Skocz do zawartości


Kupno pierwszego rowaru szosowego


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Wraku_*

Gosc_Wraku_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2011 - 12:29

Witam,
Chciałbym zadać pytanie, zapewne jakich wiele przewinęło się przez to forum. Mianowicie chciałbym kupić sobie rower szosowy. Jestem zupełnym amatorem lecz zrobiłem już sobie małe rozeznanie w temacie. Mój przypadek jest dość szczególny gdyż jestem wysoką osobą, która ma ok. 203 cm wzrostu, a długość nogi od wewnątrz to około 101 cm.
Myślałem o zakupie jakiegoś używanego roweru, jednak z racji mojego wzrostu nie mogę znaleźć odpowiedniego rozmiaru roweru (obliczyłem, że rura podsiodłowa powinna mieć ok. 56 cm długości).
A teraz konkret mam do przeznaczenia do 3000 zł i to jest moje maksimum. W zasadzie chcąc kupić używany rower chciałem wydać około 2000 zł. Wybrałem sobie 2 rowery, które są w moim zasięgu cenowym, a mianowicie AUTHOR A3300 (rok 2010), albo SCOTT SPEEDSTER 50. Czy ktoś mógłby mi doradzić ewentualny inny rower?

#2 Darkievicz

Darkievicz
  • Użytkownik
  • 145 postów
  • SkądUstroń

Napisano 29 maj 2011 - 13:07

Zasadniczo na używane rowery jest dobry moment w okresie jesienno zimowym. Wtedy można wyrwać ładne modele za mniejsze pieniądze.
Pierwsza sprawa to rower obejrzeć na żywo przed zakupem najlepiej z doświadczonym kolegą który ma szosę i zajmuje się nią od strony mechanicznej (obsługa, konserwacja).
Druga sprawa to się do pojazdu przymierzyć i (jeśli jest taka możliwość) przejechać.
Trzecia sprawa to fakt ,że przy odsprzedaży w większości przypadków gwarancja ulega unieważnieniu. Co z tego wynika:
Jeśli chcesz kupić roczny model poszukaj u dystrybutorów po przecenie.
Możesz też wziąć nieco starszy kilkuletni ale za to o niebo lepszy jakościowo z drugiej ręki.

#3 Gosc_Wraku_*

Gosc_Wraku_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2011 - 13:43

Więc w gre wchodzi nowy rowerek ;-) czy mógłbyś mi doradzić coś w temacie speedstera s5 lub s40?

#4 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów