Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki


275 odpowiedzi w tym temacie

#261 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3021 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 15 wrzesień 2016 - 11:47

Jaka to piasta? To pytanie zasadnicze, bo od konstrukcji bębenka zależy dalsze działanie.

 



#262 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 822 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 wrzesień 2016 - 16:26

Jaka to piasta? To pytanie zasadnicze, bo od konstrukcji bębenka zależy dalsze działanie.

Zwykła czarna piasta Bontragera na stożkach wstawiana fabrycznie w kołach Emondy S4.

Dzisiaj jak na złość wszystko wróciło do normy.

Jeździłem ze znajomym i on ma koła Bontragera na łożyskach maszynowych. Chyba Aura 5 TLR. Jego bębenek cyka 2x głośniej.



#263 sts

sts
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 11 kwiecień 2017 - 19:16

Panowie pytanko czy kaseta (105, 10rz, cs-5700) jest jeszcze w dobrym stanie czy do wymiany już?

https://drive.google...dEk?usp=sharing

 

Przebieg około ~ 27k.


ridley-logo.jpg

#264 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 12 kwiecień 2017 - 10:14

Szanowni Koledzy,

 

Swojego czasu złożyłem karbonowe stożki na piaście NOVATEC F422SB która dedykowana jest na 8/9/10rz kasety.

Przesiadłem się na ultegrę 11rz no i niestety ostatnia koronka nie wchodzi na bębenek.

W serwisie powiedzieli mi, że nowa piasta i zaplatanie kół.

 

Czy przypadkiem nie wystarczy zmiana bębenka i ewentualne zaplatanie w celu wyrównania szerokości czy jednak muszę zakupić nową piastę?



#265 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 651 postów

Napisano 24 kwiecień 2017 - 11:02

Panowie pytanko czy kaseta (105, 10rz, cs-5700) jest jeszcze w dobrym stanie czy do wymiany już?

https://drive.google...dEk?usp=sharing

 

Przebieg około ~ 27k.

 

Wygląda jak nówka w porównaniu do mojego wolnobiegu o podobnym przebiegu

 

zabki.jpg

 

Przy malusiej pomocy dremelka nowy łańcuch się bez problemu przyjął.

 

 

 

Gdyby okazało się, że gdzieś przeskakuje trzeba ingerować. Ze swojej strony dodam , że warto


czklo.gif


#266 BaltazarGąbka

BaltazarGąbka
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 14 maj 2017 - 09:19

Panowie pytanko, jak oceniacie stan zębatek w korbie?

 

 

Załączone pliki



#267 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5961 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 maj 2017 - 13:16

Jeszcze pojeździ.


rowerplus-logo-2.png

#268 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 822 postów
  • SkądPuławy

Napisano 14 maj 2017 - 13:47

Duży blat lepszy od mojego. Zacząłem więcej jeździć na 34T.



#269 bikerzone

bikerzone
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 07 sierpień 2017 - 22:28

Witam nadszedł czas na zmianę łańcucha obecnie posiadam hg40 na kasecie cs hg 41 i zastanawiam się nad dwoma łancuchami kmc x8.93 i connex 808 który bedzie lepszy?

 

I jeszcze jedno pytanie bo w hg40 mam 114 ogniw a w kmc jest ich 116 czy bedzie on pasował na moją kasetę?

 



#270 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5961 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 sierpień 2017 - 04:36

Conneksy średnio się opłacają, KMC ma świetny stosunek jakość/cena.

 

Fabrycznie nowy łańcuch przeważnie jest za długi do montażu w rowerze. Skracasz go za pomocą skuwacza i potem instalujesz.


rowerplus-logo-2.png

#271 bikerzone

bikerzone
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 08 sierpień 2017 - 11:30

Dzięki za odpowiedź. A mógłbyś mi powiedzieć zależność dzięki której skracamy łańcuch? 



#272 superfrog

superfrog
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 05:32

Zrób ilość ogniw jak w starym.

#273 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 194 postów

Napisano 16 październik 2017 - 18:02

Chciałem wymienić kasetę 11-28 na 11-32. Czy po takiej operacji będę musiał regulować przerzutkę? Oba 105.

#274 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5961 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 październik 2017 - 19:00

Możesz (choć nie jest to pewne) potrzebować delikatnie odsunąć przerzutkę w dół za pomocą śruby opierającej się o hak przerzutki. 2 minuty i po krzyku.


rowerplus-logo-2.png

#275 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 194 postów

Napisano 16 październik 2017 - 20:24

Super, dzięki.



#276 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3021 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 29 listopad 2017 - 16:04

Nie tylko cykliści mają problem z łańcuchami i zębatkami.

Kiedyś łańcuchowe napędy rozrządu w silnikach były prawie wieczne i bezobsługowe (patrz Mercedes 200D W123), ale drogie i ciężkie. Potem nastała era pasków i sprawdzały się całkiem dobrze, ale trzeba je było okresowo wymieniać wraz z innymi elementami napędu rozrządu i zwykle też pompą cieczy chłodzącej. Niektórzy to zaniedbywali i paski czasem pękały, powodując zwykle poważne spustoszenie w silniku, a przynajmniej w głowicy. Więc wiele firm wróciło do łańcuchów, tylko że materiały już nie te i niestety w niektórych pojazdach sypało się to szybciej niż napędy paskowe. Ok., łańcuch nie musi wytrzymać 1000 000 km, tylko dlaczego wraz z kołem zębatym na wale korbowym trzeba od razu wymieniać cały wał (jak podany przykład z diesla BMW)?

 





Dodaj odpowiedź