Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zaplatanie kol


389 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stas

Stas
  • Użytkownik
  • 655 postów
  • SkądSlask

Napisano 21 grudzień 2006 - 09:50

Przednie mam zaplecione na sloneczko 36. Zdania mechanikow sa rozne. Czy taki zaplot procz pozytywnych cech wizualnych na jeszcze jakies atrybuty ?

Pzdr
Stas
  • RobertHip lubi to

#2 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 grudzień 2006 - 12:24

Radial to większa sztywność wzdłużna i trochę większa podatność na rozcentrowanie.
Poza tym szprychy trzeba naciagać z większą siłą niz w przypadku krzyży.
Nie widzę problemu w radialnym zaplocie. Jeśli obręcz jest wystarczająco sztywna, koło będzie sprawować się dobrze.

#3 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 21 grudzień 2006 - 13:42

RADIAL JEST narazie najbardziej sztywnym zaplotem i dajacym najwieksza sztywność koła ,,ma jednak wade w postaci szybciej pękających szprych przy ekstrymalnych warunkach ,,,,niema marginesu rościągalności i w konsekwencji potrafi szybciej pęknąć niż przy zaplotach krzyżowych ,,,dopóki jednak działa jest narazie sztywnym i lekkim zaplotem,--długośc szprych ,,,POZDR,,JAREK.. :lol: :roll: :lol:

#4 rurokura

rurokura
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądslask

Napisano 05 styczeń 2007 - 14:56

od siebie dodoam tylko tyle ,ze w sumie mozna zaoszczędzić na wadze szprych ..bo maja długość niecałego promienia ,gdy przy zaplocie krzyżowym .. szprychy muszą być odpowiednio dłuższe
tak słyszałem ,chociaz moge sie mylic ;]
a mniejsza masa rotowana >wiadomo co z tego wynika ..

#5 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 05 styczeń 2007 - 15:13

przy zaplocie krzyżowym .. szprychy muszą być odpowiednio dłuższe
tak słyszałem ,chociaz moge sie mylic...

Chyba się nie mylisz, bo to samo zaznaczył wyżej jarek

pozdro horny

#6 Il Pirata

Il Pirata
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądRumia

Napisano 05 styczeń 2007 - 16:33

nie mylisz się szprychy przy 3 krzyżach będą dłuższe
można sprawdzić kalkulatorem na stronie DT Swiss

#7 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 marzec 2007 - 11:45

a właśnie, mam pytanko, jak dobrać długość szprych do zaplotu np. 3x? jest jakiś wzór czy trzeba próbować po prostu?

#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2483 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 marzec 2007 - 20:05

mozna to sobie w prosty sposob wyliczyc z kalulatora na stronie dtswiss.com.

jesli sie nie ma pod reka takiego czegos no to trzeba troche pokombinowac. zaplesc polowke prawej strony, skrecic piaste.. przymierzyc nastepna szpryche i wtedy bedzie wiadomo czy beda pasowac. ;-)

#9 Klaudiusz

Klaudiusz
  • Użytkownik
  • 212 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 07 marzec 2007 - 13:06

A widzial ktos moze w pdf taki tzw. plakat ? W serwisach to nieraz maja, sa rozpisane wszystkie wartosci i wzor jak dobrac dlugosc szprych.

#10 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2483 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 marzec 2007 - 18:47

kiedys takie cos mielismy, ale gdzies sie zapodzialo :/ jutro poszukam..
choc nie zdziwie sie jak to ktos poprostu wywalil ;-) doswiadczenie w zaplataniu kol robi swoje :-)

#11 winkomandor

winkomandor
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądszczawno zdroj

Napisano 31 marzec 2008 - 22:58

wznowie ten temat i poprosze jeszcze raz o jakis schemat bo znudzilo mi sie zaplatanie kol w serwisach rowerowych... moze teraz ma ktos cos takiego :)

#12 tozik

tozik
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • SkądPietrzykowice

Napisano 01 kwiecień 2008 - 07:32

Na stronie SAPIMa też jest kalkulator długości szprych - moim zdaniem znacznie wygodniejszy niż ten DT.

#13 zas3k

zas3k
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądLublin / Poronin

Napisano 01 kwiecień 2008 - 08:49

mam kalkulator do wyliczania długości szprych w Excelu, ma bazę piast i obręczy, bądź samemu można wprowadzić te dane, jak będę w domu to wrzucę tu na forum

#14 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 451 postów
  • Skądz neta

Napisano 01 kwiecień 2008 - 11:38

jak już napisano... radial jest sztywniejszy - wpływa to też na kołnierze piast ponoć.a można tu wklejać pdfy? mam jakąś książeczkę o zaplataniu z usa więc jak ktoś chętny a nie ma... chba joosta brandta czy jakoś tak
gdzieś udowodniono że lżejsze koło to wcale nie taka zaeta jakby się wydawało

#15 zawodowiec_;)

zawodowiec_;)
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 kwiecień 2008 - 13:33

gdzieś udowodniono że lżejsze koło to wcale nie taka zaeta jakby się wydawało



możesz coś więcej napisać na ten temat??? :shock: :roll:


Pozdrawiam:P

#16 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 344 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 kwiecień 2008 - 13:40

możesz coś więcej napisać na ten temat??? :shock: :roll:


To, że kolarze nie mając ciekawszego tematu do rozmowy masturbują się nieistniejącym problemem masy rotowanej.

#17 Klaudiusz

Klaudiusz
  • Użytkownik
  • 212 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 01 kwiecień 2008 - 13:51

Polega to na tym, ze niektorzy kolarze podobno wola miec troche ciezsze kola ktore zachowuja sie stabilniej podczas jazdy - rower nie zwalnia az tak przy podmuchu wiatru, itp itd.
uzurpator, Nie rozumiem co masz na mysli piszac ze problem masy rotowanej nie istnieje ?

#18 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 344 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 kwiecień 2008 - 14:18

Klaudiusz:

Energia kinetyczna ruchu obrotowego która gromadzi się w przeciętnym kole jest tak mała w stosunku do energii kinetycznej całego roweru, że jest bez znaczenia dla kogokolwiek kto nie walczy on sekundę/dwie na każdych 50 kilometrach.

#19 winkomandor

winkomandor
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądszczawno zdroj

Napisano 01 kwiecień 2008 - 15:22

tu znalazlem plecenie na 4 krzyze czy trzy :P

http://www.cyf-kr.ed...y/skladkol.html

ale bardzo mnie inetresuje sloneczko :) niby zaplatam ale nie wiem czy robie to dobrze :)

#20 Klaudiusz

Klaudiusz
  • Użytkownik
  • 212 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 01 kwiecień 2008 - 16:44

uzurpator, Zgadza sie, rzuciles troche ogolnikiem i nie wiedzialem o co Ci chodzi ;-)



Dodaj odpowiedź