Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#1461 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 grudzień 2016 - 13:41

Łeee, 30g ile by to było strat? Niedopuszczalne, celowo dociążać rower? Lepiej wymienić na krótki wózek, przecież Ultegry są tanie ;) :D

 

A tak na poważnie, wersja GS przewidziana jest dla maks. zębatek 28-32z, SS 23-28. Teoretycznie mogą pojawić się problemy przy zmianach biegów (mulenie), bo przerzutki te pracują po innych skosach. Teoretycznie, bo praktyka pokazuje, iż dwu zawiasowce doskonale sobie radzą z innymi skosami kaset niż dedykowane. 



#1462 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 grudzień 2016 - 13:46

Rama porysowana od podskakującego łańcucha straci na wartości więcej niż kosztuje ta Ultegra.

 

Na okazjonalne treningi z małą kasetą szkoda kupować SS-a. Ale jeżeli na dłuższą metę planuje się pozostać przy takiej kasecie, zmiana zdecydowanie ma sens.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1463 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 07 marzec 2017 - 15:41

Witam na Forum!

Fabrycznie miałem Tiagrę 4700 - korba 50/34, kaseta 11-34 zamieniona od razu na 11-36.

Zakres mi odpowiadał, także w górach i z bagażem ale zestopniowanie było takie sobie. Nie korzystałem z 2-3 najtwardszych przełożeń, które się zwyczajnie marnowały, a na płaskich terenach, na kasecie wycinałem 2-3 koronki (ok. 17-19). W górach było wystarczająco miękko.

Zamieniłem korbę na MTB 38/24 i kasetę na gęsto zestopniowaną 12-27. W efekcie otrzymałem zakres w którym zwykle jeżdżę, miękkie przełożenia na góry oraz bardzo ciasne zestopniowanie na płaskie tereny.

Przerzutki i manetki pozostały bez zmian. Przednią przerzutkę trzeba było tylko obniżyć. Suport wymagał zmiany na MTB.

PABLO



#1464 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2017 - 15:53

38/12 na asfaltowych zjazdach to mi się srednio widzi.



#1465 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 07 marzec 2017 - 17:47

Można dać kasetę 11-28.

 

Oczywiście wybór zależy od stylu jazdy, rodzaju terenu w jakim się najczęściej jeździ, itp. Ja przy blacie 50T tylko sporadycznie korzystałem z koronek 11-13-15 na kasecie. Za to w zakresie, z którego najczęściej korzystałem miałem "dziury" w zestopniowaniu. Kasetę musiałem mieć szeroką z uwagi na podjazdy bo w szosowych korbach (poza drogimi i trudno dostępnymi "wynalazkami") najmniejszy młynek to chyba 34T.

 

Najbardziej zależało na ciasnym zestopniowaniu, wykorzystaniu całego 10-cio rzędowego napędu, bardzo miękkich przełożeniach na strome podjazdy z bagażem, ograniczeniu korzystania z przedniej przerzutki (w zasadzie dwa tryby - "normalny" na blacie i "podjazdowy" na młynku),

 

PABLO



#1466 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2017 - 18:22

38/12 na asfaltowych zjazdach to mi się srednio widzi.

Na takim przełożeniu (przyjąłem do obliczeń koło z oponą 700x23) przy prędkości 40 km/h trzeba kręcić już z kadencją 100 obr/min. 

Cóż, rzecz gustu, ale też bym nie potrafił na czymś takim zjeżdżać. Obciążonym rowerem, z wiatrem w plecy i lekko z górki już by mi brakowało. Osobiście wolę jednak mieć zakres kosztem stopniowania. Zwłaszcza w turystycznej jeździe zupełnie nie przeszkadzają mi skoki co 2-3 zęby, a na górze kasety nawet co 4. 



#1467 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 07 marzec 2017 - 18:37

U mnie to wygląda tak: http://gear-calculat...,24,27&UF2=2230

PABLO



#1468 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 marzec 2017 - 19:21

Bo po pierwsze kaseta 11-36 to fajna kaseta, ale głównie w MTB, a więc w terenie gdzie ciasne stopniowanie nie ma znaczenia. 12-27 to juz typowo szosowa. Jak koledze pasuje, to spoko bo samozadowolenie z napędu jest najważniejsze.

 

Pytanie jednak, a co z kopniętą linią łańcucha? Wcześniej twoja korba miała 43,5, a teraz ma 48,8mm, to ponad 5mm różnicy czyli dobrą koronkę w dół kasety.



#1469 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 07 marzec 2017 - 19:39

Pierwotny wybór kasety (11-36) wynikał z chęci uzyskania dostatecznie miękkich przełożeń na podjazdy w górach z bagażem. Przy korbie szosowej najmniejszy dostępny młynek to 34T dla 2s i chyba 30 dla 3s co zmusza do stosowania szerokich kaset. Stąd zresztą pomysł na zmianę korby.

 

Ten napęd spełnia moje oczekiwania. Obserwowałem używany przeze mnie zakres napędu przez wiele kilometrów, podczas jazdy w różnym terenie i w różnych warunkach. Nowy napęd ma zakres wynikający właśnie z tych obserwacji. Ten zakres i tak jest szerszy (z zapasem).

 

Z linią łańcucha nie ma większego problemu. 1) przesunąłem nieco korbę na suporcie zamieniając miejscami jedną z podkładek, 2) przesunięcie w kierunku mniejszych koronek jest korzystne bo i tak częściej będę korzystał z tej części zakresu (te 5 mm to nie jest przecież dramat, równie dobrze można by po prostu nie używać z blatu największej koronki kasety, co w sumie dla takiej konfiguracji napędu nie jest żadnym znaczącym ograniczeniem - wcześniej nie korzystałem z aż trzech najmniejszych koronek na kasecie!!!), 3) współczesne napędy pozwalają na spore przekosy (wcześniej z blatu osiągałem całą kasetę), 4) rower jest na tarczach i ma z tyłu piastę 135mm więc linia łańcucha kasety i tak jest przesunięta względem typowo szosowej.

 

PABLO



#1470 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 08 marzec 2017 - 13:35

BTW: tak sobie myślę, że linię łańcucha dałoby się pewnie skorygować (w celu optymalizacji do najczęściej używanego zakresu koronek kasety) poprzez dodanie podkładek pod tarcze korby. Być może dałoby się też uniknąć w ten sposób przesuwania korby względem osi roweru.

 

PABLO



#1471 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 marzec 2017 - 14:34

No tak, bo przesuwanie całej korby o 2,5mm to moim zdaniem chybiony pomysł. Takie przesunięcie spowodowało, iż względem osi ramy mamy niesymetrycznie rozstawione ramiona korby o 5mm, to jednak spora różnica.

Skoro ty masz piastę 135mm to linia łańcucha kasety wynosi ok. 45mm, a seryjnie na korbie masz 48,8mm. Jeżdżąc z blatu tylko na małych koronkach spokojnie można by zostawić  seryjne ustawienie, a jak bardzo cię to boli, to daj najwyżej 1mm podkładek pod obie zębatki ustawiając LŁ na 47,8mm. Więcej mm podkładek to obowiązkowo konieczność wymiany śrub na dłuższe, by te trzymały na jego całej długości i nic się nie wyrwało.



#1472 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 08 marzec 2017 - 15:23

Obawiałem się tego przesunięcia, ale jest (przynajmniej dla mnie) niezauważalne.

 

Są dostępne dłuższe śruby, stosowane m.in. właśnie do przesuwania tarcz na korbie dla poprawy linii łańcucha. Czasem fabryczna linia łańcucha nie jest optymalna, szczególnie w napędach 1x11.

 

PABLO



#1473 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2017 - 19:27

Obawiałbym się o kulturę pracy napędu przy takich zmianach. Kiedyś będąc zmuszonym do zastosowania suportu o innej szerokości (i jednocześnie o nieszczęśliwie dobranym typie kwadratu, na który korba nie zachodziła tak jak powinna) miałem z tym problemy.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1474 P_A_B_L_O

P_A_B_L_O
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 08 marzec 2017 - 21:04

Na razie wszystko chodzi idealnie. W sumie nie ma powodu, dla którego by nie miało chodzić.



#1475 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 09 marzec 2017 - 21:12

Czy jeździ ktoś na kasecie SRAM PG-1070 12-25 10s? Pytam, bo nie mogę nigdzie trafić na masę tego wyrobu. Na stronie producenta jest 210g dla 11-23. Podoba mi się otwarta budowa.



#1476 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 10 marzec 2017 - 14:24

Ja jeżdżę, tzn. jeździłem przez 4 lata. teraz po przerwie kilkuletniej wracam na szosę i właśnie wczoraj przekładałem tą kasetę na nowe koło. Kasetę wybrałem do napędu Sram Red 2x10 zamiast wersji do Reda. Jestem zadowolony z niej.



#1477 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 25 kwiecień 2017 - 08:08

Rama porysowana od podskakującego łańcucha straci na wartości więcej niż kosztuje ta Ultegra.

 

Na okazjonalne treningi z małą kasetą szkoda kupować SS-a. Ale jeżeli na dłuższą metę planuje się pozostać przy takiej kasecie, zmiana zdecydowanie ma sens.

Dlaczego tak jest? Sam trochę zajechałem pod tym kątem bardzo fajną ramę i zastanawiam się czy na wartość takiej ramy ma wpływ jedynie wygląd? Czy znaczne porysowanie ramy od łańucha a także odpryski lakierów po mniejszych wywrotkach znacząco wpływają na to? Najgorzej jest właśnie przez ten łańcuch ale również od "opierania" go o różne kanty są liczne "dziurki"

 

Czy gemetria , sztywność ramy coś na tym straciła ? Bo wydaję mi się że nie a jeśli chodzi lakier itp to zawsze można odrestaurować gdybym chciał odsprzedać . Czy jednak mylę się ?

 

I takie jeszcze pytanko mam czy na właśnie już taką lekką zajechaną ramę przez łańcuch głównie w okolicach supportu warto dać osłonę czy jednak pierw coś z tym zrobić ? Tylko co?



#1478 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 kwiecień 2017 - 09:37

Zarysowanie lakieru łańcuchem w żaden sposób nie wpływa na trwałość ramy. Ale z drugiej strony sam sobie odpowiedz: czy byłbyś gotów wydać cenę katalogową na ramę, która jest wizualnie niepełnowartościowa? No właśnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1479 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 25 kwiecień 2017 - 16:29

Czy Shimano produkuje 10s (Tiagra, 105) w układzie 12-26?



#1480 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2017 - 16:58

Z tego co pamietam to nie, 12-27 jest 105.





Dodaj odpowiedź