Skocz do zawartości


Opony slick na obręcze o rozmiarze 19C


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_TomekSz_*

Gosc_TomekSz_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2011 - 23:56

Witam Was drodzy forumowicze i proszę o pomoc!


Sezon zbliża się wielkimi krokami, tymczasem w domowym zaciszu mój trekingowy Unibike Viper 2010 (http://www.bikestats..._7699_5655.html) pomału ewoluuje w stronę czegoś co nazwałbym treko-szosówką z naciskiem na drugi człon jako docelowy. Oczywiście jestem świadom, że osiągi typowego roweru szosowego zostaną poza zasięgiem możliwości sprzętowych mojego Vipera, aczkolwiek jazdę po asfaltowej nawierzchni upodobałem sobie najbardziej i chciałbym nieco zmienić profil mojego roweru. W pierwszym sezonie po zakupie (latem 2010 r) utrzymanie na dystansie ok 100 km prędkości 25-30 km/h z porywami do 35 km/h nie stanowiło większego problemu. Chcę jednak zwiększyć prędkość. W tym celu zakupiłem już kierownicę szosową (KCNC ROAD PRO 440mm 25,4) i owijki (PRO / białe / korkowe) - na dniach będę mocował manetki i klamki (mam nadzieję że uda mi się przecisnąć je metodą bezinwazyjną przez łuki kierownicy). Oceniam, że położenie ciała podczas jazdy choć ważne to stanowić będzie niewielki procent sukcesu jeżeli nadal będę jeździł na oponach Schwalbe Tyrago 700x40C. Tak więc przechodzę do meritum spraw: Muszę wymienić opony na slicki. Wiem, że stuprocentowych slicków w zakresie 28-40 nie znajdę (W tym miejscu przypomnę, że dysponuję obręczami Rodi VR 19/ Alloy 6063/ ETRTO 622 x 19C) jednak chciałbym znaleźć wytrzymałą a jednocześnie niskooporową oponkę. Sprecyzuję, że nie jeżdżę w deszczu, użytkuję mój rower tylko wtedy gdy jest sucho, więc bieżnik ma być jak najbardziej gładki. A i jeszcze dodam, że moja waga waha się w sezonie letnim w granicach do ok 78kg.



Tak więc, zastanawiam się nad oponami:

1. Schwalbe Speed Cruiser 30C
2. Kenda Kwest 28C
2. Kenda Kwest 35C
4. Continental CountryRide 35C



W ramach usystematyzowania tego zagadnienia mam do Was kilka pytań:

1. Obręcz 19C toleruje opony w zakresie 28-50. W związku z tym, czy wybranie opony o parametrze skrajnym, to jest 28C wiąże się z większym prawdopodobieństwem uszkodzeniem obręczy lub złapaniem kapcia, aniżeli użycie opony o parametrze 30C? A może najbezpieczniej oscylować wokół 35C?

2. (Te pytanie wynika wprost z pytania pierwszego) Czy mogę ewentualnie dać na tył 30 / 35 a na przód 28 by do minimum zredukować opory toczenia przy jednoczesnym zniwelowaniu zagrożenia przebicia lub wypaczenia obręczy.

3. Która z wyżej wymienionych opon jest trwalsza, daje mniejsze opory toczenia i jest w miarę cicha? I czy znacie może jeszcze inne warte uwagi opony których nie wymieniłem?



Proszę Was o pomoc!

Pozdrawiam i czekam na rozmówców,
Tomek Sz.

#2 czonk

czonk
  • Użytkownik
  • 96 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 luty 2011 - 00:15

Choć nie w temacie mam szczere wątpliwości co do bezpieczeństwa. Jak przeczytałem z opisu klamki będziesz miał przy górnym w chwycie, czyli przy dolnym, masz super długo, żeby do nich sięgnąć, a prędkość największa. No nie wiem.

#3 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 luty 2011 - 00:33

Jak byś dorwał opony Schwalbe Kojak - akurat tu znalazłem - slicki jak marzenie - i lekkie.

1. Jeździłem zakładając opony 28C na taką obręcz, ale teraz mam w trekingu 700x32C i to wydaje mi się optymalna szerokość gładkich opon do takich obręczy.
2. Nie baw się w takie kombinacje - zysk, jeśli chodzi o opory prawie żaden, a unikniesz kłopotów logistycznych (będziesz miał 2 jednakowe, a nie 2 różne opony).
3. Tych co podałeś nie znam, ale mogę polecić opony Rubena V66 Flash - bardzo tanie i zaskakująco trwałe, choć nie całkiem slicki, to gładko się toczą. Są też wersje z wkładką antyprzebiciową. Sam jeżdżę obecnie na Schwalbe ROAD CRUISER 32C.

#4 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 11 luty 2011 - 00:33

1. Zarówno 28C jak i 50C przy zachowaniu minimalnego ciśnienia powinny być w 100% jezdne. Skoro z szerokości obręczy wynika że będą pasowały.. to będą ;)

2. Można. Ja w szosie mam z przodu 21mm a z tyłu 23mm.

3. W MTB miałem Schwalbe Hurricane 2", które były cholernie szybkie i cholernie ciche. W terenie trzymały tak sobie.. Takie same są w wersji na 700C o szerokości 40C.

http://allegro.pl/op...21.html#gallery

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 luty 2011 - 08:51

ja jestem ciekaw jak zamontujesz zwykłe manetki i zwykłe klamki do baranka - to nieporozumienie, pozycja Ci sie nie zmieni , no chyba że sie położysz na kierownicy co jest bez sensu.
prędkości raczej nie zwiększysz opory powietrza , no 100 km w pozycji doplnego chwytu , nie widze tego - czemu to ma służyć ?

Wartało by raczej pomyśleć nad ulżeniem wagi roweru co wiecej da niż sama kierownica.
z opon masz ciekawe gładkie Rubena Flash w rozmiarach od 28 wzwyż i Flopper.

Kenda też jest dobrą opcją.

Wymieniałem w zeszłym roku pewnemu emerytowi w trekingu koła seryjne ( Scott sportster 2 ) na sporo lżejsze i na Novatecach ( łożyska maszynowe ) - odczuł sporą różnice w prędkościach jazdy , koła toczą się lżej i łatwiej przyspieszyć, z jego relacji - jeździ spokojnie ok 30 przelotową z normalną kierownicą

Jakbyś zmieniał koła , albo obręcze to szukaj z szerokością wew ok 17 mm tam oponke 25 można już założyć szosową.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 HS

HS
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 11 luty 2011 - 22:10

ewoluuje w stronę czegoś co nazwałbym treko-szosówką z naciskiem na drugi człon jako docelowy

nie ewolucja, lecz rewolucja! Sprzedaj treka kup szosówkę, taniej i pożytek większy. Temat baranek + klamki i manetki trekingowe był na tym forum przerabiany i skończył się ku zadowoleniu wszystkich szosówką. Jeżeli chcesz modernizować to pozostaw prostą kierownicę i zastosuj "kojaki", zmień mostek, wspornik siodełka jeżeli będzie pasować geometria to widelec. Powodzenia.
Pozdrawiam

#7 czegevara

czegevara
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 11 luty 2011 - 22:47

Wywal amorka - na szosie zbędny ciężar, wstaw stalowy widelec sztywny (np. Accenta). Zamów koła na obręczach CXP-22 i piastach MTB, np. Deore - będziesz mógł sobie założyć spokojnie opony typowo szosowe. Kierę zostaw - dorzuć rogi. Jak pisza koledzy wrzucanie kiery szosowej i klamkomanetek MTB to przekombinowanie. Dobry przykład takiej przemiany: http://www.bikestats..._5148_2768.html

#8 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 12 luty 2011 - 12:53

Obręczami się nie przejmuj. Ja aktualnie jeżdżę trekingiem z oponą 23, założoną na obręcz o szerokości (wewnątrz) - 20. Bałem się dobić (zimowe dziury) a tu - zero problemu.
Według mnie obręczy nie zmieniaj. Załóż na nie gładkie 28 lub nawet 25.
Największy udział w podniesieniu średniej to poprawa formy i w drugiej kolejności - aerodynamiczna pozycja (nisko kierownica lub baranek). Reszta to feng-shui ;-)

#9 Gosc_TomekSz_*

Gosc_TomekSz_*
  • Gość

Napisano 13 luty 2011 - 19:35

Po zastanowieniu rozważam kupno opon:

Schwalbe Durano 700x28C

http://www.schwalbe....ikel=402&info=1

lub

Schwalbe Kojak 700x35C

http://www.schwalbe....ikel=487&info=1

Zastanawia mnie tylko dlaczego parametr dotyczący prędkości podany przez producenta na stronie internetowej jest diametralnie różny w przypadku obu opon?

#10 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 13 luty 2011 - 19:47

Po co Ci opona 35mm na szosę?

Oznaczeniami "speed" producenta się nie przejmuj, to feng-shui.

#11 Gosc_TomekSz_*

Gosc_TomekSz_*
  • Gość

Napisano 13 luty 2011 - 20:05

Czyli Durano 28 na tył a na przód Durano 25 ?
Mam tylko nadzieję że z przodu obręcz będzie tolerować rozmiar 25

#12 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 luty 2011 - 20:07

Po co Ci opona 35mm na szosę?

Bo cieńsze "dziwnie" wyglądają na takich obręczach i na rowerze z amortyzatorem ?
A może dla komfortu ?

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#13 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 13 luty 2011 - 21:11

Na tyle trekinga mam oponę 32 slick (michelin dynamic) na obręczy 19 i to dopiero dziwnie wygląda. Opona 32 nabita do 6 bar nie jest bardziej komfortowa niż 23 z 8 bar. Stwierdzam to na podstawie własnego doświadczenia.

TomekSz, daj obie opony 28, będzie na pewno dobrze i w/g mnie ładnie. No i będziesz mógł je zamienić po częściowym zużyciu tylnej.

#14 Gosc_TomekSz_*

Gosc_TomekSz_*
  • Gość

Napisano 13 luty 2011 - 21:37

Zrobię jak radzicie - będą dwie 28.
Pytanie tylko czy opłaca się iść w kevlarową Schwalbe Durano 28 i szukać jej po sklepach (bo nie mam pojęcia gdzie mógłbym ją dostać) czy zamówić łatwo dostępną i tanią jak barszcz Kendę Kwest na allegro?



Dodaj odpowiedź