Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stare koła - nowe życie


64 odpowiedzi w tym temacie

#21 pawlacz

pawlacz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądMiędzychód

Napisano 29 wrzesień 2011 - 20:39

spawanie mozna sobie odpuscic....za cienkie scianki

#22 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 29 wrzesień 2011 - 22:24

286g? matulu.
konieczne jest usuwanie starego kleju w całości?
gdzieś natknąłem się na to, że jak jest trochę farfocli to nawet lepiej się szytka trzyma.
ma to jakikolwiek wymierny wpływ?
(a co do lutowania szprych - przeczytałem sobie ostatnio bicycle wheel.i tam stwierdzili, że nie ma to wpływu na sztywność koła.jedynie kiedy trzaśnie jedna to nie odlatuje sobie het daleko ale zostaje grzecznie na miejscu)

#23 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 30 wrzesień 2011 - 20:08

Nie, nie trzeba. Wtedy lepiej się szytka trzyma.
Co do lutowania to mogą być problemy z centrowaniem, ale fakt szprychy są wtedy grzeczne i efekt placebo w postaci domniemanego wzrostu sztywności działa ;-)

#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 październik 2011 - 20:48

Koło jest sztywniejsze, mozęsz mi wierzyć , jak zaciagniesz na krzyżu drutem , przesuwasz w ten sposób punkt pracy szprych o pare % , ale stosowano to albo na tor, albo w starych kołach, póżniej filozofia sie zmieniła , i koło dobrze naciagnięte powinno troche pracować , a z drugiej strony to zawijanie pracochłonne jest i koszt budowy koła wzrasta dwukrotnie conajmniej.

Zawsze można sobie to zrobić w retro szosie, będzie "bardziej kultowo "

#25 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1283 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 październik 2011 - 21:49

To żaden argument. Co te parę procent tam da. W takim razie wysokie kołnierze piast powinny znacznie usztywnić koło, a to jest totalnie niewidoczne - wiem, bo mam w drugim rowerze duże flansze i żadnej różnicy nie uświadczam. Toć zwykłe placebo, a jeśli ktoś jest skłonny twierdzić, że szprychy pracują na krzyżach to tez jest w błędzie - chyba że słabiutko naciągnięte, to ładnie strzykają. ;-)
Te lutowania/wiązania są widocznie wyłącznie po to, by przy strzale szprychy pozostała owa na swoim miejscu. Ale z kolei nie wiem czemu obecnie tego nie robią, może po prostu to jest jakiś niezbyt sensowny pomysł mechaników starej daty.

Koło z dobrze naciagniętymi szprychami pracuje prawie wcale, bo jest sztywne, zwłaszcza jak ma więcej szprych (tak mi się zdaje), no na pewno ciśnienie ogumienia ma o wiele więcej do powiedzenia niż sztywność dobrze zrobionego koła. Ja tylko na starym gdańskim bruku słyszałem trzeszczenie szprych z przodu, ale to było ekstremum na 7,5 atm z przodu, oponkach 20 i 23c oraz prędkości ok. 30 km/h - no wtedy to koło ma prawo troszkę pracować. No a szpryszki mam tak naciągnięte, że ledwo ruszam ręką, a ich jest 36, obręcz to stareńka Super Champion, nawet bez komory - pewnie to też ma niemały wpływ na sztywność.

#26 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 październik 2011 - 08:02

nie ma sensu.

szprychy nie pracują, obrecz nie pracuje, na krzyzach także i w ogóle wszystko jest sztywne


h/k sorki ale Ty nie wiesz co i jak Ci pracuje bo tego nie widać.

#27 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 25 październik 2011 - 16:31

Witam , otóż dzisiaj odebrałem z zaplatania i centrowania swoją nową/starą retro obręcz . Jest to mavic open pro ceramic 36h + shimano exage HBRM50 . Obręcz kosztowała mnie 20zł na giełdzie , a piasta 3zł do tego nowe szprychy z nyplami 18 zł , doszła do tego wymiana konusów w piaście czyli 2zł . Razem za nowe/stare koło zapłaciłem 43zł ! Waga tego oto koła to 965 gram czyli jest lżejsze o 200 gram od mojego aktualnego koła . O to zdjęcia :
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium

#28 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 25 październik 2011 - 18:27

UWAGA! Obręcz jest na sprzedaż.

#29 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 22 listopad 2011 - 01:35

Mavic stał sobie w piwnicy czekając na fajną piastę, tymczasem takie coś mi wpadło w łapki za równowartość 2 kostek masła (dzięki Donek).

https://picasaweb.go...feat=directlink

Czyli Super Champion stareńki na 28h! i Vittoria Corsa Cx, używana ale trzyma powietrze. Obręcz waży 345g katalogowo, empirycznie sprawdzę jak się do wagi dostanę.

Rozglądam się powoli za piastami i myślę którą obręcz dać na przód a którą na tył? Czy obydwie na przód ;D Jakieś propozycje?

#30 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 listopad 2011 - 10:47

Toż to Arc En Ciel- fantastyczna, kultowa i super lekka obręcz. Jeśli będziesz ją plótł to raczej na przód, choć tył też da się na niej zrobić. Obowiązkowo szprychy 2.0.
Gratuluję znaleziska.

#31 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 listopad 2011 - 11:10

28 na przód, szprychy 2/1.8 i będzie cudnie, piasta np. Novateca , albo Chosena lekka .
Na tył przy 28 szprychach 2.0 i to raczej lepszej klasy ( choć2/1.8 DT można spróbować ) , no tutaj z piastami firmy podobne bo ciężko coś znależć.

#32 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 listopad 2011 - 15:01

Możesz zrobić coś takiego:
http://weightweenies...hp?f=10&t=56913

#33 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 listopad 2011 - 20:22

Możesz zrobić coś takiego:
http://weightweenies...hp?f=10&t=56913


nie polecam na nasze dziury , koła miękkie będą i do 70kg max i to lajtu !

Oni tam sie podniecają byle czym jeśli o wage chodzi , nice , excellent itd, ale zero info realnego jak w użytkowaniu

28 szprych !! 2/1.5 , nyple alu pomijam bo mogą być , ale centrować je będzie częściej.

#34 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 22 listopad 2011 - 21:13

Pytałem o użytkowanie kolegę z naszego Forum- Miguel który jest właścicielem tych kół i nie miał z nimi żadnych problemów.
Zastosowane tam są od strony kasety szprychy 2.0. Poza tym Lasery- widocznie taki układ działa i pod lekkim zawodnikiem wytrzyma.

#35 hablabablaS

hablabablaS
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądZielona góra

Napisano 22 listopad 2011 - 22:34

Nie do końca was zrozumiałem ale te zdjęcia przedstawiają już złożone koło które w tej chwili kręci się na przedzie w OK razem z michelin lithion I . Znając życie jeśli bym nawet was zrozumiał to i tak bym nie odczuł różnicy + jak w kole 36h zrobić 28 szprych ; o?

#36 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 22 listopad 2011 - 22:56

hablabablaS,

Wróć na poprzednią stronę ;]

Jak wspominałem koła składam dla zabawy więc nie będę flaków wypruwał na piasty od macka etc. Na spokojnie poczekam aż coś miłego w łapki moje wpadnie. To co mam, czyli obręcze i szytki kosztowało mnie może 25zł razem i zamierzam ten trend utrzymać ;]

Swoją drogą, wrzuciłem hipotetycznie w kalkulator tę obręcz na 28h z piastą 105 shimano i przy trzech krzyżach wyszło 306mm ;D Idzie gdzieś takie szprychy dostać długie?

#37 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 listopad 2011 - 08:51

zrób na 2x

#38 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 23 listopad 2011 - 22:41

Ok, nyple alu mogę dać?

Nie sprecyzowałem- Arc en ciel mam tylko jedną, druga obręcz to ten mavic argent 8 32h 286g- i nie wiem, czy nie lepiej na przód go jednak dać? Lepsza z tyłu teoretycznie mocniejsza obręcz (+60g) czy 4 szprychy więcej? Wiem że ciężko przewidzieć jak to w praktyce wyjdzie.

Pobawiłem się kalkulatorem i jeśli trafię tanio komplet piast w okolicach 300g to 1360g komplet wychodzi ;D
W wersji najbardziej budżetowej, czyli piasty shimano, szprychy 2,0 i nyple mosiądz mamy 1640g, czyli i tak nieźle.

A, pojawiły się te same obręcze co moja na allegro, też 28h

http://allegro.pl/ob...1950555910.html

#39 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopad 2011 - 11:25

Zazwyczaj w większości przypadkach, 32h wrzuca się na przód. Z tyłu, gdy rower jest sztywny jest naprawde duże obciążenie, jeszcze jak nie daj Boże wjedziesz w dziurę...

#40 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopad 2011 - 19:52

przód 28 na 2 x , tyłna 32 na 3x.
Nyple daj mosiądz, ale jeśli ktoś Ci ładnie zrobi , przód można zrobić na alu zakładając koła do lajtowej jazdy.
A jakbyś dorwał jak ja kiedyś szprychy Alpina aero nie płaskie ale jak kropla ( w starych kołach dorwałem takie ) to dopiero bajka .



Dodaj odpowiedź