Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki


347 odpowiedzi w tym temacie

#221 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 16 październik 2014 - 23:00

Składam obecnie nieco old schoolowego przełaja do jazdy zimą i po mieście. Rama jest stalowa i widełki mają rozstaw 126mm, nie chcę jej rozszerzać. Szukam obecnie jakiś kół/piast Shimano najlepiej pod kasety HG 7 rzędowe, idealne byłyby 105ki, model 1055. Brakuje mi ich do kompletnej grupy osprzętu. Ciężko znaleźć wersję pod HG i UG, więc myślałem o 600, np 6402 i zmianie bębenka na HG, jednak nie mam takiego będenka od Shimano, za to mam inne bębenki w domu. Czy bębenek pod kasesty 8/9 HG jest innej szerokości niż pod 7 rzędowe HG i UG? Czy może są takie same i zmienia się tylko rozstaw konusów w piastach? Druga sprawa, czy bębenki z piast innych producentów mogą być kompatybilne z piastami Shimano? Mam jakieś stare piast na łożyskach kulkowych. Pytam o to wszystko, ponieważ wszystkie graty mam w domu, a aktualnie wynajmuję mieszkanie. Nie mam możliwości sprawdzenia osobiście jak to wygląda, a chciałbym już złożyć jakieś zamówienia by działać podczas kolejnej wizyty w domu



#222 gustavomota

gustavomota
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 23 październik 2014 - 09:31

Witam

czy w łańcuchu Shimano tiagra 4601 ( 10rzędów) mogę zastosować spinkę z MTB 10rzędową ? mam na myśli KMC ,Shimano itp?



#223 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2014 - 10:08

Tak.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#224 gustavomota

gustavomota
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 23 październik 2014 - 10:30

dzięki:)

 



#225 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 październik 2014 - 09:54

Od kilku dni czytam o kompatybilnościach napędów 8, 9, 10s i mam już mały mętlik, połączony z niepewnością.

 

Z tyłu wożę piastę Shimano hb-1056 z kasetą 8. Opierając się również na stronie 

http://www.forumrowe...-napedow-6-11s/

wyczytałem, że na bębenku 8s da się założyć kasetę 9, 10.

Chciałbym skorzystać z faktu, że pojawiła się 11 biegowa wersja 105, więc ceny 10 rzędowych klamkomanetek, przerzutek zaczną schodzić z ceny i unowocześnię trochę napęd. Z przodu mam Tiagrę pod 10s więc korba nie będzie stała na przeszkodzie.

 

To rzeczywiście zadziała? Ktoś robił taki przeskok bez wymiany bębenka? 

A możne znajdzie się rzeszowianin, który ma na półce nie używaną w tej chwili 10s, bym mógł tylko podjechać, na miejscu założyć ją na bębenek, skręcić, upewnić się, że z moim egzemplarzem to działa/nie działa?


Trzepak 

"MAMIL"


#226 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 październik 2014 - 10:00

Tak, bębenki 8-rzędowe obsłużą także kasetę 10-rzędową.
  • Kekacz lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#227 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 październik 2014 - 10:21

Dzięki za dołożenie cegiełki do mojego mocnego postanowienia upłynnienia środków finansowych ;)


Trzepak 

"MAMIL"


#228 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 04 grudzień 2014 - 16:26

Mam takie pytanie : idzie jakoś wyczyścić tę kasetę co poniżej na foto. Sucha albo wilgotna szmatka nie daje rady.Nie wiem czym to potraktować.

To  ( te rude kropki) jakaś rdza ?  ( Kaseta 9 rz Sunrace)

 

2ds4p5u.jpg

ixv85e.jpg



#229 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2014 - 16:31

Tak, rude to rdza. A smaru (substancji niepolarnej) na pewno nie zmyjesz wodą. Spróbuj benzyną ekstrakcyjną.

Pytanie brzmi jednak: PO CO, skoro po chwili jazdy znów będzie nalot?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#230 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 04 grudzień 2014 - 16:44

Benzynka, a jeśli ona nie da rady to możesz spróbować kupić specyfik Brudpur. Kosztuje grosze, a cały czas mnie zadziwia pod względem możliwości ;)


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#231 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 04 grudzień 2014 - 16:50

Tak się zastanawiam  bo sporo gratów zostało.

Jest opcja składania roweru ( brakuje ''tylko'' ramy - no chyba, że ten złom  = Peugeot na którym jeździłem parę lat przed 1995 http://i57.tinypic.com/97qo82.jpg doprowadzić do stanu używalności - ale to bardziej jako antyk, do tego ma za wąskie widełki do WHR-S20)

Druga opcja to spróbować sprzedać te części( większość ma niecałe 2 lata) min. kasetę(roczna) dlatego pytałem jak to podczyścić.



#232 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 grudzień 2014 - 17:00

Na taką rdzę drobnoziarnisty papier ścierny i trzeć na mokro. Chromu mocno nie porysuje i efekt wizualny będzie.  



#233 ronizx

ronizx
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 03 sierpień 2015 - 08:06

Będę przechodził z mniejszej zębatki z przodu na większą. Teraz mam 34 zęby, a będę zakładał 39T. łańcuch wymieniałem jakies 300 km temu. Czy dosztukowywać (przedłużać) łańcuch po założeniu nowej zębatki z przodu?  



#234 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpień 2015 - 08:24

Zdecydowanie tak.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#235 SzymonSzymonowicz

SzymonSzymonowicz
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 18:37

Mam zamiar przeserwisować swoje piasty (Shimano 600). Przy okazji chcę odkręcić bębenek, wyczyścić i posmarować. Zacząłem drążyć temat i jeden mechanik na filmie DIY do smarowania używał "ciężkiego oleju mineralnego". Czy znajdę w Polsce odpowiednik takiego oleju? Nie chcę smarować łożysk w bębenku i zapadek smarem stałym żeby się nie skleiły. Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie?



#236 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 05 marzec 2016 - 01:38

Cześć,

 

W zeszłym tygodniu po zdjęciu roweru z trenażera zaczęło mi coś "dzwonić" w tylnej piaście, koła to Shimano WH-R501

Wyjąłem oś, po 9 kulek łożysk z każdej strony (odpowiednia ilość), a w środku piasty znalazłem dodatkowe dwie kulki, tej samej wielkości co te na łożyskach.

Wstępnie myślałem, że w jakiś (magiczny) sposób może wyleciały z bębenka, ale tam przecież są mniejsze kulki.

Może ktoś jakiś ma pomysł, skąd wzięły się dwie gratisowe kulki w mojej piaście? :)

 

Pozdrawiam

Yeti



#237 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 marzec 2016 - 09:56

Jak nic, to gratisowy pakiet części zamiennych ;) A tak na poważnie: jeżeli koło było kupione jako używane, prawdopodobnie ktoś serwisował piastę, dwie kulki wypadły i przeskoczyły na drugą stronę stożka podczas skręcania osi, a właściciel zamiast je usunąć, zostawił je tam.

Opcja druga: bardzo wielu użytkowników piast Shimano myśli, że kulek jest za mało (bo faktycznie przy 9 szt. zostaje trochę miejsca, więc nie mając doświadczenia można pomyśleć, że czegoś tam brakuje) i dokłada 10. kulkę. A potem podczas montażu dodatkowe kulki mogły wypaść podczas montażu całej osi.

Jeżeli koło było fabrycznie nowe, pozostaje tylko błąd w montażu, ale w to nie wierzę - to skrajnie mało prawdopodobne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#238 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 05 marzec 2016 - 10:09

A jednak, koła były nowe, kupione wraz z rowerem :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka



#239 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 19 maj 2016 - 22:45

Rozleciał mi się bębenek w kasecie 11s Campy, która już trochę nakręciła. Jest sens wymieniać bębenek czy od razu całość? Pewnie koło 20 tys. nakręciłem na niej.

#240 agrula

agrula
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 15 czerwiec 2016 - 12:37

Dzień dobry Pany

 

Mam pytanie związane z modyfikacją napędu ale zacznę od początku. Na starej ramie MTB (Cannon DeltaV1500 z 93') zbudowałem klasycznego górala. Z czasem jednak coraz rzadziej jeździłem w góry a rower modyfikowałem pod kątem miejskiego pomykacza. Obecnie setup wygląda tak, że na suporcie 110mm mam jednoblatową korbę bcd 110 42t, przerzutka xtr m970 na średnim wózku, kaseta xtr 9. Mam możliwość kupienia w dobrej cenie i dobrym stanie szarą eminencję na długim wózku i teraz pytanie: myślę o wymianie blatu korby na jakiś większy (50t) o ile długość osi suportu pozwoli. Docelowo myślę o takim zestawie: blat 50t, szara eminecja na długim i stara kaseta (11-36t). Czy to w ogóle jest możliwe? Zanim wszyscy się na mnie rzucą z wyzwiskami uprzedzam - chciałbym zachować charakter oryginalnego górala ale z kopem szosy. Może to dziwne wszystko brzmi ale tak bym to widział :)

 

pozdrawiam

 

P.





Dodaj odpowiedź