Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


885 odpowiedzi w tym temacie

#21 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądwAw

Napisano 19 wrzesień 2011 - 13:13

na moje laickie oko ładnie wyglądają a do tego ABG (Anti Bite Guard)- możliwość stosowania kaset z luźnymi zębatkami bez pająka. czy jakieś inne koła mają taką wstawkę? Jak myśłicie... mają ograniczenia wagowe? Bo jak ktoś waży np 90 (jak ja;) to już musi brać to pod uwagę....
PS. tak wiem... "schudnij... nie będziesz miał problemu z ograniczeniami"

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#22 pogromcaszos

pogromcaszos
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądJanczowa

Napisano 19 wrzesień 2011 - 14:55

A więc już prawie jestem zdecydowany na 100% ale powiedzcie mi jeszcze czy na bębenek który jest oryginalnie założę kasetę 10rz shimano?

#23 pogromcaszos

pogromcaszos
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądJanczowa

Napisano 19 wrzesień 2011 - 17:02

PS. Znalazłem jeszcze takie koła http://allegro.pl/sh...item=1830851636 co myślicie o nich?

#24 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądwAw

Napisano 19 wrzesień 2011 - 19:46

da się z podkładką/brałbym nowe

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#25 pogromcaszos

pogromcaszos
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądJanczowa

Napisano 23 wrzesień 2011 - 10:13

pimpf dzięki za pomoc szosa od środy stoi na kołach Novatec JetFly V2. Mam jeszcze jedną prośbę, będę miał na sprzedaż koła Fulcrum Racing 7. Nie jestem w stanie podać ich przebiegu bo jestem drugim właścicielem (ja zrobiłem ponad 1,8k km). Koła mają nowe łożyska założone wczoraj, są proste, jedynie na przednim kole jest małe wgniecenie. Resztę widać na zdjęciach https://picasaweb.go...FulcrumRacing7# Bardzo proszę o pomoc w wycenie tych kółek, za ile wystawić je na allegro? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

#26 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 02 październik 2011 - 11:51

siema,
proszę o pomoc,
czy te kółka będą nadawać sie dla kolesia o wadze 95-100 kg ?
pozdrawiam i z góry dziekuję

http://rower.com.pl/...ml?cPath=34_709

#27 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 02 październik 2011 - 12:11

Powiem tak. Ja ważę 105kg i jeżdżę na Mavic ksyrium equipe. Przejechałem ponad 1000km i nie miałem z nimi problemów ( odpukać w niemalowane).

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#28 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1288 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 październik 2011 - 08:56

garenge, 1000 km dla kół to pryszcz, a nie dystans. Po takim przebiegu są w stanie wyjść tylko ewidentne wady fabryczne. 10 tys. to już naprawdę coś, po czym można ocenić, czy koła są dobre dla danych warunków użytkowania.

#29 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 03 październik 2011 - 15:42

Z tym, że te koła były używane już wcześniej, bo kupiłem używkę :)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#30 opelek

opelek
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądDobrzyca

Napisano 04 październik 2011 - 17:08

Co sądzicie o kołach Mavic Cosmic SL na 2011 ? Nie sa rewelacyjne wagowo , ale jeśli chodzi o aerodynamike tych kół to jest dobrze dobracowana . :mrgreen:

#31 mnichu91

mnichu91
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądJarosław/Kraków

Napisano 06 październik 2011 - 18:19

proszę Was o poradę:
posiadam rower trek 2.1 na fabrycznych kołach bontrager ssr, które moim zdaniem są, delikatnie mówiąc, nienadające się do np. ścigania w maratonach. Myślę zatem o kupnie lepszych kół, które zakładałbym do podobnych celów, a samotne treningi przeprowadzałbym na starych. Poza tym, gdybym za kilka sezonów kupił sobie rower z wyższej półki, te nowa koła stałyby się treningowymi.
Osobiście przyglądam się intensywnie Mavic Ksyrium Elite 2011, co moglibyście mi doradzić?

#32 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 10 październik 2011 - 22:07

Pytanie do "zaplataczy" kół:
Czy można przełożyć szprychy z kół WH-RS80 do WH-7900 ?
Długość szprych w tylnym kole taka sama, w przednim RS80 to 284 mm a w 7900 to 282 mm. Czyli przekładamy szprychy o 2mm dłuższe w miejsce krótszych.

Jeśli szprycha się nie zmieści to czy można tą różnicę zniwelować bez ucinania?

#33 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 22 październik 2011 - 20:00

Może jednak ktoś podzieli się swoją wiedzą?
Szprychy muszą być wymierzone co do milimetra, ile mm wynosi margines? 2, 1 czy 0 ? Jak to wygląda w innych kołach. Śmiało, przecież wiecie ;-)

#34 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 22 październik 2011 - 20:07

Szprychy w fabrycznych kołach na ogół są tak ustawione, że po zapleceniu i wycentrowaniu szprycha nie wystaje z nypla, ale jest prawie na równo z jego krawędzią, czyli cały gwint nypla trzyma szprychę. I tak powinno być.

Dodać można tylko tyle, że konstrukcja szprychy pozwala jej po maksymalnym dokręceniu standardowego nypla wystawać ponad niego na długość 2mm, co nie powinno przeszkadzać w użytkowaniu.

Tak to wygląda w normalnych kołach, jednak systemówki mogą mieć te kwestie rozwiązane nieco inaczej, począwszy od innych nypli a skończywszy na np. krócej przewalcowanych i nagwintowanych szprychach.

#35 RAFAL10

RAFAL10
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądGorlice

Napisano 23 październik 2011 - 07:58

Ja kiedyś próbowałem nakręcić nypel na szprychę palcami do oporu. Gdy wyszła szprycha ponad niego był już opór (pewnie gwint się kończył). Ale zaplotłem sobie koło w ubiegłym roku do MTB, gdzie szprychy okazały się trochę za długie. Napiąłem je, wystają ponad nyple, ale koło daje radę. Może mogłyby być mocniej naciągnięte, ale nic się nie dzieje. Przejechałem na tym kole ze 4 maratony i jeżdżę dalej.

#36 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 336 postów
  • SkądKrosno

Napisano 27 październik 2011 - 10:17

Co radzicie. Kupić nowe ultegry WH 6700 czy składać koła na ceramicznych obręczach mavic open pro z piastami powiedzmy ultegra, ale mogą być inne. Dzięki za pomoc.

#37 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 28 październik 2011 - 15:46

Proszę o pomoc w dokonaniu wyboru oraz o informacje odnośnie kół.
Chciałbym koła do 500-600zł. Upatrzyłem sobie i jestem najbliższy ich zakupu koła WH-RS20.
Nie mogę jednak znaleźć konkretnej informacji czy wyżej stoi model WH-RS20 czy też WH-RS30. Różne strony różnie podają, jednak przeważnie dwudziestki są jakby poziomem przy grupie 105, natomiast 30 przy Tiagrze. Ile w tym prawdy, nie wiem. Ceny również są zróżnicowane. Jednak WH-RS30 częściej droższe od WH-RS20. Waga kół to 1950g dla WH-RS30 i 1820 dla WH-RS20 (wg producenta).

Jak jest naprawdę z klasyfikacją tych modeli?
No i na koniec, może macie lepszą ofertę kół za tę cenę? Dobrze by był trwałe to koła (dużo nie ważę - niespełna 65kg), waga mniej ważna aczkolwiek patrzę na nią. 130g różnicy między RS20, a RS30 mnie bardzo zastanawia, szczególnie, że te cięższe są w sumie droższe, a różnica znaczna.

Z góry dziękuję za pomoc!

#38 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 28 październik 2011 - 17:52

RS30 to wyższy model niż RS20
rs20 ważą 1875g. i mają ok. 25mm wysokość obręczy, a rs30 30mm dlatego są minimalnie cięższe
a jak chcesz gotowe koła w tej cenie to weź Fulcrum 7

#39 biczek

biczek
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądKępno

Napisano 28 październik 2011 - 22:31

Chciałem zamienić od razu moje RS-10 na Fulcrum'y, ale zrezygnowałem. Z Fulcrum'ami może być od stycznia 2012 problem, bo oficjalny przedstawiciel na Polskę wycofuje się z ich dystrybucji, więc i o serwis może być kłopot, chyba,że zmienili decyzje od 22-09-11 ;/

#40 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 29 październik 2011 - 21:42

Cena jeszcze lepsza Fulcrumów 7. Wydawać by się mogło, że będą mocniejsze z racji większej ilości szprych, ale czy faktycznie.

Mógłbyś porównać wspomniane modele Shimano z Fulcrumami? Jakie mają wady i zalety. Fulcrum Racing 7 mają wagę rzeczywistą powyżej 2000g, więc sporo. Co zatem przemawia za tymi kołami?



Dodaj odpowiedź