Skocz do zawartości


Zdjęcie

Golemowa strzała


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 golem

golem
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2011 - 19:22

rama - 56 cm nie wiem jaka, zrobiona na Colnago, ale lekka, rury w kształcie łezki, no i suport ITAL
widelec - carbon/alu Trigon 1"
koła - Shimano WH R-500372
opony - Maxxis Detonator
hamulce - Tektro R510A90
klamkomanetki - Microshift CENTOS black 2/10 (SB-R102E)
przerzutka przód - Microshift CENTOS black (FD-R72E)
przerzutka tył - Microshift CENTOS black (RD-R57SE)
suport - BB-6700 ITAL
korba - FC-5600 50-39T
kaseta - CS-5700 12-27
łańcuch - CN-5700 10s
stery - PRO RM-01 1"
mostek - Smica 31,8 100mm
kierownica - FSA Vero Compact 440mm
owijka - BBB
sztyca i obejma - Accent
siodełko - Accent Veno

waga - 9,6 kg

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dopiero co złożony, jeszcze nie objeżdżony, dlatego nie docinałem widelca. Dopiero jak pojeżdżę, to ustawię kokpit.

#2 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2011 - 19:42

Mało widziałem ale takiegp colnago to jeszcze nie koniecznie .
widocznie limited jakaś
ps fajna kiera , musi wygodna

#3 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 26 kwiecień 2011 - 19:54

Przecież napisane ''zrobiona na Colnago'' . Jak już objeżdzisz rower to napisz proszę pare słów o Microshifcie.[/b]

#4 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 26 kwiecień 2011 - 19:55

Mógłbyś przynajmniej tą owijkę prosto założyć, i klamki obniżyć, obrócić mostek i lekko kierownice. teraz to wygląda conajmniej idiotycznie. Aż nie przystoji na Colnago. Ustaw wszystko i wtedy się pochwal, a nie takie byle co pokazujesz. Istny haos.

Acha, a pancerze od przerzutek to jak ty założyłeś??? O stary! :lol: :lol:

#5 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2011 - 20:04

Przecież tępy nie jestem , wiem że to a,la kolnago .
Heh ale ta maszyna to zdziwienie delikatnie
huoston mamy problem ; dajcie mechanika

#6 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądNałęczów

Napisano 26 kwiecień 2011 - 20:26

Jak pierwszy raz nawijałem owijkę to wyglądało podobnie, ale po tygodniu zaczeło mnie denerwować i nawinąłem od nowa, powoli , na spokojnie. Nawijanie to jedna z tych czynności przy których pośpiech jest niewskazany. Przyjeło się, że w szosach kierownica jest conajmniej niżej od siodła. Wbrew pozorom niższa pozycja nie musi być niekomfortowa. Warto spróbować.

#7 golem

golem
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2011 - 21:37

Dzięki wszystkim za uwagi.
To jest moja druga szosówka (pierwsza własnoręcznie złożona). Pierwsza to był stary klasyk na Shimano 300 exage, żeby sprawdzić czy połknę bakcyla. Była trochę za duża, jeździłem bardzo wyciągnięty, nie miała klamkomanetek, dlatego postanowiłem złożyć nową już dobrą. Oprócz ramy wszystkie części są nowe. Jest to więc trochę kompromis pomiędzy chęciami a możliwościami (budżetem).

Zdaję sobie sprawę, że przód wygląda dziwnie, ale naczytałem się porad, żeby nie przycinać widelca tylko najpierw zobaczyć co i jak, bo "łatwiej kijek obcinkować niż go potem pogrubasić". Zacząłem więc od bardziej turystycznego ustawienia podobnego do tego jakie mam na MTB, którym codziennie do pracy śmigam.

Była jeszcze uwaga co do pancerzy przerzutek. Jak mają iść? Czy są za długie?

A owijkę zawijałem drugi raz w życiu :-P

#8 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 26 kwiecień 2011 - 22:00

Nie musisz od razu przycinać widelca, możesz dać podkładki nad mostek.

u5227y2014v4.gif


#9 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2011 - 09:10

Pancerze przerzutek są za krótkie ale jak obrócisz mostek i ewentualnie zabierzesz jedną podkładkę spod mostka powinny byc ok. Imho klamki powinny byc odrobine niżej albo kiera lepeij wypoziomowana- no ale to juz kwestia indywidualna.

#10 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 27 kwiecień 2011 - 12:19

golem, po 1sze to odwróć ten mostek aby był na minus, po drugie zdejmij owijke i obniż klamkomanetki tak aby były mniej więcej równolegle do ziemi (tzn. miejsce podpracia klamek) (+ kierownica jest za bardzo wywinięta do góry). Wtedy będzie to już jakoś wyglądało i nadawało się do jazdy, a górny chwyt i tak będzie na wysokości siodła. Zlikwidował bym też trochę podkładek, no chyba że koniecznie musisz mieć tak wysoko kierę. Ale wtedy po co kupować szosę...?

Imho klamki powinny byc odrobine niżej albo kiera lepeij wypoziomowana- no ale to juz kwestia indywidualna.


Może i kwestia indywidualna, ale w pewnych granicach, ok. 2-3mm, a jak klamki sa bardziej prostopadle niż równolegle do podłoża, to już nie jest kwestia indywidualna tylko błędne złożenie roweru!

#11 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 29 kwiecień 2011 - 07:24

Może i kwestia indywidualna, ale w pewnych granicach, ok. 2-3mm, a jak klamki sa bardziej prostopadle niż równolegle do podłoża, to już nie jest kwestia indywidualna tylko błędne złożenie roweru!

Z punktu widzenia ściganta zgoda ale z punktu widzenia spokojnego połykacza km niekoniecznie- wtdy liczy sie kompromis między ergonomia a aerodynamiką z naciskiem na ergonomię. Poza tym nie od razu zmienisz pozycje z wyprostowanej na lezacą- no chyba że chcesz sobie zafundowac bóle nadgarstków, kręgosłupa i inne drętwienia. Wiem cos o tym bo wsiadłem na szose po 10 letniej przerwie w rowerowaniu. Imho lepiej stopniowo obniżac kierę i klamki żeby się nie zrazić do szosy niz od razu ustawić wszystko w pozycji "koza" i cierpieć.

#12 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 29 kwiecień 2011 - 08:53

cookie, widzę że źle mnie zrozumiałeś. Ja pisałem o ustawieniu klamkomanetek. Że do pewnego stopnia to kwestia indywidulna, ale nie jak są prostopadle do podłoża! A ustawienie przewyższenia kiera-siodło to wiadomo że każdy sam musi dobrać jak mu pasuje ;)