Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scott Speedster S10 2011


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maj 2011 - 00:34

Tak jak gdzieś tam wcześniej pisałem, po rozłożeniu poczciwego FORTa i zamówieniu kilku części, Scotta skończyłem składać przed majówką. Dziś zrobiłem zdjęcie i efekt końcowy prezentuje się tak:

Dołączona grafika

SPECYFIKACJA:

RAMA: Scott Speedster S10 2011 (M) - hydroformowane alu 6061,
WIDELEC: Scott Speedster Carbon (carbon/alu),
KOŁA: Fulcrum Racing 7,
KLAMKOMANETKI: 5600,
KORBA: 5600 53/39T/172,5 mm,
PRZERZUTKA P: 5700,
PRZERZUTKA T: 5700,
KASETA: 5600 11-23T,
ŁAŃCUCH: 5701 + spinka Wippermann (conneX),
SUPORT: 6600,
PEDAŁY: 5700,
HAMULCE: 5600,
SIODEŁKO: Boplight Team Ergonom,
SZTYCA: Smica Pro 31,6/400 mm,
KIEROWNICA: PRO PLT 420 mm OS,
MOSTEK: PRO PLT 110 mm/-6* OS,
OWIJKA: Fi'zi:k Microtex,
STERY: Ritchey 44/50 mm,
OPONY: Schwalbe Durano S,
DĘTKI: Continental,
KOSZYK: Accent Folly.

Może żeby nie wnikać w szczegóły (oczywiście na ew. pytania chętnie odpowiem ;-)) napiszę tylko, że wrażenia po przesiadce z FORTa są jak najbardziej pozytywne i nie żałuję wydanych pieniędzy. Bez linek i pancerzy wyszło (o ile nie rąbnąłem się w liczeniu/ważeniu) troszkę ponad 8,8 kg.

Co do możliwych w przyszłości zmian, to rozważam chyba tylko kupno przerzutki z czarną obejmą 34,9 mm, heh ;-) Niiigdzie nie mogłem jej znaleźć (nawet w Shimano pusto), bo obecnie jest wersja na hak + srebrna obejma (dołączana do framesetu przez Scotta wraz z kilkoma innymi pierdółkami - miło). No i może zmiana kasety na Ultegrę (tak, będę musiał zdradzić 105 ;-)) 12-23T, ale o tym jeszcze będę miał czas pomyśleć. Mam nadzieję, że po sprzedaniu starych części (dam znać na forum, bo troszkę tego będzie :-> ) uda mi się tymczasowo zamknąć temat sprzętu i wydatków i pozostanie już tylko trzaskanie kilometrów.

Jeszcze 2 "uwagi wizualne" na koniec - nos siodełka może wydawać się pochylony, ale to dlatego, że tylne koło stoi minimalnie wyżej niż przednie. No i może sztyca bez offsetu psuje troszkę całokształt, ale wolę to niż rozsypane kolana ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#2 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 09 maj 2011 - 06:37

Piękny, dopracowany rower. Moim zdaniem najładniejsza rama z serii Scott 2011.

#3 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 09 maj 2011 - 09:32

Wizualnie super się prezentuje, a ta przerzutka nawet nie rzuca się w oczy :> Ładnie zgrywają się kolory wszystkich elementów.

Osprzętowo również bardzo fajnie. Podoba mi się.

#4 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 maj 2011 - 09:40

Wizualnie super wygląda kilka. ładna rama z daleka można powiedzieć ,że full carbon. ;-)
Paweł co masz na myśli mówiąc ,że wolisz sztycę bez offsetupsuje wygląda ,ale wolisz to niż rozsypane kolana. To jakoś negatywnie na nie wpływa ?

#5 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 09 maj 2011 - 09:49

Muszę przyznać kolejny tytuł: Najładniejszy rower klasy średniej :-)

Gdyby koła były w wersji RED to już by była totalna masakra ;-)

Co do sztyce bez offsetu - czekam na swoją, bo jeździłem z offsetem, ale komfort był słaby. U Ciebie wygląda to świetnie, więc nie ma się czym przejmować :)

#6 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 09 maj 2011 - 09:49

kola swietnie pasuja do ramy :)

#7 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 maj 2011 - 10:19

pawelkepien, gratuluje ci ladnie spasowanego rowerka , pod wzgledem osprzetowym jaki wizualnym ramka zdecydowanie ladnie z fulami sie prezentuje :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#8 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maj 2011 - 10:39

Ojoj, dzięki wszystkim za opinie :oops: :-)

slaweko, moim też ;-) Co prawda w tym roku malowania wszystkich modeli bardzo mi się podobają, ale jednak S10 wyszedł im wg mnie najlepiej. Kwestie wizualne są oczywiście sprawą indywidualną, jednak dla mnie to idealne połączenie kolorów w fajnym stylu.

PsYhOl, z tą przerzutką pisałem troszkę z przymrużeniem oka ;-) Prowadnik przerzutki jest srebrny (w wersji z czarną obejmą też), więc i tak jakiś akcent w tym kolorze by był. Na razie wszystko ładnie działa, więc srebrna obejma jest na razie sprawą zdecydowanie drugorzędną, tym bardziej, że i tak w Polsce nie mogłem znaleźć wersji czarnej. Osprzętowo mam to, czego chciałem, bo dla mnie 105 to takie rozwiązanie optymalne. Za fabryczną konfigurację na tej ramie (chyba pełna Ultegra) musiałbym zapłacić sporo więcej, a i wolę sam złożyć rowerek od początku do końca (tym bardziej, że zdecydowaną większość części miałem przełożoną z FORTa).

patryk_60, pisząc o sztycy bez offsetu miałem na myśli to, że wizualnie bardziej podobają mi się te z offsetem (chociaż tak jeszcze patrzę na to zdjęcie i może faktycznie nie jest najgorzej, heh). Co do kolan, to sztyca bez offsetu pozwala zamontować siodełko bliżej osi suportu, dzięki czemu można uzyskać to, że pion poprowadzony z kolana przecina oś pedału - to jedna z zasad "zdrowego i efektywnego" ustawiania roweru pod siebie ;-) Wcześniej jeździłem na sztycy z offsetem i musiałem mieć siodełko mieć przesunięte maksymalnie do przodu, co nie dość że chyba trochę niekorzystnie obciążało siodełko/sztycę/rurę podsiodłową, to dość dziwnie wyglądało (zdjęcie jest w moim temacie o FORTcie). Czy sztyca jest z offsetem czy bez to chyba po prostu kwestia anatomii danego osobnika.

Haha, dzięki Deadi :-) Jakie jeszcze tytuły przyznałeś? ;-) Mi się chyba jednak bardziej podobają w widocznej wersji czarnej, bo jednak na ramie dominuje czerń, a czerwone i białe są tylko jakieś akcenty, dzięki czemu całość jest w miarę spójna.

bonifacy, krzysztof1985 - mi też się to połączenie bardzo podoba. Przyznam, że wreszcie mam taki sprzęcik, o którym od dawna marzyłem - zarówno od strony technicznej jak i wizualnej ;-) Więcej jak 105 mi raczej nie potrzebne, do carbonu jakoś się nie mogłem przekonać, w wyścigach nie startuję, a i rower nie musi dla mnie ważyć 7 kg. W porównaniu z FORTem jednak jest naprawdę lekki, więc tylko się cieszyć ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#9 moly

moly
  • Użytkownik
  • 296 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 maj 2011 - 11:36

Wygląda jak karbon :)
Ładnie wszystko współgra.
Podziel się potem czym czyścisz owijkę i siodło, bo popełniłam ten sam grzech...

#10 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maj 2011 - 11:54

Pozory mylą ;-) Może w wolnej chwili zrobię dokładniejsze zdjęcia górnej rury, której kształtem tak się zachwycałem. Chociaż nie wiem czy dobrze to będzie widać.

Co do czyszczenia owijki, to muszę przyznać, że czyszczę ją dość rzadko, bo jakoś wyjątkowo się nie brudzi (jeżdżę bez rękawiczek, chociaż nie wiem czy w tym przypadku to lepiej czy gorzej). Jeśli już, to woda i jakiś płyn do mycia naczyń. Odnośnie siodełka niestety nie mogę się na razie wypowiedzieć, bo to moje pierwsze białe siodełko (wcześniej jeździłęm na czarnym SKNie), ale podejrzewam, że strategia będzie taka sama jak w przypadku owijki ;-) Zobaczymy, jak się będzie trzymało, obstawiam że pierwsze polegną nadruki, ale to chyba standard. Jakieś inne pomysły odnośnie czyszczenia tego typu rzeczy pojawiały się też chyba w temacie o owijkach (jest to chyba domyślne pytanie w przypadku białej owijki, heh).

fs-userbar-blog-white.png


#11 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2011 - 17:07

Fort był ładny, ale Scott prezentuje się jeszcze lepiej - piekny sprzęt, niech się chowają wszystkie karbony ;-)

Co do owijki - jak biała to tylko Fizik, przetrzesz mokrą szmatką i jak nowa :)

#12 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maj 2011 - 18:05

Fort był ładny, ale Scott prezentuje się jeszcze lepiej - piekny sprzęt, niech się chowają wszystkie karbony

Hehe dzięki, dobrze powiedziane :-)

Zrobiłem zdjęcie górnej rury w okolicach główki - chodzi mi o wgłębienie pod "S10" i sam profil górnej rury. Trochę kiepsko widać, ale uwierzcie, że na żywo naprawdę fajnie się to prezentuje ;-)

Dołączona grafika

fs-userbar-blog-white.png


#13 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 12 maj 2011 - 18:27

Wow... :shock:
Jest moc :!:

Przepiękny.. malowanie cudowne, super dobrane kolory, prezencja świetna...
I pewnie chodzi, a raczej jeździ jeszcze lepiej :mrgreen:

#14 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 12 maj 2011 - 19:15

Tak z ciekawości: ile Cię ten sprzęcik wyszedł? Ładnie można i bez DA i full carbonu.

#15 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 maj 2011 - 21:29

No dzięki xubix ;-) Muszę przyznać, że "chodzi" naprawdę elegancko. Myślałem, że tego nie odczuję, ale zauważalna jest różnica w sztywności (np. przy sprintach). Nie żebym miał kopa jak Cavendish, ale w porównaniu z FORTem nawet taki cienias jak ja może poczuć, że jest lepiej ;-) Dziś jeszcze założyłem świeżutki łańcuch i napęd idealnie cicho pracował. Uwielbiam to ;-)

wiktor24, odezwę się na priv. Właściwie każdy może sobie sam wszystko policzyć, ale ponoć dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, a przynajmniej nie publicznie :-)

fs-userbar-blog-white.png


#16 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 wrzesień 2011 - 20:49

Dołączona grafika
Pierwsza planowana zmiana zrealizowana - dorwałem czarną FD-5700 na obejmę 34,9! ;-) Chciałem podziękować Koledze, który wystawił ją na Allegro i napisał o tym na forum, hehe. Nicka niestety nie pamiętam, bo temat istniał chyba ok. 10 minut i jest już skasowany ;-) Pomijając lekkie wytarcie wewnętrznej strony prowadnika, wygląda praktycznie jak nowa, więc cieszę się, że tak trafiłem. Wkrótce wystawię swoją czarną 5700 na hak, może będzie ktoś chętny? 8-)

fs-userbar-blog-white.png