Wspornik jaki do Felt F85?
#1
Napisano 22 lipiec 2011 - 10:04
Wiem że są podkładki. Ale co muszę wymienić żeby zastosować więcej podkładek.
Wpisuje w allegro wspornik kierownicy i wyskakuje:
http://allegro.pl/ws...1716198202.html
Wpisuje mostek kierownicy i wyskakuje to samo: http://allegro.pl/fs...1681333723.html
1. Jak sprawdzić wysokość obecnego wspornika kierownicy
2. Jaki wspornik mam szukać do Felt F85
Pozdrawiam
#3
Napisano 22 lipiec 2011 - 10:08
Więcej podkładek raczej nie zastosujesz, maksymalnie jedna, dwie. Wszystko zależy jak długi masz komin, czyli rurę sterową od widelca. Wnioskuję raczej że jest obcięta na równo z mostkiem, więc raczej nie da się jej podnieść podkładkami.
Jedynym wyjściem jeśli teraz masz z kątem małym bądź ujemnym, dać taki z dużym kątem na plus, żeby się wznosił. Coś na styl tego: http://allegro.pl/mo...1708537626.html
Bądź taki, regulowany, ale to jest cięższe: http://allegro.pl/mo...1708332817.html
woody wątpię żeby fabrycznie mostek był zamontowany na minus.
#11
Napisano 22 lipiec 2011 - 17:04
Witam, Nie wiem jak podwyższyć kierownicę.
Pytanie - po co? Czy jazda w dolnym chwycie sprawia Ci trudność, czy również trzymając dłonie na klamkomanetek? Jeśli jest to tylko dolny chwyt, to go sobie odpuść. W miarę wytrenowania / rozciągnięcia od czasu do czasu możesz używać dolnego chwytu (np. przy zjazdach), choć wcale nie musisz.
Jednak jeśli nawet górny chwyt sprawia Ci trudność (no właśnie - czym to się przejawia?) i jesteś pewny, że ramę dobrałeś prawidłowo, to może oprócz tego co radzą koledzy (znaczy: odwrócenie mostka) można wymienić mostek na krótszy, będziesz miał bardziej wyprostowaną pozycję. Czasami wystarczy centymetr, żeby poczuć różnicę.
Jednak jeśli i to nie pomoże, to zostaje wymiana rury sterowej. A że ta zintegrowana jest z widelcem, to trzeba wymienić widelec na nófkę funkiel z długą rurą sterową i przyciąć do żądanych wymiarów - oczywiście rura nie może być nie wiadomo jak długa - jeśli potrzebujesz pozycji jak w składaku, to... kup sobie składak.
No może lekka przesada, ale kierunek prawidłowy - na Feltach się nie znam, ale na przykład Giant ma dwie serie rowerów wyczynowe TCR'y i "endurance" (jakkolwiek to rozumieć) Defy - różnice pomiędzy nimi to np. wysokość główki ramy (przy rozmiarze 'L' w Defy jest wyżej o 2 cm), krótsza górna rura (analogicznie o 1 cm), mniejszy kąt główki ramy (o 0,5* ale to też ma znaczenie) - to powoduje że pozycja na Defy jest bardziej wyprostowana, bardziej "komfortowa".
Z tego co widzę, jakbyś chciał kupić bardziej "komfortowego" Felta, to trzeba było kupić serię Z. Geometria turystyczna, osprzęt niska półka, ale odpadłyby kombinacje podwyższania kierownicy...
Jak zmieniałem ramę z SCR (poprzednik Defy z 2008 roku) to tam miałem mostek zamontowany niemalże przy samej stożkowej nakładce na stery (o wysokości chyba ze 2,5 cm), w TCR'rze mam o 2 cm niższą główkę ramy, na dodatek nakładka na stery jest niemalże płaska. Trochę się przeraziłem, że kierownicę będę musiał spuścić o ok. 4 cm. Póki co na razie dałem 4 cm podkładek i mam pozycję prawie jak w poprzednim rowerze (prawie bo górna rura ramy nieco dłuższa). Jak się przekonam do obniżenia kierownicy, to mam możliwość - choć wcale nie muszę z niej skorzystać - jakoś lubię dolny chwyt, a obniżenie kierownicy o 4 cm (wiem, wiem - mogę mniej) spowoduje, że chyba będę walił nogami w tułów... A może nie? ;-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#12
Napisano 22 lipiec 2011 - 17:18
#13
Napisano 23 lipiec 2011 - 09:19
#15
Napisano 23 lipiec 2011 - 16:40
Tak, mostek jest zamontowany na ujemny kąt.
Na początek po prostu go odwróć, wtedy będzie lekko podnosił się i umiejscowi to kierownicę nieco wyżej. Wiesz jak się do tego zabrać ?
1. Odkręcę imbusik z góry.
2 .Odkręcę 4 imbusy z przodu
3. Dwa przy rurce.
4. Odwrócę.
Tak?
#17
Napisano 24 lipiec 2011 - 08:22
O widze nawet Gołaski Sport się załapał na fotach;) kolega powyżej ma rację,możesz napisać jaki masz wzrost, długość nogi do tego rozmiar ramy i długość mostka a mniej więcej można by wywnioskować czy masz dobrze dobrany sprzęt, chociaż jak Felt to pewnie kupiony w Harfie, a tam zazwyczaj mierzą delikwenta i dobierają odpowiednio, no chyba że bike kupiony z innego źródła
W Harfie dobrali mi rozmiar ramy pokryło się to z moimi wyliczeniami.
Obróciłem mostek i teraz powinno być ok.
Pozycja nie przeszkadzała mi przy jeździe tylko sprzedawca zasugerował że może mi podwyższyć.
Dlatego pytałem co i jak.
Dziękuj za pomoc
#19
Napisano 24 lipiec 2011 - 21:39
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750