BB30
#1
Napisano 24 kwiecień 2008 - 09:01
W skrócie - będzie to wymagać nowej ramy. Mufa suportowa zamiast misek będzie miała gniazda na duuuuże łożyska maszynowe. Oś pedałów ma 30mm. Wydaje się, że wielu producentów korb zaczyna produkowac korby w tym standardzie - więc wygląda, że to przyszłosc.
Wasze zdanie?
#4
Napisano 18 styczeń 2010 - 21:57
#5
Napisano 19 styczeń 2010 - 08:32
---------
Ramy LUXTECH'A poszły jeszcze dalej , nie dość , że węzły suportowe/ system mocowania będą pod ewentualny system zamawiającego - to również został rozbudowany cały węzeł suportowy - carbonowy , gdzie szanse zamontowania ma tylko system 90mm w górę./HOLLOWTECH II
Myślę tu o mufach 92mm , LUXTECH przebudował i stworzył system 100mm gdzie rama w wężle suportowym pomijając korbę/suport -jest nadzwyczaj sztywna i przebija sztywnością modele z najwyższych półek.
Będę czekał kiedy to skopiują lub dojdą do tego rozwiązania.
Ten układ wymusza szerokie mufy i dyskwalifikuje na dzień dzisiejszy gwinty i miski 68/73mm.
Nie mam wiedzy czy są już systemy BB-30 na 90mm., jak 90/92mm x 24mm.???-SH
Jeżeli wchodzą , będzie to już kompatybilne.
Jarek-LT
LUXTECH
#7
Napisano 19 styczeń 2010 - 09:05
zdanie takie że kolejny raz producenci chcą znów wyciągnąć trochę kasy od fanów dwóch kółek. Nowy suport , nowa rama... kto chce ten płaci i nic poza tym. może tylko tyle ze nie bedzie kłopotów z zapieczonymi gwintami
Myślę, że trochę przesadzasz z tym wyłudzaniem pieniędzy. Takie rozwiązanie przynosi nowe korzyści. A kwestia pieniędzy odnośnie polepszenia jakości naszych treningów? Przecież znamy odpowiedź.
#8
Napisano 19 styczeń 2010 - 09:22
Shimano w tym roku wprowadza do sprzedaży system łożysk to tego systemu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 19 styczeń 2010 - 10:35
Ramy LUXTECH'A poszły jeszcze dalej ....
Jarek-LT
LUXTECH
Tak, przejrzałem Twoją stronkę Jarek-LT i w sumie fajne rzeczy robisz Pozwolę sobie jednak na kilka uwag...
Ramy pewnie są lekkie, sztywne i w ogóle technicznie dopracowane. Nie miałem z żadną Twoją ramą kontaktu organoleptycznego, ale wyglądają na technologiczny majstersztyk. ALE nie kupiłbym takiej ramy. Nie kupiłbym z powodu wyglądu samej ramy, malowania, a właściwie jego braku, braku logo...
Logo "LUXTECH" na ramie napisane jakąś normalną czcionką na czerwono wygląda nieciekawie. Powinieneś zatrudnić jakiegoś grafika/artystę, stworzyć jakieś ładne logo, ładny napis, jakieś firmowe kolory. Klienci kojarzą takie rzeczy. Poza tym sam wygląd ramy. Pewnie bardziej skomplikowany wygląd jest ciężki do wyprodukowania, ale kupuje się "oczami", zwłaszcza rower.
Podsumowując:
technologia: 100/100 punktów
wygląd i logo: hmmm :roll:
#11
Napisano 19 styczeń 2010 - 10:59
Wszystko fajnie wygląda na broszurach i reklamach tylko wszystko trzeba dopasować do własnych potrzeb i stylu jazdy.
#12
Napisano 19 styczeń 2010 - 12:06
A po co zaraz grafika zatrudniać. Niech JArosław ogłosi na łamach forum konkurs na projekt logo a nagrodą będzie zniżka na zakup ramy pod wymiar albo jakiś inny włóknisty szpejek do roweru. Łatwiej o jakieś sensowne rozwiazania wśród braci szosowej, która ma pełen ogląd sytuacji, niż poszukiwanie pomysłów u kogoś nie siedzącego w temacie i jeszcze płacenie mu za to grubej kasy.Logo "LUXTECH" na ramie napisane jakąś normalną czcionką na czerwono wygląda nieciekawie. Powinieneś zatrudnić jakiegoś grafika/artystę, stworzyć jakieś ładne logo, ładny napis, jakieś firmowe kolory. Klienci kojarzą takie rzeczy.
Tak więc Jarosławie - przemyśl to ;-)
#13
Napisano 19 styczeń 2010 - 12:25
To raczej nie nowość, na tunku już jest od jakiegośczasu.
Shimano w tym roku wprowadza do sprzedaży system łożysk to tego systemu.
No właśnie - w połowie roku 2008 może byłaby to i nowa wiadomość, już wtedy zadawano sobie pytania nie czy ten standard się przyjmie, ale kiedy. Co prawda pomysłodawcą standardu BB30 był Cannondale, jednak dzięki temu, że standard jest otwarty bez opłat licencyjnych może korzystać z niego praktycznie dowolny producent, dzięki temu standard ma zdecydowanie większe szanse na rozpropagowanie. Np. oprócz FSA, SRAM (Turativ) w grupach szosowych (Force i RED) jako opcję oferuje korby w standardzie BB30 (obok podstawowych GXP, które są ok. 150/130 g cięższe (force/red)) - reklamowane są jako "10% more stiffness – more power to the pedal, 20% less weight – flying up the hills, and 300 % more ankle clearance – no more discomfort while riding." Może faktycznie uwierzę w większą moc na pedale, ale jakoś wątpię, żeby 150g mniej pozwoliłoby mi przelatywać nad wzgórzami, czy też aż tak bardzo doda to komfortu dla stawu skokowego (tzw. czynnik Q, czyli dystans pomiędzy gwintami do montowania pedałów (mierzony wzdłuż osi suportu) może być znacznie mniejszy - ale czy to tak na prawdę przekłada się na 3x większy komfort?).
Trochę o BB30 można poczytać w sieci, między innymi w tym artykule bikeword.
Podobnie jak pticaa jako wadę wskazałbym właśnie to co jest wg pomysłodawców zaletą - wciskane łożyska w ramę. Pomijając konieczność posiadania ramy dostosowanej do BB30, chyba większość nas serwisuje swoje rowery własnoręcznie, wymiana łożysk w starszych standardach w takim przypadku jest nie tylko możliwa, ale dość tania, w przypadku BB30 trzeba udać się raczej do specjalizowanego serwisu - proste klucze, ściągacze czy prasy w tym przypadku nie zdadzą egzaminu (zwłaszcza w połączeniu z karbonową ramą?).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#14
Napisano 19 styczeń 2010 - 18:51
To raczej nie nowość, na tunku już jest od jakiegośczasu.
Shimano w tym roku wprowadza do sprzedaży system łożysk to tego systemu.
-----------------------
Wszystko ładnie i pięknie ale nie ma odpowiedzi na pytanie.
Czy istnieją korby BB30 na 90mm ???
Standardem są 73mm.
Jarek-LT
:roll:
#17
Napisano 20 styczeń 2010 - 10:48
To jest rozbudowany węzeł suportowy a nie korba.
Wszystko jest poszerzone do granic możliwości a nawet WIĘCEJ.....
Jarek-LT
LUXTECH :lol:Q- jest dokładnie takie jak w korbach SH-powiedzmy DURA-ACE.
To jest rozbudowany węzeł suportowy a nie korba.
Wszystko jest poszerzone do granic możliwości a nawet WIĘCEJ.....
Jarek-LT
LUXTECH
--------------------
Podsumowując wszystko delikatnie , można by stwierdzić iż potencjał korba / suport BB30 został dopracowany do perfekcji i sztywności powiedzmy na dwa-trzy lata , jednak ugięcia się ram czyli sztywność/pływanie ramy występuje w wężle suportowym i widelcu i tu właśnie tkwią niewykorzystane pokłady aby tę miękkość jeszcze bardziej wyeliminować/ poprawić.
Rozbudowany węzeł suportowy i zastosowanie korby na 90mm w górę znacząco poprawia sztywność ramy gdyż pozwala na większe przekroje rur w poprzek ramy i zwiększenie początkowe szerokości wychodzącego widelca z mufy suportowej.
Jarek-LT
#18
Napisano 20 styczeń 2010 - 11:19
Co ciekawe w zaletach wymienili łatwy montaż i demontaż oraz stosunkowo prosty serwis, ale za to w wadach małe tolerancje potrzebne do prawidłowego osadzenia łożysk oraz zastosowanie najnowszej technologii materiałowej co ma wpływ na wysoki koszt - potwierdza to moje słowa, że bez specjalizowanego serwisu tu się nie obejdzie: może montaż demontaż jest łatwy, ale bez odpowiedniego, wysokiej klasy i dokładnego oprzyrządowania się nie obejdzie...
Co do Q factor: Shimano DA 7800 ma Q=147 mm, FSA K-Force Mega-Exo/BB30 mają Q=146mm, SRAM Red GXP/BB30 mają Q=144mm, SI Cannondale z 2006 Cannondales Si mają Q=134mm (korby 175mm), Campagnolo UT ma 145,5 mm więc BB30 ma mniej, choć wyraźną różnicę widać u pomysłodawcy standardu.
ps. Jarek-Lt - czkawkę masz ;-)??
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#19
Napisano 18 luty 2010 - 13:10
Mając do wyboru ramę z opcją bb30 lub bsa który standard wybrać?
Korba jest na na GXP i raczej nie ma w planach wymiany na bb30, więc niby nie warto się bawić w żadne redukcje, ale z drugiej strony może nie zamykać sobie tej furtki?
#20
Napisano 18 luty 2010 - 13:59
tu masz bardzo prostą redukcję: http://wheelsmfg.com...nt/view/785/54/
dwie, zwykłe nakładki wciskane na włożone wcześniej łożyska z systemu bb30. Znacznie prostsza konstrukcja niż wciskane przez prasę adaptery. Do dostania w angielskich sklepach cena chyba 25 funtów jeśli się nie mylę. Osobiście znam osobę, która na tym rozwiązaniu zrobiła chyba z 10.000km i zero problemów, także polecam. Wybór więc moim zdaniem prosty, bierz BB30.