Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór ramy


808 odpowiedzi w tym temacie

#1 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 23 sierpień 2007 - 08:54

http://allegro.pl/it...kolarzowki.html


Chcę kupić tą ramę pod ostre koło, niestety właściciel trochę zwleka z przysłaniem mi zdjęć mocowania tylnego koła, ale może ktoś z was się dopatrzy - czy to jest mocowanie od tyłu, jak w torówkach, czy jakieś inne? I czy ew. na takim ostre koło zmontuję?

#2 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 23 sierpień 2007 - 08:58

mocowanie jest od tylu... os wsuwasz w "plozy", ze tak to nazwe

#3 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 23 sierpień 2007 - 09:10

http://www.ostrekolo...dowac.html#rama

takie jak to:

http://www.ostrekolo...s/dropf-sub.gif

?

#4 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 23 sierpień 2007 - 09:30

tak, wlasnie taki, tylko ze dluzszy...

#5 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 338 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 12 październik 2007 - 15:43

Potrzebny mi rower na miasto ew do pracy - prosty i trwały. Te warunki spełnia ostre koło (OK) ale podstawa to rama z poziomymi hakami a tu jest problem.
Gdzie zdobyć rame po OK ? U Orłowskiego rama to wydatek minimum 1500 zł a biobike ~600 zł. Czy jest jeszcze jakaś tańsza alternatywa ?

#6 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 12 październik 2007 - 16:27

Darek80: stara rama trekkingowa, stara rama szosowa.

Wiekszy problem jest jezeli bedziesz chcial zastosowac piaste torowa - aktualnie nie do dostania ;/

#7 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 533 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 październik 2007 - 17:05

Ale co? Piasta czy rama? Piast jest sporo i po założeniu podkładek wchodza na widełki 126 mm, czyli od starszych szosówek z poziomymi hakami. A jeśli chodzi o ramy, to trzeba szukać. Czasem jest coś na allegro, ale lepiej wpaść np. do warsztatu gdzie bywają kurierzy. W Wawie bodaj do Grubensa... Można trafić np. polskie Wichry.
Dla amatora OK lepiej nadają się IMO stare ramy szosowe - z mocowaniem pod błotnik, o mniej agresywnej geo.

#8 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 12 październik 2007 - 17:17

Konik: sporo jest piast jakich? pod wolnobieg, czy torowek?

#9 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 533 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 październik 2007 - 17:41

Torowych. Shimano jest, Campa jest, Miche jest. Formule były, a teraz nie wiem. No i Gromada chyba juz wdrożyła swoje...

#10 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 12 październik 2007 - 22:20

Shimano - jedynie Duracz, ktory kosztuje koło 400 zł, więc raczej na ostre troche drogi materiał
Campa - >600 zł
Miche - jedynie Bikom, dostawa za miesiac, aktualnie maja jedynie na 28 szprych
Formuly - aktualnie brak
Co do piast Gromady nigdzie nie umiem znalezc informacji, chyba bede im musial wyslac maila z zapytaniem, bo na stronie maja ze 'wkrotce' beda w sprzedazy.


Kto jest przedstawiciclem Miche w Polsce?

#11 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 533 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 październik 2007 - 08:35

Może nie doczytałem, ale nie wspominałeś o cenie...
Tu masz taniej
http://www.allegro.p...o_dura_ace.html
Co do braków, to zważ koniec sezonu...

#12 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 październik 2007 - 12:14

ja kupiłem swój rower pod ostre koło na niskich łąkach we Wrocławiu za 130zł tzn kolarke z poziomymi hakami napewno tam gdzie mieszkasz jest jakies targowisko gdzie sprzedają rowery tam poszukaj

teraz w bikomie zamówiłem koło z piastą na 28szprych miałem zamawiać piastę(na36) i zębatkę ale nie było i zaproponowali mi koło w dobrej cenie(280+przesyłka)

#13 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 październik 2007 - 16:33

A ciężki jesteś? bo 28 szprych w ostrym to troszki lipa, i czy masz dużo pary w nogach? bo obciążenia działające na piaste i szprychy są dość spore (rozpędzanie, zwalnianie, skidy)

#14 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 październik 2007 - 16:39

ważę 65kg wiec nie dużo a pary w nogach prawie w ogóle dla tego miedzy innymi ostre by trochę nałapać tej pary... zakup przemyślany i przedyskutowany ze znajomymi bikerami ;)

#15 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 13 październik 2007 - 18:33

ja kupiłem swój rower pod ostre koło na niskich łąkach we Wrocławiu za 130zł tzn kolarke z poziomymi hakami napewno tam gdzie mieszkasz jest jakies targowisko gdzie sprzedają rowery tam poszukaj

teraz w bikomie zamówiłem koło z piastą na 28szprych miałem zamawiać piastę(na36) i zębatkę ale nie było i zaproponowali mi koło w dobrej cenie(280+przesyłka)


Mi w Bikomie proponowali też to koło, ale popytałem właśnie tutaj na forum i odradzono mi je z powodu niskiej ilości szprych - na 36 szprych będą mieli za 3 tyg.

Swoja droga mi proponowali 10 zł taniej :P

Co do: http://www.allegro.p...o_dura_ace.html

- tyle to ja mniej wiecej chce dac za cale kolo - a to jest jeszcze na 28 szprych wiec....

#16 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 533 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 październik 2007 - 19:22

Muniek, składałem użytkowe ostre i też nie chciałem wydawać majątku na piastę torową. Gdybym sobie robił cacuszko na jakiej pięknej ramce, to co innego. I wybrałem opcję z przednią piastą pod tarczę. M525 jest w dwóch odmianach: z osią 9 mm i 10/9 mm. Ta druga pozwala na założenie długiej osi 10 mm. Taka piasta jest mocna i przyzwoicie uszczelniona; masz opcję 32 albo 36 szprych. Piasta kosztuje ok. 60 zł (za robotę i ośkę oddałem w serwisie oś i zamykacz z piasty), zębatka ok. 5-10 zł, łańcuch szeroki Shimano 15-20 zł, komplet śrubek - kilka zł. Co do problemów z właściwym nawierceniem zębatki, to nie ufając własnym umiejętnościom warto zanieść zębatkę (a najlepiej kilka na zaś) do dobrego ślusarza (jak zaniesiesz jeszcze szablon w postaci starej tarczy hamulcowej, to gość nie będzie miał żadnego problemu). Lepiej wydać kasę na dobrą obręcz (Open Pro 36H są teraz na wyprzedaży w Harfie po 100-110 zł. Za 200-230 zł masz super kółko. Lekkie, mocne, szczelne. Takie jak trzeba do roboty :-D

#17 Kuba82

Kuba82
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 27 grudzień 2007 - 18:16

Witam,

Po długich wyborach i rozważaniach zdecydowałam się kupić jedną z tych szosówek.
LeMond Reno
albo
Trek 1000.

I teraz bardzo proszę o pomoc, którą z nich polecacie.
Trek plusuje u mnie za genialne malowanie ramy z kolei LeMond ma bardzo dobry osprzęt(jak za 2,5tys).
O ile Trek jest znany z jakości, to zupełnie nie wiem co mam myśleć o tym LeMondzie. Zasadniczo stajnia ta sama, ale może ktoś ma jakieś info odnośnie tych rowerków.
Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję.

pzdr Kuba

#18 Karaszon15

Karaszon15
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 27 grudzień 2007 - 18:25

Weż pod uwage tez to ze Treków na kazdych zawodach jest mnóstwo..a Le mondy...no tutaj juz kwestia gustu...Nazwisko mowi duzo....a co do efektow wizualnych to Trek Lemondy bije na głowe...oczywiscie moim zdaniem...ale o gustach sie niedyskutuje..:D

#19 Kuba82

Kuba82
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 27 grudzień 2007 - 18:28

Jasne, że ten Trek w malowaniu DC jest ładniejszy, chociaż LeMond na żywo też nieźle wygląda, na pewno lepiej niż na fotkach.
Jednak różnica w osprzęcie jest potężna...niestety wydaje mi się, że tu Trek przegrywa w każdym elemencie;/

#20 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 grudzień 2007 - 18:48

Oznaczenie rozmiarów LeMonda jest wybitnie dezorientująca. LeMond ma niżej oś suportu i jest podobno bardziej nerwowy.
Nie zapominajcie, że LeMonda produkuje Trek. Klein'a zresztą też.



Dodaj odpowiedź