Skocz do zawartości


Zdjęcie

Smar do Łańcucha


2121 odpowiedzi w tym temacie

#61 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 10 wrzesień 2011 - 06:39

Minusem też jest lepkość, gdy ktoś nie ma czasu między smarowaniem i jazdą.


uwazam ze lepkosc jest wielkim plusem , na zadnym innym oleju nie czulem takiej plynnosci jazdy , cichej pracy lancucha i zmiany biegow , w zyciu nie zamienie tego oleju na zaden inny . Czyszczenie rowniez nie sprawia zadnych problemow .
Olej otrzymalem po raz pierwszy od pewnego uzytkownika tego forum w tamtym roku , od tamptej pory pozbylem sie wszystkich innych ktore mialem , w prawdzie testowalem do niedawna jeszcze kilka roznych , ale jak napisalem , wszystko to byla lipa . Motorex`u nie testowalem i juz nawet mi sie sprawdzac chyba nie chce , jestem totalnie zadowolony z Rohloff`a i w tej chwili nie widze zadnych powodow aby cos zmieniac jak jest b.dobrze :lol:

Ps; I tak go kiedys zamowie i potestuje , bo taki jestem ;) ale watpie abym go zamienil na Rohllof`a tylko dla troche czystrzego napedu (jesli nawet to prawda), plynnosc jazdy i cicha praca jest dla mnie wazniejsza... , lancuch czyscic bardzo lubie i regularnie to robie ..., szczerze "powiedziawszy" najlepszy dla mnie moment to na nowo naoliwic czysciutki juz lancuszek olejkiem Rohloff //zakochany
Uwielbiam ten olej , jego zapach , konsystencje , czasami mam chec sie go napic :mrgreen:

edit ;

Juz nawet nie potrzeba sprawdzac , znalazlem test w sieci , Motorex wypadl jednak gorzej pod kilkoma wzgledami od Rohloffa , aczkolwiek zasluzyl jak widac na miano " super " oleju no i w Polsce moze latwiejszy do kupienia , dlatego moze tak zachwalaja co niektorzy lub go rozprowadzaja :0 ---> test ..jesli chodzi o lapanie syfku , to Motorex otrzymal gorsza note od Rohloff``a ! :]

Rohloff Oil of Rohloff (F) X 5,50 50 11,00 1 2 3 1 super

Motorex Dry Lube (S) X X 13,60 300 4,53 1 3 2 3 super

Sumujac Motorex wypadl gorzej od Rohloff`a , dziekuje :mrgreen:

#62 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 10 wrzesień 2011 - 07:43

Motorex'a testowali chyba wersję w "szpraju". Czytałem na innych forach, że lepiej sprawdza się wersja w butelce. Zresztą, wypadł b. dobrze.

#63 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 10 wrzesień 2011 - 07:49

nie napisalem ze wypadl zle , wypadl gorzej od Rohloffa :-P
testowane byly obie wrersje , tam zobacz 2 x Motorex ...(drugi test wypadl "jeszcze gorzej " )

4 Motorex Wet Lube (S) X X 13,60 300 4,53 1 3 1 3

Motorex Dry Lube (S) X X 13,60 300 4,53 1 3 2 3

Opinie Marco co do łapania syfu trzeba brać przez palce.


takze nie koniecznie przez palce , bo one sa zazwyczai czyms poparte ;)

#64 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 10 wrzesień 2011 - 09:26

Raczej dziecinne wycofanie okoniem ze swojego zdania :lol:


"nie wiem jak zescie sie umawiali " :lol: , ale im dluzej czytam to forum , tym bardziej dochodze do pewnych wnioskow ....

#65 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 wrzesień 2011 - 17:24

Motorex'a testowali chyba wersję w "szpraju". Czytałem na innych forach, że lepiej sprawdza się wersja w butelce. Zresztą, wypadł b. dobrze.


Butekowy jest bardzo dobry , choć zależy co komu potrzeba.

Jeźdże troche na Motorexie ale przelałem go od razu do takiej butelki w jakich sprzdaje Rohlofa bo oryginalna po prostu lała, a w tych drugich ładnie dozuje sie.

Rohlof w porównaniu dłużej sie trzyma w środku łańcucha, .

Motorex jest zdeczke lepszy od produktów Fl czy podobnych produktów ala teflonowe.

to tyle z moich "testów" , w zasadzie Motorexa stosuje cały czas na razie .

wqersje w sprayu jakiekolwiek , np ja dozuje nie z tyłu ale na łańcuch jak jest z przodu na blacie - z daleka jest od obręczy i rureczką ładnie podaje sie nie brudząc całego tyłu przez przypadek.

P.S.
Tak patrzac na półki to klienci wybierają i pytająo Rohlofa najcześciej do szosy , a Motorex , no cóż mało kto go zna ze zwykłych rowerzystów.

Teraz będzie coraz zimniej i proponuje przesiadać sie na szosie na mniej gęsty olej niż Rohlof, w mtb na okres jesienno, zimowo wiosenny dajemy np FL zielony napęd płynniej pracuje przy niższej temperaturze.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#66 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 10 wrzesień 2011 - 20:03

tutaj najnowsza wersja tego oleju , za ktora nie slyszalem zeby u nas szaleli ...

Ps; A tak wlascicwie to idealnego oleju jak na razie to jeszcze nie wymyslili .

#67 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2011 - 18:32

Właśnie zamówiłem tak tutaj zachwalany olej Rofloff mam nadzieje ze wszyscy którzy go tak zachwalają maja racje i doświadczenie z tym olejem. Bo inaczej będę musiał uznać ich za laików w tej kwestii. ;-)

#68 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 11 wrzesień 2011 - 20:18

chetnie odkupie za pol ceny kazda ilosc hehe :D

#69 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 19 wrzesień 2011 - 14:29

ktoś kiedyś napisał, że FINISH LINE ceramic wet lube to jest to samo co pro road tylko zmieniona naklejka. (ogólnie seria ceramić polecana ze względu na trwałość i czystość zespołu napędowego)
jeździłem na pro road (łańcuch wyczyszczony suchy, po kropli pro road na ogniwo, zostawiałem na noc, rano wycierałem łańcuch mikrofibrą żeby nie był tłusty. po ok 20km w absolutnie suchych warunkach przy minimalnym zapyleniu łańcuch wydaje się być mokry od oleju i czarny. wycieram i za chwilę znów olej wychodzi na wierz i łapie syf bo jest rzadki.

dziś kupiłem ceramic wet lube 120ml za 34zł. pierwsze spostrzeżenie olejek jest bardzo rzadki i jaśniusieńki. w butelce wydaje się być białawy pro road był kremowy. troche się zdenerwowałem tą rzadkościa bo ledwo przechylam dozownik na ogniwo a tu już dość duża kropla chlap. jak jest z trwałośćią i czy tak samo brudzi jak pro napisze za kilkadziesiąt km

nie wiem czy nie przeżuce sie na olej przekładniowy. został mi mobil 1 75w90 z samochodu. pełen syntetyk 1l kosztuje 40zł i na pewno gęstszy od ceramic wet lube.
poza tym każdy olej brudzi napęd bo łapie kurz, i czy to będzie przekładniowy 1l za 40 zł czy finish 120ml za podobna cenę to bez regularnego wycieranie napędu będzie cały czarny

#70 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 19 wrzesień 2011 - 14:53

najlepiej jak by ktos znał karty charakterystyki np z finish line i można by porównać lepkości np FL CC, FL ceramic, FL pro road i rohloffa i samochodowego przekładniowego. myśle że dużą role odgrywa tu marketing firm olejarskich
wydaje mi się że skoro na butelce napisane jest wet czyli mokry to cudów nie ma żeby nie łapał syfu. i skoro syntetyczny olej przekładniowy chroni skrzynię samochodu która przenosi moc 250KM i kosztuje 9 tys zł to marny łańcuch rowerowy za 80zł dostatecznie nasmaruje a prędzej czy później i tak go zmienimy razem z kaseta
miałem dziś w rece rohloffa tylko cena mnie zraziła 39zł za 50ml i wziąłem ceramica. cóż przetestuje i ten wynalazek. uwielbiam czyścić napęd a jeszcze bardziej smarować ale ta czarna maź za ok 20km mnie zabija. kolejne 3dychy na kolejny wynalazek i ten sam efekt

#71 Gosc_kluseczka85_*

Gosc_kluseczka85_*
  • Gość

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:31

uwielbiam czyścić napęd a jeszcze bardziej smarować ale ta czarna maź za ok 20km mnie zabija. kolejne 3dychy na kolejny wynalazek i ten sam efekt



Dokładnie mam tak samo!!!!

#72 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 20 wrzesień 2011 - 05:43

w zlym miejscu szukales :-) http://www.centrumro...ml/Produkt.aspx

#73 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 20 wrzesień 2011 - 12:29

Wie ktos moze czym jest smarowany fabrycznie nowy lancuch SRAM`a ?

#74 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 20 wrzesień 2011 - 19:24

wydaje mi się że wszystkie fabrycznie nowe łańcuchy smarowane są poprzez gorącą .kąpiel olejową. gorący rzadki olej penetruje sworznie i ogniwa a po zastygnięciu "trwale" znajduje sie na łańcuchu

#75 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 20 wrzesień 2011 - 19:32

ja mam watpliwosci czy w ogole olejem byl smarowany , przypomina mi to bardziej jakis "wosk " (?) bardzo malo tlusty jest ten specyfik przez co tez malo syfku lapie , ale swoje wlasciwosci smarowania lancucha posiada . Po rozpakowaniu lancuch smierdzial benzyna , ciekawe czym oni go smarowali /oliwili ? , podoba mi sie ten specyfik .
Juz wiem , zapytam mojego sprzedawce , znam go dosc dlugo , powinien mi powiedzeic jelsi tylko bedzie wiedzial ( w razie czego dam znac )

#76 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 21 wrzesień 2011 - 10:37

wlasnie odpisal tak ; " nie mam pojecia czym oni smaruja , to jakis specjalny przemyslowy smar " to tyle sie dowiedzialem :]

#77 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 21 wrzesień 2011 - 19:16

w takim razie muszą to być smary przemysłowe typu;
MOLYKOTE MKL-N
Opis: Silnie adhezyjny smar do łańcuchów - zawiesina cząstek stałych w rozpuszczalniku. Silnie adhezyjny, właściwości penetracji, odporny na gorącą i zimną wodę. Kompatybilny w materiałami o-ringów.
Typowe
zastosowania: Wysokoobrotowe łańcuchy w motocyklach i maszynach. Przemysłowe napędy łańcuchowe w szerokim zakresie wielkości i prędkości .

#78 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 21 wrzesień 2011 - 19:26

OKS 671 (400ml)
Wysokowydajny olej z białymi suchymi materiałami smarującymi Trwałe smarowanie elementów maszyn, narażonych na wysokie naciski oraz oddziaływanie pyłu lub wilgoci. Dobra ochrona antykorozyjna. Idealny dla łańcuchów w zapylonym otoczeniu, np. w systemach transportowych, maszynach do pakowania i automatach do napełniania. Olej do łańcuchów rowerowych(402g)

#79 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 21 wrzesień 2011 - 21:13

bardzo mozliwe ze to ktorys z tych .(dzieki za ifno)

tak jak napisales ... " suchymi maetrialami smarujacymi..:" on w ogole nie jest tlusty , lancuch pieknie pracuje i nie przyciaga prwie w ogole syfku , lancuch mam przez caly czas czysciutenki , poza tym ciezko jest sie ufajdac lancuchem :-) ... dlatego tam wyzej npisalem ze to mi bardziej na jakis " wosk " wyglada niz na olej .... albo tez ten http://www.amazon.de...16636310&sr=1-5

tutaj cala lista produktow tej firmy ...

http://www.amazon.de...&qid=1316636477

_________________________________________

Mnie goscio polecil dzisiaj ten olej , ale to w spray`u wiec chyba go nawet nie potestuje ...

A znalazlem tez wosk

Ps; Trzeba bedzie poweszyc po niemieckich forach , moze dowiemy sie czegos wiecej ;)

#80 Tasek

Tasek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 22 wrzesień 2011 - 09:48

mam w domu cos takiego HHS 2000 przezroczysty smar o wysokiej lepkości, niemieckiej firmy Würth. w moto spisuje się dobrze, tyle że i łancuch jest 4 razy większy
http://allegro.pl/wu...1773621030.html

smar po natrysnięciu zachowuje się jak wd40 jest rzadki i idealnie penetruje, lecz po ok 2min po odparowaniu rozpuszczalnika zostaje sam gęsty smar (naprawdę bardzo wysokiej jakosci i lepkosci smar) zmyć go wodą graniczy z cudem. gdyby prysnąć łańcuch i od razu go wytrzeć z zewnatrz puki jest płynny mysle ze zdał by rolę. przetestuje na żony rowerze (bo jej to jest wszystko jedno ... jak skrzypi to mi każe smarować) i dam znać



Dodaj odpowiedź