Rower triathlon na szosę.
#22
Napisano 14 lipiec 2011 - 20:24
To ja mam takie pytanie przy okazji - skoro siodło wystaje tak bardzo do przodu to co z zasadą aby kolano nie przechodziło poza oś pedału? Czy po prostu kąty ramy są takie że jednak da się tą zasadę zachować.
To nie żadna zasada tylko optymalne ustawienie siodełka, kompromis pomiędzy jazdą siłową, a kadencją. Ustawiając siodło bardziej z tyłu tak, że linia przechodząca przez rzepkę i tworząca kąt prosty z podłożem wypada za pedałem łatwiej się jeździ siłowo, z kolei mając kolano przed pedałem łatwiej uzyskać wysoką kadencję. To tak najprościej. A jak się kręci na czasówkach? Zapewne raczej szybko.
#23
Napisano 14 lipiec 2011 - 20:53
- wiem, ale podałem to z premedytacją. Pytanie było o rower do triathlonu na szosę, a nie do TT - choć na pierwszy rzut oka mogą wyglądać podobnie, jednak to już zostało b.dobrze wyjaśnione.Prozor podałeś nie zbyt trafny przykład bo Ironman to zupełnie inna sprawa.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#24
Napisano 14 lipiec 2011 - 21:04
Jak pisałem - siodło w triathlonie może być ustawione jak kto woli - ITU to nie UCI - nie ma zasad dotyczących ustawienia siodła względem środka osi suportu. Oraz to, że bardziej stromy kąt powoduje trochę inną pracę nóg - więc owszem - łatwiej potem biegać. Większy kąt również oznacza większe wypchnięcie bioder do przodu - a to pozwala zejść niżej - więc od paru lat i w czasówkach na szosie, zawodnicy stosują coraz bardziej strome kąty.
Jeżeli chodzi o pozycję pod rządami UCI to mamy cztery główne zasady: siodło w relacji do osi suportu -5 cm (odstępstwo morfologiczne na "0" ALE linia od rzepki MUSI przejść przez oś pedału), kierownica w najniższej pozycji powyżej linii przedniego koła, manetki na kierownicy 75 cm od środka osi suportu (odstępstwo na 80 cm ale pod warunkiem, że kąt ramion podczas normalnej pozycji na rowerze nie jest większy niż 120 stopni), oraz ręce leżące na kierownicy podczas jazdy muszą być równolegle do terenu. No i siodło - ma być 'równo' cokolwiek to oznacza (siodła są różne). Do samych siodełek - muszą mieć min. 24 cm długości. I tyle.
Z własnego doświadczenia powiem, że optymalna dla mojej budowy pozycja na rowerze TT (siodło na zero/+1, kierownica nisko, manetki ok. 85 cm - czyli bardzo nie UCI) daje mi o wiele większą moc niż pozycja w jakiej jeżdżę - czyli "prawie" pod UCI [obecnie - siodło -3 cm, manetki - 77 cm). Ale to bardzo indywidualne.
#26
Napisano 15 lipiec 2011 - 09:44
#27
Napisano 14 sierpień 2017 - 22:04
Hej, mi w dokonaniu wyboru pomógł ten artykuł http://bikemag.pl/20...hh-te-dylematy/zostałem przy rowerze szosowym i dokupiłem lemondkę i jestem dużo szybszy, kolejna inwestycja to bikefiting, polecam i pozdrawiam
#29 Gosc_intel action_*
Napisano 11 luty 2018 - 15:29
Co sądzicie o tym ? https://custom.diamo...ntry=PL#step09 kolega rozpoczyna triathlon i chce cos zakupić fajnego do 20 tys zł
#36
Napisano 11 luty 2018 - 23:17
Lepsze będzie cervelo P5x czy jakoś tak. Ale ja wybrał bym coś prostszego w obsłudze i transporcie np. http://www.cannondal...i_mod-black-inc