Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompakt vs standard


56 odpowiedzi w tym temacie

#41 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:37

A sa tarcze o rozstawie 110 52 lub 53 T?

#42 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:48

Tak, są. Produkuje je m.in. BBB i są całkiem przyzwoite. SRAM także ma taki tarcze w ofercie - są całkowicie kompatybilne z kompaktami Shimano.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#43 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 22 wrzesień 2012 - 20:52

A gdzie sprzedaja takie w Polsce? linki :oops:

#44 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 22 wrzesień 2012 - 22:54

A gdzie sprzedaja takie w Polsce? linki :oops:


http://www.wojczal-b...kat=95&&id_pp=0

http://www.porebarow...1,1,oferta.html
Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#45 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 23 wrzesień 2012 - 20:33

Te tarcze sa w cenie nowych korb bezsens :roll:

#46 wezuwiusz

wezuwiusz
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądGorzów Wlkp / Kraków

Napisano 17 maj 2015 - 13:53

odkopane!

 

Oświećcie mnie proszę. Czym korba kompaktowa różni się czymś od zwykłej pomijająć tarcze do niej zamontowane?

 

mam tu taką szosę z korbą standart BCD 130 wiadomo.

przerzutkę na obejmę.

 

szykuje sie wymiana napędu więc załozyłbym tarcze kompaktowe. Rozumiem że spoko przypasują do normalnej korby?

 

 



#47 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 maj 2015 - 14:02

Do tradycyjnej korby z BCD 130 nie założysz koronki mniejszej niż 39z. Dużą tarczę możesz jednak wymienić na 50z, tu nie będzie problemu.



#48 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 17 maj 2015 - 17:44

Kompakt ma rozstaw BCD 110, więc wymaga innych zębatek.

#49 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:10

Odświeżę temat. Czy jest jakaś różnica w przyśpieszeniu pomiędzy tarczą 50 a 53? Tzn, czy łatwiej przyśpieszyć na 50, bo teoretycznie powinna szybciej się napędzić przy tej samej sile nacisku. Z drugiej strony przy mocnym przyśpieszaniu przy tarczy 50 szybciej trzeba zmieniać biegi aby utrzymywać dalsze przyśpieszenie.



#50 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:21

Nie rozmiar tarczy jest istotny, a przełożenie, na jakim jedziesz, czyli stosunek wielkości tarczy na korbie do koronki w kasecie.

 

Im lżejsze przełożenie, tym łatwiej przyśpieszyć, ale też szybciej osiągasz kadencję wymuszającą zmianę biegu na cięższy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#51 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:28

Liczy się tylko długość korby i całkowite przełożenie.

 

Do pokonania tego samego obciążenia (na kole) i przy tym samym przełożeniu - im dłuższa korba, tym mniejsza siła nacisku jest potrzebna do jego pokonania.

 

Przy danej długości korby, dla ciebie nie ma znaczenia jakie zębatki są po drodze - liczy się całkowite przełożenie przekładni. 

 

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#52 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:29

Pytam pod względem sprintów do mety bo  trakcje wyścigu jak idzie ogień to jest czas aby te biegi zmieniać, a przy sprincie do mety na stojąco zmiana biegów jest już kłopotliwa - przynajmniej dla mnie.

 

Będę wymieniał korbę w rowerze ze względu na inny suport i zastanawiam się czy kupować 50/34 czy 52/36. Większość tras to tereny płaskie więc bardziej przemawia za mną 52 ale 50 mogę mieć trochę taniej. Mówię o korbie red22.

 

Ogólnie czy jest jakaś różnica w korbie red na 22 przełożenia między tą z roku 2015 a tą oznaczoną jako etap, czy to tylko zmiana wizualna a technicznie i wagowo są takie same?



#53 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:32

Liczy się tylko długość korby i całkowite przełożenie.

 

Do pokonania tego samego obciążenia (na kole) i przy tym samym przełożeniu - im dłuższa korba, tym mniejsza siła nacisku jest potrzebna do jego pokonania.

 

Przy danej długości korby, dla ciebie nie ma znaczenia jakie zębatki są po drodze - liczy się całkowite przełożenie przekładni. 

Czyli im dłuższa korba tym łatwiej przyśpiesza? Teraz jest raczej trend na skracanie długości korby. Przy mojej długości nogi 82,5 obecnie korzystam ze 172,5 a bikefitowcy doradzają zmianę na 170.



#54 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:42

Czyli im dłuższa korba tym łatwiej przyśpiesza? Teraz jest raczej trend na skracanie długości korby. Przy mojej długości nogi 82,5 obecnie korzystam ze 172,5 a bikefitowcy doradzają zmianę na 170.

 

Nie, mówię o sile nacisku. Dochodzi jeszcze sprawa kadencji, czyli prędkości z jaką możesz kręcić, ale przy krótszej korbie ... potrzebna jest na to większa siła nacisku.

 

A czy pamiętasz na jakich biegach teraz jeździsz w takich momentach ?

 

Zrób sobie tabelki przełożeń dla obecnego napędu i dla nowej korby. Zobacz co się zmieni, czy nie dojdą ci jakieś dodatkowe, efektywne przełożenia, które ci się przydadzą. 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#55 Freezyear

Freezyear
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 05 listopad 2018 - 13:07

Odgrzeję kotleta :) W jednym napędzie przełożenie 34/32 w drugim 36/34, korby tej samej długości. Przełożenie wychodzi takie samo (1.06), chodzi mi o odczucia z jazdy, kręci się dokładnie tak samo czy jest jakaś odczuwalna różnica?



#56 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 listopad 2018 - 13:16

Nie odczujesz nic poza mikroskopijnie szybszym zużywaniem się mniejszych kół zębatych.
  • Freezyear lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#57 Freezyear

Freezyear
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 05 listopad 2018 - 13:20

Dzięki ;)





Dodaj odpowiedź