Kompakt vs standard
#42
Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:48
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#44
Napisano 22 wrzesień 2012 - 22:54
A gdzie sprzedaja takie w Polsce? linki :oops:
http://www.wojczal-b...kat=95&&id_pp=0
http://www.porebarow...1,1,oferta.html
#46
Napisano 17 maj 2015 - 13:53
odkopane!
Oświećcie mnie proszę. Czym korba kompaktowa różni się czymś od zwykłej pomijająć tarcze do niej zamontowane?
mam tu taką szosę z korbą standart BCD 130 wiadomo.
przerzutkę na obejmę.
szykuje sie wymiana napędu więc załozyłbym tarcze kompaktowe. Rozumiem że spoko przypasują do normalnej korby?
#49
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:10
Odświeżę temat. Czy jest jakaś różnica w przyśpieszeniu pomiędzy tarczą 50 a 53? Tzn, czy łatwiej przyśpieszyć na 50, bo teoretycznie powinna szybciej się napędzić przy tej samej sile nacisku. Z drugiej strony przy mocnym przyśpieszaniu przy tarczy 50 szybciej trzeba zmieniać biegi aby utrzymywać dalsze przyśpieszenie.
#50
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:21
Nie rozmiar tarczy jest istotny, a przełożenie, na jakim jedziesz, czyli stosunek wielkości tarczy na korbie do koronki w kasecie.
Im lżejsze przełożenie, tym łatwiej przyśpieszyć, ale też szybciej osiągasz kadencję wymuszającą zmianę biegu na cięższy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#51
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:28
Liczy się tylko długość korby i całkowite przełożenie.
Do pokonania tego samego obciążenia (na kole) i przy tym samym przełożeniu - im dłuższa korba, tym mniejsza siła nacisku jest potrzebna do jego pokonania.
Przy danej długości korby, dla ciebie nie ma znaczenia jakie zębatki są po drodze - liczy się całkowite przełożenie przekładni.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#52
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:29
Pytam pod względem sprintów do mety bo trakcje wyścigu jak idzie ogień to jest czas aby te biegi zmieniać, a przy sprincie do mety na stojąco zmiana biegów jest już kłopotliwa - przynajmniej dla mnie.
Będę wymieniał korbę w rowerze ze względu na inny suport i zastanawiam się czy kupować 50/34 czy 52/36. Większość tras to tereny płaskie więc bardziej przemawia za mną 52 ale 50 mogę mieć trochę taniej. Mówię o korbie red22.
Ogólnie czy jest jakaś różnica w korbie red na 22 przełożenia między tą z roku 2015 a tą oznaczoną jako etap, czy to tylko zmiana wizualna a technicznie i wagowo są takie same?
#53
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:32
Liczy się tylko długość korby i całkowite przełożenie.
Do pokonania tego samego obciążenia (na kole) i przy tym samym przełożeniu - im dłuższa korba, tym mniejsza siła nacisku jest potrzebna do jego pokonania.
Przy danej długości korby, dla ciebie nie ma znaczenia jakie zębatki są po drodze - liczy się całkowite przełożenie przekładni.
Czyli im dłuższa korba tym łatwiej przyśpiesza? Teraz jest raczej trend na skracanie długości korby. Przy mojej długości nogi 82,5 obecnie korzystam ze 172,5 a bikefitowcy doradzają zmianę na 170.
#54
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:42
Czyli im dłuższa korba tym łatwiej przyśpiesza? Teraz jest raczej trend na skracanie długości korby. Przy mojej długości nogi 82,5 obecnie korzystam ze 172,5 a bikefitowcy doradzają zmianę na 170.
Nie, mówię o sile nacisku. Dochodzi jeszcze sprawa kadencji, czyli prędkości z jaką możesz kręcić, ale przy krótszej korbie ... potrzebna jest na to większa siła nacisku.
A czy pamiętasz na jakich biegach teraz jeździsz w takich momentach ?
Zrób sobie tabelki przełożeń dla obecnego napędu i dla nowej korby. Zobacz co się zmieni, czy nie dojdą ci jakieś dodatkowe, efektywne przełożenia, które ci się przydadzą.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#56
Napisano 05 listopad 2018 - 13:16
- Freezyear lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?