gibber
SRAM głośniejszy od Shimano, a cichszy od Campy.
Niektórzy profi mają REDa z kasetą 1070 (min. Husovd w niektórych swoich rowerach), więc to nie przypadek o czym piszesz :-)
Ja mam 1070 kasetę i łańcuch Ultegry 6700. Przyznam szczerze, że następny łańcuch będzie z nowego DA.
Podobno optymalny wybór przy Force 2010, to kaseta DA 7900 i łańcuch DA 7900. Tak mi zresztą polecał jeden z chłopaków jeżdżących w naszej "pierwszej lidze".
RED z kasetą OG 1090 będzie głośny z uwagi właśnie na kasetę - jest to praktycznie stalowa, wyskrobana na obrabiarce CNC puszka, która jest co prawda lekka i sztywna (bo z jednego kawałka stali), ale z uwagi na budowę niestety hałasuje.
Cytując za
http://www.velonews....alimy-srama-redDla osób z wyczulonym słuchem i tych, którzy lubią ciszę wspomniana głośniejsza praca kasety, przy codziennej jeździe, jest trochę irytująca, dlatego też w moich treningowych kołach zostałem przy Force - działa tak samo jak Red, ale jest cichy i nie ma tego dzwonienia i „szuszczenia”, bo jest zrobiony jak standardowa kaseta, a nie jak puszka w technologii Power Drome. Dlatego też, kasetę Red’a głównie ze względów dźwiękowych polecam raczej tylko na wyścigi, bo o trwałość nie ma się co martwić, w końcu to stal, która jest dużo twardsza od tytanu, ale do stalowych dziesiątkowych kaset Campagonolo dużo jej brakuje.Mam OG-1070 w połączeniu z wippermannowskim connexem - pomimo opinii z roadbikereview nie uważam, żeby ten łańcuch był "za głośny" - jest na pewno cichszy od ultegry, którą do niedawna eksploatowałem. Nie wiem, czy ta "cichość" łańcucha KMC dotyczy wszystkich łańcuchów ("dziesiątkowych"), czy tylko tych z najwyższej półki? Bo jeśli wszystkich, to być może sprawdzę X10.93 lub ewentualnie X.10L - dopłacanie do SL, żeby zyskać 21g jakoś mi się nie uśmiecha.
Nie wiem, czy jest sens łączyć Sram'a z Shimano - osobiście zdecydowanie wolę kasetę OG niż Ultegrę (tą obecnie wraz z ultegrowskim łańcuchem zajeżdżam w sezonie jesieno-zmowym na trenażerze), "wycięta" konstrukcja kasety zapewnia płynniejszą pracę napędu (zwłaszcza przy przełączaniu na bardziej miękkie przełożenia, gdzie przy standardowej kasecie występuje zgrzyt).