Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór ramy


808 odpowiedzi w tym temacie

#801 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 824 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 luty 2016 - 00:00

Przez wzgląd na spadający kurs funta brałybym Dolana.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#802 smolar16

smolar16
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądRadom

Napisano 26 luty 2016 - 22:07

Merida, najwidoczniej ma klienta gdzieś. Dział techniczny nie odpowiada od czterech dni. Próbowałem interweniować przez fejsbuka, napisali, że się zajmą sprawą, ale na obiecankach się skończyło, więc chyba skorzystam z twojej propozycji. Jeszcze dogadam się z mechanikiem, czy nie będzie problemów z adaptacją mojego sprzętu pod ramę.

A ktoś z forowicz korzysta z rowerów Dolan, macie jakieś przemyślenia, uwagi co do nich?



#803 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 824 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2016 - 23:27

Ja wiem tylko ze są na rurkach Deda

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#804 asdrubal

asdrubal
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądSiemce

Napisano 16 marzec 2016 - 09:24

Cześć

 

 

Pytanie o rozmiar ramy. Uparłem się na CAAD10 i szukam używki. Czy na 172, krok 81 (to na boso) bardziej odpowiedni będzie rozmiar 52 czy 54? Teoretycznie jak założę SPD to wymiary się lekko zmienia na powiedzmy 174/83, czy wtedy nie lepszy będzie 54? Teraz wydaje mi się ze bardziej odpowiedni będzie 52. Oczywiście najlepiej by było się przymierzyć ale zakładam ze nie będę miał takiej okazji.

 

 



#805 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 marzec 2016 - 10:18

Cześć

 

 

Pytanie o rozmiar ramy. Uparłem się na CAAD10 i szukam używki. Czy na 172, krok 81 (to na boso) bardziej odpowiedni będzie rozmiar 52 czy 54? Teoretycznie jak założę SPD to wymiary się lekko zmienia na powiedzmy 174/83, czy wtedy nie lepszy będzie 54? Teraz wydaje mi się ze bardziej odpowiedni będzie 52. Oczywiście najlepiej by było się przymierzyć ale zakładam ze nie będę miał takiej okazji.

Uważam, że 52. Najlepiej się przymierzyć do obu, dużo zależy od Twojego rozciągnięcia i ogólnej mobilności.



#806 magik2208

magik2208
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Skąddasd

Napisano 18 marzec 2017 - 00:38

Cześć. 

Poszukuję ramy, ew setu.

Budżet dosyć ograniczony - planuję wydać do ok 700zł za ramę, ew do 1000-1100 za frameset.

Jako, że budżet taki, a nie inny - raczej zmuszony jestem odrzucić stal i karbon - zostaje alu rama z karbonowym widelcem.

Wzrost 175cm, celuję w 53-54cm długości poziomej rury, wysokość podsiodłówki gra mniejszą rolę.

Kąt podsiodłówki najlepiej w okolicach 74*.

Może być nowa, lub używana - nie zajechana.

 

Moje typy to:

 

Accent Apex w rozmiarze 52cm (pozioma 53). (frameset)

 

Felt FA  http://allegro.pl/ra...6746689660.html

 

http://allegro.pl/no...6693046505.html

http://allegro.pl/nowy-frameset-daccordi-top-alloy-custom-53-cm-i6680863651.html

 

Co o nich myślicie, jakieś inne typy? Jakieś podpowiedzi?

 

 



#807 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 386 postów

Napisano 02 kwiecień 2017 - 15:28

http://allegro.pl/ko...6764316331.html



#808 lotnik0071

lotnik0071
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądBytom Odrzański

Napisano 25 lipiec 2017 - 12:22

pomożecie w doborze szosy na wzrost 196 cm?



#809 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 132 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 10 sierpień 2017 - 15:05

Dzień dobry,

 

do porównania mam trzy szosowe miniaturki. Żeby było łatwiej porównać zrobiłem z tego jeden obrazek.

 

Miałaby to być mała wyścigówka. Pojęcia bólu (oprócz ścisku jajec od marnego siodła), ciągnięcia w różnych miejscach itp dolegliwości z powodu złej pozycji nie znam, nie doświadczyłem, jeszcze.

 

Próbowałem zrobić analizę tych wartości, co skończyło się trafieniem na dobry tekst tutaj:

https://bikehunter.p...-rower-szosowy/

 

OvmRhKV.png

 

I analizując to wychodzi mi:

 

- Rower 1 w porównaniu do Roweru 2 to trochę jak nowoczesne rowery MTB do dawnych przecinaków. Zamiast wybierać tor jazdy po prostu się przejeżdża po tym co akurat leży. Czyli plus dla roweru 2 - bardziej zwrotny jest lepszy - zupełnie inne kąty główki ramy. Rower 3 po środku.

- Rower nr 2 w porównaniu do 1 będzie miał siodło przesunięte nieco w stronę kierownicy, więc przy identycznym setbacku i ustawieniu siodła będzie wymuszał w sposób naturalny nieco szybsze zamiast bardziej siłowego kręcenia. Czyli dobrze. Rower 3 prawie identycznie, jeszcze odrobinę bardziej do przodu.

- Rower nr 2 ma większy reach, czyli na stojąco mniejszą szansę na obijanie kolanami kierownicy. Czyli na stojąco też dobrze. A rower 3 przez większy kąt podsiodłówki i mniejszy główki powinien mieć jeszcze większy reach?

 

Czy rower 1 ma w tej sytuacji jakieś zalety? I czy tak duże różnice w powyższych wartościach (kąty) to faktycznie tak duże różnice podczas jazdy? I jak to wszystko ma się do wspinania? Stromo, górny chwyt, długość wtedy bez znaczenia, wysokość kierownicy bez znaczenia.

 

Numer 2 jest dodatkowo znacznie tańszy niż 1 i 3 :D

 

Numer 3 jest jak widze bardzo podobny do numeru 2, ale ze znacznie krótszą górną rurą. Wartości takich jak reach i stack nie podano.

 

Chętnie bym porównał do tego co mam, ale nie znajdę w necie geometrii (bo to staroć, w dodatku mało popularny), a samodzielne pomiary wyjdą niedokładne.

 

Dobrze kombinuję?





Dodaj odpowiedź