Scott Speedster S10 2011
#1
Napisano 09 maj 2011 - 00:34
SPECYFIKACJA:
RAMA: Scott Speedster S10 2011 (M) - hydroformowane alu 6061,
WIDELEC: Scott Speedster Carbon (carbon/alu),
KOŁA: Fulcrum Racing 7,
KLAMKOMANETKI: 5600,
KORBA: 5600 53/39T/172,5 mm,
PRZERZUTKA P: 5700,
PRZERZUTKA T: 5700,
KASETA: 5600 11-23T,
ŁAŃCUCH: 5701 + spinka Wippermann (conneX),
SUPORT: 6600,
PEDAŁY: 5700,
HAMULCE: 5600,
SIODEŁKO: Boplight Team Ergonom,
SZTYCA: Smica Pro 31,6/400 mm,
KIEROWNICA: PRO PLT 420 mm OS,
MOSTEK: PRO PLT 110 mm/-6* OS,
OWIJKA: Fi'zi:k Microtex,
STERY: Ritchey 44/50 mm,
OPONY: Schwalbe Durano S,
DĘTKI: Continental,
KOSZYK: Accent Folly.
Może żeby nie wnikać w szczegóły (oczywiście na ew. pytania chętnie odpowiem ;-)) napiszę tylko, że wrażenia po przesiadce z FORTa są jak najbardziej pozytywne i nie żałuję wydanych pieniędzy. Bez linek i pancerzy wyszło (o ile nie rąbnąłem się w liczeniu/ważeniu) troszkę ponad 8,8 kg.
Co do możliwych w przyszłości zmian, to rozważam chyba tylko kupno przerzutki z czarną obejmą 34,9 mm, heh ;-) Niiigdzie nie mogłem jej znaleźć (nawet w Shimano pusto), bo obecnie jest wersja na hak + srebrna obejma (dołączana do framesetu przez Scotta wraz z kilkoma innymi pierdółkami - miło). No i może zmiana kasety na Ultegrę (tak, będę musiał zdradzić 105 ;-)) 12-23T, ale o tym jeszcze będę miał czas pomyśleć. Mam nadzieję, że po sprzedaniu starych części (dam znać na forum, bo troszkę tego będzie :-> ) uda mi się tymczasowo zamknąć temat sprzętu i wydatków i pozostanie już tylko trzaskanie kilometrów.
Jeszcze 2 "uwagi wizualne" na koniec - nos siodełka może wydawać się pochylony, ale to dlatego, że tylne koło stoi minimalnie wyżej niż przednie. No i może sztyca bez offsetu psuje troszkę całokształt, ale wolę to niż rozsypane kolana ;-)
#2
Napisano 09 maj 2011 - 06:37
#3
Napisano 09 maj 2011 - 09:32
Osprzętowo również bardzo fajnie. Podoba mi się.
#4
Napisano 09 maj 2011 - 09:40
Paweł co masz na myśli mówiąc ,że wolisz sztycę bez offsetupsuje wygląda ,ale wolisz to niż rozsypane kolana. To jakoś negatywnie na nie wpływa ?
#5
Napisano 09 maj 2011 - 09:49
Gdyby koła były w wersji RED to już by była totalna masakra ;-)
Co do sztyce bez offsetu - czekam na swoją, bo jeździłem z offsetem, ale komfort był słaby. U Ciebie wygląda to świetnie, więc nie ma się czym przejmować
#6
Napisano 09 maj 2011 - 09:49
#8
Napisano 09 maj 2011 - 10:39
slaweko, moim też ;-) Co prawda w tym roku malowania wszystkich modeli bardzo mi się podobają, ale jednak S10 wyszedł im wg mnie najlepiej. Kwestie wizualne są oczywiście sprawą indywidualną, jednak dla mnie to idealne połączenie kolorów w fajnym stylu.
PsYhOl, z tą przerzutką pisałem troszkę z przymrużeniem oka ;-) Prowadnik przerzutki jest srebrny (w wersji z czarną obejmą też), więc i tak jakiś akcent w tym kolorze by był. Na razie wszystko ładnie działa, więc srebrna obejma jest na razie sprawą zdecydowanie drugorzędną, tym bardziej, że i tak w Polsce nie mogłem znaleźć wersji czarnej. Osprzętowo mam to, czego chciałem, bo dla mnie 105 to takie rozwiązanie optymalne. Za fabryczną konfigurację na tej ramie (chyba pełna Ultegra) musiałbym zapłacić sporo więcej, a i wolę sam złożyć rowerek od początku do końca (tym bardziej, że zdecydowaną większość części miałem przełożoną z FORTa).
patryk_60, pisząc o sztycy bez offsetu miałem na myśli to, że wizualnie bardziej podobają mi się te z offsetem (chociaż tak jeszcze patrzę na to zdjęcie i może faktycznie nie jest najgorzej, heh). Co do kolan, to sztyca bez offsetu pozwala zamontować siodełko bliżej osi suportu, dzięki czemu można uzyskać to, że pion poprowadzony z kolana przecina oś pedału - to jedna z zasad "zdrowego i efektywnego" ustawiania roweru pod siebie ;-) Wcześniej jeździłem na sztycy z offsetem i musiałem mieć siodełko mieć przesunięte maksymalnie do przodu, co nie dość że chyba trochę niekorzystnie obciążało siodełko/sztycę/rurę podsiodłową, to dość dziwnie wyglądało (zdjęcie jest w moim temacie o FORTcie). Czy sztyca jest z offsetem czy bez to chyba po prostu kwestia anatomii danego osobnika.
Haha, dzięki Deadi :-) Jakie jeszcze tytuły przyznałeś? ;-) Mi się chyba jednak bardziej podobają w widocznej wersji czarnej, bo jednak na ramie dominuje czerń, a czerwone i białe są tylko jakieś akcenty, dzięki czemu całość jest w miarę spójna.
bonifacy, krzysztof1985 - mi też się to połączenie bardzo podoba. Przyznam, że wreszcie mam taki sprzęcik, o którym od dawna marzyłem - zarówno od strony technicznej jak i wizualnej ;-) Więcej jak 105 mi raczej nie potrzebne, do carbonu jakoś się nie mogłem przekonać, w wyścigach nie startuję, a i rower nie musi dla mnie ważyć 7 kg. W porównaniu z FORTem jednak jest naprawdę lekki, więc tylko się cieszyć ;-)
#9
Napisano 09 maj 2011 - 11:36
Ładnie wszystko współgra.
Podziel się potem czym czyścisz owijkę i siodło, bo popełniłam ten sam grzech...
#10
Napisano 09 maj 2011 - 11:54
Co do czyszczenia owijki, to muszę przyznać, że czyszczę ją dość rzadko, bo jakoś wyjątkowo się nie brudzi (jeżdżę bez rękawiczek, chociaż nie wiem czy w tym przypadku to lepiej czy gorzej). Jeśli już, to woda i jakiś płyn do mycia naczyń. Odnośnie siodełka niestety nie mogę się na razie wypowiedzieć, bo to moje pierwsze białe siodełko (wcześniej jeździłęm na czarnym SKNie), ale podejrzewam, że strategia będzie taka sama jak w przypadku owijki ;-) Zobaczymy, jak się będzie trzymało, obstawiam że pierwsze polegną nadruki, ale to chyba standard. Jakieś inne pomysły odnośnie czyszczenia tego typu rzeczy pojawiały się też chyba w temacie o owijkach (jest to chyba domyślne pytanie w przypadku białej owijki, heh).
#11 Gosc_Bullet_*
Napisano 09 maj 2011 - 17:07
Co do owijki - jak biała to tylko Fizik, przetrzesz mokrą szmatką i jak nowa
#12
Napisano 09 maj 2011 - 18:05
Hehe dzięki, dobrze powiedziane :-)Fort był ładny, ale Scott prezentuje się jeszcze lepiej - piekny sprzęt, niech się chowają wszystkie karbony
Zrobiłem zdjęcie górnej rury w okolicach główki - chodzi mi o wgłębienie pod "S10" i sam profil górnej rury. Trochę kiepsko widać, ale uwierzcie, że na żywo naprawdę fajnie się to prezentuje ;-)
#13
Napisano 12 maj 2011 - 18:27
Jest moc :!:
Przepiękny.. malowanie cudowne, super dobrane kolory, prezencja świetna...
I pewnie chodzi, a raczej jeździ jeszcze lepiej :mrgreen:
#14
Napisano 12 maj 2011 - 19:15
#15
Napisano 12 maj 2011 - 21:29
wiktor24, odezwę się na priv. Właściwie każdy może sobie sam wszystko policzyć, ale ponoć dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, a przynajmniej nie publicznie :-)
#16
Napisano 09 wrzesień 2011 - 20:49
Pierwsza planowana zmiana zrealizowana - dorwałem czarną FD-5700 na obejmę 34,9! ;-) Chciałem podziękować Koledze, który wystawił ją na Allegro i napisał o tym na forum, hehe. Nicka niestety nie pamiętam, bo temat istniał chyba ok. 10 minut i jest już skasowany ;-) Pomijając lekkie wytarcie wewnętrznej strony prowadnika, wygląda praktycznie jak nowa, więc cieszę się, że tak trafiłem. Wkrótce wystawię swoją czarną 5700 na hak, może będzie ktoś chętny? 8-)