Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1293 odpowiedzi w tym temacie

#21 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpień 2011 - 21:45

Mac - są Excellighty, jeszcze jutro potwierdze bankowo na Pw dam znać , ja potrzebuje 28 o do kompletu tak właśnie czekałem też.


Tomek 365 - a do czego ten link jest ??

opony poniżej 200 g - Duro Slickster mogą być ( 193 g ) , lekkie dętki - zielone Micheliny lateksy, Maxxis MVS system,

Ewentualnie jesli strikte wyścigowe koła to celuj w szytkowe , niosą dużo lepiej , obręcze 35 -50 mm zależnie od upodobania i potrzeby.

#22 tomek365

tomek365
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKórnik

Napisano 08 sierpień 2011 - 21:47

Bo całośc opracowywałem w exelu- jest tam podana waga, cena i inne informacje. Było mi tak dużo swobodniej opracowywać set.

#23 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 09 sierpień 2011 - 15:09

Waga 82-85
Kół będę używał do treningów i kilku wyścigów w roku :) W obecnej chwili mam najprostsze shimano - r500

Czy na czymś jeszcze można zejśc z wagi nie dokładając fortuny ?
Czy te piasty są pozbawione wad typu luzowanie po jakimś przebiegu ? :)

Do kompletu jakieś fajne opony najlepiej poniżej 200g i lajtowe dętki.

LINK


Jestem również zainteresowany zakupem nowych kół. Jak kolega wyżej moja waga 84-85 kg. Przeznaczenie raczej tereny płaskie. Może start w maratonach szosowych. Do tej pory używałem kółek ( mavic cxp33 ,sapim leader, shimano ultegra 6600). Miałem zamiar kupić nowe koła ultegry 6700. Ale nie wiem czy przy mojej wadze wytrzymają . Również zastanawiałem się nad złożeniem takich jak w poście kolegi borasad z poprzedniej strony ale podobny problem jak wyżej. Proszę o jakąś radę co wybrać w podobnej cenie czyli ok 1200 zł ?

#24 tomek365

tomek365
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKórnik

Napisano 09 sierpień 2011 - 17:42

Waga 82-85
Kół będę używał do treningów i kilku wyścigów w roku :) W obecnej chwili mam najprostsze shimano - r500

Czy na czymś jeszcze można zejśc z wagi nie dokładając fortuny ?
Czy te piasty są pozbawione wad typu luzowanie po jakimś przebiegu ? :)

Do kompletu jakieś fajne opony najlepiej poniżej 200g i lajtowe dętki.

LINK


Jestem również zainteresowany zakupem nowych kół. Jak kolega wyżej moja waga 84-85 kg. Przeznaczenie raczej tereny płaskie. Może start w maratonach szosowych. Do tej pory używałem kółek ( mavic cxp33 ,sapim leader, shimano ultegra 6600). Miałem zamiar kupić nowe koła ultegry 6700. Ale nie wiem czy przy mojej wadze wytrzymają . Również zastanawiałem się nad złożeniem takich jak w poście kolegi borasad z poprzedniej strony ale podobny problem jak wyżej. Proszę o jakąś radę co wybrać w podobnej cenie czyli ok 1200 zł ?


No to jesteśmy w 1 grupce :) też chciałem te ultegry, ale potem stwierdziłem, że za tę cenę złożę coś innego. Tutaj szukałem czegoś na maszynach od novateka. Ponadto możliwe, że koła uszczelnię na zwykłej oponie :)
Dla tych co nie widzą zestawu z exela wklejam zdjęcie zestawu.


Możliwe, że moje obliczenia są zbyt optymistyczne. Nie wiem czy uda mi się znalesc tak lekkie obręcze. Waga nie zawiera zacisków (lekkie 50 gramowe można juz kupic od 90 złotych wiec to nie problem).

Strasznie kusi mnie zestaw białe novateki + białe obręcze halo :) Wtedy rower byłby bardziej szpanerski ;pDołączona grafika

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 sierpień 2011 - 23:20

Da 22 mogą być

choć z drugiej strony może coś z Kin Lin albo CNC ?? obręczy przód 20 lub 24 tył na 28 lub 32 zależnie od profilu i szprychy Mac 424

#26 tomek365

tomek365
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKórnik

Napisano 10 sierpień 2011 - 14:01

Zestaw na podanych przez ciebie elementach wygląda mniej więcej tak. Ceny liczyłem po kursie 4.11
Dołączona grafika
Także za całośc z nyplami wyjdzie jakieś 840~ złotych. Może trochę mniej. Nie wiem natomiast o co chodzi z przesyłką, ponieważ podane są 2 ceny. Które znacząco się różnią od siebie.
1. Czy cnc oblicza długośc szprych ?
2. Czy cnc udziela jakiś rabatów ze względu na wielkosc zamowienia lub za poprzednie przesyłki.

Widac, że zestaw złożony na tych sprychach jest dużo lżejszy. Sądzę, że 24 szprychy dadzą radę.
Nie moge znaleśc informacji o piastach czy są one na 2 czy 4 łożyskach maszynowych. Nie ukrywam, że wolał bym 2 ze względu na mniejszą awaryjnośc całego zestawu.

#27 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2011 - 20:28

Tomek , obręcze CNC są tańsze od Halo, jeśli sie obawiasz o wage i zaplot to zamów sobie 24/28 i do tego Mac 424, a czy oni Ci dobiorą? zapytaj.

piasty przednie Novateca są na 2 łożyska maszynowe, tylne z bębenkiem alu mają 4 łożyska - patrz pocżątek tematu.

#28 tomek365

tomek365
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKórnik

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:57

Prawdopodobnie ostateczna wersja. 1500 jest jak nic a może nawet ciut mniej.
Dołączona grafika

#29 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2011 - 10:44

Po konsultacjach ze Spikiem i kilkukrotnym odkładaniu decyzji zakupu w czasie postanowiłem w koncu złożyć kola.

Obręcze CNC 30mm, piasty Novatec przod 20, tył 24, szprychy aero MAC 424. W sklepie, w ktorym bede relizowal zamowienie mają do wyboru nastepujace nyple: http://www.cnc-bike....p?cPath=154_317 nie wiem jak dlugie powinny byc nyple do tych obreczy 14 mm? Nie maja tam wymienianych tu na forum nypli Mac i Polyax w czarnym kolorze. Zastanawiam sie czy w zamian zdecydować sie na cos innego, czy nyple kupic gdzieś indziej. Nie wiem tez jak długi powinien być wentylek od dętek.

Piasta tył to http://www.cnc-bike....roducts_id=5920 raczej kompatybilna z shimano 9 oraz 10?

Goście z CNC dobieraja dlugosc szprych jesli zamowi się piasty i obręcze.

#30 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 11 sierpień 2011 - 11:04

"Piasta tył to http://www.cnc-bike....roducts_id=5920 raczej kompatybilna z shimano 9 oraz 10? "
tak ale do 10 potrzebna będzie Ci podkładka SH dorzuca zdaje sie takową z kaseta.

#31 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 11 sierpień 2011 - 15:09

Chodzi mi po głowie szalony plan zbudowania jak najlżejszego koła na przód (na wystawkę i jedną próbną jazdę), w związku z czym mam pytanie do mechaników: czy to będzie jeździło i wytrzyma choć 1 uphill? Chodzi mi o poznanie absolutnej granicy przy budowie lekkich kół. Moje typy:
Obręcz: Mavic GEL 280/ Fiamme Speedy/ inne torowe ~300 gramów 28/36 dziur
Szprychy: DT Aerolite/ CN SPOKE 424, zaplot radialny?/ na 3 krzyże (będzie o wiele ciężej) ~120 gramów a może Pilary Titanium?
Piasta: Mack ~60 gramów
Nyple: Alu ~8 gramów.
Razem: 488 gramów
Wiązane szprychy??? Podkładki pod nyple z alu/plastiku?
Czy ktoś podejmie zbudowania się koła przedniego <500 gramów?
Tak czysto dla sportu i sprawdzenia swoich możliwości.

Jest jeszcze opcja lżejszych obręczy:
Hi-E po 190-195 gramów.
http://www.flickr.co...N03/5202741792/

A tutaj znalazłem koła 710 gram/ komplet.
http://www.flickr.co...eels/3399050172
podobno jeżdżą :!:
pozdrawiam i liczę na odzew.

#32 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 postów
  • Skądmazury

Napisano 11 sierpień 2011 - 20:39

To może poniżej 400g :lol:

Dołączona grafika

#33 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 11 sierpień 2011 - 21:04

Jak najbardziej, ale mam ograniczony budżet :lol:

#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 sierpień 2011 - 21:41

Chodzi mi po głowie szalony plan zbudowania jak najlżejszego koła na przód (na wystawkę i jedną próbną jazdę), w związku z czym mam pytanie do mechaników: czy to będzie jeździło i wytrzyma choć 1 uphill? Chodzi mi o poznanie absolutnej granicy przy budowie lekkich kół.

wiktor24 z tym "najlzejszym" to troche przesadzasz.
Ja jezdze na przednim stozku 50mm 475g. Komponenty mocno budzetowe ale solidne.

Obrecz 210g 20mm china
piasta macka 47g
szprychy sapim superspoke 75g
nyple jakies alu 7g
podkladki 1.5g

i masz mega lekkie kolo ok 340g, w rozsadnych pieniadzach.

#35 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 11 sierpień 2011 - 22:13

Gdzie zamawiałeś takie obręcze? Jak ceny?
Przyznam, że otworzyłeś mi oczy na możliwości o wiele większe niż myślałem, że są.
pozdrawiam

#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 sierpień 2011 - 05:47

Chodzi mi po głowie szalony plan zbudowania jak najlżejszego koła na przód (na wystawkę i jedną próbną jazdę), w związku z czym mam pytanie do mechaników: czy to będzie jeździło i wytrzyma choć 1 uphill? Chodzi mi o poznanie absolutnej granicy przy budowie lekkich kół.

wiktor24 z tym "najlzejszym" to troche przesadzasz.
Ja jezdze na przednim stozku 50mm 475g. Komponenty mocno budzetowe ale solidne.

Obrecz 210g 20mm china
piasta macka 47g
szprychy sapim superspoke 75g
nyple jakies alu 7g
podkladki 1.5g

i masz mega lekkie kolo ok 340g, w rozsadnych pieniadzach.


Jakbyś dał rade to zrób nam łądną galeryje i opis swoich kółek tutaj http://www.forumszos...p=161021#161021 , wszak waga poraża więc warto aby nie zginęły w tłumie.

Wiktor co do zrobienia x-lite , masz szpeja ?? dawaj

#37 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 12 sierpień 2011 - 09:02

Jeszcze nie mam, ale będę składał rower w góry (nie wiem, czy typowo pod uphille, ale koła muszę mieć lekkie). Jak coś dostanę to dam znać. Czy takie koło przednie wytrzyma na co dzień pod 64 kg riderem na co dzień (kiepskie szosy).
Chyba jednak będą obręcze 360gram alu na 3x i wieczne piasty około 1500-1600 gramów. Nie mniej jednak marzy mi się taki komplet <1000 g na czasówki pod górę.

#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 sierpień 2011 - 10:04

Zeby byla jasnosc, zestaw 340g to tylko przyklad, ze mozna bez wiekszego wysilku zbudowac takie kolo.

Jak wspomnialem, te na ktorym jezdze wazy 475g.

Obrecze z xbikes 49mm 308g.

wiktor24 z Twoja waga to mozesz spokojnie skladac sub 1kg kola.
Ewentualnie gotowce Lightweight Obermayer 975g, zestaw :)

#39 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 N 18.645 E

Napisano 12 sierpień 2011 - 10:22

Tak sobie czytam powyższe rozważania na temat ultra lekkich setów kółek i się zastanawiam czy jest jakiś oddolny limit wagowy, a raczej wytrzymałościowy limit kółek, w przypadku mojej wagi, która wynosi 62kg ...
I ile orzełków trzeba by wyłożyć za set w okolicach 1000g, ewentualnie w przedziale 1000-1500g. Oczywiście mam na myśli 'ile najmniej ?' ;-)

#40 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 12 sierpień 2011 - 11:11

Tak więc;
Obręcze china 200 gram: z 600zł jeśli podepniesz się do wspólnego zamówienia
Piasty macka: podobno 600 zł/set, ale taniej też coś może i zrobi, może trochę ciężej, wersja budżetowa to 80 gram novateci (set około 300 gramów) i coś cięższego na tył, na przodzie oszczędzasz ponad 200 zł a komplet 400zł z ceny schodzisz.
Szprychy: potrzebujemy 44 sztuki (20P +24 tył) razy liczmy co najmniej12zł (Sapim superspoke) to 500zł, oczywiście za 170zł można mieć CN Spoke 424 (SPIKE poleca), ale pytanie czy takie szprychy, miękkie na boki utrzymają obręcz jakby nie patrzeć dość wiotką.
Alu nyple+ podkładki =20 gram liczmy 30zł

Wersja ekonomiczna którą przedstawiłem: 1000gramów za 1000 złotych (!!!) szok.
Wersja wypas z lepszymi szprychami i piastami Macka to 600 zł drożej.
Pytanie ile na tym pojeździsz. Jeśli koła mają być od święta na górskie czasówki i idealne asfalty .



Dodaj odpowiedź