Specjalista od klamkomanetek ??
Started By
uwe87
, 10 lut 2008 15:07
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 luty 2008 - 15:07
Witam
Jest osoba na forum lub zna ktoś mechanika który mógłby naprawić klamkomanetkę ultegry st 6510 ?
Problem polega na tym że gdy zrzucę na dolną koronkę łańcuch i chcę podnieść do góry klamka z początku ciągnie linke i w połowie coś przeskoczy i nie nie podciągnie.
Proszę o kontakt gg 2275713 tel 665949585
Jest osoba na forum lub zna ktoś mechanika który mógłby naprawić klamkomanetkę ultegry st 6510 ?
Problem polega na tym że gdy zrzucę na dolną koronkę łańcuch i chcę podnieść do góry klamka z początku ciągnie linke i w połowie coś przeskoczy i nie nie podciągnie.
Proszę o kontakt gg 2275713 tel 665949585
#2 Gosc_Anonymous_*
Napisano 10 luty 2008 - 15:33
Żeby od razu nie stwierdzić że klamkomanetka nadaję się co najwyżej do rzucenia za psem, trzeba było by ją rozebrać i poprostu popatrzeć w czym rzecz. Popróbuj może sam w końcu jak uszkodzenie jest nie do naprawy to i tak czeka Cię zakup nowej. Myślę że chodzi o zapadkę, jednak w tej grupie nie sądzę aby sie zużyła może problem polega na czymś zupełnie prostym. Może cały mechanizm sie poprostu poluzował, ta zapadka mocowana jest na jednej śrubie, która mogła się tylko poluzować. 8-)
#7 Gosc_Qba_*
Napisano 13 luty 2008 - 12:44
A tak z ciekawości zapytam, co sądzicie o prawej klamkomanetce? Zauważyłem ostatnio całkiem przypadkiem, że dziwnie w stosunku do lewej wystaje na zewnątrz. Generalnie podczas jazdy nawet tego nie czuć ale jakby nie było zainteresowało mnie to bo wolałbym, żeby ze względów estetycznych obie były równo względem kierownicy :mrgreen: ... Ani wywrotki żadnej nie było ani nic takiego...
Załączone pliki
#11
Napisano 16 luty 2008 - 10:12
Zamierzam kupić szosówkę z klamkomanetkami. Może mi ktoś wytłumaczyć jak się nimi posługiwać i który system wygodniejszy, bo zauważyłem że są takie które mają dodatkową dźwigienkę obsługiwaną kciukiem i są takie które jej nie mają. Więc działają oba systemy i jak się w nich zmienia przełożenia ?
#14
Napisano 16 luty 2008 - 11:09
żeby poluzowac linke w "klamce z kciukiem" trzeba uzyc np. kciuka. siega tam w chwycie gornym. w dolnym to lawiej chyba jezykiem albo nosem nacisnac.
a jak "klamke z klamka" to jest druga dzwignia w tym samym miejscu co dzwignia od hamulca i naciagania linki. dostep jest i w gornym i dolnym chwycie,
roznica jest chyba taka ze z kciukiem linke luzuje sie ile chce koronek a w dzwigni (przynajmniej w shimano 105 tak jest) po jednej. czyli jak slyszysz klik-klik-klik-klik to znaczy ze slyszysz jak idzie ucieczka zanim jeszcze ja zobaczysz
a jak "klamke z klamka" to jest druga dzwignia w tym samym miejscu co dzwignia od hamulca i naciagania linki. dostep jest i w gornym i dolnym chwycie,
roznica jest chyba taka ze z kciukiem linke luzuje sie ile chce koronek a w dzwigni (przynajmniej w shimano 105 tak jest) po jednej. czyli jak slyszysz klik-klik-klik-klik to znaczy ze slyszysz jak idzie ucieczka zanim jeszcze ja zobaczysz
#17 Gosc_Qba_*
Napisano 16 luty 2008 - 18:28
Zgadza się. Tak mają wszystkie grupy Campagnolo. Shimano tylko w najniższej grupie Sora użyła takiego patentu. W grupach wyższych funkcję dzyndzelka spod kciuka przejęła mała łopateczka pod klamką a bieg na wyższy zmieniasz całą klamką hamulcową.
Według mnie najciekawsze rozwiązanie ma SRAM, u którego biegi i na wyższe i na niższe zmienia się tylko tą małą łopatko pod klamką hamulcową i tylko w jednej płaszczyźnie;
gdy chcesz zmienić bieg na niższy naciskasz klameczkę lekko, gdy chcesz na bieg wyżej klameczkę musisz nacisnąć mocniej.
http://www.harfa-har...d/sram_2007.pdf
Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce ale chyba musi być w porządku bo od sezonu 2007 moja ulubiona :mrgreen: grupa Pro Tour Saunier Duval w swoich Scottach używa osprzętu Sram. Pozdro!
Według mnie najciekawsze rozwiązanie ma SRAM, u którego biegi i na wyższe i na niższe zmienia się tylko tą małą łopatko pod klamką hamulcową i tylko w jednej płaszczyźnie;
gdy chcesz zmienić bieg na niższy naciskasz klameczkę lekko, gdy chcesz na bieg wyżej klameczkę musisz nacisnąć mocniej.
http://www.harfa-har...d/sram_2007.pdf
Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce ale chyba musi być w porządku bo od sezonu 2007 moja ulubiona :mrgreen: grupa Pro Tour Saunier Duval w swoich Scottach używa osprzętu Sram. Pozdro!
#20
Napisano 03 maj 2009 - 19:08
Pozwoliłem sobie odgrzebać chyba odpowiedni wątek do moich pytań i wątpliwości Otóż, kuszą mnie klamkomanetki Campagnolo, ale nie daje mi spokoju ta ich dźwignia obsługiwana kciukiem. Nie mam niestety możliwości osobistego sprawdzenia tego w praktyce.
Obecnie używam Ultegry 9rz, a zdjęcie pokazuje typowy sposób opierania dłoni na prawej klamkomanetce. Czy gdyby to była klamkomanetka Campagnolo, to musiałbym zwolnic nieco uchwyt, podnieść kciuk w górę i do tyłu, dopiero naciskać dźwignie? Czy może biegi zmienia się nie czubkiem palca tylko jego dolną częścią wykonując jakby obrót dłonią?
Byłbym bardzo wdzięczny za wyjaśnienia, a może ktos by się pokusił o pokazanie podobnej fotki z klamką Campy, zrobionej z tej samej perspektywy podczas naciskania owej dźwigni kciukiem?
Obecnie używam Ultegry 9rz, a zdjęcie pokazuje typowy sposób opierania dłoni na prawej klamkomanetce. Czy gdyby to była klamkomanetka Campagnolo, to musiałbym zwolnic nieco uchwyt, podnieść kciuk w górę i do tyłu, dopiero naciskać dźwignie? Czy może biegi zmienia się nie czubkiem palca tylko jego dolną częścią wykonując jakby obrót dłonią?
Byłbym bardzo wdzięczny za wyjaśnienia, a może ktos by się pokusił o pokazanie podobnej fotki z klamką Campy, zrobionej z tej samej perspektywy podczas naciskania owej dźwigni kciukiem?