Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy dobry to był zakup? TREK 1400 SLR za 1600zl


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 13 lipiec 2011 - 00:39

prozorNie widzialem tego - akurat jako że z nowych szos to moja pierwsza sztuka, więc i karbon zagości poraz pierwszy - zdawałem sobie sprawe ze trzeba sie obchodzić z nim delikatnie bo mechanicznie nie jest zbyt wytrzymały - z tymi szczelinami - jak bedzie np rozcięcie z tyłu rury, to obrócić tak zacisk zeby ten miał rozciecie i śrube z przodu?

jest sens uzycia tych past zwiększających tarcie - zeby nie trzeba bylo tak mocno skręcać zacisku?



Co do kierownic - KCNC od Bikemasterawydaje sie nadwyraz interesująca 130zł i waga chyba niezła? musze tylko zwazyć jak przyjdzie ta która jest teraz i troche to przekalkulować :)


Rower juz jutro/po jutrze powinien być u mnie, juz nie moge się doczekać :D:D



patryk_60, ponoc 8,7

#22 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 lipiec 2011 - 07:45

Ok. Zwróćcie uwagę na oznaczenia na zaciskach:
Accent:
http://img08.allegro...6/06/1714260679
rozcięcie w ramie jest wskazywane znacznikiem na obejmie.

Obejma BBB Carbonstranger:
Dołączona grafika

A jeszcze lepiej widać to na w/w Miche:
http://img17.allegro...5/87/1669058752
widać tu wyraźne oznaczenie "classic", oraz "carbo" - jak widać w tej drugiej, pierścień wewnętrzny jest przesunięty tak, że nie ściska się bezpośrednio samych końców szczeliny końca rury podsiodłowej.

Ja w Giancie SCR'rze mam rozcięcie rury tylko z tyłu (aluminium), to faktycznie można obrócić zacisk - ale, że mam tuleję redukcyjną rury podsiodłowej to po prostu obróciłem tuleję w której też jest szczelina (od góry do dołu). W Giancie TCR'rze composite mam dwa rozcięcia karbonowej rury - z przodu i z tyłu. Zmniejsza to naprężenia samego kompozytu (po nacisk jest przykładany po bokach rury), jednak wymaga zastosowania obejmy takiej jak te wyżej, zapewniającego w miarę równomierny zacisk.

Tak, masz rację - pasty zwiększające tarcie stosuje się właśnie po to, żeby np. wspornik siodełka nie wsuwał się w rurę podsiodłową przy zaciśnięciu obejmą z zalecanym momentem.

Wracając do kierownicy - w swoim będziesz miał kierę z nieszczęsnym gięciem "anatomiczym" (czyli takiego typu, jak ta z linku), miałem (nie)przyjemność używania tego typu kierownicy po baranku, później (sugerując się opiniami z forum) zakupiłem kierownicę kompaktową (FSA omega) i jestem bardzo zadowolony wygodą użytkowania. Compact, baranek, a na końcu anatomiczne. Z tego co wiem, nawet Malik ma zamiar zmienić kierownicę na compactową, cytuję:
gięcie anatomiczne, które jest mało wygodne. Compacty to jest to. (za rok sam zmieniam na jakiegoś compacta).

Tak więc jeśli będziesz chciał zmienić kierownicę, to najpierw pojeździj trochę na tej co masz, sprawdzisz czy ten typ Ci odpowiada. Wagowo nie sądzę, żebyś przy zmianie wiele zyskał, kierownice są na ogół dość lekkie (no chyba, że stare stalówki...) i zamieniać kierownicę dla zyskania 50g to trochę bez sensu jest...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#23 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 lipiec 2011 - 08:09

Widac chlopaki bardzo bierzecie do siebie , zakup rowerka przez Adasko ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#24 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 lipiec 2011 - 10:00

Widac chlopaki bardzo bierzecie do siebie , zakup rowerka przez Adasko ;-)


:-P a jak
7 to chyba bez 1 koła. Stawiam na 9,5 masz tam kanape ze 300g do tego starą 105 , dosyć dużą ramę. Na pewno ponad 9.

#25 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2011 - 10:02

Widac chlopaki bardzo bierzecie do siebie , zakup rowerka przez Adasko ;-)


:-P a jak
7 to chyba bez 1 koła. Stawiam na 9,5 masz tam kanape ze 300g do tego starą 105 , dosyć dużą ramę. Na pewno ponad 9.


To ile wg Ciebie wazy 1 kolo w tym rowerze? Bez dwoch kol w takim razie powinien wazyc 5kg - mistrzowsko :mrgreen:

#26 robakus07

robakus07
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 13 lipiec 2011 - 10:31

Ja kupiłem 1500 SLRa od Wobera i jak na razie chodzi cudnie, za tą kasę rower daje radę.

#27 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 lipiec 2011 - 11:46

8,7 ,gdzieś mi 8 wcieło. Tak powiedziałem bo ta waga na pewno nie jest prawdziwa ,a koło nie wiem dokładnie ile waży. Ty już za słówka łapiesz wiadomo o co mi chodziło. :-P

#28 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 13 lipiec 2011 - 18:51

powyzej 9 mówicie? chujowo troszke, mam nadzieje ze nie duzo, i uda sie chociaz do tych 8,9999 zejsc :mrgreen:

krzysztof1985, to dobrze, zobacz ile cennej wiedzy!

prozor, też bawią sie w te specjalne do carbonu zamiast obrócic do tylem, problem żaden przecież a i chroni srube żeby syf spod koła nienapierał...

co do pasty "tak mam racje" to znaczy warto użyc?

co do kierownicy - dla 50 gram nie bede raczej zmienial kierownicy, chociaz zaciekawiles mnie tym gięciem - zawsze myslalem ze anatomiczne jest.. anatomiczne, czyli wygodne, a o compactach nieslyszalem - wyglądają dośc klasycznie tylko ostrze gięte i ciutke niższe? faktycznie sa wygodniejsze?

#29 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 lipiec 2011 - 23:19

Przy mojej ramie TCR rozcięcie rury karbonowej mam i z przodu i z tyłu. Obejmę musiałbym obrócić bokiem lub nieco skośnie. Przy w/w zaciskach montuję jak być powinno ;-).

Co do kierownic compactowych - rzuć okiem na wątek o kierownicach, może dużo o compactach nie ma, ale mnie przekonało. I w życiu nie chcę innej - najwygodniejsza kierownica jakiej używałem. A najgorsza - anatomiczna. Zwłaszcza z krótkim odcinkiem końcowej rurki - za krótkie, żeby złapać, dolny chwyt jest możliwy tylko w jednym miejscu, przy głębokiej i niezbyt długich dłoniach utrudniony dostęp do klamkomanetek w dolnym chwycie.

No nic, idę lulu...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#30 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 17 lipiec 2011 - 00:11

no i mam grata, wszystko fajnie, troche jest jednak podjechany, tylne koło wsumie do wyje :!: nia, szprychy porywywaly sie z obreczy (chociaz mimo to kolo idealnie proste) do tego zajechane konusy jak tatarskie siodło, no nic, bede walczył ze sprzedawca, ktory wydaje sie w pół świadomy, trudno, pozatym rower jest świetny, odpowiada mi bardzo, mostek był za długi więc przywedrowała smica, oraz nowy łancuch DA :)


Trzymajcie kciuki, pózniej biore sie za lekki lajt :)


BTW - KTO KOLWIEK WIDZIAL KTO KOLWIEK WIE OBRECZ BONTRAGER SELECT 700C NA 24H - PISAC!!!

I KONUSY NA TYŁ!

#31 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 25 lipiec 2011 - 19:42

Udało mi sie znaleśc obręcze i konusy wraz z ośką - troche mnie to dobiło bo sprzedawca okazał sie nie uczciwy i zaczal sie migać, więc jak narazie musze prawie 200zł wydac z własnej kielni...

pozatym stoi chwilowo na kapciu, ale juz z mostkiem smica :) jezdzi się swietnie... :)


eh.. takim to tylko.... :-/



Dodaj odpowiedź