Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stare koła - nowe życie


64 odpowiedzi w tym temacie

#61 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 sierpień 2013 - 12:11

Dawno temu, szytki kleiło się do obręczy butaprenem, który zawsze zachowywał pewną elastyczność a z pewnością podnosił tarcie taśmy bawełnianej względem metalu obręczy. Tak więc awaryjna zmiana zmiana szytki bez ponownego klejenia była z technicznego punktu widzenia możliwa, a z praktycznego - jedyna (dla tych, którym nie dane było mieć serwis z gotowym kołem albo całym rowerem). Być może trzeba było po zmianie pamiętać, żeby nie przeciążać przedniego koła hamowaniem, ale to raczej wszystko.

Zupełnie amatorsko czy wręcz rekreacyjnie jeżdżąc, zawsze miałem pod siodłem jakąś steraną (naprawianą) szytkę awaryjną. Mleczka uszczelniającego nie znało się, a najgorsza nawet szytka, ale szczelna, pozwalała do dom wrócić.



#62 bartolini

bartolini
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 14 wrzesień 2013 - 14:54

To i ja się pochwale swoimi kółkami. Były używane ( i nadal będą) w kolarce favorit F6 z 1959 roku. Obręcze zostały oryginalne 27 1 1/4, przednia piasta z motylkami też. Na tył kupiłem shimano 600 fh 6208 i kasetę UG 6rz. Szprychy to nierdzewne, niecieniowane mach1, nyple zwykłe mosiężne, do tego pod nyple mój macher składający koła dał podkładki wzmacniające i zwiększające siłę naciagu. Z tego co mówił, to obręcze są bardzo sztywne i grube od czoła,tym nie mniej bicia na boki nie mają żadnego, góra dół minimalne icon_biggrin.gif I na koniec przeźroczyste opaski.

Przy okazji poważyliśmy to wszystko:
przednia piasta - 162g bez motylków
Tylna piasta - 376g bez zacisku
szprychy - 268g/1 koło
nyple z tymi podkładkami 44g/ 1 koło
Obręcze 572g
i kaseta 275g

W sumie przednie koło ma 1047g, a tylne 1260 bez kasety.

 

Było tak

PB166253.JPG

 

A jest tak

favorit%2520nowe%2520ko%25C5%2582a%25200

 

favorit%2520nowe%2520ko%25C5%2582a%25200

 

favorit%2520nowe%2520ko%25C5%2582a%25200

 

Więcej tu https://picasaweb.go...73211566/Retro#



#63 Romarek

Romarek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądLublin

Napisano 05 maj 2014 - 20:47

Witam,

 

mam pytanie dotyczące szytek. Oglądając jakiś film dokumentalny o wyścigu pokoju, mowa tam, że zmiana opony trwa około 2 minut. Widać wyraźnie jak kolarz odrywa szytkę od obręczy, ale na tym kończy się ten fragment. Nie widać co robi dalej. Jak wiadomo szytkę klei się 24 godziny :) Nie było takich bajerów jak taśma do szytek jak dzisiaj.  Zeby można było na szybko przykleić.

 

Czy mam rozumieć, że dalej kolarz jechał na nieprzyklejonej szytce?

Witam, po oderwaniu uszkodzonej szytki od obręczy, nową szytkę i obręcz smarowało się specjalnym klejem o nazwie Skorolep. Oczywiście mechanik przed nałożeniem nowego kleju na obręcz potrafił szybkim ruchem usunąć stary klej z obręczy. Po lekkim przeschnięciu kleju (działał tak jak dzisiejszy butapren) szytkę nakładało się na obręcz i pompowało. Po 2 minutach rower był gotowy do dalszej wyczynowej jazdy. Zagięta igła, mocne nici, łatki, skorolep to było wyposażenie każdego kolarza.


Tu warto zawieźć rower i pojeździć po pustych szosach https://picasaweb.go...gCPidlO-hiqLEPA


#64 bartolini

bartolini
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 31 sierpień 2014 - 13:56

Odbudowałem kolejne koła - tym razem rometowskie. Będą na co dzień jeździć w jaguarze. Wagi prezentują się następująco: obręcze - 404g/sztuka piasta tył - 231g piasty przedniej nie ważyłem szybkozamykacze - przedni 81g, tylny 85g szprychy 270g/koło nyple i podkładki - 44g/koło ko%25C5%2582a%2520002.jpgko%25C5%2582a%2520010.jpgjagi%2520022.jpg

#65 el35

el35
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 26 listopad 2014 - 23:04

Witam.

Temat widzę, nie żyje zbyt intensywnie ale wrzucę coś od siebie. Porozbierałem koła przy moim Raleighu , (nie były już oryginalne) i rowerze żony, aktualnie na warsztacie mam obręcze: Mavic MA2, Mavic Module E,  Nisi HR22 i Ambrosio (nie ma oznaczenia). Mavici srebrne, podwójnie kapslowane, z piastami grupy RX100, przód z cieniowanymi szprychami 2.0-1,8 , tył na pełnych 2.0 jeżdżą w moim rowerze, nisi i ambrosio w rowerze żony. Tyle, że czekają na wymianę piast (były RM50 - exage). Niedawno z kolei dostałem piastę Ultegra w stanie bardzo dobrym, którą chciałem założyć do swojego roweru ale jest niestety na 32 otwory. Chciałem coś na niej złożyć, ale nie mogę trafić żadnej fajnej obręczy na 32 szprychy. Ma ktoś może obręcz na 32 otwory, którą może chciałby wymienić na którąś z powyższych a najlepiej parę. Szkoda mi tej piasty ultegry, chyba, że przełożę wnętrze do RX-a ( ultegra jest lepiej uszczelniona) ale to już trochę kombinacja. Mam jeszcze jakąś starą piastę shimano, z bębenkiem nakładanym na aluminiową wypustkę a nie przykręcany, może tą piastę wykorzystać z bębenkiem od ultegry?

 

Szprychy żonie i tak muszę kupić, bo mają być czarne a felgi i piasty polerowane.

  





Dodaj odpowiedź