Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stare koła - nowe życie


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopad 2011 - 19:57

Spike, dlaczego przód na 2x się powinno? Pytam, bo sam robiłem zawsze na 3x.

Pozdro!

#42 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopad 2011 - 21:43

Post powyzej - popatrz na długość szprych przy niskiej obręczy, to po pierwsze, po drugie , przy 28 ( i 24 ) otw można dać spokojnie na 2 x , szerzej są otwory w obręczy i szprychy sie ukłądają na krzyzach ładnie ( a także praktycznie i ze względu na prace szprycha - obręcz ) podobnie jak 32 na 3 x .

Np przy 32 otw nie polecam 2 x optycznie nieładnie sie krzyżują.

#43 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 grudzień 2011 - 11:27

Musze niestety sprostować posta powyżej, coś nie dawało mi spokoju i kapnąłem sie że myślałęm o czymś innym a piasałem o innym.

Koło tył :
Zaplot na 28 otworów jak najbardziej na 3x sie stosuje, można zrobić na 2x także .
Przy 24 otworach stosujemy zaplot na 2x całe koło, lub zdarza sie wybór 2xDS, 1x NDS.
mająć piaste z kołnierzem po lewej stronie NDS z otworami pod proste szprychy stosujemy przy np. 24 z tyłu wtedy słonko - przy prostych wylotach otworów, oraz jeśli są kierunkowe wyloty - to taki zaplot jaki wymusza na nas kierunek szprych ( słonko, 1x, 2 x ) - np piasty Eastona.

Koło przód:
Tutaj jest analogicznie, przy 28 otw mamy 3 x lub 2 x, przy 24 można dać 2x, 1x , słonko i to ostatnie jest najbardziej popularne ( aerodynamiczne szprychy i takie tam .. ) , przy 20 otw najpopularnieszy zaplot to słonko.
Spotyka sie tu także zaplot na 1 x czy nawet na 2 x , ale z mojego punktu widzenia nie jest to aerodynamiczny zaplot, szprychy sie żle układają na krzyżach- zbyt duży kąt gięcia.

wyboru krosowań jest spro, jak jeszcze weżmiemy pod uwage wysokości kołnierzy piast i wysokości obręczy , cieniowanie szprych itd, itp....

#44 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 styczeń 2012 - 16:42

pewnie nie wklejałem , ale kiedyś zrobiłem sobie kółeczko do przodu ala retro .
Piasta stary Durace, obrecz Mavic niski profil, i szprychy , udało mi sie kiedyś zdobyć i odzysakać ze złomu szprychy Alpina aero, w główce 1.8, płaskie szerokie na 2.1 mm.
Waga nie wyszła jakaś tam niska , bo obręcz i piasta swoje waży ale ..... kółko całkiem fajne.

https://picasaweb.go...322486858842242

#45 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 553 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 kwiecień 2012 - 13:12

Ja mam teraz w planie złożyć jakieś w miarę lekkie koła na obręczach szytkowych, które leżą i się kurzą. Ważą najwyżej 400g (lżejsze od ambrosio montreal), ale nie wiem co to dokładnie jest, mają tylko naklejkę 'MUNCHEN'. Jakieś pomysły?
i przy okazji, kupię szytkę, ba mam tylko jedną.

#46 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 kwiecień 2012 - 17:00

składaj pięknie i sie pochwal

#47 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 grudzień 2012 - 14:47

W łikend odebrałem z zaprzyjaźnionego warsztatu koła. Były akurat 2 wolne obręcze tył ma znaczek Campagnolo Omega strada ,przód Matrix Made in USA ,ale obie wyglądają identycznie. Ładny niski stożek w ciemnoszarym kolorze. Do tego na tył zamontowana jest piasta shimano 105. Pięknie się kręci i bębenek rewelacyjnie cyka. Na przodzie jest piasta klasy 600 ,dokładnie Shimano XT. Mocne szprychy ,ale nie dowiedziałem się jakiego producenta. Koła docelowo mają trafić do treningowego roweru na niepewną pogodę ,aby nie katować dobrego roweru. Waga jeszcze nie znana w sumie nie zależało mi na wylajtowanych kołach ,a mocnych ,ale nie są to jakieś kloce.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
http://i108.photobuc...60/DSC03738.jpg
http://i108.photobuc...60/DSC03739.jpg

#48 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 grudzień 2012 - 20:36

na główce jest znaczek R.

#49 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 grudzień 2012 - 21:36

Tak tak ,ale jaki to może być producent ?
Szprychy mają symboliczny przebieg i są wymontowane z kół po jakiejś meridzie.

#50 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 316 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 18 grudzień 2012 - 00:55

patryk_60>

moze to cos pomoze,

http://www.mrrabbit....heads/main.html

#51 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 grudzień 2012 - 08:00

Travisb wiem ,że dla niektórych to czysta profanacja ,ale...
Sam też nie lubię łączyć masy komponentów różnych producentów ,a co dopiero campy i shimano. Trudno jakoś to przeżyję. Mogłem szukać orginalnej piasty campy ,ale nie chciałem ze względów praktyczno-finansowych. Tutaj bez problemu dokupię sobię kasetę na 7 za niewielkie pieniądze. Z campą byłby problem trudno takie coś kupić i w dodatku droższa będzie. Koła mają trafić do treningówki ,a ten rower również buduję na gratach używanych i tym co znalazłem w magazynku. Mogłem zerwać naklejkę campy ,ale nie wolno tego robić. Napis Campagnolo na obręczy to +50 do lansu. :-P
Trafiły się takie to nie marudziłem ,a to mocne obręcze w sam raz do takiej jazdy.
Dzięki Amadeusz za linka. :-)

#52 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 N 18.645 E

Napisano 18 grudzień 2012 - 09:10

Mogłem zerwać naklejkę campy ,ale nie wolno tego robić. Napis Campagnolo na obręczy to +50 do lansu.

Racja - Campy nie tykaj, ale Shitmano możesz zbesztać; pozwalam ;-) Zmyj oznaczenie '105' z piasty i masz moje błogosławieństwo na śmiganie z takim kompletem ;-)

#53 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2012 - 10:05

hahaha masochiści , koła do tyrania i podnieta naklejkami .........a ja sobie też wczoraj zrobilem koło na obręczy Fir EL20 i pieście XT starej , niziutki profil , 36 szprych 1.8 , w sam raz do jazdy byle gdzie bo szkoda mi Excellight 28 h na taki syf zimowy...

#54 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1284 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 maj 2013 - 08:22

Koła na obręczach Mavic Module E rocznik 1980 kupione na Allegro za równowartość skrzynki piwa + przesyłka, wcześniej były na takich piastach - tylko bez smarowniczek:
http://velobase.com/...3f-380b971f0e70
Obecnie przednia idzie do przełajówki - jeszcze wiele lat posłuży. :-)

Do tego był taki wolnobieg:
http://www.vintage-b...vintage-prod292

Po polerce obręczy, czyszczeniu ogółu, smarowaniu piast i wymianie stożków z przodu oraz jednego z tyłu początkowo jeździłem na nich mając je w Jaguarze i ze starymi piastami. Latem 2011 kupiłem na zaś piasty Shimano 105 SC zupełnie nowe, dałem nyple kupione od Spike i przeplotłem koła. Dostały rok temu klasyczne oponki Continental Grand Prix i obecnie mi służą dobrze. Sztywnością boczną koła nie grzeszą, w końcu cieniowane szprychy i niski profil obręczy. Na mocnych depnięciach czuć czasem giętkość, zwłaszcza tyłu.

Szprychy marki Berg-Union, niestety tył już ma ok. 6 sztuk niecieniowanych DT - ktoś ostro przegiął z naciągiem, obręcz tylna poszła do przodu - jest nadwyrężona i w jednym miejscu już pomału pęka, ale jeżdżę, jeżdżę i pęknięcie nie powiększa się znacząco (od sprzedawcy w ramach rekompensaty dostałem obręcz Rigida AL1320). Tak czy siak jeśli rower nie pójdzie na sprzedaż to może poszukam obręczy oryginalnej albo założę tę Rigidę. Szprychy na tył może w Niemczech też będę kupował.

Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika

Tutaj przedstawienie szczelności piast po ostatnim przeglądzie - jak na klasyki wzorowa, dużo już w różnych warunkach przejechałem w tym zimą i mocnych ulewach:


Dołączona grafika Dołączona grafika
  • Zweitakter lubi to

#55 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 316 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 03 maj 2013 - 09:35

Z tymi 105tkami to potwierdzam. Ostatnio dwie SC 105tki rozbieralem (bebenki trzeba bylo rozebrac i wyczyscic, nie chodzily za dobrze), kazda jedna miala jednak smar w lozysku, a nie mialy lekkiego zycia, bloto-deszcz, jakies sciezki kamieniste itp.
W takich warunkach, na takiej piascie zajechalem mavica open pro Cd... przyznam ze na nowe mavic'i troche sie obrazilem. Przebieg tej obreczy byl znacznie nizszy niz starszych (open 4CD/cxp30)... to mi zostalo po niej https://lh6.googleus...00/P1010006.JPG
Moze mialem pecha, a moze jak to moj znajomy zawsze mowi, bylem 'nieumiejetny' ;-)

Na razie mam jeszcze troche starszych zapasow, wiec nie lamentuje, predzej jednak kupie kolejnego NOS'a open4cd niz open pro cd.

#56 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1284 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 maj 2013 - 19:29

No nieźle... Przełajowe warunki jak widzę? Kurczę, no tak zajechanej obręczy nie widziałem. Materiału po bokach miała jeszcze dość? Przy naprawdę ciężkich warunkach hamowania (duuużo błota) pasta ścierna utworzona z wody, resztek klocków, a przede wszystkim błota szybko niszczą i "cieniują" obręcz - szczególnie miękkie - nowsze obręcze Mavic wydają się być takie.

Ostatnio dwie SC 105tki rozbieralem (bebenki trzeba bylo rozebrac i wyczyscic, nie chodzily za dobrze)

No właśnie, u mnie rzadko, ale jednak przeskoczy z głośnych trzaskiem. Brudu tam nie powinno być, zresztą nawet jeżdżąc w łagodnych warunkach pogodowych już to zaobserwowałem. Ale ogólnie piasty godne polecenia, jeśli chodzi o bezobsługowośc to o wiele lepsze od Exage, na których wcześniej jeździłem.

#57 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 316 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 04 maj 2013 - 23:13

h/k>

No polowa warunkow zblizona do przelajowych, ale druga czesc typowo szosowa. Tak czy inaczej zgadzam sie, obrecz wydaje sie duzo bardziej miekka i podatna na wycieranie niz jej poprzedniczki. Szkoda troche.

Odnosnie bebenkow w 105 sc to w dwoch przypadkach mialem dosc czeste 'strzelanie', w trzecim po prostu zapadki zupelnie ucichly, a calosc dosc opornie chodzila. Zadnych wzerow czy innych uszkodzen. Co trzeba nasmarowane, wyczyszczone, calosc pieknie chodzi.

A propo tych 105tek, powoli zaczynam rozdzielac czasy wolnobiegow/UG od tego co dzisiejsze. Czyli czesc szosowek bedzie latac na wolnobiegach 6rzedowych, a reszta na dzisiejszym osprzecie (9/10rz). Ceny ciekawych , nowych 7rzedowych kaset szosowych nie sa adekwatne do ich wytrzymalosci. Za taka kase wole kupic jakas 9/10tke w pierwszym lepszym rowerowym, lub przyczaic sie na jakis ciekawszy wolnobieg.

#58 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1284 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 maj 2013 - 17:37

Widocznie trzeba przy ciężkim użytkowaniu obręczy z hamulcami felgowymi brać przy wyborze pod uwagę także twardość jej bocznej ścianki.

Za taka kase wole kupic jakas 9/10tke w pierwszym lepszym rowerowym, lub przyczaic sie na jakis ciekawszy wolnobieg.

Albo kupić kasetę systemu UG o ile piasta ma gwint na zewnątrz bębenka - to trwały system, (nie)stety z reguł znacznie mocniejszy niż HG i podobne. ;-) Szkoda tylko, że ich jest tak mało...

#59 krzysiek127

krzysiek127
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądLodz

Napisano 06 sierpień 2013 - 10:13

Witam, mam problem z nabyta obrecza, prosze zerknijcie w moj temat:

http://www.forumszos...ragan-krzysiek/



#60 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 sierpień 2013 - 09:53

Witam,

 

mam pytanie dotyczące szytek. Oglądając jakiś film dokumentalny o wyścigu pokoju, mowa tam, że zmiana opony trwa około 2 minut. Widać wyraźnie jak kolarz odrywa szytkę od obręczy, ale na tym kończy się ten fragment. Nie widać co robi dalej. Jak wiadomo szytkę klei się 24 godziny :) Nie było takich bajerów jak taśma do szytek jak dzisiaj.  Zeby można było na szybko przykleić.

 

Czy mam rozumieć, że dalej kolarz jechał na nieprzyklejonej szytce?





Dodaj odpowiedź