Skocz do zawartości


Zdjęcie

Puchar Równicy maj 2011


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
496 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 01 luty 2011 - 20:34

Ustroń: kombinujemy jak koń pod górę żeby był start wspólny ... bardzo bym chciał uniknąć grup startowych ale o tym zadecyduje Komenda.

Będą pętle ale inne niż 2010 - tzn mniej okrążeń ale nieco dłuższe czyli od 2 do 4 okrążeń.

Dystans jeszcze nie znany.

Termin 14 maja zostaje.

#2 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2011 - 09:24

W Ustroniu nie ma bardzo jak zrobić startu wspólnego, chyba ze po płaskim, ale to by było trochę nudne i poza tym peleton niemiałby się gdzie podzielić na grupki. Jedyna opcja startu wspólnego pod górkę to start przy stadionie i podjazd w kierunku Równicy ale potem byłby zjazd albo po bruku do Jaszowca albo zjazd droga w kierunku Polany.

#3 Dobry

Dobry
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2011 - 11:48

Tak sobie pomyślałem, że w sumie to nawet można spróbować ze startem wspólnym mniej więcej tak:
http://www.bikemap.net/route/809590
Na tych 5 kilometrach dwa podjazdy po około 100 metrów przewyższenia, trudność drugiego potęguje bruk :)

#4 saint

saint
  • Użytkownik
  • 160 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 luty 2011 - 12:24

honorwo do Wisły i na Kubalonke wystarczy ;)

#5 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 02 luty 2011 - 13:02

Dobry: to jest bardzo racjonalny pomysł, także o tym myślę.

Kluczowe znaczenie ma jednak ul. Katowicka "dwupasmówka" - gdzie i jak ja przekroczyć - z moich informacji nie ma nigdzie przejścia pod droga bezkolizyjnego na odcinku Ustroń - Skoczów, ale gdyby było ...

Do trasy można włączyć okolice Kozakowic, Górek, nawet Brennej, Lipowca, Cisownicy - możemy pokusić się wtedy o 1 pętlę dla wszystkich.

#6 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 02 luty 2011 - 14:50

gres rozumiem ze do kwietnia nie dasz rady się przygotować.
Ale chyba z tym zjazdem to trochę przesadziłeś :-)


a wręcz przeciwnie - zapewne gdzieś w kwietniu mam jazde parami na czas na jurze :P Narazie to najlepszy, przynajmniej kilometrarzowo, początek sezonu w moim wykonaniu od 3 lat
Mam nadzieję że przesadzam i zima szybko pójdzie.
Niemniej wydaje mi się że mniej niepewny jest październik - nawet środkowy niż środkowy kwiecień.

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#7 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2011 - 19:56

Fajna ta runda honorowa, co do trasy to mam jedną małą propozycję, ale narazie nie mam czasu wrzucić linka na forum, może uda się coś z niej wybrać.

#8 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 luty 2011 - 06:40

Wrzucam linka do trasy:
Trasa:http://www.bikemap.net/route/810223
Runda:http://www.bikemap.net/route/810224
Co do tego przejścia pod drogą to w Skoczowie jest przejście pod Wiślanką, niestety z jednej strony wchodzi ono na chodnik i nie ma się jak dostać na jezdnię.

#9 szalony ¶limak1

szalony ¶limak1
  • Użytkownik
  • 385 postów
  • SkądZabrze

Napisano 03 luty 2011 - 12:33

Piotrek czy masz na myśli ul. Skoczowską w Ustroniu?
Nie znam dobrze tych okolic, ale wydawało mi sie że to jest ulica, nie chodnik.

#10 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 luty 2011 - 16:10

Piotrek czy masz na myśli ul. Skoczowską w Ustroniu?
Nie znam dobrze tych okolic, ale wydawało mi sie że to jest ulica, nie chodnik.

Nie ja mam na myśli Skoczów. W Skoczowie jest przejście pod drogą z Katowic do Wisły.

#11 Dobry

Dobry
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 luty 2011 - 17:44

Wyścig rozgrywany na krótkich rundach w terenie dość pofałdowanym, a wieńczony podjazdem pod Równicę. Gratka dla górali.

#12 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 luty 2011 - 17:28

Dwupasmówkę chyba najlepiej przekroczyć tam gdzie w zeszłym roku czyli na ul. Brody w Ustroniu. Z tego co sobie przypominam stał tam policjant i asekurował. Innym rozwiązaniem może być jazda ul. Cieszyńską, gdzie na skrzyżowaniu z dwupasmówką są światła.

#13 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 luty 2011 - 20:03

Piotr92, światła rzeczywiście stanowią "bezpieczne" miejsce do przekraczania dwupasmówki, jednak nie można zapominać że część uczestników walczy o zwycięstwo. A to powoduje dwa problemy, po pierwsze ktoś może pomyśleć czerwone nie stoje bo czas leci, po drugie jak ktoś przegrałby o parę sekund to potem nie dałby orgom "spać". Już widze te wpisy na forach "idiotycznie poprowadzony", "straciłem miejsce bo" czy "grupy były poustawiane...". Szkoda żeby impreza miała złą opinię przez takie coś.
W 2010 roku z dwupasmówką mieliśmy to szczęście że oprócz policji pomogła nam pogoda. Wielu ludzi zrezygnowało spowodu niej z wyjazdu, przez co łatwiej było ją przecinać.
Pisałeś o przejsciu, które z drugiej strony wylatuje na chodnik. Takie miejsce może być całkiem niezłe na bufet tak przy okazji... Czy jest tam w miarę szeroko? Jak wygląda ten przejazd?

#14 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 luty 2011 - 06:41

To przejście nie jest za szerokie. Dwa rowery spokojnie się tam miną, lecz przejście jest w Skoczowie i to komplikuje trochę sprawę.

#15 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 07 luty 2011 - 09:06

Chyba kojarzę to przejście. W okolicach świateł na głównym skrzyżowaniu w Skoczowie - tutaj raczej nie ma możliwości pociągnięcia sensownej trasy.

Widzę takie opcje:
1. runda honorowa bez ścigania włącznie z przekroczeniem dwupasmówki i start ostry już za nią (pytanie gdzie, może Cisownica do góry?)
2. przejście pod wiaduktem w okolicach stacji paliwowej przy Tesco (ale tam nie ma asfaltu)
3. start ostry gdzieś pod Równicę i przekroczenie dwupasmówki już w czasie ścigania w rozdrobnionych grupkach
4. grupy startowe jak 2010

#16 szalony ¶limak1

szalony ¶limak1
  • Użytkownik
  • 385 postów
  • SkądZabrze

Napisano 07 luty 2011 - 10:14

Wiesiek to może połączyć dwie opcje?
1. runda honorowa bez ścigania włącznie z przekroczeniem dwupasmówki i start ostry już za nią (pytanie gdzie, może Cisownica do góry?) oraz
4. grupy startowe jak 2010 z tym że zrobić grupy w kat. wiekowych. (nie powinny przekroczyć 30 osób.)

#17 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 07 luty 2011 - 10:19

Wiesiek, jak dla mnie wariant 1 jest optymalny - raz przekraczamy całym peletonem, potem wracając jedziemy w grupkach , łatwiej o eskortę Policji przekraczając dwupasmówkę, no i mamy start wspólny.

Wariant 2 sam wiesz jak to jest ze żwirem - strasznie włazi w opony :-D .

Warianty 3 i 4 powodują że przekraczamy dwupasmówkę wiele razy w drobnych grupach lub spowrotem wręcz pojedynczo Policji się to nie będzie podobać ;-). Pomijając fakt zwiększonego ryzyka jakiejś "kraksy" czego nie chce nikt.

#18 Gosc_Andrzej M_*

Gosc_Andrzej M_*
  • Gość

Napisano 07 luty 2011 - 16:09

Ja uważam, że 3 wariant jest najlepszy. Start pod Równicę z mostu, zjazd do Jaszowca, drugi podjazd kostką, a przekroczyć drogę w tym samym miejscu co w zeszłym roku. Już będziemy podzieleni na grupki, przeciesz jeździmy tymi drogami i dajemy sobie na codzień radę, to i na Ustroniance damy radę.

#19 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 luty 2011 - 16:58

Według mnie 1 jest najlepszym rozwiązaniem, chociaż 3 też może być. Wariant 2 zdecydowanie odpada bo jest to maraton szosowy a nie przełajowy.

#20 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 08 luty 2011 - 10:55

Ja uważam, że 3 wariant jest najlepszy. Start pod Równicę z mostu, zjazd do Jaszowca, drugi podjazd kostką, a przekroczyć drogę w tym samym miejscu co w zeszłym roku. Już będziemy podzieleni na grupki, przeciesz jeździmy tymi drogami i dajemy sobie na codzień radę, to i na Ustroniance damy radę.


Po pokonaniu drugiego podjazdu można przemknąć przez Zawodzie, Lipowiec, Górki ... z ominięciem centrum lub też bulwarem nadwiślanym przez rynek (rondo) A.Brody na Cisownicę. To dobra opcja.

Jeśli to przejście pod dwupasmówką w Skoczowie będzie "szosowe" wtedy pokusimy się o wytyczenie jednej dużej pętli (beskidzkiej nr 2?) dla wszystkich + rundki pod Równicą.

Pozdrawiam!