Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Cadex 980 C


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 17:36

Maszyna dosyć specyficzna gdyż jest to klasyk w nowej odsłonie! Rama ma prawie tyle lat co ja :D kupiłem ją okazyjnie szukając haka do ramy stalowej. Rower przechodzi ciągłą modyfikację gdyż na początku założyłem na niego to na co było mnie stać a teraz powoli ale systematycznie wymieniam wszystko na lepsze!
Rama została przeze mnie pomalowana na wzór Author`a. Niedawno zmieniłem widelec ale jeszcze nie zdążyłem go jeszcze pomalować ;/
Co jakiś czas będę aktualizował zmiany. Docelowo ma być napęd sh 5700. Rower waży ok 9,1kg nie jest to powalający wynik ale należy pamiętać ze jest to jedna z pierwszych ram węglowych i waży niecałe 2kg!

Rama: Giant cadex z węglowymi rurami i aluminiowymi mufami
Widelec: Carbo X Full carbon
Koła: Mavic Aksium
Kierownica : Ritchey Logic
Mostek i sztyca No name
Siodło: BBB
Manetki : Sora 3300
Kaseta : Sora
Korba : Dura Ace 7800
Łożyska : Sh 5600
Przednia przerzutka : Sora 3300
Tylna przerzutka : 105 5700
Hamulce: Sora 3300
Opony: Hutchinson - jakieś najtańsze.

Mam zamiar jeszcze zmienić: kierownice, mostek, sztyce, napęd, klamki, opony i siodło na szersze i hamulce.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#2 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 maj 2011 - 17:51

Elegancko Ci wyszło to malowanie. Rower prezentuje się bardzo stylowo.
Sam malowałeś czy oddałeś do jakiejś lakierni?
Jeśli sam to napisz proszę czym, jak maskowałeś?

#3 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 04 maj 2011 - 17:58

Jak się miewa rama, po 20 latach węgiel nie traci swoich właściwości?

u5227y2014v4.gif


#4 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 18:03

Pewnie że sam :D
farby to ogólno dostępne "spreje" akrylowe.
Najpierw wszystko wszystko dokładnie wyszlifowałem , potem odtłuściłem pomalowałem mufy na czarno . Potem wszystko zamaskowałem i pomalowałem na biało . Paska czerwonego nie chciało mi się malować więc pociąłem paski szerokosci 5mm z foli samoprzylepnej oracal i dokładnie przykleiłem przygrzewając przez szmatkę żelazkiem. Potem wszystko zmatowiłem odtłuściłem dokładnie i pomalowałem lakierem kilkukrotnie.
wcześniej jeszcze był widelec stalowy który dopełniał swoim malowaniem całości ale obecnie nie mam czasu na pomalowanie nowego nabytku i czekam do wakacji. Chodzi mi po głowie jakieś nowe malowanie ...

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#5 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 18:05

madrej Nie mam za bardzo porównania. Wszystko wygląda dobrze i bezpiecznie w miarę. nie trzeszczy i nie pęka pod moimi 80kg. A wpadłem już nie raz w niezłą dziurę ;/

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#6 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2011 - 18:15

cieszy oko
klasyczna geometria
poezja dla estety, piękny rowerek

#7 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 04 maj 2011 - 18:31

Świetna rama, sam chciałbym ją kiedyś dorwać. Gdyby nie takie cuda, dzisiaj nie byłoby TCRów i reszty wungla z Azji. ;-)

#8 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 18:33

Ostatnio trochę sie ich pokazało na allegro :D
obecnie są 3 !!

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#9 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 04 maj 2011 - 20:37

Skoro tak to niech służy jak najlepiej drugie tyle ;-)

u5227y2014v4.gif


#10 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 04 maj 2011 - 21:39

Heh, sora i dura ace, niezły mix ;) Ale dodam że w pewnym sensie słusznie, w sumie korba najważniejsza, a klamki i przerzutki to kwestia wygody, precyzji, ale aż takiego wpływu na efektywność jazdy nie mają. Może sora i da to trochę przesada, No ale rozumiem że jak w planach jest 105 to już będzie git.

Rowerek git, czuć powiew historii. Ramka zresztą przypomina stare stalówki. Zawsze to coś innego niż gotowiec kupiony w salonie. No i czuć powiew D.I.Y ;)


Ps. tak się tylko zastanawiam jak ci współpracuje korba da z kastą sory?? Jaki dałeś łańcuch?

Na pewno pierwsze co bym zmienił to klamki i kasetę, potem kokpit. Resztę puki co można olać..

#11 moly

moly
  • Użytkownik
  • 296 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 22:09

o! komuś się szerszego siodła zachciało :) Ciekawe skąd inspiracja ;)
Wypychaj skarbonkę i czekamy na aktualizacje...

#12 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 maj 2011 - 22:30

Heh, sora i dura ace, niezły mix ;)

DA była okazją życia na allegro i grzechem było nie skorzystać! wczesniej miałem truvativ touro (albo jakoś tak), i muszę przyznać ze różnica jest kolosalna !

No i czuć powiew D.I.Y ;)


a co to znaczy ??

Ps. tak się tylko zastanawiam jak ci współpracuje korba da z kastą sory?? Jaki dałeś łańcuch?


Współpracuje bez problemu ! a łańcuch najtańszy SH!! gdy nie chce mi sie go czyścić to ide i kupuje najtańszy za 20 zł :D ekonomia napędu idealna :D

Na pewno pierwsze co bym zmienił to klamki i kasetę, potem kokpit.

No klamki to priorytet ! sztyce mam zamiar zrobić samemu gdyż trochę się zajmuje kompozytami ale to dopiero w wakacje gdyż na razie nie mam czasu ;/
Mostek chce zmienić na ritchey classic`a a kierownice na jakąś kompaktową gdyż po przymiarce do roweru Moly bardzo mi się spodobała!

Dziękuję za miłe słowa wszystkim!!

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#13 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 05 maj 2011 - 06:45

D I Y - do it yourself
Super rower :-)

#14 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 05 maj 2011 - 09:51

DA była okazją życia na allegro i grzechem było nie skorzystać!


No właśnie tak podejrzewałem ;) Bardzo dobry zakup ;) Ja też rower złożyłem na takich okazjach i wyszedł super. Właśnie muszę go w końcu umieścić na forum, bo niedawno skończyłem ostateczne modernizacje ;)

No i czuć powiew D.I.Y ;)

a co to znaczy ??


Właśnie to:

sztyce mam zamiar zrobić samemu gdyż trochę się zajmuje kompozytami ale to dopiero w wakacje gdyż na razie nie mam czasu ;/


:mrgreen: :mrgreen:

Mógł bym zrobić mały wykład o filozofii diy, ale chyba nie czas i miejsce ;)

W każdym razie: Tak trzymać ;)

Ps. a jak nie wiesz co to jest DIY, to polecam to forum (na którym zresztą też się udzielam):
http://www.diyaudio.pl/

pozdr.

#15 Krzysiek1994

Krzysiek1994
  • Użytkownik
  • 184 postów
  • SkądIława

Napisano 07 maj 2011 - 09:52

farby to ogólno dostępne "spreje" akrylowe

Mam pytanie czy ta farba trzyma, czy się nie łuszczy, odpryskuję itp.??
Carbon ponoć "pracuję"podczas jazdy i chodzą opinie że może odpadać farba.

#16 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 maj 2011 - 12:56

Rama rzeczywiscie bardzo dluga ile masz wzrostu robi wrazenie :-D

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#17 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 maj 2011 - 15:30

Rama rzeczywiscie bardzo dluga ile masz wzrostu robi wrazenie :-D


Rama ma rozmiar chyba 56 a ja mam 188 cm :D

Mam pytanie czy ta farba trzyma, czy się nie łuszczy, odpryskuję itp.??
Carbon ponoć "pracuję"podczas jazdy i chodzą opinie że może odpadać farba.


Kluczem do sukcesu to jest przygotowanie powierzchni . Węgla trzyma sie bardzo dobrze, problemem są mufy które są aluminiowe i trzeba je wcześniej jakimś dobrym w miare elastycznym podkładem pomalować!
Co najdziwniejsze ! każdy kolor jak by miał inne właściwości gdyż kolor czarny bardzło łatwo odpada od muf a biały trzyma bardzo dobrze!

Wydaje mi się ze rury z włókna mają (w sumie napewno) inną strukturę powierzchni gdyż są bardziej chropowate niż alu i farba dzieki temu trzyma sie dużo lepiej!

Wydaje mi się że każdy materiał pracuje a węgiel jest na pewno sztywniejszy!

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#18 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 maj 2011 - 18:59

czy to bedzie duży grzech jeśli kupię hamulce veloce skeletony ?
gdyż nie ukrywam bardzo mi się podobają i po przejażdżce na athenie byłem zachwycony siłą hamowania campy.

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#19 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 31 maj 2011 - 19:07

piotrfala, czemu nie? bezpieczeństwo i pewność przede wszystkim :) Na dodatek jak wizualnie Ci się podobają, to tym bardziej - to Twój rower i zwłaszcza Tobie ma się podobać :]

#20 moly

moly
  • Użytkownik
  • 296 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 maj 2011 - 19:50

Przez te skeletony mam strupki i siniaki teraz! Nie nadążam wypinać butów, bo już stoję w miejscu :roll: