Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 15:50

Jeśli masz zamiar dużo jeździć po górach to zdecydowanie polecam compact-a, ja używam nawet korby 48-34 z kasetą 12-26 (8). Oczywiście taka konfiguracja ma swoje zalety i wady: Zalety - jak dla mojego stylu jazdy - idealna rozpiętość przełożeń: najtwardsze ma stosunek 4:1 czli tak samo jak w standardowych korbach 52-13 i wystarcza, żeby dobrej górki rozpędzić się do 70km/h - więcej dla amatora nie potrzeba więc nie widzę sensu stosowania przełożeń 52-12 lub 11. Na najmiększym 34-26 wjeżdżam wszędzię - nawet na metę tegorocznego KK (poszukaj relacji np. na supermaraton.org to będziesz widział w czym rzecz). A 34-26 jest i tak miękksze niż 32-23 prze 3-blatowej korbie, która jest cięższa, musi mieć cięższą przerzutkę p. i trzeba częściej zmieniać przełożenia z przodu. To rozwiązanie ma też i wady: kaseta 12-15 lub 26 zwłaszcza przy 8 trybach ma duże skoki przełożeń co może stanowić problem - zwłaszcza dla "wymiataczy", dla turysty takiego jak ja mniejszy. Trzeba jeszcze uważać z konfiguracją sprzętu bo mogą być kłopoty, np takie: http://light-bike.co...opic.php?t=2131, ale w końcu udało mi się to tak wyregulować, że działa prawie idealnie.

Aha i lepiej od razu poszukać roweru z compact-ową korbą (fakt - wybór póki co niewielki, ale wciąż się rozszerza) niż potem przekładać - części szosowe systematycznie tanieją i za "normalną" korbę może nie dostać zbyt wiele przy odsprzedaży.

#22 Gosc_el_gregorio_*

Gosc_el_gregorio_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 19:13

tozik, skoro optymalne sa dla Ciebie rozpietosci przelozen jakie daje Ci zestaw 48-34 z kaseta 12-26, to moze warto by bylo pomyslec w przyszlosci o zestawie rodem z mtb 44-29 z kaseta 11-21, daje to bardzo podobny zakres przelozen, a jest lzejsze! tylko fakt ze ty masz rame na hak... przerzutka nie zadziala :-) moze z inna rama, kiedys...

pzdr!

#23 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 20 sierpień 2006 - 19:48

jakos nie wyobrazam sobie jezdzic na czyms takim.
nie wspominajac juz nawet o samym wygladzie.

#24 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 20:04

Tzn na czym? Na 48+34 czy 44+29? Ja tam nie mam problemów natury estetycznej. Pomijając, że przerzutka na hak juz na pewno nie obsłuży 44+29 to jedyne co mnie zastanawia, to czy są produkowane tego typu dwu-blatowe korby mtb. Można co prawda olać trzcią zębatkę ale raz że zostają wpusty, dwa - taka korba ma już nieco inną linię łańcucha. Korba kopaktowa na 110bcd nie łapie już chyba zębatki 29z.

#25 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 20 sierpień 2006 - 20:45

jedno i drugie. ;)


co mnie zastanawia, to czy są produkowane tego typu dwu-blatowe korby mtb

jasne ze sa produkwane.
ostatnio staly sie takie zestawy bardzo popularne wsrod gorali.

#26 Gosc_el_gregorio_*

Gosc_el_gregorio_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 21:59

takie zestawy sa produkowane, robi je np stonglight (oxale) i cannondale (coda tarantula), a 110bcd obsluzy najmniej 34-ke, do mniejszych koronek trzeba miec juz kompakt o rozstawie 94 (piecioramienny) lub 104 (czteroramienny)

PS mi tez to by srednio wygladalo... :-)

#27 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 22:37

jakos nie wyobrazam sobie jezdzic na czyms takim.
nie wspominajac juz nawet o samym wygladzie.


Co, źle wygląda? Jak bym ci nikt nie powiedział to byś się zorientował, że "to" ma tylko 48z?

http://galerie.perfe..._serialNumber=1

#28 Gosc_el_gregorio_*

Gosc_el_gregorio_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2006 - 23:10

48-34 wyglada dobrze, roznica ciezka do zauwazenia, ale 44-29 na szosowce juz by rzucalo sie w oczy, widze ze korby rpm, miales od razu takie koronki, czy zmieniales z 50-36?

#29 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2006 - 08:45

Oryginalnie było 50-34 ale znalazłem na Allegro b. tanio blat 48Alu Biopace na dodatek i postanowiłem spróbować jak to działa - jest OK. Te korby RPM mają poniekąd ten problem, o którym wcześniej pisałem, tzn same ramiona są robione tak żeby pasowały pod 2 i 3 blaty i jak są sprzedawane z 2 blatami to zostają takie nadlewy, do zrobienia gwintów pod 3 blat. Niby nic, ale jak czaem łańcuch spadł do wewnątrz, to potrafił się zakleszczyć pomiędzy dolną rurkę tylniego widelca a takim wypustem. Także pilnik poszedł w ruch

#30 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 21 sierpień 2006 - 19:06

chodzilo mi o wyglad korby gorskiej w rowerze szosowym.

#31 paw

paw
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 sierpień 2006 - 16:44

Jeżeli nie jesteś mocny to 39/25 może być nie wystarczająca do podjechania np. na Salmopol. Ja mam ciężko przy przełożeniu 30/25

#32 Kris

Kris
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 08 wrzesień 2006 - 13:01

paw, sie na salmopol wkaraskasz na 39-23 jak masz tempo, bo tak naprawdę to właśnie utrzymanie tempa podjazdu najbardziej pomaga. A tak btw ile % ma ten podjazd (najlepiej jak ktoś zna dane z obu stron)

Pozdrawiam

#33 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2006 - 13:58

Jeżeli nie jesteś mocny to 39/25 może być nie wystarczająca do podjechania np. na Salmopol. Ja mam ciężko przy przełożeniu 30/25


Z całym szacunkiem ale Salmopol to nie jest jakiś wybitnie trudny podjazd. Jeśli masz tam problem jadąc 39/25 to wg mnie jest to już bardziej kewstia wytrenowania niż braku przełożenia. W Beskidach jest jeszcze kilka naprawdę niezłych podjazdów - np. Magurka Wilkowicka, przełęcz Koniakowska od Kamesznicy, przełęcz z Wielkiej Puszczy do Targanic, czy chyba najbardziej "kultowa" Hrobacza Łąka - tam faktycznie 39/25 może być bardzo, bardzo ciężko.

A wracając do Salmopolu - zależy jak liczyć, ja zawsze przyjmuję, że podjazd zaczyna się jak już jest wyraźnie stromo i tak np. w tym przypadku jadąc od Szczyrku to dla mnie podjazd zaczyna się od wyciągu na Solisku (chyba tak to się nazywa) i stąd będzie gdzieś 5% średniego nachylenia. Od strony Wisły od pętli autobusowej będzie podobnie ale podjazd jest ciut dłuższy.

#34 Gosc_el_gregorio_*

Gosc_el_gregorio_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2006 - 15:47

to na jakim przelozeniu kto wjezdza zalezy tez od preferencji wlasnych kazdego rowerzysty, sa tacy ktorzy dobrze sie czuja jadac na mocnych przelozeniach, przepychajac korby, a inni wola jechac mieciutko, przyklad to armstrong i ulrich - ten pierwszy krecil mlynkiem a drugi przepychal, a jechali obok siebie z ta sama predkoscia; ja osobiscie raczej preferuje twarde przelozenia na podjazdach bo to wyrabia sile :-)

pzdr!

#35 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2006 - 22:58

to na jakim przelozeniu kto wjezdza zalezy tez od preferencji wlasnych kazdego rowerzysty


Upierałbym się, że od "stromości" górki też trochę zależy. W omawianym przykładzie Salmopolu chodziło mi o to, że jest to podjazd wg mnie na tyle niegroźny, że 39-25 powinno tam spokojnie wystarczyć o ile ktoś jest w miarę wytrenowany, niezależnie czy lubi na "miękko" czy na "twardo". Albo inaczej: jeśli ktoś kto ma zamiar sporo jeździć na szosie po górach, chciałby gdzieś sprawdzać jakie przełożenia będą mu potrzebne, to wjazd na Salmopol nie będzie odpowiednio obiektywnym testem, choć na pewno da jakieś pojęcie. Więc jeśli na tym 39-25 będzie miał problemy a mimo to chce jeździć po górach to w takim przypadku jednak polecałbym korbę 3-tarczową, która z tą samą kasetą da jeszcze większy zakres w kierunku miękkich przełożeń.

#36 Gosc_el_gregorio_*

Gosc_el_gregorio_*
  • Gość

Napisano 10 wrzesień 2006 - 00:10

:-) od stromości górki zależy najbardziej, też tak uważam, a właściwie to od stromości w połączeniu z kondycją... chciałem tylko wspomnieć, że takie preferencje też występują...

#37 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 25 listopad 2006 - 15:17

a ja jeszcze mam 46/38 i 14/26, ale w związku ze zmianą kategorii zmieni się to od przyszłego sezonu na 50/38 (bo raczej nie będę się pchała odrazu w blat 52...). Kasety zmieniać nie bedę... Generalnie lubie jeździć miękko,ale uwazam,że 38/26 jest na nasze góry raczej wystarczające. Choć na GMP troche przepychałam :P

#38 dorka

dorka
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądgliwice

Napisano 25 listopad 2006 - 15:42

paw, sie na salmopol wkaraskasz na 39-23 jak masz tempo, bo tak naprawdę to właśnie utrzymanie tempa podjazdu najbardziej pomaga. A tak btw ile % ma ten podjazd (najlepiej jak ktoś zna dane z obu stron)

Pozdrawiam


panowie na salmopol to ja wjeżdżałam 39-19, a jestem kobietą, a to podobno płeć słabsza ;)

na trening i na większość wyścigów używam ptzełożeń 50/39-14/23

#39 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2006 - 22:03

Toż ja w kółko powtarzam, że Salmopol to żaden test na to jak miękkich przełożeń kto potrzebuje w górach. Tutaj Kris masz profil przełęczy salmopolskiej - tam jest max 11% a najstromsze kilometry to 7-8%.
Zapraszam na Magórkę Wilkowicką - tam jest 11% średniego na 4,5km podjeździe a max. ponad 20% - u mnie HRmax na tym podjeździe jak cisne na maxa dochodzi do 200.
W krótce zamieszczę profil i opis tego podjazdu.

#40 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 03 grudzień 2006 - 14:51

Magurka ma 3850m po asfalcie od przystanku na petli ...
Wyjeżdżam na 39/21 na korbie 177,5mm w 21min - może to nie jakis wynik, ale jeżdże na szosowym od roku .... :D Ale nie mam na kasecie wiecej niż 21 i wydaje mi sie że na razie nie potzrebuje większej zębatki ...
Pozatym Przeęcz Targanicka jest za krótka żeby tam bylo za cięzko - 750m
No a Hrobacza (tylko asfalt) jest chyba lżejsza od Magurki ...



Dodaj odpowiedź