem Kendy Khany Semi Slicki 700x40C. Cena to była bodajże 27zł za sztukę. nie wiem jak teraz. co do bieżnika to był dosyć niezbyt duży, opony wytrzymały 3 sezony. Przed sprzedaniem rowerka wymieniłem na takie same i sprzedałem. Co do wagi, to nie wiem ile ta opona ważyła.

#32 Akademicki

Akademicki
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 17 październik 2010 - 17:01

ja jeżdżę całą zimę rowerem po mieście i często jak napada dużo świeżego śniegu (przy opadach takich jak w zeszłym roku) to opony cienkie, jakiekolwiek by nie były, będą się zakopywać. musi być minimum 35 i bieżnikowana cała, nie żaden semi-slick, lepiej jest trochę spuścić powietrza. z kolei na ubity śnieg, patent z kolcami działa najlepiej.

#33 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 17 październik 2010 - 17:10

Ja w zimie jeżdżę rowerem MTB z oponami Kenda 26x2.1. Przełajówką to głównie jesienią i wiosną.

#34 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 październik 2010 - 17:18

ja ostatniej zimy walczyłem na semi slicku w ostrym ale była jazda na zakrętach jak żużlowiec;p

#35 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 19 październik 2010 - 18:17

Pakował ktoś z was opony 35mm w obręcze 13mm? Trzydziestka myślę będzie się w miarę trzymać, na przykład schwalbe cx pro, 35 jest większy wybór, ale to już chyba za dużo?

#36 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 20 październik 2010 - 06:00

Sprawdzałeś ?
http://schwalbe.com/...inPoint=Technik

#37 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 20 październik 2010 - 15:15

Tak, znam tę tabelkę, ale zakładam, że 30 wsadzę. 35 to już jest sporo więcej, aczkolwiek może ktoś próbował i jakoś to sie trzyma.

#38 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 21 październik 2010 - 06:30

Ja wkłądałem 32 na drucie ale zaznaczam że służyło to do jazdy rekreacyjnej bez szaleństw z ostrymi zakrętami. Sporo zalezy od ciasnosci pasowania opony do obręczy. Załozyłem kiedyś na 18mm obręcz oponę 40 i na zakręcie mi spadła ale była wybitnie luźna przy zakładaniu. Zaraz potem wymieniłem ja na inną w tym samym rozmiarze ale innego producenta i już nie było takich przygód.

#39 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 21 październik 2010 - 07:32

ku pokrzepieniu :

na kole mavika, katalogowo 622-15c (opony rekom. 19-32) od lat jeżdżę w górach zakładając opony mtb 2,1 do 2,35. kordy opon Maxisa Wtb Schwalbe i Panaracera nie mają z tym problemu...

Co dziwne nie mam problemów z niestabilnością kierunku w zakrętach, nic się nie rozjeżdza mimo ciśnień 2-2,5 atm. a używam tego koła na przedzie. Ogólnie jest bardzo sztywne mimo 24 szprych i tarczówki. Widziałem takie koła w 29" na tyle ale sam bym takiej dysproporcji w swoim rowerze nie założył bo tył to tył. Myślę że różnica 35- 32 będzie jednak nie odczuwalna skoro 55, 57 chodzą na prawie tak samo wąskich obręczach

#40 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 październik 2010 - 10:03

Ja mam jeszcze pytanie co do dętek:Jakich używacie? czy do opon 30C wejdą dętki szosowe?Czy tylko trekingowe?



Dodaj odpowiedź